محققان می گویند افراد بین 30 تا 65 سال بیشتر به رفتار خود اهمیت می دهند تا سلامت طولانی مدت خود.

در پینترست به اشتراک بگذارید
نویسندگان این مطالعه نوشتند: «نگرانی در مورد سلامتی و رفتار سالم… یا جزئی بود یا وجود نداشت». گتی ایماژ

اگر زیاد مشروب می نوشیدید، نگران چه چیزی بودید؟

ممکن است به نظر برسد که خطرات سلامتی به عنوان بزرگترین مشکل در نظر گرفته می شود. با این حال، اخیرا مطالعه بین مصرف کنندگان میانسال مشروبات الکلی دریافتند که به طور کلی، آنها به مراتب بیشتر نگران انگ اجتماعی هستند تا مشکلات سلامتی بالقوه.

محققان دانشگاه آدلاید در استرالیا به بررسی ده ها مطالعه قبلی پرداختند تا نگاهی اجمالی به طرز فکر مصرف کنندگان الکل بین 30 تا 65 سال داشته باشند.

آنها خاطرنشان کردند که این گروه در مورد اینکه چگونه ممکن است هنگام نوشیدن مشروبات الکلی درک منفی داشته باشند ابراز نگرانی کردند.

نویسندگان مطالعه نوشتند: «نگرانی در مورد سلامتی و رفتار سالم، یا جزئی بود یا وجود نداشت».

آنها همچنین خاطرنشان کردند که به طور کلی، مصرف کنندگان میانسال از رفتار خود به جای سلامتی خود به عنوان معیاری برای نوشیدن ایمن استفاده می کنند.

با بالا رفتن سن مشروب بخورید

بدون شک رفتار نامناسب در هنگام نوشیدن می تواند شرم آور باشد. اما مصرف کنندگان الکل ممکن است بخواهند به خطرات دراز مدت سلامتی توجه بیشتری داشته باشند.

دکتر براد لندر، روانشناس و متخصص پزشکی اعتیاد در مرکز پزشکی وکسنر دانشگاه ایالتی اوهایو، به Healthline گفت: “با افزایش سن، الکل برای تجزیه الکل توسط بدن زمان بیشتری می برد.”

لندر مجموعه ای از خطرات سلامتی مرتبط با نوشیدن را که با افزایش سن به وجود می آید، از جمله کاهش تحمل، مشکلات تعادل و زمان واکنش که می تواند منجر به حوادث شود، تشدید شرایط سلامت موجود، زوال عقل زودرس، سرطان های خاص، افسردگی، و کاهش عملکرد جنسی را شرح داد.

این مطالعه به دلایل مختلفی اشاره می کند که چرا این جمعیت شناسی نوشیدنی را انتخاب می کند. مهمترین آنها آرامش است، اما دلایل دیگر به نقش های اجتماعی برمی گردد، از جمله تقویت هنجارهای جنسیتی.

در حالی که ممکن است با استرس زندگی روزمره به نظر برسد که این گروه ممکن است بیشترین احتمال را برای ایجاد عادات مشکل ساز نوشیدنی داشته باشند، لزوماً اینطور نیست.

لندر خاطرنشان می کند که او و همکارانش نوجوانان و همچنین افراد 80 ساله را به دلیل اعتیاد به الکل و در تمام سنین در این بین درمان کرده اند.

او خاطرنشان کرد: با افزایش سن، افراد در برابر ابتلا به اعتیاد به الکل آسیب پذیرتر می شوند. سالمندان ممکن است برای رهایی از کسالت، تنهایی و اندوهی که با افزایش سن رایج است بیشتر بنوشند. جالب اینجاست که در میان سالمندان، زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به اعتیاد به الکل هستند.

ترسیم مرز بین مصرف متوسط ​​و ایمن و نوع نوشیدنی که می تواند منجر به اعتیاد به الکل شود می تواند دشوار باشد.

لندر می گوید این یک موضوع شخصی است که می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

او توصیه می کند: «قاعده کلی این است که اگر نوشیدن مشروبات الکلی باعث بروز هر گونه مشکل سلامتی شود – سلامتی، رابطه، عملکرد، عاطفی – پس خیلی زیاد است. طبق گزارش موسسه ملی سوء مصرف الکل و الکلیسم (NIAAA)، محدودیت های توصیه شده برای یک سالمند متوسط ​​بیش از هفت نوشیدنی در هفته و بیش از سه نوشیدنی در یک روز نیست.

شما مجبور نیستید بنوشید

لندر می‌گوید بهترین راه برای واداشتن افراد به تعدیل نوشیدن الکل – با فرض اینکه هنوز به اعتیاد به الکل مبتلا نشده‌اند – از طریق برقراری ارتباط و به اشتراک گذاشتن نگرانی‌ها است.

او گفت: «این از یک پزشک حتی مؤثرتر است. “اگر نوشیدن الکل به الکلیسم تبدیل شده باشد، باید اقدامات تاثیرگذارتری مانند مداخله یا قرارداد رفتاری انجام شود (“اگر شما این کار را انجام دهید، من این کار را خواهم کرد”.

به غیر از خانواده، دوستان و پزشکان، کمپین های خدمات عمومی برای جلوگیری از مصرف بیش از حد با برجسته کردن اثرات منفی نوشیدن الکل بر سلامتی کم نیست.

متأسفانه، همانطور که محققان نتیجه گرفتند، اکثر نوشیدنی‌ها به سادگی این پیام‌ها را تنظیم می‌کنند.

بنابراین، چه عوامل بازدارنده ای برای مهار مصرف بیش از حد وجود دارد؟

برای شروع، محققان پیشنهاد می‌کنند که تمرکز کمپین‌ها را از خطرات سلامتی به ننگ اجتماعی تغییر دهید، زیرا به نظر می‌رسد که طنین‌اندازی بیشتری دارد.

نویسندگان مطالعه نوشتند: «استراتژی‌های بهداشت عمومی می‌توانند بر انجام مسئولیت‌ها در قبال دیگران، احتمال آسیب رساندن به دیگران، الزامات احترام در نوشیدن، محدودیت‌های فیزیکی بدن پیر و پیامدهای فیزیکی بعدی، و انتظارات جنسیتی از رفتار متمرکز شوند.

برای کسانی که می خواهند کنترل نوشیدنی خود را در دست بگیرند، لندر توجه آگاهی را در محیط های اجتماعی توصیه می کند.

او توصیه می کند: “نوشیدن زیاد “بی فکر” است، بنابراین به سادگی از خود بپرسید: “آیا واقعاً یک نوشیدنی می خواهم یا نوشیدنی دیگری؟” در مجامع اجتماعی، مقداری نوشیدنی غیر الکلی و همچنین الکلی بنوشید.

او همچنین توصیه می کند که آب فراوان بنوشید، غذا خوردن را به خاطر بسپارید و در نظر داشته باشید که لازم نیست آب بنوشید.