آیا می خواهید با غذا رابطه مثبت تری برقرار کنید؟ این جنبه مهمی از مراقبت از سلامت جسمی ، روحی و احساسی شما است.

در سالهای اخیر ، تغذیه در واقع سیاه و سفید بوده است ، بیشتر از نظر سلامت جسمانی تنها.

به ما آموخته اند که در نظر بگیریم چه انتخابهایی می کنیم که به سلامت جسمانی ما کمک می کند و چه انتخابهایی می کنیم که بر سلامت جسمانی ما تأثیر منفی می گذارد و باید تغییر یا تعدیل کنیم.

تا حدودی ، اینها هنوز ملاحظاتی است که ما وقتی به تغذیه فکر می کنیم به آن نیاز داریم و می خواهیم داشته باشیم. البته ، ما می خواهیم بدن فیزیکی خود را تغذیه کنیم تا یک زندگی کامل ، سالم و لذت بخش را ارتقا دهیم.

اما همانطور که همیشه در Nutrition Stripped می گوییم ، غذا بسیار بیشتر از تغذیه فیزیکی است. زمان به ما نشان داده است که انتخاب های ما در مورد غذا بسیار بیشتر از سلامت جسمی ما تأثیر می گذارد. همچنین بر سلامت روان ما تأثیر می گذارد.

وقتی رابطه مثبتی با غذا داریم ، تغذیه جسمانی دیگر به ضرر سلامت روان نیست.

به خواندن ادامه دهید تا دریابید که یک رابطه غذایی واقعاً چگونه به نظر می رسد ، و اقداماتی را برای کمک به شما در جهت همسویی با این ویژگیها آغاز کنید.

رابطه مثبت با غذا چگونه است؟

  • رابطه مثبت با غذا رابطه ای است که در آن شما در انتخاب غذا و تغذیه خود احساس اطمینان می کنید.
  • شما به گونه ای غذا می خورید که سلامت جسمانی شما را در طولانی مدت حفظ کند.
  • شما در طول غذا حضور دارید تا بتوانید غذای خود را کاملاً بچشید.
  • شما به خاطر لذت محض از غذا لذت می برید.
  • شما از شفافیت ذهنی برای توزیع انرژی در سایر جنبه های زندگی خود بدون قطع غذا برخوردار هستید.
  • هنگامی که از نظر جسمانی گرسنه هستید غذا بخورید ، به علائم سیری گوش دهید و علائم گرسنگی غیر فیزیکی خود را بفهمید.
  • شما با عادات غذایی خود احساس آرامش می کنید و با نحوه غذا خوردن خود هماهنگ هستید.

همه اینها بسیار عالی به نظر می رسند ، اینطور نیست؟ چه کسی نمی خواهد بتواند سلامت جسمی و روانی را به گونه ای در اولویت قرار دهد که به شما اجازه دهد به عنوان بهترین خود عمل کنید؟

بنابراین ، اکنون که چند مثال از رابطه مثبت با غذا دارید ، بیایید در مورد ویژگیهایی که باید تجسم کنید صحبت کنیم.

1. با وعده های غذایی متعادل غذا درست بخورید

برای اینکه در انتخاب غذا و تغذیه خود اطمینان داشته باشیم و به گونه ای غذا بخوریم که به شما این امکان را بدهد که احساس سیری و انرژی کنید ، باید بدانیم چگونه وعده های غذایی مغذی و متعادل بسازیم.

در اینجا پنج سیستم برتر ما آمده است. اگر با این سیستم آشنا نیستید ، می توانید راهنمای رایگان ما را که آن را پوشش می دهد ، بارگیری کنید!

این یک روش ساده و مبتنی بر شواهد برای تهیه غذا بدون نیاز به در نظر گرفتن همه چیز است. اضافه بار اطلاعات ما روزانه در مورد غذا و تغذیه می شنویم و می بینیم.

با ساخت ظروف متشکل از پروتئین ، کربوهیدرات های نشاسته ای و قندی ، کربوهیدرات های غیر نشاسته ای ، چربی ها و عامل طعم ، می توانید به راحتی غذا بخورید. نیازی به حدس یا پرسش دوم نیست.

یک بشقاب متعادل باعث ایجاد یک رابطه متعادل و مثبت با غذا می شود.

2. همچنین می توانید عادات غذایی خود را متعادل کنید و لذت بسیار

به عنوان یک متخصص تغذیه و مربی سلامتی ، معتقدم که مشتریان بیشترین مشکل را با این مفهوم دارند.

اکثر رژیم ها و روندهای موجود باعث می شود شما باور کنید که این یکی است یا دیگری. یا برای تغذیه غذا می خورید یا برای لذت غذا می خورید. به همین دلیل ، مردم اغلب خود را در یک چرخه شروع و توقف با ذهنیت همه یا هیچ می بینند.

آنها یا “همه جانبه” هستند و فقط برای تغذیه جسمانی غذا می خورند ، یا “همه جانبه” و فقط برای لذت و لذت فوری غذا می خورند.

اگر تا به حال رژیم گرفته اید یا سم زدایی را امتحان کرده اید ، این ذهنیت باید آشنا به نظر برسد.

یک رابطه مثبت با غذا رابطه ای است که در آن شما می توانید نقش های زیادی را که غذا در زندگی شما ایفا می کند ، از جمله غذای حیاتی که به بدن شما می بخشد و همچنین لذت و لذتی که می تواند به ارمغان بیاورد ، احترام بگذارید.

می توانید با خیال راحت غذا و لذت در ذهن خود بخورید. دیگر نیازی به رژیم غذایی ، مکمل یا محدودیت نیست.

3. برچسب غذاها را خوب یا بد قرار ندهید

ما آنقدر می شنویم که غذای مغذی خوب و درست است ، در حالی که غذای دلپذیر بد و غلط است ، به طوری که در این مرحله فقط یک واقعیت به نظر می رسد.

در واقع این مفهوم بسیار دور از حقیقت است.

بدست آوردن اخلاق غذایی از این طریق باعث عدم تعادل می شود. باعث ایجاد رابطه منفی با غذا می شود. او از احساس گناه ، غرور ، استرس ، اضطراب و اجبار برای وارد شدن به رابطه شما با غذا استقبال می کند.

رابطه مثبت با غذا دیگر شامل چنین احساساتی نمی شود. این به شما اجازه می دهد بدانید که غذا فقط غذا است. این غذا یا تغذیه کننده ، لذت بخش یا ترکیبی از هر دو است و به شما امکان می دهد تعادل مناسب را بر اساس خواسته ها ، نیازها و ترجیحات منحصر به فرد خود در هر زمان پیدا کنید.

4. شما یک غذا را عمدا انتخاب می کنید تا تعادل مناسب را پیدا کنید

آیا تا به حال رژیم گرفته اید که مجبور باشید تمام غذای خود را اندازه گیری کنید؟ آن را روی ترازو بگذارید؟ آن را در ظروف پلاستیکی با کد رنگی و از قبل اندازه قرار دهید؟

یا شاید در جایی که فقط بوده اید رژیم گرفته اید مجاز غذا خوردن در ساعات معینی از روز ، جایی که ممکن است بعد از شام نتوانید دسر بخورید ، زیرا از پنجره ناهارخوری شما عبور می کند.

اینها نمونه هایی از رابطه منفی با غذا است.

رابطه مثبت با غذا رابطه ای است که در آن ما با احتیاط غذا می خوریم ، نه با قاطعیت و قوانین.

این بدان معناست که ما خودمان را از نظر جسمی بررسی می کنیم تا با سیگنال های گرسنگی و سیری بدن برای تعیین اندازه وعده ها سازگار شویم. جایی که هنگام نیاز جسمی غذا می خوریم ، نه زمانی که به ما گفته می شود.

وقتی گاهی بعد از شام شام می خوریم چون تجربه ای آگاهانه و لذت بخش است.

تمرین دقیق غذا خوردن باعث ایجاد رابطه ای متعادل و مثبت با غذا می شود.

5. رژیم ها ، روندها و سم زدایی ها شما را جذب نمی کند

وقتی غذا را با استفاده از پنج غذای اصلی آماده می کنید ، با دقت غذا بخورید ، غذا خوردن را با اولویت اولویت بندی کنید و بدانید که غذا هیچ اخلاقی ندارد ، در نحوه خوردن خود اطمینان دارید.

بزرگترین هوس بعدی این توانایی را ندارد که شما را جذب کند ، به شما این باور را بدهد که باید با این روش جدید غذا بخورید ، در غیر این صورت همه کارها را اشتباه انجام می دهید.

یک رابطه مثبت با غذا یک رابطه مطمئن با غذا است – شما ذاتاً آگاه هستید که بهترین کار را برای بدن خود انجام می دهید.

نحوه ایجاد رابطه مثبت با غذا

در داخل روش تغذیه دقیق ، ما به اعضای خود می آموزیم که چگونه روابط مثبت ، منحصر به فرد و مثبتی با غذا ایجاد کنند. ما به آنها ابزار ، منابع و دانش مورد نیاز برای اطمینان خاطر را می دهیم.

اعضا می توانند رابطه خود را با غذا تنظیم کنند تا برای همیشه از چرخه رژیم خارج شوند و با احتیاط و سهولت به جلو حرکت کنند.

داشتن رابطه مثبت با غذا به معنای داشتن قدرت و خودمختاری بر زندگی و انتخاب های خود است ، که چیز زیبایی است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *