اهمیت خوردن صبحانه برای دانش آموزان



خبرنگار ایمنا از اهمیت خوردن صبحانه برای دانش آموزان، انواع روان درمانی، اختلالات خواب در دوران بارداری، تاثیر تغذیه بر بیماری آلزایمر، ارتباط دیابت نوع یک با جنسیت، تاثیر کم خوابی بر سلول های بنیادی ایمنی می نویسد. پربازدیدترین اخبار علم و فناوری در هفته گذشته. .

اهمیت صبحانه برای دانش آموزان

صبحانه مهمترین وعده غذایی در روز است.خوردن یک صبحانه مغذی می تواند به نوجوانان کمک کند بهتر غذا بخورند و حتی در مدرسه رفتار بهتری داشته باشند. صبحانه در کنار خواب و ورزش یکی از بهترین راه ها برای تامین انرژی است. این یک فرصت عالی برای دریافت کربوهیدرات های پر انرژی در غذاهایی مانند نان گندم کامل است. با استفاده از ترکیبات پروتئین و کربوهیدرات مانند غلات کامل یا کره بادام زمینی با نان و پنیر، شیر یا کره آجیل، صبحانه ای مقوی و پر انرژی درست کنید. صبحانه یک راه ایده آل برای افزایش انرژی است تا نوجوانان در کلاس به خواب نروند.

تحقیقات نشان می دهد که خوردن یک صبحانه مغذی عملکرد مغز، به ویژه حافظه و یادگیری را بهبود می بخشد. این برای یادگیری دانش جدید و سپس استفاده از آن برای امتحان بزرگ ضروری است. مطالعات نشان می دهد که نوجوانانی که صبحانه می خورند در مدرسه عملکرد بهتری دارند. محققان بر این باورند که صبحانه مواد مغذی مورد نیاز سیستم عصبی را برای تقویت قدرت مغز فراهم می کند. علاوه بر این، خوردن صبحانه گرسنگی را کاهش می دهد. نخوردن صبحانه می تواند منجر به حواس پرتی و اختلال در عملکرد تحصیلی، رفتار و عزت نفس شود.

انواع روان درمانی

انواع مختلفی از روان درمانی وجود دارد که می تواند برای درمان بسیاری از مشکلات از جمله اضطراب، افسردگی، مشکلات خانوادگی و شخصی استفاده شود. گاهی اوقات روان درمانی را گفتار درمانی می نامند، زیرا مبتنی بر گفتگو با یک روان درمانگر، روانپزشک، درمانگر یا مشاور آموزش دیده است. رشته روان درمانی دائما در حال پیشرفت است و اکنون می توان آن را به صورت حضوری یا آنلاین انجام داد. انواع مختلفی وجود دارد که می توانید بسته به نیازهای شخصی خود از بین آنها انتخاب کنید. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • درمان انفرادی
  • زوج درمانی
  • گروه درمانی
  • خانواده درمانی

اختلالات خواب در دوران بارداری

زنان باردار معمولاً مشکلات خواب را تجربه می کنند که می تواند در هر سه ماهه بارداری متفاوت باشد. به دلیل سوزش سر دل یا تکرر ادرار، مادران نمی توانند در دوران بارداری راحت و کامل بخوابند. اختلالات خواب در سه ماهه اول و سوم شایع است و اگرچه باعث می شود خواب و استراحت کافی نداشته باشید، اما معمولاً خطری برای سلامت مادر یا جنین ایجاد نمی کند.

تاثیر رژیم غذایی بر بیماری آلزایمر

مطالعات نشان می دهد که مصرف میوه ها، سبزیجات، ماهی، غلات کامل و سبوس دار، حبوبات، غذاهای دریایی و چربی های غیراشباع خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد. آلزایمر یکی از شایع ترین بیماری های دوران سالمندی است و نوعی بیماری تخریب کننده عصبی است که با علائمی مانند از دست دادن حافظه و عملکردهای شناختی همراه است. از آنجایی که هنوز درمان موثری برای زوال عقل یا بیماری آلزایمر شناسایی نشده است، بر پیشگیری از این بیماری به ویژه از طریق تغذیه مناسب تاکید می شود.

به گفته محققان، مصرف میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و کامل، ماهی، حبوبات، غذاهای دریایی و چربی های اشباع نشده مانند روغن زیتون خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد. همچنین توصیه می شود مصرف گوشت قرمز، تخم مرغ و شیرینی ها را محدود کنید. محققان با تاکید بر اهمیت تغذیه مناسب برای قوی و سالم نگه داشتن بدن، گزارش داده اند که افراد مبتلا به آلزایمر یا زوال عقل ممکن است علائم بدتری را در صورت پیروی از رژیم غذایی نامناسب تجربه کنند.

ارتباط بین دیابت نوع 1 و جنسیت

دیابت نوع 1 معمولا در دوران کودکی رخ می دهد و بیش از یک میلیون کودک و نوجوان را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری در اثر حمله اشتباه سیستم ایمنی به سلول های پانکراس که انسولین تولید می کنند ایجاد می شود. بدون انسولین، قند خون جمع می شود و سلول های بدن گرسنگی می کشند، بنابراین افراد مبتلا به دیابت نوع 1 برای زنده ماندن به انسولین مصنوعی نیاز دارند.

گروهی از محققان 90 مطالعه منتشر شده را ارزیابی کردند که اثرات دیابت را بر دختران و پسران بررسی می کرد. این مطالعه الگوهای ثابتی از تفاوت بین دختران و پسران مبتلا به دیابت نوع 1 را نشان داد. به طور کلی، دختران سطح قند خون بالاتری داشتند، بیشتر احتمال داشت اضافه وزن داشته باشند و کیفیت زندگی کلی ضعیف‌تری داشتند.

به گفته محققان، دلیل این امر مشخص نیست، اما دختران مبتلا به دیابت نوع 1 ممکن است چالش های خاصی داشته باشند که نیاز به توجه بیشتری دارد. به گفته محققان، از آنجایی که دختران زودتر از پسران مبتلا به دیابت نوع 1 تشخیص داده می شوند، مدت طولانی تر دیابت نیز ممکن است به معنای عوارض بیشتری باشد.

اثرات کم خوابی بر سلول های ایمنی

محققان آمریکایی نشان داده اند که کمبود خواب مزمن بر سلول های بنیادی ایمنی اثر منفی و طولانی مدت دارد و خطر ابتلا به بیماری های التهابی و بیماری های قلبی را افزایش می دهد. بر اساس مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشکده پزشکی Icahn انجام شد، کمبود مزمن خواب می تواند بر سلول های ایمنی تأثیر منفی بگذارد و متعاقبا منجر به بیماری های التهابی و بیماری های قلبی عروقی شود.

این مطالعه اولین مطالعه ای است که نشان می دهد خواب ساختار DNA را در سلول های بنیادی ایمنی که گلبول های سفید تولید می کنند، تغییر می دهد. این مشکل می تواند اثرات طولانی مدت بر بدن داشته باشد و به بیماری های التهابی کمک کند. سلول های ایمنی قرار است با عفونت مبارزه کنند، اما اگر تعداد این سلول ها بیش از حد باشد، بیش از حد واکنش نشان می دهند و باعث التهاب می شوند.