مهم است که تشخیص دهیم که پوست از نظر طبیعت “کامل” نیست. پوست طوری طراحی شده است که دارای بافتی مانند منافذ ، خطوط ریز ، خال ، کک و مک و لکه باشد. هدف این نیست که برای داشتن چهره ای بی عیب و نقص تلاش کنیم ، بلکه حفظ و حفظ سلامت پوست است. پیشرفت ها شما را به یک انسان کمتر زیبا تبدیل نمی کند. آکنه در واقع یک بیماری پوستی بسیار شایع است ، اما علاوه بر دردناک یا ناراحت کننده ، واقعاً می تواند بر اعتماد به نفس فرد تأثیر بگذارد. بیایید ببینیم این چیست و چگونه می توانید در صورت داشتن آکنه از سفر سلامت پوست خود حمایت کنید.

آکنه چیست؟

آکنه وضعیتی در فولیکول مو ، مو و غدد چربی است که باعث ایجاد ضایعات غیر التهابی و التهابی و درجات مختلف زخم می شود. الگوی تغییر کراتینه شدن در فولیکول مو می تواند منجر به انسداد تولید سبوم (ماده ای که باعث تولید چربی در پوست ما می شود) شود. این یک بیماری بسیار شایع است که بیشتر در نوجوانی شایع است.

آکنه می تواند منجر به اعتماد به نفس ضعیف ، اضطراب ، عزت نفس پایین شود و بر کیفیت زندگی تأثیر منفی بگذارد.

چه چیزی باعث آکنه می شود؟

آکنه می تواند توسط عوامل متعددی از جمله ژنتیک ، استرس ، آندروژن ها ، رژیم غذایی ، روش های بهداشتی و تعریق زیاد ایجاد شود. غلبه بر رژیم غذایی و شیوه زندگی می تواند به شما در دستیابی به پوستی سالم کمک کند.

نکات تغذیه ای برای آکنه

  • شاخص قند خون خود را بررسی کنید

اعتقاد بر این است که بار قند خون و شاخص قند خون رژیم غذایی به طور کلی می تواند در ایجاد آکنه نقش داشته باشد. رژیم غذایی مبتنی بر غذاهای دارای شاخص گلیسمی بالا می تواند منجر به سطح انسولین بالاتر از حد طبیعی شود ، که می تواند باعث افزایش تولید آندروژن ها و ماده ای شود که پوست ما را چرب به نظر می رساند و در ایجاد آکنه نقش دارد. به

نسبت اسیدهای چرب امگا 6 به امگا 3 در نتیجه رژیم غذایی یکی از عواملی است که منجر به التهاب می شود. مصرف زیاد اسیدهای چرب امگا 3 می تواند تولید واکنش های التهابی را که می تواند بر روی آکنه اثر درمانی داشته باشد ، سرکوب کند. بالاترین منابع امگا 3 شامل ماهی قزل آلا ، ماهی خال مخالی ، ساردین ، ​​ماهی تن و به میزان کمتر تخم مرغ ، روغن زیتون فوق بکر ، دانه های چیا و دانه کتان است.

راه هایی که می توانید از این غذاها استفاده کنید:

ماهی قزل آلا کبابی با سالاد آووکادو و روغن زیتون

– تخم مرغ با آووکادو روی نان تست کامل

– چیا / کدو تنبل / دانه کتان روی فرنی / اسموتی / ماست بپاشید

  • این آنتی اکسیدان ها را دریافت کنید

پیشنهاد شده است که استرس اکسیداتیو ممکن است در ایجاد آکنه نقش داشته باشد و آنتی اکسیدان ها در مدیریت و درمان آکنه ارزشمند باشند. از رنگهای زیاد در رژیم غذایی خود لذت ببرید ، هرچه رنگ برابرتر باشد ، آنتی اکسیدان های بیشتری وجود دارد.

نکات سبک زندگی برای آکنه

اطمینان حاصل کنید که پوست خود را با یک کرم پاک کننده و مرطوب کننده طبیعی (فاقد عطر ، الکل و پارابن) بشویید.

  • بهداشت خوب پوست را رعایت کنید

شما می خواهید از یک حوله جداگانه برای صورت و بدن خود برای کاهش انتشار باکتری ها استفاده کنید و حوله ها و روکش های صورت خود را حداقل یک بار در هفته بشویید.

استرس می تواند بر همه جنبه های سلامت شما ، از جمله روده و پوست تأثیر بگذارد ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که هر روز تکنیک های مدیریت استرس را تمرین می کنید مفید است. مدیتیشن ، یوگا ، نگه داشتن خاطرات روزانه ، ورزش ، گذراندن وقت با عزیزان یا ماندن در طبیعت راه های فوق العاده ای برای از بین بردن استرس های غیر ضروری در زندگی است.

تحت هدایت یک متخصص پزشکی ، ممکن است متوجه شوید که گیاهان و مواد مغذی خاصی می توانند به شما کمک کنند. روی یک تسکین دهنده است که علائم آکنه ، جوش و جوش های خفیف پوست را برطرف می کند. بیدمشک یکی دیگر از مواد فوق العاده است که به طور سنتی در طب گیاهی غربی برای تسکین استفاده می شود فوران های جزئی پوست

منابع:

Tan AU ، Schlosser BJ ، Paller AS. مروری بر تشخیص و درمان آکنه در زنان مسن Int J Womens Dermatolبه 2017؛ 4 (2): 56-71. ارسال شده در 23 دسامبر 2017

Ayer J ، Burrows N. آکنه: بیشتر از پوست عمیق. تحصیلات تکمیلی Med Jبه 2006 ؛ 82 (970): 500-506.

Kucharska A ، Szmurło A ، Sińska B. اهمیت رژیم غذایی در درمان و درمان نشده آکنه ولگاریس. Postepy Dermatol Allergolبه 2016 ؛ 33 (2): 81-86.

Bowe WP ، Joshi SS ، Shalita AR. رژیم غذایی و آکنه. J Am Acad Dermatol. جولای 2010 ؛ 63 (1): 124-41.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *