میوه ها و سبزیجات مفید برای قلب در پاییز



به گزارش ایمنا، گیاهان نه تنها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند، بلکه حاوی مواد مغذی مانند فیتوکمیکال ها با خواص ضدالتهابی و کاهش دهنده کلسترول هستند.

در این مقاله برگرفته از “دویچه وال”هر روز سلامتیدر مورد فواید خوردن برخی میوه ها و سبزیجات برای سلامت قلب در فصل پاییز:

کلم بروکسل

کلم بروکسل یک سبزی چلیپایی غنی از آنتی اکسیدان است گلوکوزینولات ها در هنگام هضم، بدن برای او مورد توجه قرار می گیرد آزوتیوسیانات ها (ترکیبات مفید برای قلب). آنتی اکسیدان ها به کاهش التهاب در بدن کمک می کنند. به عنوان مثال، طبق مطالعه‌ای که در ماه می 2022 در Food Chemistry منتشر شد، مصرف سبزیجات چلیپایی غنی از ایزوتیوسیانات، مانند کلم بروکسل، با 10 درصد کاهش خطر مرگ به هر علت مرتبط بود. کلم بروکسل منبع خوبی از فیبر است. طبق گفته کلینیک لباس شناغذاهای غنی از فیبر به کنترل قند خون و وزن کمک می کنند که هر دوی آنها خطر بیماری قلبی را کاهش می دهند.

کدو تنبل

آنتی اکسیدان ها نامیده می شوند کاروتنوئیدها به کدو تنبل رنگ های قرمز، نارنجی و زرد داده می شود. بتاکاروتن، آلفا کاروتن، لوتئین و زآگزانتین همه متعلق به این گروه از ترکیبات هستند. یکی یک متاآنالیز یک مطالعه منتشر شده در شماره آوریل 2022 Frontiers in Nutrition نشان داد که این ترکیبات ممکن است به مبارزه با استرس کمک کنند. اکسید کننده این بیماری با التهاب و تعدادی از بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2، اختلالات عصبی و برخی سرطان ها مرتبط است. نصف فنجان کدو تنبل ۲۲۰ درصد نیاز روزانه به ویتامین A را تامین می کند. ویتامین A دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از بیماری های قلبی محافظت می کند.

سیب زمینی شیرین

مانند کدو حلوایی، سیب زمینی شیرین نیز غنی است بتاکاروتن برای سلامت قلب مفید است. طبق مطالعه ای که روی ماه انجام شده است مرداد 2022 منتشر شده در مجله آنتی اکسیدان ها، سیب زمینی شیرین حاوی اسپورامین ها، آنتی اکسیدان های قوی کمیاب است که به دلیل اثرات مثبت آنها بر سرطان روده بزرگ مورد مطالعه قرار گرفته است. این سیب زمینی ها نیز سرشار از فیبر هستند. حتی اگر دیابت نوع 2 دارید، می توانید سیب زمینی شیرین را به عنوان شاخص مصرف کنید قند خون پایین است، یعنی قند خون را حتی در افراد دیابتی افزایش نمی دهد.

چغندر

چغندر به عنوان منبع طبیعی نیترات شناخته شده است که بدن شما آن را به نیتریت تبدیل می کند تا شریان های شما را سالم نگه دارد. آب چغندر به کنترل فشار خون بالا کمک می کند. اما اگر بعد از خوردن چغندر ادرارتان صورتی شد یا مدفوعتان قرمز شد، نگران نباشید.

انار

اسید مرثیه این میوه به جلوگیری از تجمع کلسترول در رگ ها کمک می کند. انار منبع خوبی از پتاسیم است که برای کنترل فشار خون بالا مفید است. سعی کنید از دانه های انار در بلغور جو دوسر، ماست، غلات و سالاد استفاده کنید.

لوبیا سبز

لوبیا و حبوبات از جمله غذاهایی هستند که برای سلامت قلب توصیه می شوند. آنها سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی بدون چربی اشباع هستند. لوبیا سبز همچنین منبع خوبی از فیبر و ویتامین B6 است که می تواند به بهبود سلامت قلب کمک کند.

منبع: ایسنا