کودکان زمانی که زمان نمایش صفحه نمایش خود را به کمتر از دو ساعت در روز محدود می‌کنند، درست غذا می‌خورند، خوب می‌خوابند و از نظر بدنی فعال می‌مانند، در تست‌های ذهنی و تحصیلی عملکرد بهتری دارند.

در پینترست به اشتراک بگذارید
برای بچه‌ها، اگر عملکرد شناختی بهتری داشته باشند، ممکن است در زندگی‌شان موفق‌تر شوند.» — ژان فیلیپ چاپوت، دکترای بیمارستان کودکان مؤسسه تحقیقاتی انتاریوی شرقی. گتی ایماژ

یک مطالعه جدید نشان می دهد که اگر می خواهید قدرت مغز فرزندتان را به حداکثر برسانید، به او کمک کنید تا عادت های خوب خود را ایجاد کند.

این شامل تشویق آنها به محدود کردن زمان تفریحی خود با صفحه نمایش به بیش از دو ساعت در روز، خواب کافی و فعال ماندن بدنی است.

این مطالعه بررسی کرد که 4500 کودک آمریکایی 8 تا 11 ساله تا چه اندازه دستورالعمل‌های حرکت 24 ساعته کانادا را برای کودکان و نوجوانان رعایت کردند.

محققان دریافتند که 37 درصد از کودکان روزانه دو ساعت یا کمتر از صفحه نمایش استفاده می کنند، 51 درصد از آنها 9 تا 11 ساعت خواب بدون وقفه در شبانه روز داشتند و 18 درصد حداقل 60 دقیقه در روز فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید داشتند.

تنها 5 درصد از کودکان در این مطالعه هر سه توصیه را برآورده کردند. بیست و نه درصد به هیچ وجه ملاقات نکردند.

محققان دریافتند کودکانی که دستورالعمل‌های هر سه حوزه را رعایت می‌کنند، در مقایسه با کسانی که هیچ کدام را رعایت نکرده‌اند، «شناخت جهانی برتر» دارند. این شامل حافظه، توجه، سرعت پردازش و زبان است.

قوی ترین پیوند مربوط به تماشای صفحه نمایش به تنهایی، و برای تماشای صفحه نمایش و خواب با هم بود.

محققان ارتباطی بین فعالیت بدنی و بهبود شناخت ندیدند. با این حال، آنها در مقاله خاطرنشان کردند که این ممکن است به دلیل کمبود اطلاعات در مورد شدت و نوع فعالیت بدنی باشد که بچه ها انجام می دادند.

در حالی که دستورالعمل‌هایی برای سطوح سالم زمان تماشای صفحه نمایش، خواب و فعالیت بدنی برای کودکان وجود دارد، این مطالعه نحوه تعامل آنها را بررسی کرد.

«هر گونه تغییر در یکی از این سه رفتار، بر یک یا دو مورد دیگر تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین نمی توانید به تنهایی به آنها نگاه کنید. آنها باید با هم ترکیب شوند.

را مطالعه در 26 سپتامبر در The Lancet Child & Adolescent Health منتشر شد.

زمان نمایش و خواب روی هم تاثیر می گذارند

دکتر هدر کرکوریان، دانشیار توسعه انسانی و مطالعات خانواده در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون، که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت یکی از نقاط قوت این مطالعه این است که محققان به جای تکیه بر یک ارزیابی والدین

کرکوریان خاطرنشان کرد، اگرچه نتایج فقط نشان دهنده ارتباط بین این عوامل است، اما نمی توان گفت که کدام یک باعث ایجاد کدام یک می شود.

این را چاپوت نیز تکرار می‌کند، که می‌گوید: «می‌دانیم که زمان استفاده از صفحه نمایش قبل از خواب برای کیفیت خواب شما مضر است، اما همچنین می‌دانیم که افرادی که کوتاه‌موقع می‌خوابند تمایل بیشتری به تماشای صفحه نمایش دارند.»

یکی دیگر مطالعه اخیر تأثیر مشابهی از زمان نمایش، خواب و فعالیت بدنی – همراه با رژیم غذایی – بر عملکرد تحصیلی بیش از 4000 کودک 10 و 11 ساله دارد.

بچه‌هایی که در این مطالعه توصیه‌های مربوط به زمان صفحه نمایش و خواب را رعایت کردند، در آزمون استاندارد نوشتن یک سال بعد، عملکرد بهتری داشتند.

اما ریاضیات، خواندن و نوشتن با هر رفتار دیگری که در سبک زندگی کودکان داشتند، بهبود یافتند.

نویسنده این مطالعه، دکتر پاول ویگلرز، استاد بهداشت عمومی در دانشگاه آلبرتا، گفت که تأثیر این رفتارهای سبک زندگی بر عملکرد تحصیلی “قابل توجه” است.

این مطالعه فقط تماشای تلویزیون را مورد بررسی قرار داد، که ممکن است تنها بخش کوچکی از زمان تماشای صفحه نمایش کودکان را ثبت کند.

همچنین، Veugelers گفت که پرسیدن از بچه‌ها چقدر از صفحه نمایش استفاده می‌کنند، ممکن است اطلاعات مربوط به سایر عادات بهداشتی خود را از دست بدهند.

او گفت: «به طور فرضی می‌توانید دانش‌آموزی داشته باشید که با Wii یا Dance Revolution بازی می‌کند و آن را به‌عنوان زمان نمایشگر گزارش می‌دهد.

کرکوریان مایل است تحقیقات بیشتری را ببیند که نمای دقیق تری از زمان نمایشگر ارائه دهد.

او گفت: «تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می دهد نوع فعالیت، محتوا و زمینه اجتماعی همگی مهم هستند.

به عنوان مثال، بین تماشای یک فیلم به تنهایی یا تماشای فیلم و صحبت کردن درباره آن با دیگران، یا بین انجام بازی های ویدیویی و انجام تحقیقات آنلاین برای مدرسه تفاوت وجود دارد.

ایجاد عادات سالم صفحه نمایش

چاپوت تاکید کرد که “مطالعه این نیست که از صفحه نمایش خود استفاده نکنید.” اما اگر از آنها استفاده می کنید، راه حل هایی وجود دارد تا بر برنامه خواب خود تأثیری نداشته باشید.

نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش، به ویژه، می تواند ساعت بیولوژیکی بدن را از بین ببرد و خواب را مختل کند.

کودکان (و والدین) می‌توانند با خاموش کردن دستگاه‌های خود حداقل یک ساعت قبل از خواب یا استفاده از شیفت شب اپل یا برنامه‌های مشابه برای کاهش نور آبی پس از غروب آفتاب از این تأثیر جلوگیری کنند.

والدین همچنین می‌توانند به دستورالعمل‌هایی برای استفاده سالم از صفحه نمایش، مانند دستورالعمل‌هایی که توسط آکادمی اطفال آمریکا منتشر شده است، روی آورند.

AAP توصیه می کند که والدین زمان نمایش صفحه نمایش را برای کودکان زیر 5 سال به کمتر از دو ساعت محدود کنند. اما آنها برای کودکان بزرگتر و نوجوانان انعطاف پذیرتر هستند و به جای تعیین محدودیت های زمانی، بیشتر بر روی فعالیت های نمایشگر تمرکز می کنند.

کرکوریان گفت: «والدین باید از کارهایی که فرزندانشان انجام می دهند آگاه باشند و در مورد آن با آنها صحبت کنند. اما دستورالعمل ها لزوماً نمی گویند که والدین باید برای هر دقیقه از تماشای صفحه نمایش حضور داشته باشند.

Veugelers گفت: این فقط مسئولیت والدین نیست که به کودکان کمک کنند عادت های سالم برای استفاده از صفحه نمایش، غذا خوردن، فعالیت بدنی و خواب را یاد بگیرند. مدارس، هیئت مدیره مدارس، معلمان و جوامع نیز باید درگیر شوند.

هر دوی این مطالعات تاکید می کنند که زمان نمایش تنها یکی از عوامل موثر بر توانایی های شناختی کودکان است.

بنابراین والدین باید تمام روز را در هنگام کمک به کودک خود در ایجاد عادات خوب در نظر داشته باشند.

چاپوت گفت: «روز خود را با یک خواب خوب شروع کنید، سعی کنید تا حد امکان حرکت کنید، و سعی کنید زمان نشستن یا زمان صفحه نمایش خود را محدود کنید. این نه تنها برای سلامتی شما، بلکه برای عملکرد شناختی شما نیز مفید خواهد بود. و برای بچه ها، اگر عملکرد شناختی بهتری داشته باشند، ممکن است در زندگی خود موفق تر شوند.”

خط پایین

محققان دریافتند کودکانی که کمتر از 2 ساعت از صفحه نمایش استفاده می‌کنند، خواب کافی دارند و مقدار توصیه شده ورزش می‌کنند، در مقایسه با کودکانی که این عادات سبک زندگی را ندارند، «شناخت جهانی برتر» دارند.

این شناخت بهبودیافته شامل حافظه، توجه، سرعت پردازش و زبان است.