محققان می گویند مصرف داروهای ضد افسردگی می تواند تا حدودی تسکین کوتاه مدت کمردرد شما را فراهم کند. مراحل دیگری نیز وجود دارد که می توانید بردارید.

در پینترست به اشتراک بگذارید
فعالیت بدنی و ارگونومی دو راه برای تسکین درد مزمن کمر هستند. گتی ایماژ

پزشکان اغلب داروهای ضد التهابی را تجویز می کنند و فیزیوتراپی را برای درمان کمردرد توصیه می کنند.

اما در مورد داروهای ضد افسردگی چطور؟

آ مطالعه اخیر توسط پزشکان استرالیایی و هلندی تالیف شده است که نشان می دهد داروی ضد افسردگی آمی تریپتیلین در کاهش کمردرد به صورت کوتاه مدت موثر است.

اما یک گرفتاری وجود دارد.

در حالی که داروی ضد افسردگی در سه ماهگی موثر بود، اثرات مثبت آن پس از شش ماه کمتر بود.

نویسندگان مطالعه خاطرنشان می کنند که اگرچه یک مطالعه در مقیاس بزرگتر مفید خواهد بود، اما یافته های آنها نشان می دهد که یک داروی ضد افسردگی می تواند برای کمردرد مفید باشد – و مطمئناً نسبت به درمان با مواد افیونی مضرتر است.

دکتر چارلا فیشر، استادیار جراحی ارتوپدی در دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک، توضیح داد: «این مطالعه می‌گوید که وقتی بیماران با داروهای ضد افسردگی درمان می‌شوند، آن‌قدر از درد ناراحت نمی‌شوند». بنابراین نمرات درد یکسان باقی می‌ماند، اما بیشتر دیدگاه ذهنی از ناراحت نشدن از درد متفاوت است.»

استرس و کمردرد

در حالی که منبع فیزیکی کمردرد اغلب از طریق آزمایش قابل شناسایی است، عوارض روحی و روانی استرس و افسردگی باعث تشدید مشکل می شود.

به طور خلاصه، کمردرد همه چیز در سر شما نیست. اما آنچه در سر شماست می تواند راهی برای بدتر کردن اوضاع داشته باشد.

فیشر می‌گوید یکی از اولین گام‌های او در صحبت با یک بیمار، باز کردن بسته‌بندی زندگی روزمره آنها برای شناسایی عوامل استرس‌زای احتمالی است.

او گفت: “من معمولاً با آنها در مورد اینکه چگونه به سر کار می رسند، چه نوع کاری انجام می دهند، دوست دارند و به طور کلی با آنها صحبت می کنم.” “این در را به مسائل دیگری باز می کند که ممکن است آنها را آزار دهد و حسی از فعالیت های آنها در رابطه با آنچه که می تواند باعث کمردرد شود را نشان می دهد.”

این واقعیت که بسیاری از مردم کارهای کم تحرکی را انجام می دهند که باعث می شود در طول رفت و آمد روزانه خود بنشینند، سپس در طول روز پشت میز خود بنشینند – اغلب در حالی که به مانیتور کامپیوتر خیره شده اند – دستور العملی برای استرس است.

فیشر به Healthline گفت: “همه این چیزها از نظر جسمی استرس زا هستند و سپس استرس عاطفی وجود دارد.” برخی افراد استرس را در معده خود حمل می کنند و به IBS مبتلا می شوند، برخی از افراد دچار اضطراب و برخی افراد کمردرد می شوند. همه چیز به فرد بستگی دارد.»

هنگامی که نوبت به تشخیص می رسد، یک ام آر آی ساده یا اشعه ایکس می تواند به پزشکان ایده ای از عوامل فیزیکی – اعم از دژنراتیو، آسیب زا، یا مربوط به بدشکلی – که در ایجاد کمردرد نقش دارند، به پزشک ارائه دهد.

اما تشخیص اینکه چقدر درد ناشی از این عوامل فیزیکی و چقدر از استرس است، دشوار است.

فیشر توضیح داد: «اگر چیزی دارید که می‌توانیم در ام‌آر‌آی یا اشعه ایکس ببینیم و بتوانیم به آن اشاره کنیم، داشتن هر نوع ترکیب تشخیصی افسردگی یا اضطراب، این را نشان می‌دهد.» ما بیماران زیادی را نمی بینیم که بتوانیم تشخیص دهیم که بیشتر روانی است تا فیزیکی. اذیت کردنش واقعا سخته آیا استرس یک جزء است؟ معمولاً اینطور است، بنابراین ما تمایل داریم همه چیز را همراه با فیزیوتراپی و ضد التهابی که آسیب عضلانی آنها را درمان می کند، درمان کنیم.

ارگونومی و فعالیت بدنی

بسیاری از ما این تجمل را نداریم که بتوانیم یک شغل استرس زا را رها کنیم، اما راه هایی وجود دارد که شرایط را قابل تحمل تر می کند.

فیشر می‌گوید که او بیماران را تشویق می‌کند تا تغییرات کوچک اما معنی‌داری برای بهبود سطح راحتی خود در طول روز انجام دهند، که از رفت‌وآمد صبحگاهی شروع می‌شود.

او گفت: “من با اطمینان از اینکه آنها در رفت و آمد راحت هستند شروع می کنم.” من همچنین مطمئن می‌شوم که کیف آنها که به محل کار یا مدرسه حمل می‌کنند خیلی سنگین نباشد، زیرا اینها می‌توانند محرک‌های بیشتری برای درد باشند. هنگامی که آنها سر کار هستند، ارگونومی خاصی وجود دارد که من با آنها صحبت می کنم تا مطمئن شوم که پشت و گردن آنها در یک راستا قرار دارند.

او می‌گوید نشستن برای انجام کار خوب است، اما زمانی که نشستن بی‌وقفه در یک روز کاری زیاد باشد، ممکن است مشکلات ایجاد شود.

او گفت: «این لزوماً این نیست که نشستن خیلی وحشتناک باشد، اما نشستن به مدت 10 ساعت در یک زمان، مستقیماً مخرب است و می تواند منجر به اسپاسم و درد شود. بنابراین من با بیماران در مورد استراحت یا کار روی میز ایستاده صحبت می کنم.

برای شکستن چرخه نشستن، فیشر توصیه می کند هر ساعت یا بیشتر از جای خود بایستید و مقداری آب بنوشید.

راه دیگر برای کاهش استرس و خستگی چشم، نگاه کردن به بیرون است.

فیشر گفت: «به چیزی طبیعی که در دوردست است نگاه کنید. «کارگران می توانند با خیره شدن به مانیتور در طول روز دچار مشکلات مربوط به خستگی چشم شوند. بنابراین اگر آنها تمرکز خود را تغییر دهند و به دورتر نگاه کنند، می تواند به آرامش چشم ها کمک کند، که همچنین احتمال سردرد و گردن درد را کاهش می دهد.

همچنین مهم است که از زمان اختصاص داده شده در زمان استراحت و زمان ناهار استفاده کنید.

فیشر می گوید که معاشرت با همکاران، محرک و بازخورد اجتماعی ارزشمندی را فراهم می کند. استراحت ها نیز فرصت خوبی برای پیاده روی هستند.

فیشر گفت: «برخیز و قدم بزن. بیرون رفتن از دفتر برای ناهار همیشه خوب است. دریافت هوای تازه و نور خورشید نه تنها به کمر، بلکه به همه چیز کمک می کند. این یک تمرین خوب و ملایم برای عضلات پشت شماست. من طرفدار بزرگ راه رفتن هستم.»

خط پایین

داروهای ضد افسردگی می توانند در درمان کمردرد به صورت کوتاه مدت موثر باشند.

یک مطالعه جدید به این نتیجه رسید که مصرف داروهای ضد افسردگی می تواند به کاهش درد یا مدیریت بهتر درد در طی یک دوره سه ماهه کمک کند.

با این حال، برای مراقبت های پیشگیرانه طولانی مدت، بهتر است روی ارگونومی، فعالیت بدنی و مراقبت از خود تمرکز کنید.