تخمه آفتابگردان یک عنصر کلیدی در دوگ بیس بال و شخصیت های ناشناخته ترکیب است. (بدون توهین کشمش.)

اما راههای بسیار خلاقانه دیگری برای لذت بردن از این دانه های خوراکی وجود دارد.

دکتر دانا الیس هان ، MPH ، RD ، متخصص تغذیه در مرکز پزشکی RR -UCLA و نویسنده کتاب آینده ، “دستور العمل بقا . “

دانه های آفتابگردان را می توان در اسموتی ها مخلوط کرد ، با بلغور جو دوسر مخلوط کرد ، در تکه های انرژی تفت داد ، در یک دسر اعتیادآور به نام حلوا خرد کرد ، با نان تست آووکادو بپاشید ، به یک کاسه غذای فوق العاده اضافه کنید یا به تنهایی بخورید.

به عبارت دیگر ، آنها کاملاً جهانی هستند. اما ، مانند دیگر آجیل ها و دانه ها ، این گونه هستند نه غذای کم کالری

بنابراین تخمه آفتابگردان سالم است؟ دانه های آفتابگردان فروتن چگونه در رژیم غذایی متعادل قرار می گیرند؟

در اینجا چیزی است که باید بدانید.

فواید تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان در یک بشقاب

آیا خوردن تخمه آفتابگردان مفید است؟ نمیتونه باشه!

دانه ها از نظر مواد مغذی متراکم هستند ، به این معنی که می توانند راهی آسان برای به دست آوردن تعداد کمی از ریز مغذی ها و ریزمغذی های مورد نیاز خود باشند.

همانطور که در مورد هر ماده غذایی دیگر ، کالری موجود در تخمه آفتابگردان می تواند به سرعت افزایش یابد ، اگر اندازه وعده های غذایی خود را کنترل نکنید. اما گنجاندن آنها در رژیم غذایی مزایای متعددی دارد.

آنها ظرفیت های غذایی هستند

تخمه آفتابگردان دارای لیستی از مواد مغذی لباسشویی است.

هانس می گوید: “دانه های آفتابگردان سرشار از ویتامین E ، تیامین (ویتامین B1) ، ویتامین B6 ، آهن ، مس ، سلنیوم ، منگنز و روی – ویتامین ها و عناصر کمیاب هستند که بدن برای سلامتی به آنها نیاز دارد.”

آنها آنتی اکسیدان ها را ارائه می دهند

آنتی اکسیدان ها – مانند ویتامین E موجود در تخمه آفتابگردان – به مقابله با استرس اکسیداتیو کمک می کند ، که تحقیقات نشان داده است می تواند به برخی از بیماری های مزمن کمک کند.

دانه آفتابگردان همچنین سرشار از سلنیوم است که به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند ، متخصص تغذیه Beachbody Quyen Vu می گوید.

آنها منبع چربی های سالم هستند

اگرچه تخمه آفتابگردان برخی پروتئین های گیاهی را ارائه می دهد ، اما بیشتر کالری آنها از چربی های مفید برای قلب تامین می شود.

آیا تخمه آفتابگردان شما را سیر می کند؟

تخمه آفتابگردان خوراکی در یک کاسه چوبی.

هون می گوید: “اگر مقدار زیادی از آن را بخورید ، همه چیز باعث افزایش وزن شما می شود.”

دانه های آفتابگردان غلیظ از نظر کالری هستند و برخی از افراد به سختی می توانند به یک وعده پایبند باشند – این یک اونس دانه های پوست کنده یا یک فنجان است.

وو می گوید: “اگر هدف شما کاهش وزن است ، نمی خواهید از دانه های آفتابگردان پرخوری کنید.”

اما تا زمانی که به وعده های غذایی توجه کنید ، تخمه آفتابگردان به طور ذاتی باعث افزایش وزن نمی شود.

وو توضیح می دهد: “برای افزایش نیم کیلوگرم وزن بدن بیش از 3500 کالری دیگر نیاز است.”

به طور مشابه ، هیچ ترکیب خاصی در تخمه آفتابگردان وجود ندارد که به کاهش وزن شما کمک کند ، اما می تواند یک افزودنی عالی برای رژیم متعادل باشد.

روزانه چند دانه آفتابگردان بخورید؟

میله گرانولای خانگی با تخمه آفتابگردان

از آنجا که دانه های آفتابگردان کالری بالایی دارند ، Vu پیشنهاد می کند مصرف روزانه خود را به چند قاشق چای خوری – یا دو قاشق غذاخوری – دانه های پوست کنده برای غذاهای جانبی یا سس سالاد محدود کنید.

به عنوان یک میان وعده ، یک “فنجان دانه های پوست کنده” اندازه مناسبی است که قطعاً به سیر شدن شما کمک می کند. “

این اندازه استاندارد است و تقریباً 200 کالری را تأمین می کند.

می توانید از همه اینها به طور همزمان به عنوان یک میان وعده – چه ساده و چه در دستورالعمل افرا دارچین – لذت ببرید یا آن را در تمام طول روز میل کنید.

به خاطر داشته باشید که این کالریها عمدتا از چربی هستند ، بنابراین ممکن است بخواهید آنها را در دستورالعمل استفاده کنید که دانه های آفتابگردان را با پروتئین اشباع شده متعادل می کند ، مانند شیک آفتابگردان ما.

وو می گوید ، اما تا زمانی که در مصرف آن زیاده روی نکنید ، “آنها مطمئناً می توانند بخشی از رژیم غذایی برای کاهش وزن باشند.”

بدنبال تخصص تغذیه بیشتر هستید؟ به BODNutrition.com بروید و بیاموزید که چگونه در طولانی مدت با دو برنامه تغذیه ای خود ، 2B Mindset و Portion Fix تغذیه سالم داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *