یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که افراد در یکی دو سال اول رابطه وزن قابل توجهی پیدا می کنند. در اینجا دلیل آن است.

در پینترست به اشتراک بگذارید
احتمالاً بعد از وارد شدن به یک رابطه جدی وزن اضافه می‌کنید، اما استراتژی‌هایی وجود دارد که می‌توانید با هم برای کاهش این روند انجام دهید. گتی ایماژ

وقتی وارد یک رابطه جدید می شوید، چیزی بیشتر از یک دوست و همراه به دست می آورید.

وزن اضافه می کنید.

بیش از سه نفر از هر چهار آمریکایی پس از وارد شدن به یک رابطه، مقداری “وزن عشقی” به دست می آورند.

این بر اساس یک نظرسنجی جدید است که توسط شرکت تحقیقات بازار OnePoll به نمایندگی از شرکت مدیریت وزن جنی کریگ انجام شده است.

این نظرسنجی رفتارها و روند افزایش وزن 2000 نفر را در روابط زیر سوال برد.

میانگین شرکت‌کنندگان در نظرسنجی از زمانی که برای اولین بار با همدیگر مهم فعلی خود آشنا شدند، 36 پوند اضافه وزن داشتند. آنها تنها در سال اول 17 پوند از این وزن را اضافه کردند.

مردان بیشتر از زنان در سال اول افزایش وزن را گزارش کردند.

از هر 10 مرد تقریباً 7 نفر گفتند که در این مدت وزن اضافه کرده اند در حالی که کمتر از نیمی از زنان (45 درصد) همین را گزارش کردند.

چه تقصیری دارد؟

دلایل لغزش مقیاس به رفتارهایی اشاره دارد که در بسیاری از روابط جوانه زن ذاتی هستند.

در طول مراحل اولیه خواستگاری و خواستگاری یک رابطه جدید، بسیاری از زوج ها انتخاب می کنند که بیرون از خانه برای قرار قرار بگذارند. این فرصت خوبی برای آشنایی با یکدیگر است، اما ممکن است کمر شما را برای مقداری چمدان در جاده آماده کند.

عشاق در نظرسنجی افزایش وزن خود را به این افزایش در ناهار خوری در بیرون نسبت دادند و 41 درصد از مردم گفتند که این دلیل اصلی بزرگ شدن دور کمر آنها بوده است.

مقصر دوم نیز مربوط به غذا بود.

بیش از 30 درصد از زوج ها گفتند که افزایش وزن آنها نتیجه مصرف بیشتر غذای بیرونی است یا آشپزی و نوشیدن با هم در خانه.

در مورد انتخاب های غذایی در این وعده ها چه چیزی باعث رشد کمر می شود؟

صادقانه بگویم، پاسخ دهندگان گفتند، آنها فشاری را احساس نمی کردند که همیشه به بهترین شکل ظاهر شوند، بنابراین زمانی که ممکن است یک بار یک سالاد کم کالری و یک لیوان شراب را هنگام صرف ناهار بیرون انتخاب کرده باشند، وضعیت زوجی تازه یافته آنها ممکن است آنها را تشویق کند که ماکارونی و پنیر را انتخاب کنید – لطفاً پنیر اضافی.

آلیسون چیلدرس: «غذا خوردن با هم، چه در خانه و چه در بیرون از خانه، یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌هایی است که زوج‌ها با هم انجام می‌دهند». دکتریRDN، استادیار بخش علوم تغذیه در دانشگاه فناوری تگزاس، به Healthline گفت.

“به اشتراک گذاشتن وعده های غذایی به ما این امکان را می دهد که حتی بیشتر با هم ارتباط برقرار کنیم. ممکن است متوجه شوید که در حال افراط در غذاهایی هستید که قبلاً آنها را از دست می دادید یا به سادگی بیشتر یا بیشتر می خورید.

در واقع، 64 درصد از افرادی که در این نظرسنجی مورد سوال قرار گرفتند، می گویند که “راحت بودن” و دیگر احساس نیاز به حفظ ظاهر خود عاملی در افزایش وزن آنها بوده است.

مرحله‌ای از رابطه‌تان که در آن وارد این منطقه راحت می‌شوید، ممکن است نشان‌دهنده زمانی باشد که متوجه اضافه وزنتان می‌شوید.

اکثر مردم تا یک سال و پنج ماه بعد از رابطه با شریک جدید خود احساس “راحتی” می کردند.

برای افراد جوانتر، آنهایی که در محدوده سنی 18 تا 24 سال هستند، مرحله راحتی سریعتر از 10 ماهگی شروع می شود.

برای پرندگان عشق 45 تا 54، راحتی کمی کندتر می شود. آنها باید نزدیک به یک سال و نیم در یک رابطه باشند تا اینکه به اندازه کافی اعتماد به نفس داشته باشند که مراقب خود را پایین بیاورند.

در سال اول یک رابطه، چیزی که در نهایت اتفاق می‌افتد این است که مردم احساس می‌کنند همسر خود را پیدا کرده‌اند، بنابراین دیگر مجبور نیستند برای جذب جنس مخالف تلاش کنند.» دکتر. بث دونالدسون، خانواده پزشک و مدیر پزشکی مرکز مراقبت های بهداشتی Copeman در ونکوور، بریتیش کلمبیا، به Healthline گفت.

آنها احتمالاً کمی بیشتر رها می‌کنند و به کالری‌ها، زمان حضور در باشگاه توجه کمتری می‌کنند و در نهایت کارهایی را با هم انجام می‌دهند، مثلاً در قرارهایی که کالری زیادی در بر دارند.»

ازدواج همچنین باعث افزایش وزن اضافی می شود.

این نظرسنجی نشان داد که بیش از نیمی (57 درصد) از مردم اعتراف کردند که در سال اول ازدواج خود وزن اضافه کردند. یک فرد به طور متوسط ​​17 پوند وزن اضافه می کند.

در اینجا دوباره مردان از زنان پیشی گرفتند و 22 پوند به 13 پوند زنان اضافه کردند.

پس از ازدواج نیز پوند افزایش می یابد.

این نظرسنجی نشان داد که پنج سال پس از ازدواج، شرکت‌کنندگان بیشترین وزن را داشتند.

بزرگترین عامل این افزایش وزن، خواسته هایی است که تشکیل خانواده از زوجین وارد می کند. با نوزادان و مشاغل، برای هر یک از طرفین دشوار است که تمرکز زیادی روی بدن خود داشته باشد.

خانه سالم یک خانه شاد است

اگر بخواهید دوباره به شلوار جینی که در اولین قرار خود می پوشیدید بازگردید، همه چیز غم انگیز نیست. (یعنی اگر دیگر حتی شیک باشند.)

اکثریت افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند در سال قبل از نظرسنجی واقعاً وزن کم کرده بودند. میانگین شرکت‌کنندگان در نظرسنجی در 365 روز قبل از شرکت در نظرسنجی 16 پوند وزن کم کرده بودند.

علاوه بر این، این نظرسنجی برخی از رفتارهای سالم را از اکثر زوج ها نشان داد.

حدود 52 درصد آنها در حال حاضر با شریک زندگی خود و 60 نفر در حال ورزش بودند درصد آنها با هم غذای سالم می خوردند. از هر ده زوج، چهار زوج هر دو را انجام می دادند.

آن دسته از زوج‌هایی که می‌گفتند هر دو سالم‌تر غذا می‌خورند و بیشتر با هم حرکت می‌کنند، دو برابر احتمال کاهش وزن را در سال قبل از نظرسنجی گزارش کردند.

مزایای این رفتارها فراتر از خط کمر نیز گسترش می یابد.

دکتر پاملا پیک، MPH، FACP، FACSM، رئیس مشاوره علمی جنی کریگ، “زوج هایی که با هم ورزش می کنند و غذای سالم می خورند نیز تقریباً دو برابر بیشتر از آنهایی که این کار را انجام نمی دهند ابراز خوشحالی می کنند.” هیئت مدیره، به Healthline گفت.

زوجی که با هم لاغر می شوند

برای زوج‌های قدیمی و جدید، افزایش وزن با هم پیامد ناخواسته عاشق شدن است.

با این حال، کاهش وزن با هم می تواند یک مزیت مورد نظر از داشتن یک شریک ورزشی داخلی و مسئولیت پذیر باشد.

این نکات می تواند کمک کند:

برای وعده های غذایی هوشمندانه تر برنامه ریزی کنید.

پیک می‌گوید: «برای شروع یک مسیر سالم‌تر، زوج‌ها باید به خوردن، فعالیت بدنی و عادات خواب خود توجه کنند تا به کاهش وزن کمک کنند.» کلید این است که این کار را با پیروی از ریتم شبانه روزی طبیعی و روشن تاریک بدن انجام دهید. اگر آنها بتوانند زمان غذا خوردن خود را به زودی در روز تغییر دهند و به مدت 12 ساعت از غذا خوردن استراحت کنند، جایی که غذا خوردن را چند ساعت قبل از خواب متوقف کنند، می توانند از ریتم 24 ساعته متابولیسم خود نهایت استفاده را ببرند.

طرفدار شماره 1 یکدیگر باشید.

دونالدسون می گوید: «این مهم است که یکدیگر را به چالش بکشیم تا بهتر غذا بخوریم و بیشتر ورزش کنیم. با هم به خرید مواد غذایی بروید و یکدیگر را تشویق کنید تا میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌های بدون چربی بیشتری انتخاب کنید تا همدیگر را سالم نگه دارید. با هم برای یک برنامه تناسب اندام جدید ثبت نام کنید و یکدیگر را تشویق کنید که به آن پایبند بمانند.”

مستقل باش.

دونالدسون می گوید، اجازه ندهید شریک زندگی تان تعیین کند که آیا تصمیم دارید سالم بمانید یا نه.

او می‌گوید: «مهم است که زوج‌ها صرفاً به یکدیگر متکی نباشند – «فقط اگر شما به باشگاه می‌روم» – در مورد ورزش یا خوب غذا خوردن. «اگر شما و شریک زندگیتان برنامه ای سازگار ندارید، منتظر نمانید تا طرف مقابل برای رفتن به باشگاه یا خوردن یک وعده غذایی سالم برنامه ریزی کند. آن را در جایی که می توانید قرار دهید. اگر در همان زمان اتفاق بیفتد، یک امتیاز است.»

اگر این عادات سالم را در اوایل یک رابطه شروع کنید، راحت تر می توانید با هم انگیزه داشته باشید و فعالیت های بدنی را برای قرارها و فعالیت های روزانه خود برنامه ریزی کنید.

به این ترتیب، پایه ای قوی برای رابطه عاشقانه و آینده سالم خود در کنار یکدیگر می سازید.