ما قصد نداریم تمام دلایلی را که به آن نیاز دارید به شما بگوییم سم زدایی دیجیتالیبه

زیرا پیشنهاد این که از تلفن هوشمند خود جدا شوید مانند این است که به شما پیشنهاد دهید رانندگی با خودرو را متوقف کنید.

مانند ماشین شما ، تلفن شما فقط ابزاری است که عملکردی را انجام می دهد.

(بسیار خوب ، حدود 359 عملکرد ، چند صد دوجین بدهید یا بگیرید).

ماشین شما می تواند صدمه جدی وارد کند: شما را روی ستون فرمان بکوبد ، ساعت 3 صبح شما را در جاده ای متروکه قرار دهد ، شما را به پنجره درایو آن رستوران فست فودی برساند که قسم خورده اید دیگر هرگز از آن دیدن نکنید.

با این وجود (جدا از چند دوچرخه سوار و پیاده روی مشتاق) اکثر مردم هرگز به رفتن به سم زدایی خودرو فکر نکرده اندبه

زیرا این برای بسیاری از دارندگان خودرو عملی نخواهد بود – و نه ضروری.

در مورد گوشی شما هم همینطور است.

تلفن شما یک وسیله شیطانی نیست که بدون رضایت شما باعث ایجاد اضطراب ، حواس پرتی یا بی خوابی شود.

در واقع ، تلفن هوشمند شما به همان اندازه قادر است بهبود سلامتی شما همانطور که درگیر آن هستید

تفاوت در خود تلفن نیست ، بلکه نحوه استفاده از آن است.

با پیروی از مراحل پنج مرحله ای که در این مقاله بیان شده است ، یاد می گیرید که چگونه از تلفن خود برای افزایش سلامت خود ، ارتقاء خواب و حتی نزدیکتر شدن به دوستان و خانواده استفاده کنید.

سلامت شخصی شما سلامت تلفن شما را تعیین می کند.

بسیاری از مردم معتقدند که تلفن آنها است که روابط ، توانایی تمرکز و سلامت کلی آنها را از بین می برد.

البته این غیرقابل تحمل است. به هر حال ، مطالعات مختلف تلفن های هوشمند را با مشکلات خواب ، حواس پرتی و چیزی به نام دیگر مرتبط کرده است بی خوابی1،2 (بیشتر در مورد آن در زیر.)

واقعیت این است که سلامت جسمی ، اجتماعی و احساسی تمایل به کشف دارد اولین، که منجر به استفاده بیش از حد از تلفن می شود. که به نوبه خود منجر به سلامت ضعیف تر می شود.

به عبارت دیگر ، یک دور باطل وجود دارد. شاید تو…

▶ نمی دانم چگونه با نوجوان زشت خود ارتباط برقرار کنم ، بنابراین به جای آن با تلفن خود ارتباط برقرار می کنید ، این امر زمان و انرژی را از نوجوان شما می گیرد و باعث می شود رابطه شما بدتر شود.

▶ در مورد کار بیش از حد استرس دارید ، بنابراین شما به طور اجباری ایمیل خود را بررسی می کنید ، که منجر به استرس بیشتر در کار می شود.

▶ فاقد سرگرمی های کامل هستید ، بنابراین شما به هر بازی دیجیتالی علاقه خود را پیش فرض می کنید ، که زمانی را که می توانید برای شناسایی سرگرمی های جدید استفاده کنید ، کاهش می دهد.

too برای خواب بیش از حد احساس اضطراب می کنید ، بنابراین دست به گوشی می زنید تا خود را از نگرانی منحرف کند ، اما سپس تلفن شما را نیز بیدار نگه می دارد.

شما ایده را می گیرید.

شما میتوانست هر یک از مشکلات فوق را حل کنید بدون گوشی خود را-بگویید ، با خانواده درمانی حضوری ، از نزدیک با رئیس خود ، یک کلاس هنری یا چند جلسه با مربی خواب.

اما شما همچنین می توانید آنها را حل کنید با گوشی خود را.

شما ممکن است با آن نوجوان ترسناک ویدئوهای خنده دار گربه ارتباط برقرار کنید. یک برنامه تنفس عمیق چگونه به شما کمک می کند تا یک پریود را در پایان روز کاری خود قرار دهید؟

شاید بتوانید با حضور در آن دانشگاه آنلاین رایگان معروف به YouTube ، گیتار زدن را بیاموزید.

یا ، در آن شب هایی که دچار اضطراب هستید ، چطور از تلفن خود برای گوش دادن به یوگا نیدرا یا جلسه هیپنوتیزم خود استفاده کنید؟

نوموفوبیا چیست و آیا آن را دارید؟

نوموفوبیا ترس از دست دادن ارتباط با تلفن هوشمند شما است. این نام مخفف عبارت “no mobile phone phobia” است.

و بله ، این یک چیز واقعی است که پزشکان تشخیص می دهند.1

اگرچه فقط با خواندن این مقاله یا هر مقاله دیگری در وب نمی توانید خود را تشخیص دهید ، اما س questionsالات زیر می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که آیا با پزشک یا درمانگر خود به دنبال nomophobia هستید.

آیا اگر نتوانید تلفن خود را چک کنید ، اضطراب شدیدی را تجربه می کنید؟

وقتی مجبورید در حالت پرواز در حالت هواپیما حرکت کنید ، چگونه است؟ آیا می بینید که دائماً با تلفن خود دست و پنجه نرم می کنید و عصبی منتظر هستید تا بتوانید به وای فای هواپیما متصل شوید؟

یا اگر تا به حال خیلی دیر متوجه شده اید که یا تلفن خود را در خانه گذاشته اید یا فراموش کرده اید که آن را شارژ کنید ، چه اتفاقی برای روحیه شما افتاده است؟ آیا در عرض چند ثانیه سقوط کرد؟

آیا می دانید چگونه می توانید بدون وسیله ای در نوک انگشتان خود را آرام کنید ، آرامش بخشید یا سرگرم کنید؟

بگویید در مطب پزشک منتظر هستید ، اما نمی توانید از تلفن خود استفاده کنید. برای گذراندن زمان چه می کنید؟

اگر به س firstال اول “بله” یا س theال دوم “نه” پاسخ دادید ، ممکن است بخواهید موضوع را با ارائه دهنده خدمات درمانی خود مطرح کنید.

چگونه تلفن خود را به قهرمان سلامت تبدیل کنیم

از این فرآیند پنج مرحله ای استفاده کنید.

مرحله 1: به آنچه مهم است فکر کنید.

سرخوردگی تلفن زمانی ایجاد می شود که کسی احساس می کند هویت (که هستند) و آنها ارزش های (آنچه برای آنها اهمیت دارد) با نحوه صرف وقت و انرژی خود مطابقت ندارد.

فرض کنید شما خود را یک “فرد خانواده” می دانید که برای گذراندن وقت با فرزندان خود ارزش زیادی قائل است. در این صورت ، گذراندن هر شب به صفحه نمایش شما یعنی شما نه انجام کاری که برای آن بیشتر ارزش قائل هستید

و این احساس خوبی نخواهد داشت.

برای حل این تعارض ، ابتدا باید آن را شناسایی کنید.

ما ارزشها و اهداف هویتی نمودار می تواند کمک کند اگر هنوز احساس می کنید گم شده اید ، در اینجا راهی سرگرم کننده برای پیدا کردن آن است. از خودت بپرس:

چه چیزی شما را عصبانی می کند؟

عصبانیت می تواند نشانه نقض ارزش های شما باشد. در جدول زیر چند نمونه ذکر شده است.

عصبانی شدم وقتی… بنابراین _________ برای من مهم است
کسی به من دروغ گفت صداقت
پاره شدم انصاف
رئیس من از من خواست که دیر کار کنم و بازی پسرم را از دست بدهم. خانواده
کسی با من بی ادبی کرد حسن نیت

مرحله 2: صادقانه به جایی که وقت و انرژی خود را صرف می کنید نگاه کنید.

آیا وقت و انرژی کافی را برای آن چه ارزش قائل هستید اختصاص می دهید؟

توجه داشته باشید: زمان ، انرژی و توجه شما همیشه محدود خواهد بود.

وقتی به چیزی که برای آن ارزش قائل هستید “بله” می گویید ، احتمالاً مجبورید به چیز دیگری “نه” بگویید.

مرحله 3: فاصله بین تلفن و ارزش های خود را پر کنید.

ما یک فرض وحشی را انجام می دهیم که شما زمان و انرژی کافی را برای آنچه برای خود ارزش قائل هستید اختصاص نمی دهید.

زیرا اگر شما بودید ، این مقاله را نمی خواندید.

اکنون که از این تناقض آگاه شدید ، یک یا چند سوال زیر را با کنجکاوی در نظر بگیرید.

▶ چه موقع استفاده از تلفن با ارزش های شما در تضاد است؟ چه زمانی از آنها پشتیبانی می کند؟

▶ آیا تلفن همان است مفید ترین ابزاری برای یک کار خاص؟ چگونه می توانید از بهترین کاری که انجام می دهد استفاده کنید؟

(برای مثال ، اگر می خواهید با فردی ارتباط برقرار کنید ، آیا واقعاً می توانید… صدا زدن به جای اینکه یکی از پست های آنها را در رسانه های اجتماعی دوست داشته باشید؟)

▶ آیا شرایط یا موقعیت هایی وجود دارد که تلفن هوشمند و هویت/ارزش های شما با هم کنار بیایند یا در جهت یک هدف کار کنند؟

(اگر در حال یادگیری یک زبان جدید به عنوان بخشی از هویت خود به عنوان “جهانگردان جهانی هستید” ، آیا تلفن شما می تواند به شما در انجام این کار کمک کند؟)

identity مزایای هویت و ارزش های شما چیست؟ مزایای استفاده از تلفن هوشمند چیست؟ آیا اصلاً همپوشانی دارند؟

phone آیا تلفن شما به شما در انجام کارهای مهم برای شما کمک می کند؟ یا انجام این کارها را سخت تر می کند؟

شما از پاسخ های خود به آن س questionsالات برای طوفان فکری راه حل ها استفاده خواهید کرد (مرحله 4 را ببینید).

مرحله 4: بر راه حل متمرکز شوید.

در مرحله 3 ، احتمالاً برخی از کارهایی را که می خواهید انجام دهید کشف کرده اید کمتر یا اصلا – و دیگران که دوست دارید انجام دهید بیشتربه

برای تحقق این امر ، از روش مربیگری “کمی بهتر” با طوفان مغزی در دو سوال استفاده کنید:

  1. چه چیزی ممکن است کمی آن را ایجاد کند سخت تر آیا می خواهید از تلفن خود به گونه ای استفاده کنید که با ارزش های شما مغایرت داشته باشد؟

در اینجا چند ایده وجود دارد:

when وقتی می خواهید روی یک پروژه کاری مهم تمرکز کنید ، تلفن خود را دور از دسترس قرار دهید.

time با استفاده از برنامه ای که به طور خودکار اعلان ها را در طول شام خاموش می کند ، زمان خانواده را در اولویت قرار دهید.

by با حذف برنامه های رسانه های اجتماعی از تلفن خود ، زمان بیشتری برای سرگرمی ها ایجاد کنید. (در عوض ممکن است از آنها در رایانه ای استفاده کنید که در مکان نامناسب مانند زیرزمین قرار گرفته اید.)

  1. چه چیزی ممکن است کمی آن را ایجاد کند آسان تر از تلفن خود به گونه ای استفاده کنید که با ارزش های شما مطابقت داشته باشد؟

چند ایده که باید در نظر بگیرید:

an از یک برنامه برای یادآوری چت تصویری با یکی از بستگان خود یا استراحت کوتاه مدیتیشن استفاده کنید.

for برای یک خبرنامه ایمیل متمرکز بر دستور العمل ثبت نام کنید تا بتوانید به طور مداوم خود را برای پخت غذاهای سالم تشویق کنید.

▶ یک لیست پخش شگفت انگیز بسازید که شما را مجبور به بیرون رفتن و دویدن ، استراحت رقص و یا تمرین شدید در ورزشگاه کند.

از برنامه ای استفاده کنید که در مورد بهترین مسیرهای پیاده روی ، دوچرخه سواری و/یا پیاده روی در منطقه شما به شما می گوید.

مرحله 5: پیروزی های کوچک را جشن بگیرید.

بسیاری از ما سعی می کنیم با استفاده از ضرب المثل به خود انگیزه دهیم و هر زمان که از هدفی کوتاه می آییم ، خود را تحقیر می کنیم. (Dagnabbit! فقط یک بعدازظهر دیگر را در بحث با غریبه ها در توییتر از دست دادم! چرا من این کار را ادامه می دهم؟!)

اما ما در آموزش بیش از 100000 مشتری دریافتیم که هویج بسیار موثرتر عمل می کند. با این حساب ، از خود بپرسید:

چگونه می توانید روش جدید خود را برای استفاده از تلفن خود به عنوان یک ابزار تقویت کنید؟

شاید تو:

each هربار که می خواهید بدون دلیل تلفن خود را بردارید ، به خودتان تبریک بگویید ، اما در واقع این کار را نکنید.

of با ضرب و شتم “نظارت بر ساعت روی صفحه” در تلفن خود بازی کنید – برای مثال ، آیا می توانید زمان صرف شده در برخی از برنامه ها (مانند آنچه که بی خیال حرکت می کنید) را کاهش دهید و زمان خود را برای دیگران که واقعاً برای آنها ارزش قائل هستید افزایش دهید (مانند یکی که از آن برای خانواده تماس ویدیویی استفاده می کنید)؟

with با گزینه های دیگر مانند استفاده از قلم و کاغذ برای تهیه لیست کارها بازی کنید. اما از نوع فانتزی استفاده کنید ، بنابراین احساس خاصی می کند (و تلفن در مقایسه با آن کمی ناامید کننده است).

بهترین استراتژی ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

بنابراین چیزی را انتخاب کنید که شما (یا مشتری خود) احساس می کنید آماده ، مایل و قادر به انجام آن هستید و در مورد چیزی که بیش از حد سخت به نظر می رسد بسیار اشتباه است.

یک عمل را امتحان کنید ، ببینید چه اتفاقی می افتد. به عنوان یک آزمایش در نظر بگیرید. ممکن است کار کند. ممکن است نباشد.

در هر صورت ، شما درباره خود یاد می گیرید ، که همیشه مثبت است.

آزمایش خود را مانند این ادامه دهید – یکی از تغییرات کوچک را یکی پس از دیگری آزمایش کنید و همه پیروزی های کوچک را جشن بگیرید ، هرچقدر هم کوچک باشد – تا زمانی که گوشی هوشمند خود را به وضعیت ابرقهرمانی که شایسته آن است ارتقا دهید.

منابع

برای مشاهده منابع اطلاعاتی که در این مقاله به آنها اشاره شده است ، اینجا را کلیک کنید.

اگر مربی سلامت و تناسب اندام هستید…

یادگیری نحوه کمک به مشتریان برای مدیریت استرس ، ایجاد انعطاف پذیری و بهینه سازی خواب و بهبود می تواند برای هر دوی شما بسیار دگرگون کننده باشد.

این به مشتریان کمک می کند تا “گیر نکنند” و همه چیز را آسان تر می کند – خواه می خواهند بهتر غذا بخورند ، بیشتر حرکت کنند ، وزن کم کنند یا سلامتی خود را بازیابند.

و برای مربیان: این به شما مهارت بالایی می دهد که شما را به عنوان یک تغییر دهنده نخبه متمایز می کند.

گواهینامه PN سطح 1 خواب ، مدیریت استرس و مربیگری بازیابی به شما نشان می دهد که چگونه.

میخواهی بیشتر بدانی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *