تغذیه نوجوانان ممکن است دشوار باشد! در اینجا چند ایده برای میان وعده ها و وعده های غذایی برای نوجوانان و همچنین راهکارهایی برای تغذیه مناسب آنها ارائه شده است.

به تازگی ، نوجوان من در حال آشپزخانه بود و درهای یخچال ، فریزر و کمد را باز می کرد که چیزی گفت که باعث احساس گرسنگی در خانه شد: “آنچه اتفاق می افتد این است که من گرسنه هستم ، بنابراین چیزی می خورم و احساس می کنم پر.. 10 دقیقه بعد دوباره گرسنه می شوم و به نظر نمی رسد چیزی خورده باشم. و این برای همیشه ادامه دارد. “

افزایش اشتهای نوجوانان یک شوخی نیست. و تغذیه نوجوانان می تواند مشکل باشد. همیشه مطمئن نیستید که نوجوان شما گرسنگی خود را با غذاهای مغذی (عمدتا) برطرف می کند.

می توانید نزدیک شوید: 100+ میان وعده سالم برای نوجوانانی که همیشه گرسنه هستند

مواد مغذی مورد نیاز نوجوانان

طبق نظر همه کودکان ، طبق آخرین رژیم غذایی ، کیفیت رژیم غذایی در بین افراد 14 تا 18 سال پایین ترین است دستورالعمل های رژیم غذایی برای آمریکایی هابه این یعنی آنها در خطر عدم دریافت مواد مغذی مورد نیاز خود هستندبه در اینجا مواد مغذی موجود در نوجوانان وجود دارد ، بر اساس گزارش علمی– به علاوه منابع غذایی که می تواند به پر کردن شکاف کمک کند:

  • اهن (دختران): غلات غنی شده ، لوبیا ، عدس ، گوشت گاو ، توفو
  • پروتئین (دختران): لوبیا ، کینوا ، ماست ، گوشت گاو ، توفو
  • اسید فولیک (دختران): غلات غنی شده ، اسفناج ، کلم بروکلی ، پرتقال ، موز
  • ویتامین B6 (دختران): نخود ، سیب زمینی ، گوشت گاو ، مرغ ، پنیر
  • ویتامین B12 (دختران): مخمر خوراکی، ماهی قزل آلا ، گوشت گاو ، ماست
  • فسفر (دختران و پسران): ماست ، پنیر ، عدس ، بادام زمینی ، برنج قهوه ای
  • منیزیم (دختران و پسران): دانه های چیا ، بادام ، ادامام ، کره بادام زمینی ، سیب زمینی
  • کولین (دختران و پسران): تخم مرغ ، گوشت گاو ، مرغ ، لوبیا ، جوانه بروکسل

چرا تغذیه نوجوانان می تواند مشکل باشد

چرا کیفیت رژیم غذایی در بین نوجوانان استاندارد نیست؟ اگرچه ممکن است اشتهای آنها زیاد باشد ، اما مواردی وجود دارد که می توان آنها را برای رسیدن به آنچه که نیاز دارند دشوارتر کرد:

  • استقلال بیشتر: آنها تصمیمات غذایی بیشتری به طور مستقل و با پول خود می گیرند – و این انتخاب ها اغلب تحت تأثیر غذای دوستانشان است.
  • بازار یابی: فست فودها ، نوشیدنی های گازدار و شیرینی ها به شدت به نوجوانان فروخته می شود ، از جمله در بسترهای آنلاین که هر روز استفاده می کنند.
  • برنامه های شلوغ: بین تکالیف ، ورزش ، باشگاه ها و زندگی اجتماعی ، نوجوانان تمایل کمتری دارند و می توانند برای خوردن غذا و تنقلات بنشینند. این بدان معناست که غذاهای راحت و مناسب برای خوردن و رفتن وجود دارد.

7 ایده برای تغذیه نوجوانان

سال گذشته ، گام هایی برداشتم تا انتخاب غذاهای مغذی را برای نوجوانم در خانه راحت تر و راحت تر کنم. من صداش کردم “عملیات: به نوجوان گرسنه غذا دهید“. در اینجا خلاصه ای از این ایده ها آمده است – امیدوارم آنها نیز به شما کمک کنند!

1. میان وعده های فریزر ساندویچ یا Burritos

ساندویچ با صبحانه

یک دسته بزرگ تهیه کنید تا در فریزر خود ذخیره کنید و برای صبحانه سبک ، دلچسب ، ناهار یا میان وعده دوباره گرم کنید. در اینجا طرز تهیه این ساندویچ ها برای صبحانه آورده شده است (این نشریه شامل دستورالعمل هایی برای گرم کردن آنها نیز می باشد). شما می توانید همین کار را با بوریتو انجام دهید. آنها پر از تخم مرغ ، سوسیس ، پنیر و چند عدد فلفل خرد شده هستند.

2. شیشه از Trail Mix

یک شیشه را با ترکیبی از آجیل ، دانه ها ، میوه های خشک ، غلات ، چیپس شکلات ، گرانولا ، چوب دستی ، پاپ کورن یا هر چیزی که بچه ها دوست دارند پر کنید. آنها می توانند یک مشت مخلوط پرکننده را هنگام اعتصاب غذا تکان دهند.

3. ناهارهای آماده شده

هنگام شام غذای اضافی درست کنید و برای گرم کردن و سرو آن را به ظروف تقسیم کنید (من ظروف را در Costco بردم ، اما این ظروف شیشه ای برای پخت و پز شبیه به هم) آیا برای ناهار ایده های سالم تری برای نوجوانان نیاز دارید؟ نگاهی بیاندازید 40 ایده ناهار آسان برای بچه ها در خانه

4. میله های خانگی + تنقلات

چوب بلغور جو دوسر بدون تراشه شکلات بدون آجیل

یکشنبه مهمانی بگذارید تا نوجوان شما بتواند تمام هفته آنها را جشن بگیرد. این دستورالعمل های ساده که برای کودکان تأیید شده است را بررسی کنید:

5. صفحات جمع آوری

گاهی اوقات من فقط غذا را به فرزندم می دهم اگر فرض کنیم او گرسنه است (معمولاً او). من سال گذشته وقتی بچه هایم در حال تحصیل آنلاین بودند ، شروع به کار کردن در Pick Me Up Plates کردم. غذاها مخلوطی از پروتئین ، کربوهیدرات و چربی هستند و شامل چیزهایی مانند بیسکویت ، پنیر ، آجیل ، میوه ها و سبزیجات هستند. این در اصل یک صبحانه کوچک و مغذی در یک بشقاب است – با نامی سرگرم کننده.

6. بسته های مشکل

مواد لازم برای تهیه اسموتی در یک کیسه قابل استفاده مجدد

با جمع آوری کیف (زیپ یا.) تهیه اسموتی را برای نوجوان خود آسان کنید کیسه های قابل استفاده مجدد مانند این) با همه چیز به جز مایع. کودک شما می تواند محتویات مخلوط کن را خالی کرده و شیر (شیر یا بدون شیر) و یک لیوان ماست به آن اضافه کند. یا مکعب های ماست را در کیسه های اسموتی خود قرار دهید (در اینجا سینی تکه های یخ برای غذایی است که من دارم و دوست دارم) تلاش زیاد برای نوجوان خسته شما؟ اسموتی را مخلوط کرده و بریزید قالبهای پاپ یخی مانند اینها یخ زدن.

7. بسته بندی غذاهای رضایت بخش

علیرغم آنچه ممکن است شنیده باشید ، خرید غذا در بسته ها هیچ ایرادی ندارد. من نمی دانم چگونه کسی می تواند نوجوانان را در خانه داشته باشد و غذای بسته بندی شده را ذخیره نکند! (من دوست دارم آنهایی را که روی قفسه ها پایدار هستند در ظرفی روی پیشخوان قرار دهم تا به راحتی قابل مشاهده و چنگ زدن باشد.) در اینجا چند ایده برای بسته بندی غذاهای سالم برای نوجوانان آورده شده است:

  • بوریتو یخ زده
  • وافل یخ زده
  • همبرگرها و کلوچه های بدون گوشت (ما Morningstar Farms Chik Patties را دوست داریم)
  • چوب پنیر
  • ماست
  • میله ها (ما Perfect و Clif را دوست داریم)
  • کراکر سبوس دار (ما بیسکویت و واسا را ​​دوست داریم)
  • گرانولا (برای مخلوط کردن مسیرها یا تهیه ماست)
  • گوشت گاو و بوقلمون
  • میوه های خشک و لیوفیلیزه
  • آجیل و دانه ها
  • غلات کامل (ما گندم رنده شده و Cheerios را دوست داریم)
  • بسته های فوری بلغور جو دوسر
  • بسته های حاوی روغن آجیل و دانه ها برای یک بار مصرف
  • فنجان میوه (بسته بندی شده در آب میوه)
  • حمام هایی با هوموس و گواکامول
  • نخود برشته
  • قوطی های ثابت با شیر ساده و طعم دار

من عضو برنامه Amazon Services LLC Associates هستم ، یک برنامه تبلیغاتی وابسته که به منظور ارائه راهی برای به دست آوردن هزینه با اتصال به Amazon.com و سایت های مرتبط طراحی شده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *