انتخاب و ذخیره سازی

میوه های رامبوتان و لیچی در مغازه کوالالامپور نمایش داده می شود.

درخت رامبوتان دو بار در سال محصول می دهد. بنابراین میوه های تازه از ماه ژوئن وارد بازار می شوند و تا دسامبر ادامه می یابد. توت هایی با ظاهر تازه بخرید. برای اطمینان از طراوت ، انگشتان خود را روی میوه بچرخانید. از موهایی که موهای خشک ، چروکیده و شکننده به نظر می رسند خودداری کنید زیرا نشان می دهد کهنه هستند.

در خانه ، آنها را در یک مکان خنک در یک ظرف میوه قرار دهید ، که گاهی اوقات مرطوب می شوند تا تازه بمانند. آنها را تازه بخورید آنها ممکن است تا 5 روز در دمای اتاق و 10-12 روز داخل یخچال با رطوبت مناسب تنظیم شوند.

اما میوه های پوست کنده/دانه دار زود از بین می روند و باید زود مصرف شوند. آنها همچنین می توانند به منظور صادرات منجمد یا خشک شوند و کنسرو شوند.

روش های تهیه و سرو

رامبوتان را می توان به همان روش لیچی و لونگان استفاده کرد. برای تهیه ، کافی است میوه را در آب سرد بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید. با استفاده از چاقوی برش ، روی سطح پوست یک برش سطحی ایجاد کرده و آن را بچرخانید تا نیمه بالایی فنجان جدا شود.

متناوباً ، همانطور که بومیان مالایی این کار را انجام می دهند ، فقط پوست را با انگشت شست بشکنید و بچرخانید/بچرخانید تا پوسته را جدا کنید. مانند لوچیس ، مراقب باشید که گوشت آن را فشار ندهید ، در غیر این صورت ، ممکن است سرانجام به آب جوش بپردازید و آب آن را از دست بدهید! سپس ، پوست بیرونی سخت را به همراه غشای داخلی نازک جدا کنید تا گوشت سفید شفاف با بافت ژله ای زیبا نمایان شود.

توت کامل پوست کنده را یکجا بخورید! گاز نگیر. برای لذت بردن ، به آرامی آب شیرین الهی آن را بمکید ، آن را بین زبان و کام خود بچرخانید و سپس دانه (گودال) آن را تف کنید.

در اینجا چند نکته برای خدمت ارائه شده است:

  • رامبوتان تازه را باید به تنهایی و بدون هیچ گونه افزودنی و چاشنی میل کرد.

  • بخش های آن می تواند یک افزودنی عالی برای سالاد میوه و به عنوان چاشنی باشد.

  • آب/شربت رامبوتان می تواند یک نوشیدنی خوش طعم تابستانی باشد.

  • مانند لیچی ، می توان از آن در ژله ها ، مربا ، شیرینی ، سس ها و شربت ها استفاده کرد.

مشخصات ایمنی

میوه رامبوتان به خوبی تحمل می شود و واکنشهای آلرژیک بسیار نادر است. زنان باردار و کودکان می توانند با خیال راحت دانه های شیرین و دانه دار بخورند. دانه ها حاوی آلکالوئیدهای ساپونین هستند و باید دور ریخته شوند.

افراد مبتلا به دیابت ممکن است بخواهند از خوردن زیاد آنها به دلیل داشتن قند زیاد اجتناب کنند. (سلب مسئولیت پزشکی)

شاید شما هم دوست داشته باشید بخوانید ≻≻-

≺≺ میوه لانزون (langsat) حقایق تغذیه و مزایای سلامتی

≺≺ لیچی (لیچی) حقایق تغذیه و مزایای سلامتی

≺≺ بازگشت به میوه ها از جانب رامبوتانبه برای مشاهده لیستی چشمگیر از انواع میوه ها با توضیحات کامل در مورد حقایق تغذیه ای و مزایای سلامتی ، به اینجا مراجعه کنید.

≺≺ بازگشت به صفحه نخست.

منابع دیگر:

  1. ارزش غذایی در هر 100 گرم بخش خوراکی. (پنجره جدیدی باز می شود)

  2. Rambutan – TNAU Agritech Portal- PDF.

  3. دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد صفحه سرطان- تغذیه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان (پیوند در پنجره جدیدی باز می شود).



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *