نوشیدنی های گازدار رژیمی ، آدامس های بدون قند ، میله ها ، آب نبات ها و کلوچه هایی که با شیرین کننده های مصنوعی بدون کالری ساخته شده اند-ممکن است جایگزین سالم تری برای همتایان اصلی خود باشند که با شکر واقعی تهیه شده اند. از این گذشته ، آنها کالری کمی دارند یا هیچ کالری ندارند و شیرین تر از شکر روی میز هستند ، بنابراین شما آن را دوست ندارید ، درسته؟

بحث بر سر شیرین کننده های مصنوعی سالهاست که ادامه دارد ، اما در اینجا دلیل قانع کننده ای برای کنار گذاشتن شیرینی وجود دارد: تحقیقات اخیر نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی مانند سوکرالوز ، آسولفام- K و آسپارتام می توانند برای سلامت روده مضر باشند.

چگونه شیرین کننده های مصنوعی می توانند بر سلامت روده تأثیر بگذارند

جسی وانگ ، RDN ، LD ، متخصص تغذیه متخصص در زمینه سلامت روده و IBS گفت: “تحقیقات کنونی نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی می توانند ترکیب میکروب های روده شما را تغییر دهند ، زیرا برخی از میکروب ها می توانند شیرین کننده های مصنوعی را بهتر از بقیه تجزیه کنند.” “این به میکروب هایی که می توانند آنها را تجزیه کنند اجازه رشد می دهد ، در حالی که میکروب هایی که نمی توانند کوچک شوند ، منجر به تغییر ترکیب می شود.”

به عنوان مثال ، مقاله ای از اکتبر 2017. مولکول اشاره می کند که چگونه نئوتام-یک شیرین کننده مصنوعی بدون کالری-تنوع باکتری های موجود در میکروبیوم روده را در موش ها با افزایش برخی از باکتری ها و کاهش رشد برخی دیگر ، تغییر داده است. (برای یادآوری ، هرچه میکروبیوم روده شما متنوع تر باشد ، بهتر است.)

اگرچه تحقیقات بیشتری برای مشاهده تأثیرات طولانی مدت شیرین کننده های مصنوعی مانند نئوتام بر روده انسان مورد نیاز است ، اما این واقعیت که آنها می توانند باعث دیس بیوزیس روده شوند-عدم تعادل بین باکتری های خوب و بد در روده-به این معنی است که احتمال وجود دارد. تا بر طیف وسیعی از چیزهای بدن شما تأثیر بگذارد.

آنها می توانند منجر به ضعف سیستم ایمنی بدن شوند

علم نشان می دهد که ارتباط قوی بین سلامت روده و عملکرد سیستم ایمنی وجود دارد. دکتر ماروین سینگ ، متخصص گوارش ، بنیانگذار کلینیک Precisione و نویسنده کتاب آینده ، می گوید: “شیرین کننده های مصنوعی می توانند عدم تعادل باکتری ها را در میکروبیوم روده ایجاد کنند ، که به طور بالقوه می تواند بر سیستم ایمنی ما تأثیر بگذارد.” سلامتی خود را حفظ کنیدبه

دکتر سینگ توضیح می دهد: “این شیرین کننده ها می توانند با تغییر میکروبیوم روده باعث اختلالات متابولیک و عدم تحمل گلوکز شوند.” پس چرا این مهم است؟ “اگر میکروبیوم ما متعادل نباشد ، سیستم ایمنی ما ممکن است قوی نباشد – و بیشتر سیستم ایمنی ما در روده است.”

مثال: طبق یک مقاله در مه 2015 ، مطالعات نشان می دهند که مصرف دوزهای زیاد شیرین کننده های مصنوعی می تواند با تغییر میکروبیوم باعث عدم تحمل گلوکز شود. میکروب های رودهبه محققان آب آشامیدنی موش ها را با دوزهای بالای ساخارین ، سوکرالوز یا آسپارتام تکمیل کردند. پس از 11 هفته ، موش هایی که آب شیرین شده مصنوعی می نوشند در مقایسه با کسانی که به سادگی آب یا آب غنی شده با ساکارز یا گلوکز می نوشند ، عدم تحمل گلوکز را نشان دادند.

اگرچه کاملاً مشخص نیست که چرا برخی از شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث عدم تحمل گلوکز شوند ، اما یک نظریه این است که آنها می توانند بر گیرنده های شیرین بدن تأثیر بگذارند و پاسخ انسولین را تحریک کنند. این می تواند به جای کاهش شیرینی ، میل به شیرینی را افزایش دهد.

تحقیقات بیشتری برای درک کامل اثرات شیرین کننده های مصنوعی بر روده انسان مورد نیاز است ، اما این مطالعه بر روی موش ها ایده اولیه ای را به ما ارائه می دهد.

آنها می توانند علائم گوارشی را بدتر کرده یا ایجاد کنند

اینا لوکیانوسکی ، متخصص بهداشت روده می گوید ، مطالعات دیگر روی موش ها بر روی شیرین کننده های مصنوعی نشان داده اند که می توانند التهاب روده را بدتر کنند ، به ویژه در افرادی که با بیماری التهابی روده مانند بیماری کرون و کولیت اولسروز زندگی می کنند. کرون و کولیت را برطرف کنیدبه

“به عنوان مثال ، یک نظرسنجی از مه 2018. بیماری التهابی روده لوکانیوسکی گفت: “مالتودکسترین شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز (Splenda) باعث تشدید التهاب روده در موش هایی می شود که حامل بیماری کرون هستند.” “به ویژه ، شیرین کننده مصنوعی تعداد آن را افزایش داده است پروتئوباکتری ها– نوع باکتری های مرتبط با سالمونلا ، E. coli، و لژیونلا– در موشهایی که مستعد ابتلا به بیماری کرون و بیماریهای مرتبط با آن بودند.

از آنجا که شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث عدم تعادل باکتری ها در روده شوند ، این امر به طور بالقوه می تواند در افرادی که مبتلا به IBD ، IBS یا برخی از انواع دیس دیوز روده یا مشکلات گوارشی هستند ، بدتر شود یا علائم ایجاد کند.

وقتی تغییراتی در میکروبیوم ایجاد شود ، ممکن است پتانسیل التهابی بیشتری داشته باشید. عوامل زیادی وجود دارد که می تواند علائم IBD را ایجاد یا تشدید کند ، اما داشتن میکروبیوم نامتعادل مطمئناً یک خطر است. ”دکتر سینگ می گوید.

مرد بلوک پروتئین می خورد

چگونه می توان میزان مصرف شیرین کننده های مصنوعی را کاهش داد

اگر بر سلامت روده ، ایمنی بدن خود تمرکز کرده اید یا مستعد مشکلات گوارشی هستید ، ممکن است بخواهید مصرف شیرین کننده های مصنوعی خود را کاهش دهید. وانگ گفت: از آنجا که شیرین کننده های مصنوعی بیشتر در غذاهای فرآوری شده یافت می شوند ، بهترین راه برای محدود کردن آنها خواندن برچسب روی مواد تشکیل دهنده غذاهای بسته بندی شده است. او می گوید: “همه غذاها ، نوشیدنی ها و مکمل ها ، مانند پودر پروتئین ، را برای منابع پنهان شیرین کننده های مصنوعی بررسی کنید.”

دکتر سینگ می گوید: مراقب الکل های قندی – نوع دیگری از جایگزین های قند – باشید که می تواند مشکلات گوارشی مشابهی مانند گاز ، ناراحتی معده و نفخ ایجاد کند. تفاوت اصلی بین الکل های قندی و شیرین کننده های مصنوعی این است که الکل های قندی حاوی مقداری کالری هستند ، اگرچه کالری بسیار کمتری نسبت به قند رومیزی دارند و شیرین کننده های مصنوعی معمولاً بسیار شیرین هستند.

وونگ پیشنهاد می کند از شیرین کننده های مصنوعی زیر و الکل های قندی صرف نظر کرده و مقادیر کمی از معاوضه های سالم زیر را امتحان کنید.

شیرین کننده های مصنوعی و الکل های قندی که باید از آنها اجتناب کرد

  • ساخارین
  • سوکرالوز
  • آسپارتام
  • آسسولفام
  • نئوتام
  • زایلیتول
  • اریتریتول
  • سوربیتول
  • مالتیتول

سعی کنید شیرین کننده های طبیعی را امتحان کنید

  • عسل
  • شربت افرا
  • روژکوف
  • آگاو
  • قند نیشکر ، در حد اعتدال
عسل از قاشق به درون فنجان می چکد

همچنین می توانید جایگزین های سالم تری برای غذاهایی که معمولاً می خورید و دارای شیرین کننده های مصنوعی هستند ، پیدا کنید. به عنوان مثال ، اگر به طور مرتب جوش شیرین می نوشید ، آب طعم دار را برای فروشنده در نظر بگیرید. و اگر هوس غذاهای پخته کرده اید ، آنها را به جای بسته بندی شده در خانه تهیه کنید و از شربت افرا یا عسل خالص به عنوان شیرین کننده استفاده کنید.

لوکیانووسکی گفت ، استویا ، جایگزین طبیعی قند ، می تواند جایگزین مناسبی برای شیرین کننده های مصنوعی و الکل های قندی باشد زیرا مشکلات روده ای زیادی ایجاد نمی کند. با این حال ، برخی نگرانی ها وجود دارد که استویا ممکن است یک اختلال غدد درون ریز باشد. با این حال ، دکتر سینگ می گوید ، تحقیقات بیشتری برای تأیید یافته ها مورد نیاز است.

گرفتن

وونگ می گوید: “در حالی که منتظر تحقیقات بیشتری برای روشن شدن اثرات شیرین کننده های مصنوعی بر روده هستیم ، شاید بهتر باشد از شیرین کننده های سنتی بیشتری مانند نیشکر ، عسل و شربت افرا در حد اعتدال استفاده کنیم.” “آنها قرن ها مورد استفاده قرار گرفته اند و ما می دانیم که آنها به طور قطع در اعتدال ایمن هستند.”

اعتدال در مورد انواع شیرین کننده ها نام بازی است: “بیشتر تحقیقات در مورد شیرین کننده های مصنوعی نشان می دهد که فقط مصرف منظم و طولانی مدت (بیش از چهار هفته) شیرین کننده های مصنوعی می تواند این تغییرات را در روده ایجاد کند.” گفت. بنابراین مصرف شیرین کننده های مصنوعی گاه به گاه برای بیشتر افراد سالم بی خطر است. “



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *