بیایید در مورد کولین صحبت کنیم: یک ماده مغذی مهم که احتمالاً هرگز نشنیده اید.

کولین چیست؟

گاهی کولین همراه با ویتامین B تجمع می یابد و اگرچه از نظر فنی یک ویتامین B نیست ، اما دارای برخی ویژگی های مشترک در این خانواده از مواد مغذی است. ما انسان ها توانایی تولید کولین در کبد خود را داریم (که به آن می گویند از نو سنتز یا سنتز “جدید”). اما ما نمی توانیم آن را به اندازه کافی برای رفع نیازهای خود تهیه کنیم ، بنابراین این ماده مغذی اصلی محسوب می شود – به این معنی که ما باید آن را از رژیم غذایی خود دریافت کنیم.

کولین برای ما چه می کند؟

کولین برای تولید بسیاری از مولکولهای مهم بیولوژیکی از جمله فسفاتیدیل کولین و انتقال دهنده عصبی استیل کولین مورد نیاز است. این ماده برای عملکرد مغز و سیستم عصبی بسیار مهم است و نقش بسیار مهمی در رشد اولیه مغز ، چه در رحم و چه در اوایل زندگی دارد.

در واقع ، مطالعه جدیدی در مورد نقش کولین در رشد مغز جنین باعث شده است که انجمن پزشکی آمریکا تلاش کند تا سطوح بالاتری از کولین را در ویتامین های دوران بارداری افزایش دهد. تا همین اواخر ، بسیاری از فرمولاسیون های دوران بارداری حتی شامل کولین یا فقط مقادیر بسیار کمی نبود.

AMA مایل است 450 میلی گرم کولین را در شکل های قبل از تولد ببیند. یکی از چالش ها این است که کولین یک ماده مغذی حجیم است و افزودن مقادیر بیشتر در دوران بارداری باعث بزرگتر شدن قرص ها می شود. ممکن است توصیه شود که زنان باردار علاوه بر مکمل قبل از زایمان ، مکمل کولین نیز مصرف کنند. در حال حاضر ، زنان و پزشکان آنها باید از برآوردن این نیاز اطمینان حاصل کنند.

کولین دارای بسیاری از عملکردهای مهم دیگر در بدن است ، از جمله محافظت از کبد. کمبود این ماده مغذی می تواند منجر به تجمع چربی در کبد شود که در نهایت می تواند منجر به آسیب کبدی یا حتی سرطان شود.

همچنین ببینید: بیماری کبد چرب غیر الکلی چیست؟


کولین را از کجا تهیه کنیم؟

غنی ترین منابع غذایی کولین تخم مرغ ، گوشت اندام ها (مانند کبد) ، ماهی و صدف ، گوشت گاو ، گوشت خوک و مرغ است. از منابع گیاهی ، جوانه بروکسل ، کلم بروکلی و سایر سبزیجات چلیپایی بهترین گزینه هستند.

چقدر کولین کافی است؟

سؤال خوبی بود! کولین مقدار مجاز توصیه شده روزانه (RDA) را ندارد ، زیرا گروه متخصصی که این توصیه ها را ایجاد کرده اند معتقدند که داده های کافی برای تعیین مقدار کافی وجود ندارد. هنگامی که اطلاعات کافی برای تنظیم RDA وجود ندارد ، آکادمی ملی پزشکی به طور کامل وارد عمل می شود و در عوض میزان مصرف مناسب (AI) را تعیین می کند. این بر اساس میزان خوردن افراد سالم است – با این فرض که اگر به طور کلی سالم هستند ، باید به اندازه کافی دریافت کنند.

هوش مصنوعی برای کولین برای مردان بالغ 550 میلی گرم در روز و برای زنان بزرگسال 425 است. در صورت بارداری یا شیردهی کمی بیشتر. و این عمدتا بر اساس مطالعه ای است که فقط مردان را شامل می شود و نشان می دهد مردانی که کمتر از این مقدار دریافت می کنند در معرض خطر ابتلا به کبد چرب هستند.

مبالغ مربوط به زنان ، کودکان و نوجوانان ، بیشتر بر اساس اندازه نسبی بدن برآورد شد. اما ، البته ، زنان و کودکان فقط مردان جوان نیستند. تفاوتهای هورمونی و متابولیکی زیادی بین این گروهها وجود دارد که می تواند بر نیازهای آنها تأثیر بگذارد.

همانطور که ماری Caudill ، محقق کولین از دانشگاه کرنل به من توضیح داد ، استروژن سنتز جدید کولین را در کبد تنظیم می کند. بنابراین زنان قبل از یائسگی ممکن است برای جلوگیری از کمبود به کولین تغذیه ای کمتری نسبت به مردان نیاز داشته باشند.

از سوی دیگر ، به دلیل نقش کولین در گسترش بافت و رشد مغز جنین ، زنان باردار ممکن است به مقدار بیشتری نیاز داشته باشند. در حقیقت ، برخی از تحقیقات Caudill فوایدی را برای زنانی که از توصیه های هوش مصنوعی مضاعف در دوران بارداری استفاده می کنند ، نشان داده است.

با توجه به اهمیت آن ، من مشتاقانه منتظر محققان هستم تا شواهد کافی را برای ما فراهم آورند تا بتوانیم RDA های واقعی را برای کولین در مراحل مختلف زندگی تنظیم کنیم. امیدواریم به این آستانه نزدیک شویم. اما در این بین ما با این هوش مصنوعی ماندگار شدیم.

ما همچنین UL (یا حد بالایی) برای کولین داریم. حداکثر میزان توصیه شده 3500 میلی گرم در روز است که نصف مقداری است که علائم سمیت را نشان می دهد. نزدیک شدن به این امر فقط از طریق رژیم غذایی بسیار دشوار خواهد بود. شما باید دوجین تخم مرغ یا 35 وعده گوشت بخورید روز برای رفتن به آنجا. عملاً تنها راه افراط در مصرف کولین استفاده از مکمل ها است – و کولین یک مکمل غذایی بسیار مورد استفاده نیست.

معمولا افراد از رژیم غذایی خود چقدر کولین دریافت می کنند؟

مطالعات اخیر رژیم غذایی نشان می دهد که اکثر ما فقط 65 تا 75 درصد از میزان دریافتی مناسب را دریافت می کنیم. اما به خاطر داشته باشید که مصرف کافی ممکن است بیشتر از نیازهای واقعی بسیاری از گروه ها باشد. و به نظر می رسد هیچ مدرکی مبنی بر کمبود گسترده کولین در افراد سالم وجود ندارد.

آیا گیاهخواران در معرض خطر بیشتری هستند؟

دکتر کودیل می گوید شاید نه. کسانی که تخم مرغ یا گوشت نمی خورند بیشتر از افرادی که غذا می خورند کولین دریافت می کنند. از سوی دیگر ، او می گوید ، آنها می توانند بتائین بیشتری دریافت کنند ، یک ماده مغذی بسیار نزدیک که عمدتا در گیاهان یافت می شود. بدن ما می تواند بتائین را از کولین تولید کند. اما اگر مقدار زیادی بتائین از رژیم غذایی خود دریافت کنیم ، می تواند مقداری از کولین مصرفی ما را برای مصارف دیگر ذخیره کند. افرادی که مصرف بتائین بیشتری دارند ممکن است از نظر تئوری به کولین کمتری نیاز داشته باشند. باز هم ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

آیا بین کولین و سرطان پروستات ارتباطی وجود دارد؟

یک شنونده Nutrition Diva اخیراً از من خواسته است تا این موضوع را بررسی کنم ، پس از برخورد با برخی تحقیقات که نشان می دهد کولین خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می دهد.

در واقع کمی پیچیده تر از آن است. چندین مطالعه مشاهده ای بر روی مردان مبتلا به سرطان پروستات نشان داد کسانی که کولین بیشتری از رژیم غذایی خود دریافت می کردند در معرض خطر بیشتری برای مرگ بر اثر بیماری خود بودند. از سوی دیگر ، مطالعات وسیع مبتنی بر جمعیت یک رابطه معکوس بین مصرف کولین و سرطان نشان داد ، به این معنی که افرادی که کولین بیشتری دریافت می کردند ، خطر کمتری داشتند.

دکتر کودیل این موضوع را چندان شگفت آور نمی داند. او توضیح می دهد که کولین برای تقسیم سلولی بسیار مهم است. این یکی از دلایلی است که در دوران بارداری هنگامی که میزان تقسیم سلولی بسیار زیاد است بسیار مهم است. سرطان همچنین با درجه بالایی از تقسیم سلولی مشخص می شود ، اما در این مورد پاتولوژیک است. منطقی است که یک ماده مغذی که تقسیم سلولی سالم را در افراد سالم تغذیه می کند ، می تواند از تقسیم سلولی ناسالم در افراد مبتلا به سرطان حمایت کند.

ما موارد مشابهی را در مورد اسید فولیک مشاهده کرده ایم. به نظر می رسد اسید فولیک برای عموم مردم در برابر سرطان روده بزرگ محافظت می کند. برای افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ ، مصرف زیاد اسید فولیک می تواند رشد سرطان را تحریک کند.

همچنین ببینید: اسید فولیک و خطر سرطان

واضح است که توصیه های غذایی همیشه باید متناسب با شرایط باشد. هر کسی که مبتلا به سرطان است باید در مورد رژیم غذایی خود و مکمل هایی که مصرف می کند با متخصص سرطان یا بهتر است متخصص تغذیه انکولوژی خود مشورت کند.

آیا بین کولین و بیماری قلبی ارتباطی وجود دارد؟

ارتباط بین کولین و بیماری قلبی به همان اندازه پیچیده است. سطوح بالای مولکول التهابی به نام هموسیستئین با افزایش خطر بیماری های قلبی مرتبط هستند. یکی از عملکردهای متعدد کولین به عنوان اهدا کننده متیل است که هموسیستئین را به مولکول کمتر واکنش پذیر بازیافت می کند. متیونینبه بنابراین ، منطقی است که فکر کنیم کولین به محافظت از قلب و کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند.

از سوی دیگر ، مصرف کولین ممکن است سطح TMAO در خون را افزایش دهد ، متابولیتی که به عنوان عامل خطر احتمالی بیماری قلبی شناخته شده است. اما تولید TMAO فقط تحت تأثیر رژیم غذایی نیست. همچنین تحت تأثیر میکروبهای روده ما قرار می گیرد و تا حدی از نظر ژنتیکی تعیین می شود.

و سپس موارد زیر وجود دارد: مصرف ماهی ، که مدتهاست به دلیل خواص محافظتی قلب شناخته شده است ، TMAO خون را بسیار بیشتر از تخم مرغ ، گوشت گاو یا سایر غذاهای سرشار از کولین افزایش می دهد. بنابراین واقعا مشخص نیست که آیا سطوح بالاتری از TMAO وجود دارد یا خیر در نتیجه مصرف کولین (برخلاف علل دیگر) عاملی برای بیماری های قلبی هستند.

از نظر ارزش ، مطالعات وسیع مبتنی بر جمعیت ارتباطی بین مصرف کولین و خطر بیماری قلبی پیدا نکرده اند.

آیا به مکمل کولین نیاز دارید؟

من همیشه طرفدار این هستم که مواد مغذی خود را از غذاها دریافت کنیم ، نه مکمل ها – به ویژه وقتی که این امر ما را ترغیب می کند تا غذاهای سالم را در رژیم غذایی خود در اولویت قرار دهیم. کسانی که تخم مرغ و / یا گوشت را در رژیم غذایی خود قرار می دهند ، به احتمال زیاد برای رفع نیازهای خود کولین کافی دریافت می کنند.

کسانی که به دنبال منابع گیاهی کولین هستند باید حتماً کلم بروکلی ، جوانه بروکسل و سایر سبزیجات چلیپایی را به طور منظم شامل شوند.

اما افراد در رده های خاص – مانند زنان باردار و شیرده – ممکن است به موارد بیشتری نیاز داشته باشند. مطمئن شوید که مزایای مکمل کولین را با پزشک خود در میان بگذارید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *