یکی از بزرگترین روندهای جدید سلامتی افرادی هستند که از مانیتورهای مداوم گلوکز (یا CGM) به عنوان ابزاری برای کاهش وزن ، عملکرد ورزشی یا بهینه سازی سلامت کلی استفاده می کنند (همچنین به عنوان هک زیستی نیز شناخته می شود).

این دستگاه ها ، که نظارت مداوم بر قند خون را در زمان واقعی ارائه می دهند ، در ابتدا برای کمک به افراد مبتلا به دیابت برای کنترل قند خون خود طراحی شده بودند. در حقیقت ، این هنوز تنها هدفی است که این دستگاه های پزشکی مورد تأیید FDA هستند.

CGM ها هنوز در ایالات متحده به نسخه نیاز دارند ، اما پزشکان حق دارند داروها و دستگاه های “خارج از برچسب” را برای مصارفی غیر از تأیید FDA تجویز کنند. شرکت هایی که این دستگاه ها را به عموم مردم می فروشند معمولاً “داروی مرتبط” برای ارائه نسخه مورد نیاز دارند.


CGM چگونه کار می کند؟

برای استفاده از آنها ، یک تار کوتاه را که بسیار گسترده تر از موی انسان نیست ، درست زیر پوست قرار دهید (معمولاً روی بازو یا تنه). این سنسور قرائت گلوکز را به خواننده یا برنامه تلفن شما منتقل می کند. معمولاً خود سنسورها باید هر دو هفته تعویض شوند.

اخیراً با دکتر B. Gabriel Smolarz ، متخصص غدد درون ریز و متخصص طب چاقی ، صحبت کردم تا در مورد CGM و نحوه فروش و استفاده از آن صحبت کنم. شما ممکن است دکتر اسمولارز را از قسمت من بخاطر بسپارید که چرا کاهش وزن برای برخی افراد از دیگران سخت تر است و چگونه داروهای کاهش وزن دارویی می توانند نقش مهمی در درمان آنها داشته باشند. (دکتر اسمولارز همچنین به عنوان مدیر ارشد پزشکی Novo Nordisk ، شرکتی که برای درمان دیابت و چاقی دارو تولید می کند ، خدمت می کند.)

در عمل دکتر اسمولارز ، CGM تقریباً توسط بیمارانی استفاده می شود که برای کنترل قند خون به انسولین نیاز دارند. به عنوان مثال ، سطح قند خون شما قبل از غذا به تعیین میزان مصرف انسولین کمک می کند. CGM بیماران را از مجبور نمی کند که انگشت خود را شش بار یا بیشتر در روز بچسبانند تا قند خون خود را بررسی کنند. اما این چیزی بیش از یک راحتی است.

CGM ها همچنین به پزشک کمک می کنند تا الگوها و روندها را در طول روز ببیند ، در مواقعی که بیمار معمولاً با یک انگشت چک نمی کند. به عنوان مثال ، آیا سطح قند خون به طور مداوم بعد از شام بالا است؟ در این صورت ، ممکن است لازم باشد دوز انسولین خود را با شام افزایش دهید. آیا آنها شب ها خیلی کم شیرجه می زنند؟ در این صورت ، ممکن است لازم باشد میزان انسولین طولانی مدت مصرف شده در عصر را کاهش دهید.

هک قند خون خود را با CGM ها هک کنید

قطعاً CGM زندگی را برای افراد مبتلا به دیابت و پزشکان آنها آسان تر می کند. اما در حال حاضر بسیاری از افراد بدون دیابت به این فناوری علاقه مند هستند. گذشته از همه ، در حال حاضر ، همه ما در حال یادگیری این پیام رایج هستیم که قند خون بالا بد است و حفظ قند خون پایین خوب است. به نظر می رسد استفاده از CGM راهی عالی برای عملی کردن این توصیه است.

به عنوان مثال ، فردی که با او در برنامه بی وزنی کار می کنم اخیراً پوشیدن CGM را عمدتا به دلیل کنجکاوی شروع کرده است. اما به نظر می رسید که او بیش از آنکه به سوالات پاسخ دهد ، س questionsالات خود را مطرح می کند.

“من با یک مانیتور مداوم قند خون آزمایش کردم ، اما در مورد محدودیت های ایده آل واقعی گیج شده ام. “منطقه سبز” در برنامه بین 70 تا 180 است. اما من خواندم که در هیچ مرحله ای گلوکز نباید از 140 بیشتر شود ، و دیگران می گویند که هرگز نباید از 110 تجاوز کند. اگر دو ساعت بعد از غذا قند خون شما بین 90-110 کاهش می یابد ، مهم نیست چقدر به اوج خود می رسد؟ ”

و این مشکل واقعی استفاده از CGM به عنوان ابزاری برای بهینه سازی سلامتی یا کاهش وزن است. البته اطلاعات جالبی به دست می آورید. اما چگونه آن را تفسیر می کنید؟ به ما گفته اند که باید قند خون خود را “پایین” یا “پایدار” نگه داریم ، اما این دقیقاً به چه معناست؟

  • قند ناشتا زیر 100 میلی گرم در دسی لیتر به این معنی است که شما در معرض ابتلا به دیابت نیستید. اما آیا گلوکز ناشتا از 90 با معده خالی بهتر از 95 است؟
  • افزایش بعد از غذا که به 140 می رسد بدتر از آن است که به حداکثر 120 برسد؟
  • آیا رسیدن به قند خون بعد از غذا بهتر یا بدتر از رسیدن به آن قله 60 دقیقه بعد از غذا است؟
  • آیا بازگشت به سطح قبل از غذا در عرض 90 دقیقه بهتر یا بدتر از 120 دقیقه است؟ آیا این بدان معناست که لوزالمعده شما بسیار خوب کار می کند یا اینکه ناهار شما برای گذراندن بعد از ظهر خیلی کوچک بوده است؟

مهمتر از همه: اگر همه آنها در محدوده “سالم” هستند ، آیا مزایای قابل توجهی برای بهبود موفقیت وجود دارد؟ آیا التهاب را کاهش می دهد؟ آیا خطر طولانی مدت بیماری را کاهش می دهد؟ آیا می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

همانطور که دکتر اسمولارز اشاره می کند ، ما هنوز اطلاعات موثقی نداریم که نشان دهد مردم می توانند از تعدیل سطح قند خون سالم سود ببرند.

تحقیقات ممکن است روزی به برخی از این سوالات پاسخ دهد. با این وجود ، تا آن زمان ، هرگونه توصیه ای از طرف شرکت ها یا مربیانی که این ابزار را به افراد بدون دیابت ارائه می دهند ، طبق تعریف ، گمانه زنی است.

آیا CGM می تواند به شما در بهبود رژیم غذایی یا سلامت شما کمک کند؟

برای اکثر مردم ، CGM احتمالاً چیزی را که قبلاً نمی دانید نشان نمی دهد: کربوهیدراتهای تصفیه شده قند خون را بیشتر از کربوهیدراتهای پیچیده افزایش می دهند. خوردن یک وعده غذایی بزرگ قند خون شما را بیشتر از یک وعده غذایی کوچک افزایش می دهد. چربی ها ، پروتئین ها و فیبرها میزان افزایش و کاهش قند خون را کاهش می دهند.

البته ، می توانید از نحوه مطابقت اطلاعاتی که در خواننده CGM خود با چیزهایی مانند سطح انرژی یا اشتهای شما مطابقت دارد یادداشت کنید. اما احتمالاً فقط با یادداشت برداری دقیق از نحوه تأثیر غذاها و غذاهای مختلف بر انرژی یا اشتهای شما می توانید چنین بینش هایی را بدست آورید.

با این حال ، دیدن این پاسخ ها در زمان واقعی و داشتن شواهد مشخص از نحوه تأثیر انتخاب های شما می تواند به شما انگیزه دهد تا رفتار خود را به گونه ای تغییر دهید که فقط دانستن آنچه باید انجام دهید انجام نمی دهد. اما این انگیزه ارزان نیست.

استفاده از CGM بدون نسخه 200 دلار-400 دلار در ماه برای شما هزینه دارد. و همانطور که مشتری من متوجه شد ، می تواند بیش از پاسخ به سوالات منجر شود. به نظر من ، برخی از ناظران نگرانی های معقولی را ابراز کرده اند که استفاده غیر پزشکی از CGM حتی ممکن است باعث اختلالات خوردن در افراد مستعد شود.

همچنین هزینه ای ندارد که چیزهای دیگری به جز غذا بر قند خون شما تأثیر بگذارد ، از جمله استرس ، خواب ، گرما و ورزش. اگرچه CGM می تواند به شما این امکان را بدهد که تأثیر این عوامل را زیر نظر داشته باشید ، اما نحوه استفاده از این اطلاعات چالش برانگیز است – زیرا معیارهای محدودی برای افراد بدون دیابت از نظر خوب ، بهتر یا بهتر وجود دارد. این شرایط مختلف

اما بگذارید بگوییم که شما فقط در مورد پاسخ قند خون منحصر به فرد خود کنجکاو هستید. ممکن است مشکوک باشید که شما یکی از افرادی هستید که واکنش های قند خون خاصی دارند و به توصیه رژیم غذایی معمول به درستی ارائه نشده اند. یا می خواهید ببینید آیا منحنی قند خون شما در طول تمرین با عملکرد یا بهبودی شما ارتباط دارد یا خیر. یا شاید فکر می کنید این که بتوانید تاثیرات انتخاب هایی را که در زمان واقعی انجام می دهید مشاهده کنید ، انگیزه شما را برای انتخاب های سالم تر می کند. اگر مایل به صرف مقدار زیادی برای این اطلاعات و انگیزه هستید ، CGM گزینه ای است که احتمالاً گسترده تر می شود.

اگر این راه را ادامه می دهید ، سعی کنید اطلاعات – و هر گونه توصیه ای که می توانید – را در چشم انداز داشته باشید. برای افراد مبتلا به دیابت ، حفظ قند خون در پارامترهای مشخص می تواند سلامت و طول عمر را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. اما برای کسانی که دیابت یا پیش دیابت ندارند ، هنوز هیچ مدرکی از نسخه “سالم” پاسخ “سالم” قند خون وجود ندارد.

با این حال ، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد رژیم غذایی مناسب – رژیم غذایی شامل سبزیجات بیشتر و سایر غذاهای کامل ، قندهای افزودنی کمتر ، کربوهیدراتهای تصفیه شده و غذاهای بسیار فرآوری شده – و به شما در حفظ وزن سالم کمک می کند – سلامت شما را بهبود می بخشد. بدون نیاز به سنسور!



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *