TikTok تقریباً در همه زمینه ها از مد و زیبایی گرفته تا موسیقی و رقص و بله ، غذا ، به یک منبع در حال ظهور تبدیل شده است. برخی از گرایش های غذایی TikTok شما را متعجب خواهد کرد که چرا تا به حال به آنها فکر نکرده اید ، در حالی که برخی دیگر ممکن است باعث شوند که سر خود را خراش دهید. اما آنها چقدر سالم هستند و آیا باید آنها را امتحان کنید؟ ما از Gaby Vaca-Flores ، RDN ، CLE ، متخصص تغذیه و آموزش آموزش ثبت شده در HUM استفاده کردیم تا تغذیه پشت برخی از بهترین گرایش های تغذیه TikTik را تجزیه کنیم. نحوه چیدمان آنها را ببینید.

هک بسته بندی Tortilla

برای امتحان کاغذ تورتیلا ، از مرکز تاپیلاک تا لبه آن برش بزنید. سپس بصورت بصری تورتیلا را به چهار قسمت تقسیم کنید. هر ربع را با یک ماده مختلف پر کنید و جادوی اریگامی انجام دهید تا یک ربع را در یک زمان تا کنید و سرخ کنید.

چرا Quesadilla خود را به چهار قسمت تقسیم کنید ، در حالی که احتمالاً در تمام این مدت آن را به نصف تا کرده اید؟ به نظر می رسد که ممکن است مزایایی وجود داشته باشد که به شما در تعادل بشقاب شما کمک کند.

وکا فلورس توضیح می دهد: “توصیه می کنم مطمئن شوید که یکی از چهارگوش ها حاوی نوعی سبزی مانند فلفل خرد شده یا اسفناج باشد.” “سایر چهارگوش ها فرصتی عالی برای شامل پروتئین های بدون چربی مانند مرغ یا بوقلمون و چربی های سالم مانند آووکادو فراهم می کنند.”

معایب؟ او می گوید: “این دستور غذا به یک تورتیلا آرد بزرگ نیاز دارد ، که متأسفانه به اندازه ذرت او سالم نیست.” Vaca-Flores توصیه می کند به دنبال یک تورتیلا با فیبر بالا باشید ، اما به طور کلی می گوید که این هک می تواند یک رژیم متعادل باشد.

“غلات از طبیعت”

اگر سالاد میوه تحت تغییر نام تجاری قرار گیرد ، “غلات طبیعی” خواهد بود. این روند شامل پر کردن کاسه غلات کلاسیک شما با میوه های مخلوط تازه ، آب نارگیل و یخ است. بگذارید واضح باشیم: غلات همچنین حاوی موادی هستند که از طبیعت آمده اند ، بنابراین نام این روند می تواند کمی گمراه کننده باشد.

واکا فلورس می گوید: “مواد تشکیل دهنده غلات طبیعتاً سالم هستند.” “با این حال ، این جایگزین یک کاسه غلات یا صبحانه متعادل نیست. من این غذا را به عنوان وعده صبح توصیه نمی کنم زیرا فاقد پروتئین و چربی های سالم است ، دو عنصر درشت مغذی که برای انرژی مهم هستند و به شما کمک می کند در طول روز احساس سیری کنید. اگر می خواهید این روند را امتحان کنید ، فقط مطمئن شوید که غذای کامل صبح شما نیست ، او توصیه می کند.

شایان ذکر است که اگر طرفدار غلات و حبوبات هستید ، نیازی به جایگزینی غلات سنتی در رژیم غذایی خود ندارید. Vaca-Flores توضیح می دهد که غلات با فیبر بالا می توانند یک محصول جامد باشند و شیر حاوی پروتئین ، ویتامین D ، کلسیم ، ویتامین B و پتاسیم است. اما او می گوید که باید به یک چیز توجه کرد: “اگر به دنبال غلات قندی هستید ، اندازه وعده های غذایی خود را در نظر داشته باشید و برای افزایش فیبر ، موز یا توت فرنگی خرد شده را در نظر بگیرید.”

خمیر فتا پخته شده

گوجه فرنگی انگور یا گیلاس را با یک تکه پنیر فتا ، یک تکه روغن زیتون و ادویه های دلخواه بپزید ، سپس ماکارونی مورد علاقه خود را مخلوط کنید. این تمام است. این روند غذایی در TikTok با تأیید بسیار زیادی از Vaca-Flores روبرو می شود-و خدا را شکر ، زیرا اگر هنوز آن را امتحان نکرده اید ، از همین حالا شروع به گرم کردن مجدد فر خود کنید. این آسان ، خوشمزه و سالم است.

cookingwithayeh

پاستای پخته شده از فتا ارزش کل تبلیغات را دارد !! با الهام از فوق العادهfeelgoodfoodie 💗 #fyp #foodtiktok #bakedfeta #pasta #foryou #foryoupage

آن را امتحان کنید – ایکسون

“اگر به مواد اصلی موجود در خمیر فتا پخته نگاه کنیم ، آنها به طور شگفت انگیزی به عنوان یک غذای متعادل جمع می شوند. یک رژیم متعادل معمولاً حاوی غلات مانند ماکارونی ، میوه ها یا سبزیجات مانند گوجه فرنگی ، چربی های سالم مانند روغن زیتون و البته منبع پروتئین مانند پنیر فتا است.

او توصیه می کند برای تقویت بیشتر ، پنیر را انتخاب کنید و ماکارونی غلات کامل را با ارزش غذایی اضافی با فیبر و عناصر کمیاب مانند سلنیوم و عسل انتخاب کنید.

به راحتی می توانید این را با توجه به اهداف و ترجیحات رژیم غذایی خود تنظیم کنید. من از ماکارونی های حاوی نخود استفاده کردم و مرغ را برای پروتئین اضافی اضافه کردم. تیک تاکرهای وگان و وبلاگ نویسان همچنین فتا را با پنیر وگان یا توفو جایگزین کرده اند ، و دیگران حتی نخود را جایگزین ماکارونی کرده اند. طعم را با سیر ، ریحان ، فلفل قرمز ، نمک و فلفل سفارشی کنید.

پروفی

این کت کاملا مبتکرانه است – پروتئین را با قهوه جوشانده سرد ، اسپرسو یا قهوه داغ برای یک نوشیدنی قوی مخلوط کنید. اما چرا به این مخلوط نیاز دارید؟ واکا فلورز توضیح می دهد: “افرادی که ممکن است صبحانه متعادل حاوی پروتئین نداشته باشند ، می توانند از افزودن پودر پروتئین به قهوه خود سود ببرند.” پروتئین صبحانه می تواند سطح متعادل قند خون و انرژی طولانی مدت را افزایش دهد ، اما اگر از قبل برای صبحانه پروتئین می خورید ، احتمالاً نیازی به مکمل ندارید.

Proffee دارای تنوع زیادی در TikTok است که می تواند ویژگی های تغذیه ای را ایجاد یا از بین ببرد. برخی از مصرف کنندگان این نوشیدنی را با شیک پروتئینی از قبل بسته بندی شده تهیه می کنند که ممکن است حاوی شکر ، شیرین کننده ها یا افزودنی های غیر ضروری باشد. سایر کاربران شربت یا شیرین کننده های اضافی اضافه می کنند.

Vaca-Flores می گوید پیدا کردن پودر پروتئین با کیفیت بالا و قندهای کم در آن بسیار مهم است. یافتن یک مکمل پروتئینی با طعم طبیعی نیز می تواند شما را از اضافه کردن شیرین کننده های اضافی نجات دهد. “

منتظر امتحان این روند هستید؟ نقطه قوت اصلی HUM Nutrition پودر پروتئین وانیل گیاهی است – ما طرفداران زیادی داریم! (ما حتی آن را در یک مسابقه لاته امتحان کردیم.)

عسل منجمد

با نگاه کردن به عسل منجمد ، که خواص چسبناک خود را حفظ کرده و از یک بطری فشرده شده است ، از نظر بصری رضایت بخش است ، بنابراین ما از نظر زیبایی به این روند A + می دهیم. اما در مورد تغذیه؟ فرض کنید ما در مقیاس کشویی قضاوت می کنیم.

اکثر TikTokers هنگام امتحان * عسل زیادی * می خورند. این یک شکست جدی است. واکا فلورس می گوید: “به راحتی می توان فراموش کرد که عسل سرشار از کالری و قند است ، حتی اگر طبیعی باشد.”

“هنگامی که ما بیش از حد قند مصرف می کنیم ، می تواند باعث افزایش سطح قند خون ما شود. این جهش ها در نهایت فروکش می کنند ، که می تواند مانند انرژی کوتاه مدت باشد ، و به دنبال آن احساس خستگی شدید می شود. ” علاوه بر این ، خوردن بیش از حد عسل می تواند باعث ناراحتی های گوارشی به شکل نفخ ، حالت تهوع و اسهال شود. “

اما در حد اعتدال می توانید عسل منجمد را امتحان کنید. واکا فلورس می گوید: بیش از یک قاشق غذاخوری (یا اندازه انگشت شست خود) در هر جلسه استفاده نکنید. بهتر است آن را با پروتئین یا چربی های سالم امتحان کنید تا از تغییرات چشمگیر در سطح قند خون جلوگیری کنید.

آب کاهو

TikTokers در جستجوی خواب بهتر ، یک نوشیدنی جدید ابداع کرده است: خیساندن برگ های کاهو در آب گرم مانند چای ، که گفته می شود به خواب کمک می کند. اگرچه هیچ شواهدی مبنی بر تأثیر کاهو بر روی انسان وجود ندارد ، وکا فلورس می گوید که کاهو حاوی یک ماده مغذی گیاهی به نام لاکتوکاری است که به عنوان “تریاک کاهو” نیز شناخته می شود و مزایای خواب و آرام بخشی را ارائه می دهد.

اگرچه ممکن است آب کاهو هیچ خاصیت جادویی نداشته باشد ، اما Vaca -Flores می گوید این ماده بی ضرر هم نیست – فقط ابتدا کاهو را بشویید. (اگرچه افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند باید از آب کاهو اجتناب کنند زیرا ممکن است با داروهای آنها تداخل داشته باشد.)

اما حتی بهتر؟ واکا فلورس توصیه می کند که چراغ ها را کم کنید و یک ساعت قبل از خواب زمان صفحه را محدود کنید تا به مغز شما سیگنال دهید که زمان تولید ملاتونین ، هورمونی که چرخه خواب ما را کنترل می کند ، رسیده است.

تخم مرغ پستو

این می تواند یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد احساس فوق العاده در صبحانه شما باشد. از روش مورد علاقه خود برای تهیه تخم مرغ (آبکش شده ، سمت آفتابی یا بسیار راحت تر) استفاده کنید و به جای پختن آنها در کره یا روغن ، از پستو استفاده کنید. البته ، شما می توانید غذای خود را با سرو روی نان تست با غذاهای جانبی مختلف مانند آووکادو ، گوجه فرنگی یا پاپریکا سفارشی کنید.

Vaca-Flores این روند تغذیه در TikTik را تأیید می کند ، زیرا تخم مرغ یک پروتئین کامل است و کولین را در میان سایر ویتامین ها و مواد معدنی تامین می کند. “فقط مطمئن شوید که از سس پستو با چربی های اشباع نشده با کیفیت بالا مانند روغن زیتون یا روغن آفتابگردان استفاده می کنید. یا بهتر از آن ، سس پستو را خودتان در خانه درست کنید ، ”او توصیه می کند.

طرفدار پستو نیستید؟ همچنین می توانید این تخم مرغ های چیلی را امتحان کنید.

ردیف پایین

گرایش های غذایی TikTok را می توان کیسه های مخلوط کرد ، بنابراین به خاطر داشته باشید که وقتی آنها را در خوراک خود مشاهده می کنید ، همه آنها توسط متخصص تغذیه بررسی نمی شوند. اگر در مورد چیزی مطمئن نیستید ، بهتر است با یک متخصص تغذیه یا حتی پزشک خود مشورت کنید تا از عواقب بالقوه خطرناک جلوگیری کنید. ممکن است بخواهید روشی را متناسب با نیازهای تغذیه ای خود تغییر دهید یا چیزی را به طور کلی از دست بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *