پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی بر بسیاری از مکالمات در مورد سلامت روده و مکمل های گوارشی تسلط دارند. گاهی اوقات حتی به جای آن صحبت می شود ، اگرچه نقش های متفاوتی در بدن دارند. اگر می خواهید سلامت روده خود را بهبود ببخشید ، هر دوی آنها جای خود را برای کمک به شما در بهتر شدن شرایط دارند. اما تفاوت بین پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی چیست و مزایای آنزیم های گوارشی نسبت به پروبیوتیک ها چیست؟ با این مکمل های شگفت انگیز برای سلامت روده آشنا شوید و دریابید که کدام مکمل برای اهداف شما مناسب است.

آنزیم های گوارشی در برابر پروبیوتیک ها

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها به هضم غذا کمک می کنند ، اما به روش های مختلف.

پروبیوتیک ها چیست؟

پروبیوتیک ها باکتری های زنده ای هستند که در صورت مصرف می توانند تعدادی از مزایای سلامتی را به همراه داشته باشند. یکی از وظایف اصلی پروبیوتیک ها کمک به استعمار باکتری های خوب روده است. روده انسان که به عنوان میکروبیوم روده نیز شناخته می شود ، میزبان تریلیون ها باکتری است. نسبت سالم باکتری های خوب به بد روده می تواند به هضم ، سلامت پوست ، عملکرد سیستم ایمنی ، وزن و موارد دیگر کمک کند.

علاوه بر این ، چندین نوع مختلف جنس پروبیوتیک وجود دارد. معروف ترین و مورد مطالعه گونه ها هستند لاکتوباسیل ها و بیفیدوباکتریومبه هر دو گونه های متفاوتی دارند که هر کدام مزایای سلامتی خود را دارند.

مصرف پروبیوتیک ها می تواند به شما در تضمین تعادل کامل باکتری های خوب روده کمک کند. پروبیوتیک ها به طور طبیعی در غذاها و نوشیدنی های تخمیر شده وجود دارند ، از جمله:

  • کیمچی
  • کامبوچا
  • کلم ترش
  • تمپچ
  • ماست

پروبیوتیک ها نیز به شکل مکمل به طور گسترده در دسترس هستند. این محصولات معمولاً با هدف هضم غذا انجام می شوند. با این حال ، سایر فرمول های پروبیوتیک با توجه به مزایای متنوع آنها ، نگرانی های مختلفی از پیشرفت ها تا سلامت واژن را برطرف می کنند.

آنزیم های گوارشی چیست؟

آنزیم های گوارشی موادی هستند که به تجزیه مواد مغذی ضروری مانند پروتئین ، کربوهیدرات ، چربی و فیبر برای جذب موثر کمک می کنند. احتمالاً شما در مورد فردی با عدم تحمل لاکتوز شنیده اید ، به این معنی که آنها دچار کمبود آنزیم لاکتاز هستند و در مصرف لاکتاز ، قندی که در محصولات لبنی وجود دارد ، مشکل دارند. این تنها یک مثال از نحوه عملکرد آنزیم های گوارشی در بدن شما است.

بدون آنزیم های گوارشی ، بدن از مواد مغذی موجود در غذا بهره مند نخواهد شد. به علاوه ، سطح پایین آنزیم ها با عملکرد ضعیف گوارشی (نفخ ، بی نظمی ، سوء هاضمه) و در موارد جدی تر ، سوء تغذیه همراه است.

سه نوع اصلی آنزیم های گوارشی وجود دارد. آنها عبارتند از:

  • آمیلاز که نشاسته را به قندهای ساده تجزیه می کند
  • پروتئازی که پروتئین ها را به اسیدهای آمینه تجزیه می کند
  • لیپاز ، که لیپیدها (یعنی چربی ها) را به اسیدهای چرب و گلیسرول تجزیه می کند

آنزیم های گوارشی به طور طبیعی در دستگاه گوارش از جمله دهان ، معده ، لوزالمعده و روده کوچک ایجاد می شوند. جالب است که آنها در غذاهایی مانند آناناس ، کیوی ، عسل ، زنجبیل و آووکادو نیز یافت می شوند.

کدام مکمل برای شما مناسب است؟

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی از برخی جهات مشابه هستند ، زیرا هر دو برای هضم خوب هستند ، اما در نهایت مزایای متفاوتی دارند. برای اینکه بتوانید بهترین مکمل سلامت روده را بر اساس نیازهای خود محدود کنید ، تعیین کنید که چه علائمی را می خواهید بهبود دهید یا شرایطی که برای شما صدق می کند.

بعد از خوردن غذا احساس نفخ می کنید.

اگر فقط بعد از غذا احساس نفخ می کنید ، سعی کنید مخلوطی از آنزیم های گوارشی را در ابتدای غذا مصرف کنید. به این ترتیب ، آنزیم هایی را معرفی می کنید که به شما کمک می کند مواد مغذی ضروری در غذای خود را تجزیه کنید. در نتیجه ، آنها می توانند ناراحتی بعد از غذا مانند نفخ و سوء هاضمه را تسکین دهند.

شما می خواهید روحیه و سلامت پوست خود را بهبود ببخشید.

اگر می خواهید سلامت و روحیه پوست خود را بهبود ببخشید ، یک فرمول پروبیوتیک را به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا باکتری های خوب روده تحریک شوند. عدم تعادل روده می تواند بر سلامت کلی و ظاهر پوست در نتیجه محور روده و پوست تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، استرس روزانه می تواند میکروبیوم روده را به طور منفی تغییر دهد.

وعده های غذایی بزرگتری می خورید و چرا نمی خورید.

اگر معمولاً وعده های غذایی بزرگ می خورید ، آنزیم گوارشی ممکن است متحد کامل شما باشد. بخشهای سخاوتمندانه ، در عین رضایت بخش ، می توانند از سیستم گوارشی شما نیز مالیات بگیرند. هضم یک رژیم غذایی بزرگتر ممکن است بیشتر طول بکشد و باعث ایجاد احساس سیری در فرد شود. این جایی است که مخلوط آنزیم گوارشی می تواند به شما کمک کند و به تجزیه مواد مغذی ضروری در رژیم غذایی شما کمک کند.

داروهای تجویزی مصرف می کنید.

اگر دارویی مصرف می کنید که بر گوارش تأثیر می گذارد ، پروبیوتیک مصرف کنید (البته طبق دستور پزشک). برخی از داروها می توانند باکتری های خوب روده را کاهش دهند و عوارض جانبی ناخواسته ای مانند تغییرات منظم مدفوع را ایجاد کنند. افزودن پروبیوتیک می تواند با معرفی و جایگزینی میکروارگانیسم های مفید در روده ، برخی از اثرات گوارشی را کاهش دهد.

شما نسبت به شیر حساسیت دارید.

در صورت عدم تحمل یا حساسیت به لاکتوز ، باید هم فرمول پروبیوتیک و هم مخلوط آنزیم های گوارشی را در نظر بگیرید. شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد پروبیوتیک ها ممکن است ناراحتی های شایع گوارشی مرتبط با عدم تحمل شیر را کاهش دهند. به طور مشابه ، آنزیم گوارشی لاکتاز می تواند به تجزیه قندهای شیر کمک کند ، و این امر باعث می شود افراد غیر حساس و غیر حساس از محصولات لبنی به طور متوسط ​​استفاده کنند.

چگونه آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها می توانند برای بهبود هضم غذا با هم کار کنند

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها به طور کلی به خوبی تحمل می شوند و برای افراد سالم بی خطر تلقی می شوند. اما مانند هر مکمل ، افرادی که از دارو استفاده می کنند باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنند تا هرگونه تداخل احتمالی را رد کنند.

بسیاری از افراد می توانند از افزودن هر دو نوع مکمل به برنامه معمول خود سود ببرند. پس از همه ، هر یک از آنها برای فرآیندهای گوارشی ما مهم است. اگر تصمیم دارید مخلوط پروبیوتیک و آنزیم گوارشی را به برنامه خود اضافه کنید ، باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

اول ، پروبیوتیک ها یک سود طولانی مدت هستند. ثبات برای دستیابی به مزایای مهم بسیار مهم است. علاوه بر این ، نتایج مصرف پروبیوتیک ممکن است چندان آشکار نباشد. با این حال ، می توانید انتظار داشته باشید که تفاوت های مثبتی در هضم کلی خود مشاهده کنید.

از سوی دیگر ، آنزیم های گوارشی بسیار سریع عمل می کنند. آنها هنگام بلع تقریبا تسکین فوری می دهند. بسیاری از فرمول های آنزیم گوارشی را می توان روزانه یا در صورت نیاز با غذا مصرف کرد که می تواند منجر به نفخ یا سوء هاضمه شود.

دوم ، شما باید مطمئن شوید که هر فرمول را به درستی مصرف کرده اید تا بهترین نتایج را بدست آورید. بیشتر فرمول های پروبیوتیک زمانی موثر هستند که با معده خالی مصرف شوند ، مانند اولین چیزی که صبح یا هنگام خواب مصرف می شود. برعکس ، آنزیم های گوارشی باید همراه غذا مصرف شوند تا به درستی کار کنند.

افکار پایانی

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی ، مانند آنهایی که در مکمل های HUM’s Gut Instinct و Flatter Me یافت می شوند ، راهی م effectiveثر برای هضم سالم و حفظ سلامت کلی روده شما هستند. برخی از افراد ممکن است از پذیرش هر دو سود ببرند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است نیازهای خود را بر اساس اهداف خود محدود کنند. از آزمایش ما استفاده کنید تا به شما کمک کند مکمل هایی را که برای شما مناسب است محدود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *