اکثر مردم ، هنگامی که یک مدل رژیم غذایی جدید را شروع می کنند ، از هر 10 مورد 9 مورد با 3 وعده غذایی اصلی استاندارد و 2 میان وعده یا 3 وعده غذایی اصلی و 3 میان وعده شروع می شود. چرا؟ زیرا این همان چیزی است که در دنیای رژیم به ما توصیه می شود. با این حال ، اثبات نشده است که این رژیم م theثرترین است.

تحقیقات در واقع نشان می دهد که اگر به همان میزان کالری در 24 ساعت مصرف شود ، هیچ تفاوتی بین متابولیسم فردی که در روز ششم غذا می خورد در مقایسه با فردی که در روز سوم غذا می خورد وجود ندارد!

بنابراین چرا باید این ایده را به خود مشغول کرد که “من روزانه شش وعده غذا می خورم تا متابولیسم را تقویت کنم؟” خوب ، بسیاری از مشتریان قبلاً شنیده اند که “اگر هر 2-3 ساعت غذا نمی خورید ، بدن شما گرسنه می شود و به جای استفاده از غذا برای تولید انرژی ، ذخیره آن را به شکل چربی شروع می کند.”

اجازه دهید ما در این مورد به شما اطمینان دهیم این اتفاق در مدت زمان کوتاهی رخ نمی دهد.

پاسخ ساده این است که چرا این موضوع اینقدر محبوب شد؟ تعصبات غذایی و افسانه هایی که هرگز نمی میرند!

بگذارید آنچه را که برای بسیاری از مشتریانم در محل کار می بینم به شما بگویم:

به نظر می رسد خوردن 3 وعده غذایی در روز با یک میان وعده در صورت لزوم (صبح ، بعد از ظهر یا عصر) از نظر سازگاری و کاهش کلی احتمال پرخوری (یا کالری) بهترین کار را می کند. آره.

واقعیت این است که هر بار که غذا می خوریم ، فرصتی برای پرخوری وجود دارد – مخصوصاً اگر در طول روز دائماً گرسنه باشیم. اگر در زمان فرصت غذا بخوریم ، تا زمانی که احساس سیری نکنیم (که معمولاً زمانی اتفاق می افتد که کمتر وعده های غذایی بزرگتر می خوریم) ، احتمالاً کالری کمتری مصرف می کنیم.

بیشتر اوقات ، وقتی افراد رژیم غذایی خود را تغییر می دهند ، به ما می گویند که همه آنها در طول روز در مورد غذا فکر می کنند.

چقدر زمان تا وعده غذایی یا میان وعده بعدی باقی مانده است؟

آیا باید 2 وعده غذایی را بسته بندی کرده و بعد از ظهر که 5 ساعت به سر کار می روم با خود ببرم؟

آیا باید ساعت را روی گوشم بگذارم تا دقیقاً بدانم چه موقع غذا بخورم؟

به نظر می رسد زمانی که 3 وعده غذایی بزرگتر در طول روز بخوریم بسیار مفید است. این به ما این امکان را می دهد که به جای غذا خوردن کافی برای بسته نگه داشتن شکم ، احساس “سیری” و “سیری” داشته باشیم. همچنین آزادی روانی بیشتری در مورد غذا داریم. به این ترتیب ، ما دائماً به وعده غذایی بعدی فکر نمی کنیم ، زیرا 6-5 ساعت قبل از شروع گفتن بدنمان فرصت داریم باز گرسنه ام!

این ممکن است برای شما نمایش باشد!

اما این آزادی! مخصوصاً برای کسانی که مدتهاست به “رژیم” و “محدودیت” فکر می کنند!

با توجه به این ، ما هنوز مشتریان زیادی داریم که فکر می کنند به 3 وعده غذا نیاز دارند بزرگ و 2-3 میان وعده بخورید. اما اگر دائماً احساس می کنید که غذا در طول روز غالب است و به نظر نمی رسد سیر باشید ، شاید ارزش تغییر را داشته باشد!

چالش ما برای شما این است:

به جای خوردن چند وعده غذایی کوچک در روز ، به وعده های غذایی بزرگتر و یک صبحانه بروید و احساس خود را ببینید! شاید تازه متوجه شوید که این ترفند ساده بازی را برای شما تغییر می دهد!

سلامت و شاد باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *