هر مرحله از رشد انسان یک فرایند شگفت انگیز و لذتبخش است و انسانها برای زندگی سالم و شاد در هر مرحله از زندگی خود به مراقبت ویژه ای نیاز دارند. نوجوانی شاید یکی از حساس ترین دوره های زندگی باشد ، زیرا در این مرحله نوجوان دچار تغییرات فیزیکی زیادی می شود ، این تغییرات ، زیرا ریشه های درخت سلامت آینده آن را تقویت می کند ، قطعاً به مراقبت و رژیم غذایی خاصی نیاز دارد. سالم و متعادل.

بنابراین دریغ نکنید و اگر کودک جدیدی در خانه دارید ، حتماً رژیم غذایی متنوع و متعادل را برای او در نظر بگیرید تا بتواند تمام انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا و نوشیدنی به عادات رفتاری و مغذی برساند. برای اینکه بدانید چگونه به بدن نوجوان خود اجازه دهید به درستی رشد کند ، برای اینکه در سنین جوانی شکوفا شود ، مقاله زیر را حتما بخوانید.

امروزه به دلیل زندگی مدرن و صنعتی ، متأسفانه چاقی در بین کودکان و نوجوانان گسترش یافته است و بسیاری از خانواده ها نگران افزایش وزن نوجوانان خود هستند ، به ویژه در این دوره ، به دلیل مرحله رشد و بلوغ ، از حساسیت خاصی برخوردار است. به نظر می رسد تنها کلید سلامت جوانان و جوانان تنها یک رژیم غذایی سالم و مغذی است. اگر می خواهید کودکان چاق و متناسب را پرورش دهید ، با ما همراه باشید.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن برای نوجوانان چیست؟

خوب است بدانید که تغذیه سالم به این معنا نیست که غذاهای خوشمزه و مخصوصاً مورد علاقه نوجوانان را از دست بدهید. فقط به نوجوان خود بیاموزید که مصرف غذاهای چرب و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه های شیرین ، شیرینی ها و شکلات را کاهش دهد. به یاد داشته باشید که این غذاها نباید برای یک نوجوان حذف شوند ، فقط باید کمتر مصرف شوند و در عوض از روش جایگزینی آنها با مواد مغذی و ویتامین استفاده کنند. برخی از مهمترین مواد مغذی برای رشد جوانان شامل آهن ، ویتامین D و کلسیم است. شما باید ببینید چه غذاهایی در رژیم غذایی شما وجود دارد تا بتوانید آنها را در دوران نوجوانی قرار دهید.

اگر نگران وزن نوجوانان هستید ، رژیم غذایی سالم و متعادل برای کاهش وزن نوجوانان تنها راهی است که باید دنبال کنید. در اینجا نکاتی برای کمک به نوجوانان برای داشتن رژیم غذایی سالم و کاهش وزن در دوران بلوغ آورده شده است:

رژیم غذایی نوجوانان برای کاهش وزن

صبحانه را از دست ندهید

رژیم غذایی شامل حذف صبحانه یا گرسنگی نیست. حذف وعده های غذایی به کاهش وزن شما کمک نمی کند و همچنین برای رشد شما در دوران نوجوانی و بلوغ مضر است ، زیرا مواد مغذی مهم خود را از دست می دهید و گرسنگی می تواند شما را در طول روز تحریک پذیرتر کند. برو سراغ تنقلات. صبحانه همچنین به شما کمک می کند تا برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی را دریافت کنید.

5 وعده میوه و سبزیجات در روز بخورید

میوه ها و سبزیجات منبع عالی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما در دوران نوجوانی هستند. با خوردن حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز ، اشتهای شما کاهش می یابد. بنابراین بهترین غذاهای رژیمی در سنین نوجوانی است.

تنقلات سالم تری بخورید

غذاها و نوشیدنی های سرشار از چربی ، قند و نمک مانند شیرینی ، شکلات ، شیرینی ، بیسکویت و نوشابه های شیرین پر کالری را کاهش دهید. مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن خود را هیدراته کنید

به یاد داشته باشید که در دوران نوجوانی بدن شما باید روزانه 6 تا 8 لیوان مایعات بنوشد. آب کم چرب و شیر نوشیدنی های سالم هستند. برای کاهش وزن در دوران نوجوانی ، هنگام نوشیدن آب میوه مراقب باشید ، زیرا حتی اگر طبیعی باشد ، حاوی قند است. مجموع نوشیدنی های مخلوط آب میوه ها ، آب سبزیجات و اسموتی نباید از 150 میلی لیتر در روز تجاوز کند که به اندازه یک لیوان کوچک است.

رژیم چاقی برای نوجوانان

همانطور که افزایش وزن در نوجوانی باید کنترل شود ، کاهش وزن و بلوغ نوجوان نیز باید درمان شود. که در زیر به آن اشاره شده است.

آیا نوجوان شما احساس خستگی می کند؟

یکی از مهمترین دلایل کاهش وزن و ضعف جسمانی نوجوانان ، به ویژه در دوران بلوغ ، فقدان آهن و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن آنها است. اگر نوجوان شما ، به ویژه دختران نوجوان ، زود خسته شود ، ممکن است کمبود آهن وجود داشته باشد. دختران نوجوان به ویژه در معرض کمبود آهن هستند زیرا در دوران قاعدگی آهن خود را از دست می دهند. بنابراین ، آنها باید سعی کنند آهن لازم را از منابع غذایی غنی از آهن دریافت کنند. برخی از این منابع خوب عبارتند از گوشت قرمز ، غلات و غلات صبحانه غنی شده با آهن. کلسیم و ویتامین D همچنین مواد مغذی بسیار مهمی برای درمان کاهش وزن و ضعف در نوجوانان هستند که در شیر و محصولات لبنی مختلف یافت می شوند. همچنین ، منابع غنی ویتامین D را از دست ندهید علاوه بر نور خورشید ، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی ، کمبود سه ویتامین یکی از دلایل کاهش وزن در نوجوانان است: (عکس اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن ، به ویژه در نوجوانان
  • کمبود ویتامین D
  • کمبود کلسیم

از رژیم های غذایی مدرن برای کاهش وزن خودداری کنید!

رژیم های کاهش وزن ، که نوید کاهش وزن سریع را می دهند ، امروزه به دلیل تبلیغات ناسالم در دنیای مد ، محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. اما مراقب باشید ، زیرا اغلب از نظر تغذیه و مواد مغذی نامتعادل هستند. این بدان معناست که در نتیجه این رژیم ها ممکن است ویتامین ها و مواد معدنی مهمی را از دست بدهید. رژیم های مد روز نیز بیشتر بر نتایج کوتاه مدت تمرکز می کنند ، به طوری که در نهایت وزن شما باز می گردد. برای دریافت رژیم غذایی سالم ، خوشبختانه می توانید از متخصصان سایت و رژیم من کمک بگیرید ، آنها رژیم های استاندارد و سالمی را با توجه به قد ، وزن ، جنسیت و سن شما در اختیار شما قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *