خشک کردن آن فنجان قهوه می تواند سخت باشد. چه به خاطر طعم غنی ، دلپذیر ، افزایش انرژی ، یا مراسم نوشیدن ، دلایل زیادی برای دوست داشتن قهوه وجود دارد.

اما گاهی اوقات قطع رابطه با چیزی که دوستش دارید سالم است – و قهوه نیز از این قاعده مستثنی نیست. شاید متوجه شده باشید که کافئین شما را در شب بیدار نگه می دارد ، بعداً احساس عصبانیت می کنید یا یک بیماری دارید که باید قهوه خود را محدود کنید. اگر در فنجان روزانه خود تجدید نظر کرده اید (یا دو) ، یافتن جایگزینی برای قهوه می تواند انتقال را آسان تر کند.

برای خواندن چندین جایگزین سالم قهوه که هنوز هم انرژی ، طعم یا مراسم مورد علاقه شما را تأمین می کند ، ادامه دهید.

خوب و بد قهوه

فواید قهوه

یکی از بزرگترین مزایای نوشیدن قهوه ، افزایش سریع انرژی است. این به لطف یک محرک معروف به کافئین است.

با توجه به بررسی مطالعات انجام شده ، کافئین می تواند به شما در تفکر واضح تر کمک کرده و خلق و خو و هوشیاری را در 37.5 تا 450 میلی گرم (میلی گرم) در روز افزایش دهد. بر اساس برآورد وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) ، یک فنجان قهوه سیاه دم کرده تقریبا 96 میلی گرم کافئین ارائه می دهد.

بر اساس یک بررسی تحقیقی ، قهوه همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ملانوئیدین ها (رنگدانه های قهوه ای) و فنیل آلانین ها است. آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر اثرات مخرب رادیکال های آزاد محافظت می کنند. کارشناسان رادیکال های آزاد را عامل اصلی پیری زودرس و بیماری های مختلف از جمله سرطان و بیماری های قلبی می دانند. بدن شما می تواند رادیکال های آزاد را از طریق استرس ، داروهای خاص ، دود سیگار و آلودگی هوا تجمع دهد.

اما با وجود تمام کارهایی که قهوه می تواند انجام دهد ، نوشیدن زیاد نوشیدنی ها دارای معایبی است.

عوارض جانبی قهوه

استیسی سیمون ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه ثبت شده در شهر نیویورک می گوید: “کافئین می تواند اضطراب را بدتر کند ، باعث عصبانیت شود و کیفیت و میزان خواب را کاهش دهد.” او می گوید که بسیاری از مردم متوجه می شوند که قهوه خود باعث مشکلات گوارشی مانند ناراحتی دستگاه گوارش ، حالت تهوع و رفلاکس می شود. قهوه حتی ممکن است برای برخی باعث ایجاد نفخ شود.

فواید ترک قهوه

از آنجا که کافئین یک محرک است ، می توانید وابستگی به قهوه را افزایش دهید. اگر هر روز برای افزایش سطح انرژی خود به قهوه تکیه می کنید ، ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی را تجربه کنید در صورتی که نتوانید مشکل خود را برطرف کنید. این را به عنوان نشانه ای از آن بدانید که ممکن است زمان قطع روابط فرا رسیده باشد (یا حداقل ، در مورد اعتماد خود تجدید نظر کنید.) “سردرد بعد از ظهر که در صورت نداشتن آن فنجان دوم به شما دست می دهد ، ممکن است انگیزه ای برای کاهش مصرف کافئین باشد.” سیمون می گوید.

مراقب این عوارض جانبی دیگر قهوه باشید:

  • خواب مختل شده است
  • پریشان
  • سفرهای مکرر به دستشویی
  • ضربان قلب سریع
  • لرزش ماهیچه ها
  • مسائل مربوط به GI
  • تحریک پذیری

اگر از هر یک از این عوارض جانبی ناراحت هستید ، در عادت قهوه خود تجدید نظر کنید.

اگر باردار هستید ، ممکن است بخواهید قهوه را ترک کنید یا جایگزین قهوه پیدا کنید. کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا به زنان باردار توصیه می کند که مصرف کافئین خود را به کمتر از 200 میلی گرم در روز محدود کنند. با پزشک خود مشورت کنید تا مشخص شود چه چیزی برای شما مناسب است.

چگونه کافئین را ترک کرده یا قهوه را راحت کنید

اگر برای نوشیدن قهوه آماده هستید ، با محاسبه میزان مصرف روزانه قهوه خود شروع کنید. این به شما این ایده را می دهد که کجا و چه زمانی باید کاهش دهید.

به عنوان مثال ، اگر به طور معمول ابتدا یک لیوان بزرگ قهوه می نوشید ، سعی کنید به یک لیوان کوچکتر بروید. یا اندازه نوشیدنی بعدی را برای دم نوش خود در کافی شاپ سفارش دهید. اگر معمولاً آب سرد می نوشید ، که بیشتر از قهوه قطره ای کافئین دارد ، سعی کنید برای شروع آن را با یخ اضافی سفارش دهید. کلینیک مایو توصیه می کند که بدن خود را به تدریج کاهش دهید تا بدن شما بتواند به سطوح پایین کافئین عادت کند بدون اینکه از عوارض زیاد ترک رنج ببرد.

با این وجود ، عوارض جانبی مانند سردرد و تحریک پذیری ممکن است ، بنابراین به آمادگی کمک می کند. “مقابله کنید [the side effects] سارا شلیچتر ، MPH ، RDN از Bucket List Tummy و صاحب Nutrition For Running می گوید: با نوشیدن آب فراوان و هدف برای افزایش انرژی طبیعی ، مانند ورزش و زمان زیر نور خورشید.

گنجاندن جایگزین های قهوه (مانند موارد زیر) در برنامه معمول شما یکی دیگر از راه های عالی برای ترک عادت شما است.

7 جایگزین سالم برای خوردن قهوه

1. چای ماتچا

ماتچا لاته

اگر مشتاق آیین نوشیدن یک نوشیدنی گرم در صبح هستید ، ماتچا را امتحان کنید. سیمون می گوید این یک نوع چای سبز پودر شده با مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که ممکن است به کاهش التهاب کمک کند. می توانید این پودر را برای یک چای با طعم خاکی با آب داغ مخلوط کنید ، یا شیر یا جایگزین شیر را برای ایجاد یک لاته سبز پر جنب و جوش اضافه کنید.

به علاوه ، صدای جنجالی که از matcha دریافت خواهید کرد باعث می شود بدون تکان هایی که معمولاً از قهوه با آن روبرو می شوید ، هوشیار باشید. سیمون توضیح می دهد: “Matcha حاوی یک آمینو اسید به نام L-theanine است که به شما انرژی آرام تری می دهد و هیچ تصادفی ایجاد نمی کند.” (این یکی از دلایلی است که شما l-theanine را در HUM’s Calm Sweet Calm پیدا می کنید.)

او می افزاید: آگاه باشید که ماتچا حاوی کافئین است ، اگرچه مقدار آن بسیار کمتر از چیزی است که در قهوه پیدا می کنید.

2. آب میوه و سبزیجات تازه و اسموتی

مخلوط کردن یا استخراج میوه ها و سبزیجات تازه در آب میوه یا اسموتی یک راه عالی برای دریافت مقدار کافی ویتامین ها و مواد معدنی در یک وعده است. ربکا والدز ، متخصص تغذیه ، MS ، RDN می گوید: “میوه های تازه ، مانند انواع توت ها ، موز و پرتقال ، و سبزیجات برگ دار ، مانند کلم پیچ و اسفناج ، سرشار از ویتامین هایی هستند که به بدن شما کمک می کند غذا را به سوخت تبدیل کند ، که به نام انرژی نیز شناخته می شود.” او می گوید: “میوه ها همچنین حاوی گلوکز هستند که منبع سوخت مورد علاقه مغز شما است.”

اگر آب میوه گیری یا مخلوط کن دارید ، با ترکیبات مختلف طعم بازی کنید تا چیزی را پیدا کنید که دوست دارید. (ما عاشق این اسموتی ویتامین C یا اسموتی نارگیل مرطوب کننده پوست هستیم.)

3. قهوه کاسنی

اگر نمی توانید از طعم قهوه جدا شوید ، قهوه کاسنی برای شما مناسب است. سیمون می گوید: “این نوشیدنی از ریشه کاسنی تهیه شده است ، ظاهر ، مزه و بوی قهوه می دهد ، اما بدون کافئین و اسیدیته ای که دانه های قهوه برای لیوان به ارمغان می آورد.”

ریشه کاسنی حاوی اینولین است ، یک پروبیوتیک که ممکن است به ارتقاء سلامت روده و کاهش التهاب کمک کند. همچنین ممکن است کنترل قند خون را بهبود بخشد: یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که اینولین کاسنی به کنترل قند خون در موش های مبتلا به دیابت نوع 2 پس از هشت هفته کمک می کند. سیمون می گوید ، با این حال ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

شما می توانید قهوه کاسنی را در برخی از کافی شاپ ها پیدا کنید ، یا می توانید یک بسته پودر بخرید و آن را در خانه دم کنید. قهوه کاسنی اغلب با قهوه معمولی 50/50 مخلوط می شود ، و این راهی عالی برای کاهش مصرف کافئین شما به نصف است. اما اگر ترجیح می دهید قهوه معمولی را به طور کامل بنوشید ، قبل از سفارش برچسب یا منو را بررسی کنید.

سیمون می گوید زنانی که باردار یا شیرده هستند باید از کاسنی به طور کامل اجتناب کنند.

4. سرکه سیب

سرکه سیب روی قاشق

کورتنی دی آنجلو ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه در Fit Healthy Momma ، می گوید: “این یکی کمی بیرون است ، اما تحمل کنید”. بر اساس یک بررسی در سال 2014 ، سرکه سیب (ACV) با تخمیر قند از سیب ساخته می شود که ترکیبی به نام اسید استیک ایجاد می کند.

اسید استیک با ارائه بسیاری از مزایای مرتبط با ACV شناخته شده است. D’Angelo می گوید: “با کمک به تنظیم سطح قند خون ، حفظ انرژی و جلوگیری از خستگی ، انرژی بیشتری در طول روز به شما می دهد.”

ACV می تواند برای دندان های شما مضر باشد ، بنابراین آن را مستقیم نخورید. در عوض ، کلینیک کلیولند توصیه می کند ، مقدار کمی (حداکثر 1 تا 2 قاشق غذاخوری) را در یک لیوان آب گرم رقیق کنید.

5. چای چای

چای یک نوشیدنی شیرین و تند است که از هند سرچشمه گرفته است. از ترکیب چای سیاه با گیاهان معطر و ادویه جات مانند دارچین ، میخک و فلفل سیاه تهیه می شود.

سیمون خاطرنشان می کند: “در حالی که هنوز یک نوشیدنی کافئین دار هستید ، بسیاری از مارک های چای چای نسبت به یک فنجان قهوه صبحگاهی شما کافئین کمتری دارند.” “به طور متوسط ​​فنجان چای شما حدود 25 میلی گرم کافئین دارد ، در مقایسه با یک فنجان قهوه ، که می تواند به 75 میلی گرم برسد.” این باعث می شود که چای به کاهش مصرف روزانه کافئین کمک کند ، در حالی که برخی از مزایای افزایش انرژی آن را نیز به دست می آورید.

آن را با آب داغ و مقداری شیرین کننده (اختیاری) آماده کنید ، یا یک چای لاته کف دار امتحان کنید.

6. آب داغ با لیمو

زن در حال تهیه آب لیمو

سیمون می گوید: “اگرچه این مطمئناً به شما این کافئین را نمی دهد که از صبح بخورید ، اما آب گرم با لیمو به یک نوشیدنی محبوب برای شروع روز شما تبدیل شده است.”

فشردن کمی مرکبات به یک لیوان آب گرم طعم تازه می بخشد و به شما کمک می کند تا بعد از یک خواب طولانی دوباره آب بدن خود را تامین کنید. علاوه بر این ، لیمو منبع عالی آنتی اکسیدان ویتامین C است ، سیمون خاطرنشان می کند.

شما همچنین می توانید آن را به طور سرد بنوشید ، اگرچه سیمون توصیه می کند آب را گرم کنید. او توضیح می دهد: “این یک جایگزین خوب و آرام بخش برای یک فنجان قهوه صبح است.”

7. کامبوچا

کامبوچا یک نوشیدنی محبوب تخمیر چای است. مری ویرتز ، MS ، RDN ، مشاور تغذیه در Mom Loves Best می گوید: “تردی نوشیدنی ترش و میوه ای باعث افزایش انرژی در بعد از ظهر در بیشتر روزهای هفته می شود.”

او می گوید کمبوچا حاوی ویتامین B است که برای کمک به بدن در آزادسازی انرژی حیاتی است. ملیسا میتری ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه ثبت شده در Wellness Verge ، می گوید: این منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و پروبیوتیک ها (باکتری های تقویت کننده سلامتی که شما برای یک روده متعادل به آن نیاز دارید) است. او می گوید این مواد مغذی می توانند به هضم غذا کمک کرده و انرژی مورد نیاز را بدون تصادفی که معمولاً از کافئین دریافت می کنید ، تامین کنند.

هنگام خرید کومبوچا ، میتری توصیه می کند که از انواع کمتر از 5 گرم شکر در هر وعده استفاده کنید. یا ، سعی کنید خود را بسازید.

8. مکمل ها

مکمل انرژی

اگر به دنبال افزایش انرژی هستید که معمولاً از کافئین موجود در قهوه دریافت می کنید ، می توانید ویتامین ها و مکمل های خاصی را نیز برای انرژی امتحان کنید. Uber Energy HUM به طور خاص برای کمک به انرژی طبیعی از طریق حمایت آدرنال طراحی شده است. این شامل ترکیبی از پنج سازگار مختلف است که به کاهش خستگی و ویتامین B برای متابولیسم انرژی کمک می کند. (به طور جدی ، حاوی دوزهای موثر از نظر بالینی گیاهان قدرتمند است!) ترکیبات برجسته شامل eleuthero است که خستگی متوسط ​​جسمی و روحی را کاهش می دهد و L-tyrosine ، یک اسید آمینه است که ممکن است با کمک به کاهش اثرات حاد استرس و خستگی کمک کند. سطح انتقال دهنده های عصبی با استرس کاهش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *