آیا تا به حال بدون غذا غذا خورده اید واقعا آیا به خوردن فکر می کنید این یک رژیم بیهوده است.

خوردن بی معنی زمانی است که هیچ ارتباطی با غذا و بدن خود ندارید ، این امر باعث می شود که شما از خوردن غذا لذت نبرید و با بدن خود هماهنگ شوید تا بدانید چه زمانی سیر و سیر هستید.

همه ما قبلاً آن را انجام داده ایم.

شاید ما هنگام تماشای تلویزیون یا چریدن غذا با هم غذا بخوریم.

ما افراد شلوغی هستیم ، بنابراین همیشه در هر بار خوردن 100٪ مراقب نخواهیم بود ، اما مشکل خوردن بیهوده این است که می تواند منجر به عوارض جانبی متعددی شود. از دوره های پرخوری گرفته تا احساس سیری ، ایجاد سوء هاضمه و حتی پشیمانی و گناه ، خوردن بی معنی هرگز به خوبی به ما کمک نمی کند.

در این مقاله ، ما دلایل متداول را بررسی می کنیم که چرا ممکن است خوردن برای شما بی معنی باشد تا بتوانید بر آنها غلبه کنید.

6 دلیل رایج در خوردن بی پروا

درک بهتر آنچه دقیقاً باعث می شود شما بی معنی غذا بخورید می تواند به شما در تشخیص بهتر زمان وقوع آن و همچنین اقدامات لازم برای جلوگیری از آن کمک کند.

1. تغذیه برای راحتی

طعم غذا خوب است ، بنابراین غذا ما را خوشحال می کند ، درست است؟ خوب ، متأسفانه این می تواند یک شیب لغزنده باشد.

غذا خوشمزه و دلپذیر است و بنابراین برای لذت در نظر گرفته شده است! اما کاری که ما نمی خواهیم انجام دهیم این است که به غذا به عنوان وسیله ای برای آرامش یا به عنوان یک مکانیسم مقابله ای نگاه کنیم تا به ما کمک کند با سایر قسمت های زندگی مان که به ما لذت نمی دهد برخورد کنیم.

وقتی کسی برای راحتی غذا می خورد ، معمولاً به دنبال غذا است تا احساس قبلی را از بین ببرد و شادی را جایگزین آن کند.

به عنوان مثال ، فرض کنید شما بعد از کار بسیار استرس دارید. ممکن است هنگام بازگشت به خانه نتوانید این احساس اضطراب را از بین ببرید ، بنابراین دست به کیک شکلاتی مورد علاقه خود بزنید زیرا می دانید که طعم کیک همیشه خوب است و به شما کمک می کند استرسی را که تجربه می کردید فراموش کنید.

این باعث می شود خوردن بی معنی باشد.

شما کیک را نمی خورید زیرا فقط می خواهید کیک را بخورید ، از هر سرو لذت ببرید و دقیقاً از آنچه که هست لذت ببرید! در عوض ، به دنبال کیک برای راحتی و فرار باشید. این می تواند در نتیجه تقریباً هرگونه احساسات شدید – از غم تا عصبانیت یا حتی ناامیدی – رخ دهد.

2. سیگنال های محیطی

آیا مکانهای خاصی وجود دارد که به آنها بروید و اشتیاق خاصی را تداعی کنند؟

یکی از رایج ترین مواردی که درباره آن می شنوم سینمای سینما است. وقتی وارد سینما می شوید ، آیا بلافاصله یک کیسه پاپ کورن می خواهید؟ یا شاید این شیرینی مورد علاقه شما باشد؟

حالا فقط میل به لذت بردن از غذا چیزی نیست که به هیچ وجه از آن شرمنده باشید! این غذا هم مقوی است و هم لذت بخش ، این بخشی از فلسفه ما در Nutrition Stripped است.

اما مزخرف در اینجا خود را نشان می دهد که با وجود گرسنگی غذا می خواهیم. اگر در نتیجه یک سیگنال محیطی کاملاً سیر باشیم و فقط غذا بخوریم ، نمی توانیم به سیگنال های گرسنگی و سیری خود گوش دهیم تا بدانیم چقدر و در چه زمانی غذا می خوریم. ما فقط برای خوردن غذا می خوریم.

این اغلب منجر به مصرف بیش از حد غذا می شود ، که باعث می شود بعد از خوردن بیشتر از آنچه که تصور می کردیم ، احساس سیری ، نفخ و احتمالاً تا حدودی پشیمان کنیم.

یکی دیگر از نمونه های رایج سیگنال های محیطی را اغلب می توان در شرایط تغذیه اجتماعی یافت. در بسیاری از این شرایط ، غالباً غذاهایی برای چرا مانند کاسه چیپس یا تخته ای برای غذا به نمایش گذاشته می شود. این به سادگی می تواند شما را وادار به خوردن غذاهای خاصی کند که معمولاً نمی گویید برای شما رضایت بخش تر هستند. همچنین می تواند باعث خوشحالی بیش از حد شما شود زیرا هر بار که از راه عبور می کنید چیزی را می گیرید یا اینکه تمام شب روبروی شما می نشیند.

3. حواس پرتی

حواس پرتی یکی دیگر از علل شایع خوردن بیهوده است. همه چیز از پیمایش در اینستاگرام گرفته تا تماشای تلویزیون یا کار هنگام غذا خوردن ، حواس شما را از تجربه غذایی شما پرت می کند.

وقتی از غذا خوردن پرت می شوید ، احساس رضایت از آنچه می خورید چالش برانگیزتر است زیرا واقعاً به طعم و بافت غذا توجه نمی کنید.

فکرش را بکنید – آیا تا به حال روی نیمکت نشسته اید و Netflix را با یک کاسه بزرگ چیپس تماشا کرده اید؟ قبل از اینکه بفهمید ، خیلی بیشتر از چیزی که احتمال دارد می خورید اگر پشت میز بنشینید و آنچه را که می خورید تماشا کنید.

اکنون مهم است بدانید که گاهی اوقات انجام این کار بسیار خوب است! گاهی اوقات تنها چیزی که می خواهیم یک شب خوب در Netflix و خوردن چیپس هنگام تماشا است. اما اگر این بخشی از روال عادی شما است ، می خواهید روی جایگزینی این عادت کار کنید.

4. خوردن بی معنی در نتیجه فشار همسالان

همه این دوست یا عضو خانواده را دارند: “نه ، شما باید این را امتحان کنید ، خیلی خوب است!” ، “من می دانم که شما گفتید چیزی نمی خواهید ، اما لطفاً ، فقط کمی با من داشته باشید!”.

آیا برای کسی آشنا به نظر می رسد؟

وقتی ما خیلی تشنه غذا نیستیم یا واقعاً از غذا لذت نمی بریم ، اما همچنان آن را می خوریم ، بی دلیل غذا می خوریم.

ما فقط برای خوردن غذا می خوریم. ما به این فکر نمی کنیم که غذا چقدر خوشمزه است ، چه احساسی به ما می دهد یا چگونه بو می دهد ، بلکه به خاطر این که کسی به ما گفته است غذا می خوریم.

5. کسالت

در حال حاضر بسیار شبیه به غذا خوردن برای راحتی است ، اما بیشتر از هر چیز دیگر به یک عادت تبدیل شده است.

عادات ما به ما این امکان را می دهد که در مواقع ضروری از خلبان خودکار استفاده کنیم تا بتوانیم کارهای روزانه را با سهولت انجام دهیم. این بخش بزرگی در مورد عادات است! اما کاری که آنها انجام می دهند ، گاهی اوقات باعث می شود وقتی در اطراف غذا هستیم ، ناخواسته یا بی هدف عمل کنیم.

به عنوان مثال ، فرض کنید وقتی در حال بزرگ شدن بودید ، وقتی تکالیف خود را تمام می کردید و بازی نمی کردید یا کار خاصی انجام نمی دادید ، همیشه به آشپزخانه می رفتید. حوصله ات سر رفته بود! شما این عادت را دارید که در کمد دیواری را ورق بزنید و هر چیزی که در آنجا است را بگیرید.

خوب ، حالا که حوصله تان سر رفته است ، مغز شما می تواند فوراً به سراغ غذا برود. یک عادت شکل می گیرد.

یکبار دیگر ، ما غذا نمی خوریم زیرا گرسنه هستیم و می خواهیم غذا را با دقت تجربه کنیم ، ما برای برآوردن نیاز متفاوتی می خوریم که متأسفانه واقعاً نمی تواند برآورده کند.

6. برنامه غذایی باعث خوردن غذای بیهوده می شود

مشتریان اغلب با یک برنامه غذایی خاص به من مراجعه می کنند باید بهش بچسب.

آنها صبحانه ، ناهار و شام را در ساعات منظم هر روز می خورند. چرا می توانید بپرسید؟ خوب ، زیرا آنها فکر می کردند که باید انجام دهند.

آنچه در اینجا اتفاق می افتد این است که ما مجدداً علامت های گرسنگی و سیری خود را نادیده می گیریم. به جای گوش دادن به بدن و واکنش مناسب ، بدن را مجبور می کنیم در مواقعی که فکر می کنیم باید غذا بخورد. وقتی ما احساسات غذا را بررسی نمی کنیم ، دوباره بی معنی غذا می خوریم.

چگونه از خوردن بی پروا دست بکشیم

اکنون می دانیم که خوردن بی معنی چه چیزی را بی معنا می کند. پس چگونه متوقف شویم؟

خوب ، ابتدا می خواهیم از عوامل محرک فردی خود آگاه باشیم. آیا اغلب به دنبال غذا برای راحتی هستید؟ تسلیم فشار همسالان خود شوید؟ آیا برنامه غذایی را دنبال می کنید؟ یا شاید تحت تأثیر خستگی یا محیط خود قرار بگیرید؟

هنگامی که متوجه شدید چه چیزی باعث می شود بی پروا غذا بخورید ، می توانید به طور فعال برای ترک این عادت ها و ایجاد عادت های مثبت و جدید تلاش کنید. در راهنمای رایگان ما ، ابزارهای ساده اما م effectiveثری را به اشتراک می گذاریم که می توانید در وعده غذایی بعدی خود از آنها استفاده کنید تا تعادل بیشتری با انتخاب غذای امروز خود داشته باشید ، به علاوه گام هایی برای حفظ عادات غذایی متعادل در طول زندگی.

تغذیه دقیق را تمرین کنید

همچنین می توانید تمرین غذا خوردن عمدی را بیاموزید. این همان چیزی است که ما به همه اعضا و مشتریان خود می آموزیم تا برای رسیدن به اهداف فردی خود انجام دهند. دور شدن از خوردن بی معنی و دنیای تغذیه دقیق به شما امکان می دهد کنترل زندگی و اهداف سلامتی خود را در دست بگیرید.

اگر می خواهید این مهارت را توسعه دهید ، اما کاملاً مطمئن نیستید که گام بعدی برای شما چیست ، برای تماس رایگان با یکی از متخصصان تغذیه ما ثبت نام کنید! شما می توانید نقاط درد ، اهداف و آرزوهای خود را مورد بحث قرار دهید تا تعیین کنید در آینده چه کاری باید انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *