Gaby Vaca-Flores ، RDN ، CLE ، مزایای l-theanine ، نحوه کاهش استرس و اینکه چرا باید بخشی از برنامه بدون استرس شما باشد را توضیح می دهد.

اگر مرتباً استرس دارید ، احتمالاً تمام تکنیک های کاهش استرس موجود در کتاب را امتحان کرده اید. آیا آماده آن هستید که احتمالاً آن را امتحان نکرده اید؟ L-theanine یکی از بهترین اسرار علم تغذیه است. این اسید آمینه به دلیل توانایی خود در آرامش و آرامش در مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

در اینجا مزایای L-theanine ، نحوه تأثیر آن بر مغز ، به علاوه اطلاعاتی که باید در مورد ایمنی و دوز آن بدانید ، آورده شده است.

L-theanine چیست؟

L-theanine یا به اختصار تئانین یک اسید آمینه با خلق و خوی چشمگیر و مزایای شناختی است. در برگهای چای سبز و سیاه و برخی از انواع قارچ یافت می شود. اما احتمالاً شما مقدار زیادی از این آمینو اسید را به طور طبیعی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید. به همین دلیل است که در مکمل ها به اشکال متمرکزتر نیز یافت می شود. L-theanine یک ماده مهم در مکمل های استرس است زیرا باعث آرامش و آرامش می شود.

L-theanine چگونه کار می کند؟

مطالعات متعددی نحوه تأثیر L-theanine بر فعالیت مغز را مورد بررسی قرار داده است.

در طول رویدادهای استرس زا ، فرستنده های مغزی تنظیم کننده خلق و خو ، مانند GABA ، می توانند از بین بروند. L-theanine برای بالا بردن سطح آنها به حد سالم کار می کند. علاوه بر این ، تئانین ممکن است سایر فرستنده های “احساس خوب” مانند دوپامین و سروتونین را افزایش دهد.

از طرف دیگر ، L-theanine سطح فرستنده های تحریک کننده را کاهش می دهد ، که می تواند احساس استرس را افزایش دهد. به عنوان مثال ، L-theanine می تواند از تجمع بیش از حد گلوتامات ، یک ماده شیمیایی در مغز که با اختلالات شناختی مرتبط با سن مرتبط است و می تواند پاسخ بدن به استرس را مختل کند ، جلوگیری کند.

تئانین همچنین امواج مغزی آلفا را تقویت می کند. افزایش فعالیت آلفا در مغز می تواند منجر به بهبود تمرکز و آرامش شود.

مزایای ال تیانین

تئانین تمایل دارد توجه را به اثرات تقویت کننده خلق و خوی خود جلب کند. با این حال ، مزایای L-theanine بیشتر از احساس آرامش است.

بهبود خواب

محققان بر این باورند که تئانین دارای اثر ضد اضطراب (یا مهار کننده استرس) در ایجاد خواب است. برای داشتن یک خواب با کیفیت ، بدن باید آرام شود. بر خلاف قرص های خواب سنتی ، که دارای اثرات ضد اضطرابی نیز هستند ، L-theanine باعث بهبود کیفیت خواب بهتر بدون ایجاد آرام بخش می شود.

در حقیقت ، یک مطالعه منتشر شده در مجله کالج تغذیه آمریکا نشان داد که 200 میلی گرم ال تیانین کیفیت خواب را بهبود می بخشد.

مطالعه دیگری اثرات تیانین بر سلامت روان را مورد بررسی قرار داد. از آنجا که خواب ضعیف می تواند پیامد ثانویه استرس باشد ، همین محققان در حال بررسی تأثیر ال تیانین بر کیفیت خواب هستند. شرکت کنندگان شاهد کاهش مشکلات کیفیت خواب مانند تأخیر و اختلالات پس از چهار هفته مصرف مکمل بودند.

بهبود مهارت های شناختی

زنی متمرکز بر کار

ما معمولاً اصطلاحات “هشدار” و “آرام” را که در یک جمله استفاده می شود نمی شنویم. با این حال ، L-theanine به شما امکان می دهد در شرایط دشوار احساس آرامش و تمرکز کنید.

یک مطالعه نشان داد که شرکت کنندگانی که 200 میلی گرم تئانین در روز مصرف می کردند ، متوجه بهبود چشمگیر توجه ، کارآیی و زمان پاسخگویی شدند.

مطالعه دیگری به طور دقیق تر به بررسی اثرات ال تیانین در ترکیب با کافئین پرداخت. جالب است که محققان دریافتند که 97 میلی گرم تئانین در ترکیب با 40 میلی گرم کافئین به شرکت کنندگان در تمرکز بیشتر در یک کار شناختی استرس زا و افزایش دقت کمک می کند. شرکت کنندگان در مطالعه همچنین بهبود هوشیاری و کاهش خستگی را گزارش کردند.

کاهش استرس

زنانی که بستنی می خورند

اکثر مطالعات روی L-theanine نقش آن را به عنوان یک عامل درمانی در برابر استرس مورد بررسی قرار داده اند. مهمتر از همه ، داده های تحقیق به طور مداوم اثرات مثبت تیانین را بر افراد تحت فشار نشان می دهد.

در واقع ، مرور سیستماتیک ادبیات نشان داد که دوزهای 200-400 میلی گرم L-theanine منجر به کاهش قابل توجه استرس می شود. یک بررسی سیستماتیک اخیر تأیید کرد که تیانین سطح استرس را در افرادی که با شرایط استرس زا مواجه هستند کاهش می دهد.

علاوه بر این ، نباید فراموش کنیم که تئانین می تواند به بهبود خواب شبانه کمک کند ، که البته می تواند بر سطح استرس تأثیر بگذارد.

بر خلاف بسیاری از راه حل های ضد استرس ، L-theanine می تواند آرامش را بدون خواب آلودگی ایجاد کند.

چه کسی باید l-theanine را امتحان کند؟

L-theanine می تواند برای افرادی که اغلب استرس را تجربه می کنند مفید باشد. علاوه بر این ، تینان ممکن است مفید باشد اگر در موارد زیر مشکل دارید:

  • داشتن کیفیت خوب خواب
  • به خواب رفتن
  • متمرکز ماندن یا مه مغزی
  • یادگیری یا ذخیره اطلاعات
  • احساس اضطراب

عوارض جانبی و دوز L-theanine

با توجه به ادبیات مربوطه ، هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای از مصرف L-theanine وجود ندارد.

در واقع ، سازمان غذا و دارو تئانین را به عنوان یک ماده ایمن پذیرفته شده عمومی (GRAS) طبقه بندی می کند. علاوه بر این ، نوشیدن چای هایی که حاوی L-theanine هستند ، مانند چای سبز یا چای سیاه ، بی خطر است. علاوه بر این ، چای دارای چندین مزیت برای سلامتی است ، بنابراین آنها همیشه یک افزودنی عالی برای روتین شما هستند.

قبل از رفتن به تهیه یک قابلمه چای ، به خاطر داشته باشید که یک فنجان تقریباً 20 میلی گرم ال تیانین به شما می دهد. با این حال ، اکثر مطالعات دوز روزانه بالینی 200 میلی گرم را نشان داده اند. به همین دلیل ، افزودن تئانین برای حداکثر نتایج توصیه می شود.

اگر به دنبال مکمل حاوی تیانین هستید ، مطمئن شوید که دوز بالینی موثری دارد. HUM’s Calm Sweet Calm حاوی 200 میلی گرم l-theanine و همچنین adaptogen ashwagandha است که به مدیریت هورمون استرس کورتیزول کمک می کند. اگر می خواهید متابولیسم خود را افزایش دهید و اشتهای خود را کاهش دهید ، HUM’s Counter Cravings را که حاوی 200 میلی گرم l-theanine برای افزایش آرامش است ، امتحان کنید.

آخرین افکار

L-theanine یک اسید آمینه با شهرت قوی برای کمک به افراد در احساس آرامش و آرامش است. بر خلاف نسخه های آن ، تیانین می تواند بدون ایجاد خواب آلودگی ، استرس را تسکین دهد. مطالعات متعدد تأثیر تئانین بر خلق و خو و شناخت را تأیید می کند. بنابراین ، کارشناسان آن را یک راه حل مطمئن و م toثر برای استرس می دانند. از آنجا که نتایج به مقادیر بیشتری از L-theanine نیاز دارد ، مکمل ها راه حلی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *