این فقط در مورد عاشقانه نیست. داشتن یک شریک حساس و پاسخگو برای سلامتی شما نیز بهتر است.

در پینترست به اشتراک بگذارید
احساس اینکه شریک عاشقانه شما را درک می کند و از شما قدردانی می کند، می تواند به زندگی طولانی تری منجر شود.
گتی ایماژ

جیسون ویمبرلی، مربی تناسب اندام مشهور، زندگی سریعی در لس آنجلس دارد.

او کسب‌وکاری را اداره می‌کند و به اعضای باشگاه بدنسازی خود، دیوار، کمک می‌کند تا از طریق برگزاری کلاس‌های ورزشی شدید، به اهداف آمادگی جسمانی خود برسند.

مانند بسیاری از افرادی که در دنیای مدرن زندگی می کنند، ویمبرلی زندگی شخصی و عمومی خود را در رسانه های اجتماعی شرح می دهد که به روز رسانی روزانه مشتریان و دستاوردهای شخصی خود را نشان می دهد.

با این حال، ویمبرلی هر شب ملاقات، حالت «مزاحم نشوید» را در تلفن هوشمند خود روشن می‌کند تا به شام ​​بنشیند و با شریک زندگی خود، زای هولدر، استراحت کند.

آن وقت است که زوج می توانند در مورد روز یکدیگر بحث کنند و روی یکدیگر تمرکز کنند.

ویمبرلی به Healthline گفت: “برای من، گذاشتن تلفنم در ماشین یا در خانه در طول شب با شریک زندگیم، نهایت تجمل است.” “کار من بسیار عمومی است و دائماً در اطراف مردم است، بنابراین داشتن توانایی قطع ارتباط و تمرکز روی یکدیگر چیزی است که هر دو در پایان روز می خواهیم.”

او اضافه کرد: «اینکه هرگز بیکار نباشی روز به روز عادی تر شده است، اما باید زمانی به عنوان یک دوست پسر دوست داشتنی پیش بیاید که فقط باید آن را خاموش کنی.»

همانطور که مشخص است، عمل ساده خاموش کردن تلفن هوشمند و تعامل منظم با شریک زندگی خود به معنای خبر خوبی برای سلامت زوج هایی مانند Wimberly و Holder است.

زمان با کیفیت می تواند منجر به سلامت با کیفیت شود

یک مطالعه جدید در مجله Psychosomatic Medicine منتشر شده است رفتاری پزشکی، نشان می دهد که افزایش سطوح “پاسخگویی درک شده شریک زندگی” یا “PPR” – که در این مقاله به این صورت تعریف شده است که “افراد چقدر احساس می کنند که شریک عاشقانه آنها آنها را درک، مراقبت و قدردانی می کنند” – می تواند منجر به زندگی طولانی تر شود.

این مطالعه حدود پنج سال پیش آغاز شد، زمانی که تیمی از محققان از دانشگاه‌های ایالات متحده و خارج از کشور – سارا استانتون، دکترا، دکتر امره سلچوک، دکتر آلیسون کی. فارل، دکترا، دکترای ریچارد اسلاچر، و دکتر آنتونی دی. – شروع به بررسی ارتباط بین روابط اجتماعی با سلامت جسمی و روانی کرد.

ما این ایده را داشتیم که یکی از دلایلی که پاسخگویی واقعاً برای ما خوب است این است که به ما امکان می دهد در [adapting to] اسلاچر، دانشیار دانشگاه ایالتی وین، در مورد منشا این مطالعه گفت.

Slatcher با عوامل استرس زا به هر رویداد یا شرایطی در زندگی یک فرد اشاره دارد که می تواند باعث استرس شود، خواه مرگ در خانواده باشد یا فقط یک روز سخت در کار.

برای داده ها، این محققان از بررسی ملی توسعه میانسالی در ایالات متحده استخراج کردند که ارزیابی های PPR را از 1208 بزرگسال در سراسر کشور در سه موج در طول 20 سال ارائه کرد.

از نوشته‌های مجله این شرکت‌کنندگان، محققان دریافتند بزرگسالانی که نشان می‌دهند همسرشان به آنها احساس مراقبت، قدردانی و اعتبار می‌دهد، در واقع پس از گذشت دو دهه خطر مرگ و میر کمتری داشتند.

چرا؟

به نظر می رسد که یک شریک پاسخگو می تواند به شما کمک کند کمتر «واکنش به استرس» داشته باشید.

این بدان معنا نیست که فرد استرس کمتری خواهد داشت، بلکه بهتر می تواند با آن کنار بیاید و با آن کنار بیاید.

«اگر یک شریک واقعاً پاسخگو داشته باشید، معلوم می‌شود که کمتر به استرس بیرونی واکنش نشان می‌دهید یا به روشی پر از احساسات منفی است. و به نوبه خود واقعاً طول عمر بیشتری را پیش‌بینی می‌کرد.

استرس یک قاتل است

انجمن روانشناسی آمریکا گزارش می دهد که استرس مزمن می تواند به شش دلیل اصلی مرگ و میر از جمله سرطان، خودکشی، بیماری قلبی، سیروز، صدمات تصادفی و اختلالات تنفسی کمک کند.

محققان دانشکده پزشکی ییل حتی ارتباطی بین استرس روانی و “مرگ ناگهانی” پیدا کردند، زیرا می تواند باعث ایجاد ریتم بالقوه کشنده قلب در افرادی شود که دفیبریلاتور قلبی کاشته شده اند.

اسلاچر امیدوار است که این مطالعه به مردم آموزش دهد که “واکنش کلیدی در روابط چگونه است” – و نه فقط مرگ و میر.

برای مثال، سطوح کلی شادی تحت تأثیر داشتن یک شریک نامزد «به شدت» قرار می‌گیرد. بنابراین زندگی شما فقط از داشتن یک شریک پاسخگو طولانی تر نخواهد شد – احتمالاً شادتر نیز خواهد بود.

در پینترست به اشتراک بگذارید
پاسخگو بودن در زمان های خوب و بد، کلید شریک خوب بودن است. گتی ایماژ

چگونه یک فرد می تواند شریکی پاسخگوتر باشد؟

این با یک مکالمه گر خوب شروع می شود.

هنگامی که شریک زندگی شما با شما صحبت می کند، سعی کنید “واقعاً تمام توجه خود را به آنها معطوف کنید”، توصیه Slatcher، و سعی کنید “در زمانی که آنها با مشکلی روبرو می شوند با آنها همدردی کنید.”

او اضافه کرد که در زمان های خوب نیز پاسخگو باشید، مانند “جشن گرفتن با آنها، از نظر توجهی که وقتی کاری خوب پیش می رود به آنها می کنید.”

یکی از بزرگترین چالش‌های امروزی بودن یک شریک پاسخگو، حضور همه‌جای گوشی‌های هوشمند است که افراد را در 24 ساعت شبانه‌روز و در 7 روز هفته به شغل، چرخه اخبار و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی متصل نگه می‌دارد.

همانطور که ویمبرلی و هولدر نشان می دهند، تمرین گذاشتن تلفن در زمانی که یک شریک سعی در برقراری ارتباط با شما دارد، مهم است.

اسلاچر توصیه کرد: “واقعاً توجه خود را به آنها معطوف کنید.” “مردم فکر می کنند که می توانند همزمان چند کار را انجام دهند و به تلفن خود نگاه کنند و با شریک زندگی خود صحبت کنند. و حداقل یافته‌های اولیه ما نشان می‌دهد که تلفن‌ها واقعاً می‌توانند مانع از پاسخ‌دهی شوند و سپس تأثیر منفی بر رابطه بگذارند.»

حتی کسانی که معتقدند در انجام چند کار مهارت دارند باید به تلفن استراحت دهند.

اسلاچر گفت: “شما نمی توانید در همان لحظه در اسنپ چت یا اینستاگرام پیمایش کنید و همچنین یک شریک توجه باشید.” “شما واقعا باید این کارها را در زمان های مختلف انجام دهید.”

اختصاص دادن یک زمان منظم در طول روز، مانند شام، برای کنار گذاشتن تلفن‌ها می‌تواند راهی موثر برای تبدیل شدن به یک شریک پاسخگوتر – و عضوی از خانواده باشد.

همین مزایا می تواند شامل والدین و فرزندان نیز شود

اسلاچر گفت: «ما در حال بررسی پاسخگویی در تعاملات والدین-کودک بوده‌ایم و پاسخ آن‌ها به تأثیرات پاسخ‌دهی روی بچه‌ها بسیار زیاد است. “پس همینطور [advice] به روابط والدین و فرزندان نیز می‌پردازد.»

اسلاچر گفت که او آنچه را که موعظه می کند نیز انجام می دهد.

تحقیقات او در زمینه پاسخگویی او را برانگیخت تا تغییراتی را در زندگی خود ایجاد کند، نه تنها «تلاش می کند شریکی پاسخگوتر برای همسرم، بلکه همچنین برای فرزندانم باشد، تا واقعاً سعی کند زمانی که با آنها هستم، حواسش جمع باشد و حاضر باشد. تا تمام توجه خود را به آنها معطوف کنم.»

برای Slatcher، این شامل کنار گذاشتن تلفن هوشمند در جمع‌های خانوادگی مانند شام است.

با انجام این کار، محقق دریافته است که می تواند الگوی همسر و فرزندانش در نحوه برقراری روابط پاسخگوتر باشد که در هیچ خانواده ای نمی تواند یک خیابان یک طرفه باشد.

او گفت: «نمی‌توانید از همسرتان بخواهید که وقتی با او صحبت می‌کنید تلفنش را کنار بگذارد، اگر خودتان هم نمی‌خواهید همین کار را انجام دهید».

اسلاچر دیگران را تشویق می کند تا سفر خود را به سمت پاسخگویی بهتر – و زندگی طولانی تر – با یک عمل ساده ارتباطی آغاز کنند.

او توصیه کرد: “به شریک زندگی خود نیز در مورد این یافته ها اطلاع دهید تا بتوانند به شما پاسخ دهند.”