آیا کودکان باید Gatorade و سایر نوشیدنی های ورزشی بنوشند؟ حقایق را دریابید!

روز دیگر از مغازه خواربار فروشی بیرون آمدم و چیزی غیر منتظره را روی شانه ام نگه داشتم: محفظه ای از بطری های رنگ روشن Gatorade.

چرا غیر منتظره؟ سالهاست که من برای جایگزینی نوشیدنیهای ورزشی با آب در زمینهای فوتبال محلی مان لابی می کنم و به والدین دیگر نیز کمک می کنم تا در جوامع خود همین کار را انجام دهند. (راهنمای تنقلات ورزشی رایگان من را دریافت کنید اگر می خواهید به تغییر فرهنگ تنقلات ورزشی در تیم فرزند خود کمک کنید.)

زیرا بازیکنان pi-wi که به مدت 30 دقیقه در زمین قدم می زنند نیازی به Gatorade ندارند. تنیس بازان در یک تورنمنت چند ساعته در یک روز گرم رقابت می کنند؟ این یک داستان دیگر است.

نوشیدنی های ورزشی چیست؟

نوشیدنی های ورزشی مانند Gatorade برای ورزشکاران نخبه و استقامتی طراحی شده اند تا ترکیبی از هیدراتاسیون سریع و جایگزینی کربوهیدرات ها و الکترولیت ها را در طول تمرین ارائه دهند. اجزای اصلی نوشیدنی های ورزشی عبارتند از:

  • اب: برای جلوگیری از کم آبی بدن
  • کربوهیدرات ها در برخی از انواع قند اضافه شده: برای دادن انرژی به ماهیچه ها در حین تمرین ، سطح قند خون خود را ثابت نگه دارید و طعم آن را خوب کنید
  • الکترولیت ها مانند سدیم و پتاسیم: برای جایگزینی مواد معدنی از دست رفته از طریق عرق (سدیم طعم را نیز بهبود می بخشد)

آیا Gatorade یک نوشیدنی انرژی زا است؟

اگرچه گاهی مصرف کنندگان آنها را گیج می کنند ، اما نوشیدنی های ورزشی مانند نوشیدنی های انرژی زا نیستند. نوشیدنی های انرژی زا معمولاً حاوی کافئین و سایر محرک ها هستند و برای کودکان مناسب نیستند.

اکثر کودکان نیازی به نوشیدنی های ورزشی ندارند

ممکن است برای ورزشکاران نخبه طراحی شده باشند ، اما نوشیدنی های ورزشی در تمام سطوح و شدت ورزش ، از جمله بازی های pi-wi ظاهر می شوند. و اکثر بچه ها فقط به آنها احتیاج ندارند. آنچه به جای آن نیاز دارند: آب ساده.

آکادمی اطفال آمریکا در گزارش بالینی خود در مورد نوشیدنی های ورزشی و نوشابه های انرژی زا در سال 2011 گفت:

“آب همچنین به طور کلی اولین انتخاب مناسب برای هیدراتاسیون قبل ، حین و بعد از اکثر رژیم های ورزشی است … برای اکثر کودکان و نوجوانان ، نیازهای روزانه الکترولیت ها به اندازه کافی از طریق یک رژیم متعادل سالم تامین می شود. بنابراین ، نوشیدنی های ورزشی نسبت به آب معمولی مزیت کمی دارند یا هیچ مزیتی ندارند. “

آکادمی اطفال آمریکا

بدست آوردن الکترولیت ها کار سختی نیست

الکترولیت ها ترکیبات ویژه و ثبت شده ای نیستند که فقط در نوشیدنی های ورزشی یافت می شوند. سدیم و پتاسیم ، که می توانند از طریق عرق از بین بروند ، برای اکثر کودکان به راحتی با غذا جایگزین می شوند.

وعده های غذایی و میان وعده هایی مانند موز ، نصف ساندویچ ، بیسکویت و پنیر یا ماست و میوه می توانند سدیم و پتاسیم از دست رفته را بازیابی کرده و مواد مغذی مانند پروتئین را تأمین کنند.

بازاریابی گمراه کننده است

AAP هشدار می دهد که “نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا” برای طیف گسترده ای از برنامه های نامناسب به کودکان و نوجوانان فروخته می شود.

این بازاریابی باعث شده است که برخی از والدین بر این باورند که نوشیدنی های ورزشی برای انواع رویدادهای ورزشی ضروری است ، مانند بازی های فوتبال با بازی pi-wi یا توپ ، که بیشتر نشسته و منتظر است تا دویدن و عرق کردن.

من همچنین از والدین شنیده ام که می گویند بچه ها به آنها احتیاج دارند اگر در هوای گرم ورزش می کنند یا فقط در حیاط خلوت بازی می کنند و عرق می کنند.

حقیقت این است که بسیاری از کودکان در ورزش آنقدرها که والدینشان فکر می کنند ورزش نمی کنند. بیش از نیمی از زمان ورزش برای جوانان یا در کم تحرکی یا در فعالیت بدنی شدید سپری می شود،، طبق مطالعه دانشگاه مینه سوتابه

ورزش ها نوشیدنی ها هاله ای از سلامتی دارند

در یک مطالعه توسط دانشگاه ییل، بیش از یک چهارم والدین نوشیدنی های ورزشی را “تا حدی سالم” یا “بسیار سالم” ارزیابی می کنند. اعتقاد بر این است که نوشیدنی های ورزشی برای کودکان بهتر از سایر نوشیدنی های شیرین است.

اما یک بطری 12 اونسی Gatorade هنوز حاوی بیش از پنج قاشق چای خوری شکر افزوده شده است (این مقدار به مقدار توصیه شده توسط انجمن قلب آمریکا برای یک روز کامل نزدیک است). نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه و نوشیدنی های ورزشی هستند منبع شماره یک قند اضافه شده برای کودکان و نوجوانان.

در اینجا ترکیبات موجود در یک بطری میوه گاتوراد عبارتند از: آب ، شکر ، دکستروس ، اسید لیمیتیک ، نمک ، سدیم سدیم ، فسفات منوپاتسیوم ، تغذیه اصلاح شده ، ESTERESTH ESTEREV ESTEREV

به عبارت دیگر:

  • دو نوع شکر اضافه شده
  • اسید سیتریک ، که می تواند مینای دندان را از بین ببرد
  • رنگ خوراکی مصنوعی
  • امولسیفایرها و تثبیت کننده ها
  • سدیم و پتاسیم ، که کودکان می توانند با خوردن غذا دریافت کنند

اینها همه مواد تایید شده و بی خطر هستند. اما برای اکثر کودکان ، آب ساده انتخاب بهتری است.

نوشیدنی های ورزشی می توانند برای دندان های شما مضر باشند

ممکن است گازدار نباشند ، اما نوشیدنی های ورزشی به اندازه سودا ترش هستند. pH نوشیدنی های ورزشی دارای 3-4 اسید است (اسید سیتریک اضافه شده می تواند مینای دندان را از بین ببرد). قندها و اسیدهای موجود در نوشیدنی های ورزشی نیز خطر پوسیدگی دندان را افزایش می دهند.

چه زمانی نوشیدنی های ورزشی مفید هستند؟

من این کیف را در Gatorade خریدم زیرا تیم پسرم در هوای گرم یک مسابقات تنیس چند ساعته بازی می کرد. تنیس یک ورزش پرانرژی است و بچه ها مسابقات زیادی را زیر آفتاب و گرمای کامل انجام دادند. ارائه بطری های کوچک Gatorade به عنوان یک گزینه برای من منطقی بود.

اگر بچه ها بیش از 60 دقیقه به شدت ورزش می کنند یا ورزش می کنند و در طول فعالیت نیاز به سریع جبران دارند ، نوشیدنی های ورزشی می تواند مفید باشد. خوردن چند جرعه نوشیدنی ورزشی در زمان استراحت سریع بین مسابقات بسیار راحت تر (و برای معده ملایم تر است) تا نشستن و خوردن میان وعده.

نوشیدنی های ورزشی همچنین برای ورزشکاران استقامتی مانند ماراتن مفید است که باید در حال حرکت بارگیری شوند.

اما برای تمرینات و بازی های متنوع در باغ ، پس از خوردن صبحانه سالم کودک یا خوردن بعد از آن ، این کار مثر است. لیستی از 21 میان وعده غذایی ورزشی برای بچه ها را دریافت کنیدبه

چگونه در مورد نوشیدنی های ورزشی با کودکان صحبت کنیم

بله ، نوشیدنی های ورزشی جایی دارند. اما برای تبلیغ نوشیدنی برای افرادی که نیازی به آن ندارند ، از جمله کودکان و نوجوانان ، دلارهای بازاریابی زیادی صرف می شود.

بنابراین مطمئن باشید که فرزندان شما می دانند که نوشیدنی های ورزشی به طرز جادویی آنها را در زمین فوتبال سریعتر نمی کند یا بهتر است با پرچم فاصله ای در فوتبال پیدا کنند ، مهم نیست در تبلیغات و تبلیغات آنلاین چه می بینند – و این ، مگر اینکه برای مدت طولانی ورزش کنند. زمان ، به ویژه در هوای گرم ، آب ساده عالی است.

خودتان نوشیدنی ورزشی برای کودکان تهیه کنید

بله ، شما می توانید نوشیدنی الکترولیت خانگی خود را تهیه کنید! و مواد بسیار کمتری نسبت به اقلام خریداری شده در فروشگاه وجود دارد. در اینجا یک دستورالعمل آسان از متخصص تغذیه Jill Castle آمده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *