ویتامین های تبخیر شده احتمالاً سلامت شما را بهبود نمی بخشند.

در پینترست به اشتراک بگذارید
شرکت ها ادعا می کنند که اکنون می توانید ویتامین های خود را برای سلامتی استنشاق کنید. گتی ایماژ

چندین شرکت بخارسازهایی می فروشند که به شما امکان می دهد ویتامین ها، روغن های ضروری و مکمل های گیاهی را استنشاق کنید. اما آیا این روند ایمن است یا حتی مورد نیاز است؟

اول، بخار کردن راهی برای ترک عادت سیگار بود. بعدش خیلی باحال بود

شرکت‌هایی که مردم را به مصرف ویتامین‌ها، مکمل‌های گیاهی و روغن‌های ضروری سوق می‌دهند، اکنون یک فعالیت «سالم» است.

حداقل سه شرکت این روند جدید وایپ را پذیرفته اند. یکی بخارساز ویتامین B-12 خود را به عنوان حاوی “10 برابر مقدار موجود در یک شات معمولی B-12″، در کنار تصاویر میوه ها و انواع توت های تازه (که هیچ کدام حاوی ویتامین B-12 نیستند) به بازار عرضه می کند.

یکی دیگر آب میوه حاوی ویتامین‌ها، روغن‌های ضروری و آب‌های ارگانیک را با شعار «اگر نمی‌خورید، نباید آن را استنشاق کنید» می‌فروشد.

اما فقط به این دلیل که چیزی می خورید، آیا این بدان معناست که استنشاق بخار حاصل از آن بی خطر است؟ (تصور کنید که در خانه با یک ویپ مرغ ارگانیک و طعم آزاد در حال استراحت هستید.)

یا حتی راهی موثر برای تقویت سلامتی شماست؟

تحقیقات بسیار کمی برای پاسخ به هر یک از این سؤالات وجود دارد، اما در اینجا آنچه ما در مورد ویتامین های ویپینگ می دانیم آورده شده است.

آیا ویپینگ ویتامین ایمن است؟

طبق گزارشی که اوایل سال جاری توسط آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی منتشر شد، مطالعات نشان می‌دهد که بخار سیگار الکترونیکی حاوی انواع کمتر و سطوح کمتری از مواد شیمیایی سمی نسبت به دود سیگار است.

با این حال، قابل احتراق است دود سیگار از هزاران ماده شیمیایی تشکیل شده است که حداقل 70 مورد از آنها عامل سرطان هستند. بنابراین «کمتر مضر بودن» راهی آسان برای دستیابی است.

یک چیز خوب در مورد مایعات ویپ گیاهی و ویتامینی این است که آنها فاقد نیکوتین هستند که بسیار اعتیادآور است.

با این حال، یک مطالعه نشان داد که حتی سیگارهای الکترونیکی غیر نیکوتینی ممکن است دروازه ای برای کشیدن سیگار در بین نوجوانان باشد.

برخی از شرکت‌های فروش مایعات ویپ «سالم» نیز محصولات خود را به‌عنوان حاوی مواد ارگانیک و بدون مواد شیمیایی به بازار عرضه می‌کنند.

اما حرارت دادن مایع بخار برای ایجاد بخار می تواند مواد شیمیایی تولید کند که در مایع اصلی وجود نداشت. گزارش NAS اشاره می کند که مواد شیمیایی موجود در بخار به طعم دهنده ها و سایر ترکیبات موجود در آب ویپ و همچنین نحوه استفاده از دستگاه بستگی دارد.

به همین دلیل است که دانشمندان بخار را – گاهی اوقات روی چندین بخارساز – نه فقط مایع بخار را آزمایش می کنند.

در مقایسه با سیگارهای قابل احتراق، سیگارهای الکترونیکی تنها برای مدت کوتاهی در دسترس بوده اند، بنابراین تحقیقات کمتری در مورد ایمنی آنها وجود دارد.

ما واقعاً نمی دانیم که اثرات بلندمدت بخارپز چه خواهد بود. دکتر آدام لاکی، رئیس جراحی قفسه سینه در بیمارستان دانشگاه استاتن آیلند در استاتن آیلند، گفت: «این یک روند نسبتاً جدید است و ما داده‌های کافی را در کاربران طولانی‌مدت ندیده‌ایم تا مشخص کنیم چه اثراتی بر سلامتی خواهد داشت. نیویورک.

با این حال، برخی از مطالعات، ارتباطی بین مصرف سیگار و افزایش خطر حملات قلبی و بیماری‌های ریوی پیدا کرده‌اند.

این خطرات مطابق با آنچه از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض ذرات ریز آلودگی هوا رخ می دهد، است. سازمان بهداشت جهانی می گوید می تواند منجر به بیماری های قلبی عروقی و تنفسی و سرطان شود.

لاکی گفت: ریه‌ها برای تنفس چیزی غیر از هوای پاک طراحی نشده‌اند. انجام این کار در مناطق شهری می تواند سخت باشد. اما چرا با استنشاق عمدی بخارات و دودها، کار را سخت‌تر می‌کنیم؟»

آیا ویتامین های ویپینگ می توانند سلامت شما را بهبود بخشند؟

قبل از اینکه حتی به این فکر کنید که آیا مصرف ویتامین ها و مکمل ها برای سلامتی شما مفید است یا خیر، باید در وهله اول در نظر بگیرید که آیا به آنها نیاز دارید یا خیر.

Lackey می‌گوید: «در تنظیم یک رژیم غذایی سالم و متعادل، واقعاً حتی نشانه‌ای برای اکثر افراد برای مصرف مولتی ویتامین وجود ندارد. البته، این روزها تعداد بسیار کمی از مردم واقعاً یک رژیم غذایی متعادل دارند.»

مطالعات متعدد نشان داده اند که مصرف خوراکی مولتی ویتامین ها خطر بیماری قلبی، سرطان، زوال شناختی یا مرگ زودرس را کاهش نمی دهد.

در مورد مکمل های گیاهی و سایر مکمل های طبیعی، برخی ممکن است برای شرایط خاصی موثر باشند. اما اغلب محدود است پژوهش برای پشتیبان گیری از ادعاهای بهداشتی

آنچه مورد نیاز است تحقیقاتی است که نشان دهد استنشاق موادی مانند ویتامین B-12 یا اکیناسه بی‌خطر است و در واقع کار می‌کند.

لاکی گفت: «اگر ویتامین‌ها و مکمل‌ها از طریق استنشاق تأثیری مشابه نداشته باشند، واقعاً هیچ هدفی در مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌ها از طریق خوراکی وجود نخواهد داشت».

همانطور که در مورد سیگار کشیدن، ممکن است سالها استفاده طولانی مدت طول بکشد تا برخی از مشکلات سلامتی خود را نشان دهند.

برخی از افراد در جذب برخی ویتامین ها – مانند فولات، ویتامین B-12 و ویتامین C – از طریق روده کوچک خود مشکل دارند.

اما لاکی هنوز در این موارد فکر می‌کند، «بهترین راه تجویز تحت نظر پزشک و احتمالاً داخل وریدی یا عضلانی است. هر چیز دیگری می تواند به شکل رژیم غذایی یا مکمل خوراکی باشد.

صحبت از رژیم غذایی، غذا راه بسیار خوبی است – اگرچه شاید به اندازه بخارپزی جذاب نباشد – برای دریافت ویتامین ها.

Lackey گفت: “ما یک مسیر گوارشی با طراحی عالی داریم که تنها هدف آن تجزیه، جذب و متابولیسم ویتامین ها و مواد مغذی است.”