رژیم غذایی برای کاهش وزن شکم
رژیم غذایی برای کاهش وزن شکم

رژیم غذایی برای کاهش وزن شکم

امروزه چربی شکم در بیشتر افراد وجود دارد ، چربی شکم و لگن نسبتاً طبیعی است و به بدن آسیبی نمی رساند ، اما اگر بیشتر از مقدار مجاز باشد ، آسیب های زیادی به بدن وارد می کند و خطرناک است.

برخی از چربی ها فقط زیر پوست هستند. سایر چربی ها در اعماق قلب ، ریه ها ، کبد و سایر اندام ها قرار دارند و بین چربی های زیر پوست پنهان شده اند.

این چربی یک چربی احشایی است که باعث سفت شدن چربی شکم و متورم شدن شکم می شود.

این کشور اغلب همراه با معده شروع به افزایش وزن می کند و مشکلات ما را دوچندان می کند. بنابراین ، ما باید علل چاقی شکمی را قبل از نیاز به روشهای سریع برای کاهش وزن شکم بدون ورزش یا با ورزش ، یا با قرص های شیمیایی مضر و جلوگیری از چاقی بدانیم ، زیرا در هر صورت پیشگیری از دارو بهتر است.

رژیم غذایی برای کاهش وزن شکم

غذاهای موجود در رژیم کاهش وزن شما ، البته ، نباید شما را از همه مواد مغذی مورد نیاز بدن محروم کند.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن در شکم و ران ، مصرف تمام مواد مغذی و جایگزینی غذاهای سالم با غذاهای فرآوری شده مضر و کم مصرف است.

در زیر غذاهای کاهش وزن را ارائه و بررسی می کنیم

انواع چربی ها

  • تری گلیسیریدهایی که در خون گردش می کنند.
  • چربی زیر جلدی که در زیر پوست قرار دارد ، مشابه نام آن.
  • چربی احشایی ، که چربی شکمی است و خطرناک است و این چربی در زیر عضلات شکم قرار دارد.

علل چاقی شکمی

چاقی شکمی دلایل متعددی دارد ، از جمله موارد زیر:

  • سیگار کشیدن
  • شام دیروقت
  • غذاهای پر چرب بخورید
  • کمبود ویتامین
  • مشکلات هورمونی
  • میان وعده های انرژی زا زیاد بخورید
  • رژیم غذایی بدون پروبیوتیک
  • افسردگی
  • خوردن نوشیدنی های گازدار
  • مقدارزیادی غذا
  • اعتیاد به شبکه های اجتماعی
  • استرس شدید در زندگی

برای کاهش وزن چکار کنیم؟

بسیاری از افراد علاقه ای به چاقی ندارند و آن را زیبا می دانند و می گویند من به آنچه می خواهم اهمیت می دهم و مردم از من قدردانی نمی کنند ، اما این نظریه اشتباه است ، زیرا چاقی خوب است ، مادامی که به بدن آسیب نرساند ، در غیر این صورت شما آیا هزینه زیادی خواهد داشت فقط وزن کم کنید و وزن اضافه نکنید.

چربی احشایی بسیار خطرناکتر از چربی زیر جلدی است و باید با دقت درمان شود ، زیرا چربی احشایی که در شکم ظاهر می شود ، می تواند از طریق هورمون ها و مواد شیمیایی به هر اندامی منتقل شده و تهدیدی جدی برای سلامتی باشد.

ساده ترین راه برای کاهش وزن تغییر سبک زندگی است.

یک شیوه زندگی سالم ما را مجبور می کند آنچه را که شامل رژیم غذایی مناسب ، ورزش و تحرک و پایبندی به اصول عملی است انجام دهیم و انجام ندهیم.

جنسیت نیز عامل مهمی در کاهش وزن شکم است ، زیرا در مردان بیشتر از زنان چربی احشایی را در ناحیه شکم و باسن جذب می کند.

ورزش کاهش وزن شکم

انواع مختلفی از تمرینات کاهش وزن شکمی وجود دارد که می توانید با انجام این تمرینات روزانه و رعایت رژیم غذایی برای سوزاندن چربی شکم انجام دهید.

بسیاری از تمرینات مانند شنا ، پیاده روی یا دویدن ، دوچرخه سواری یا کوهنوردی به سوزاندن چربی شکم کمک می کند.

اما از آنجایی که این روزها به دلیل مشغله زیاد افراد ، زمان کمتری برای ورزش کردن داریم ، ما چند تمرین ساده را برای کاهش وزن در خانه به شما آموزش می دهیم که می توان آنها را در هر مکانی انجام داد و به تجهیزات زیادی نیاز ندارد.

پیاده روی روزانه

اگر برنامه ورزشی خاصی ندارید ، پیاده روی نقطه شروع خوبی برای افراد است. هر روز 20 دقیقه پیاده روی کنید.

پیاده روی همچنین متابولیسم بدن را بهبود می بخشد که در طی آن به متابولیسم بهتری دست خواهید یافت.به مرور زمان شکم کوچک می شود.

کاهش وزن روی تردمیل مانند راه رفتن است و کافی است روزی 20 تا 30 دقیقه روی تردمیل راه بروید.

یک مطالعه کوچک که در NCBI منتشر شد نشان داد که زنان چاقی که سه روز در هفته حدود 60 دقیقه پیاده روی می کردند ، به مدت 12 هفته چربی احشایی شدیدی داشتند.

بنابراین شما باید پیاده روی را در برنامه خود لحاظ کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، باید تا حد امکان عضلات خود را کار کنید.

برای کاهش وزن چه بخوریم؟

رژیم ها و نوشیدنی های زیادی برای سوزاندن چربی شکم وجود دارد ، از جمله:

چای سبز

چای سبز برای کاهش وزن بسیار مفید است و غدد عروقی بدن را فعال کرده و چربی ها را می سوزاند.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان موجود در چای سبز ماده ای به نام کاتچین است که با آزادسازی سلول های چربی شکم ساده ترین راه برای از بین بردن چربی شکم را فراهم می کند.

صبحانه را برای کاهش سریع وزن بدون ورزش بنوشید

هرچه میزان مصرف منیزیم ، پتاسیم و کلسیم را افزایش دهید ، وزن بیشتری کاهش خواهید یافت. ما در حال حاضر با یک ماده مغذی روبرو هستیم که هر سه را می خورد ، یعنی شیر.

صبحانه خود را با شیر شروع کنید تا بدن شما در ابتدای روز مقدار کافی کلسیم دریافت کند. کلسیم کافی متابولیسم را برای سوزاندن کالری بیشتر و کاهش وزن افزایش می دهد.

به یاد داشته باشید که در طول روز شیر بنوشید ، حتی اگر بتوانید میان وعده های خود را از چای به شیر تغییر دهید ، علاوه بر سالم ، کاهش وزن را نیز تجربه خواهید کرد.

لاغری شکم و باسن با زنجبیل

زنجبیل گیاهی گرم است که از ریشه های آن برای کاهش وزن استفاده می شود.

یکی از خواص زنجبیل برای کاهش وزن کاهش اشتها است. زنجبیل کالری محدودی دارد و می توان آن را با غذا یا نوشیدنی مصرف کرد.

زنجبیل متابولیسم را چند برابر می کند ، می توانید زنجبیل را با چای ، لیمو و عسل بنوشید تا علاوه بر نقش آنتی اکسیدانی ، متابولیسم را افزایش دهد. زنجبیل همچنین نقش مهمی در کاهش وزن دارد. او آنجاست.

غذاهای شور را کاهش دهید

نمک به حفظ آب در بدن کمک می کند و باعث تورم معده می شود ، بنابراین از خوردن نمک و غذاهای پر نمک در رژیم غذایی خود اجتناب کنید.

غذاهای تند بخورید

خوردن غذاهای تند متابولیسم را افزایش می دهد و باعث می شود چربی و کالری بیشتری بسوزانید و وزن کم کنید.

گرسنگی نکشید

رژیم اصلی رژیم غذایی است که در آن فرد گرسنه نمی ماند. اگر رژیم غذایی دارید که شما را برای مدت طولانی گرسنه نگه می دارد ، بدن شما فکر می کند زمان گرسنگی فرا رسیده است ، بنابراین کالری ذخیره کرده و نمی سوزاند و باعث چاقی می شود.

سرکه سیب

سرکه سیب سطح قند خون را تنظیم کرده و با تحریک آنزیم های چربی سوز احساس گرسنگی و سیری را کاهش می دهد.

اغلب توصیه می شود روز خود را با سرکه سیب برای هضم یکنواخت در طول روز شروع کنید.

سرکه سیب یک محرک عالی صفرا است و سطح pH معده را متعادل نگه می دارد ، که می تواند به شما در رسیدن به شکمی صاف کمک کند.

سرکه سیب باعث افزایش سیری و سرکوب اشتها می شود. هر روز صبح باید یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با آب گرم با معده خالی بنوشید.

میوه ها

مطالعات نشان می دهد افرادی که مقدار زیادی ویتامین C مصرف می کنند 30 درصد بیشتر از سایرین چربی می سوزانند.

فلفل قرمز و کیوی از جمله میوه های غنی از آنتی اکسیدان ها هستند ، مانند پنی سیلین ها (ترکیباتی که تولید چربی را متوقف می کنند).

استرس خود را کاهش دهید

استرس باعث افزایش ترشح هورمون ها در بدن می شود که تعادل و عادات غذایی بدن را بر هم می زند و میل به غذاهای شیرین یا شور را افزایش می دهد.

نعناع

نعناع به هضم سریع غذا کمک می کند و از تجمع چربی جلوگیری می کند.

این ماده به از بین بردن نفخ کمک می کند ، که به دلیل عدم هضم مناسب غذا باعث تجمع چربی در شکم می شود.

گیاهانی مانند نعناع یک سم زدا قوی هستند و به ویژه در درمان و از بین بردن چربی معده مفید هستند.

گودوسر

خوردن بلغور جو دوسر برای صبحانه به شما انرژی می دهد تا ظهر و شما نمی خواهید غذاهای پرکالری بخورید. در نتیجه ، متابولیسم شما را تسریع کرده و وزن خود را کاهش می دهید.

کنجد

کنجد دارای ویژگی گرم است و باعث چربی سوزی در ناحیه شکم شده و باعث کاهش وزن می شودبه

سیاه دانه ها

سیاه دانه خواص زیادی برای سوزاندن چربی شکم و پهلو و کاهش وزن دارد ، بنابراین از آن غافل نشوید.

درخت میخک

درخت میخک تاثیر خوبی در کاهش وزن دارد ، بنابراین آن را با غذاهای مضر جایگزین کنید.

زردچوبه

برای بهبود سلامتی و افزایش جذب و جذب چربی از زردچوبه استفاده کنید.

آجیل

آجیل دارای مقدار زیادی فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 است که باعث کاهش کلسترول و کاهش وزن می شود.

باید بدانید که همه انواع غذاها برای کاهش وزن شکم نباید چربی های روزانه ما را کاهش دهد ، زیرا بدن به چربی های حیاتی نیاز دارد.

آجیل ها چربی های خوب و سالمی دارند و روزانه 28 گرم دانه مانند بادام یا پسته یا فندق مصرف می کنند و هر آجیل می تواند روند کاهش وزن در شکم و ران را بیشتر تقویت کند.

دارچین

دارچین دارای ویژگی گرم است و برای کاهش وزن در افراد سردسیر مفید است زیرا متابولیسم و ​​چربی سوزی را افزایش می دهد.

اب

برای کاهش وزن همیشه آب بنوشید زیرا آب اشتها را کاهش می دهد و متابولیسم را تسریع می کند و بدن را تمیز می کند ، بنابراین همیشه 8 لیوان آب در روز بنوشید و حتماً قبل از غذا آب سرد بنوشید تا بدن گرمتر شود تا گرم شود. بسوزانید و وزن کم کنید.

فواید نوشیدن آب برای همه آشکار است. آب کالری ندارد ، اما به شما احساس سیری می دهد. نوشیدن آب بسیار سرد حتی کالری می سوزاند. این به این دلیل است که آب یخ هنگام ورود به بدن باید با دمای بدن گرم شود ، که به انرژی نیاز دارد. مصرف 2 لیتر آب سرد در روز می تواند 70 کالری بسوزاند.

علاوه بر این ، نوشیدن آب باعث عملکرد کلیه ها به جای کبد می شود ، بنابراین مواد زائد را از بدن خارج می کند. یکی از وظایف اصلی کبد تبدیل چربی بدن به انرژی است. اگر کبد از کار دفع مواد زائد خلاص شود ، چربی بدن را می سوزاند و آن را به انرژی تبدیل می کند.

انجام دهید

هل به دلیل داشتن خواص چربی سوزی باعث کاهش وزن و کاهش وزن می شود.

سوزاندن 3500 کالری

برای از دست دادن یک کیلو چربی بدن ، باید 3500 کالری بسوزانید ، این بدان معناست که باید 500 کالری در هفته کاهش دهید.

کاهش وزن موضعی شکم

این روزها تبلیغات زیادی برای دستگاه های مختلف کاهش وزن و حتی جراحی هایی مشاهده می کنیم که به افراد قول می دهد بدون ورزش سریع وزن خود را کاهش دهند ، اما همیشه م effectiveثر نیستند.

لاغری شکم با دستگاه لاغری و ژل

قبل از هر چیز باید بگوییم که کاهش وزن در ناحیه شکم و ران بدون ورزش و رژیم غذایی مناسب امکان پذیر نیست و گاهی خطرناک است.

کاهش وزن موضعی با وسایلی مانند کاهش وزن یا کاهش وزن با دستگاه های مخصوصی که به شکم متصل شده و در دمای بالا آب و چربی بدن را می سوزاند تا حدی امکان پذیر است و به همراه آن تغذیه مناسب و تحرک زیاد مورد نیاز است.

کرم ها و ژل ها برای لاغری شکم نیز به همین ترتیب است.

عمل جراحي

جراحی کاهش وزن بیشتر برای افرادی است که اضافه وزن و چاقی دارند.

جراحی همیشه آخرین معیار سلامتی است و اگر روشهای دیگر م workثر واقع نشد ، به جراحی بروید.

این جراحی ها ممکن است سریع ترین راه برای کاهش وزن در ناحیه شکم باشد ، اما عواقب ، آسیب ها و خطرات آن را نیز باید در نظر گرفت.

عمل کاهش وزن بیشتر بر دستگاه گوارش تأثیر می گذارد و مقدار کمی غذا وارد معده می شود و فرد وزن کم می کند.

برخی از جراحی های دیگر چربی را مستقیماً از بدن خارج می کند.

انواع عملیات کاهش وزن

بای پس معده Roux-en-Y

حلقه معده (قابل تنظیم)

تزریق چربی

آستین معده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *