در اینجا یک نظر غیرقابل قبول است…

ورود و ردیابی مواد غذایی به سبک ماکرو (فکر کنید: MyFitnessPal) است نه بهترین راه برای آموزش مشتریان خود در زمینه تغذیه

اونجا گفتم حالا صدایم را بشنو…

من بیش از 10 سال مربی تغذیه بوده ام و با بیش از 1000 مشتری کار کرده ام. من در حال حاضر از دانش و مهارت های خود برای کمک به صاحبان و مربیان ورزشگاه برای رشد و ساماندهی مشاغل خود استفاده می کنم ، بنابراین می بینم که روشهای مربیگری در مقیاس بزرگ چگونه کار می کند.

من در دهه گذشته بسیاری از سبکهای مختلف مربیگری تغذیه را امتحان کرده ام: مربیگری کاملاً مبتنی بر کلان و عادت با ردیابی مواد غذایی و کاملاً مبتنی بر عادت و بدون ماکرو.

اگر این را به شما بگویم چه می شود؟ وقتی متوقف کردن تعداد کلانروهای مشتری را متوقف کردم ، آنها تجربه کردند:

  • نتایج بهتر
  • انطباق بیشتر
  • سفری شادتر
  • استرس کمتر
  • شهود خوردن بهتر است
  • رابطه طولانی تر مربی/مشتری

خوب ، دقیقاً همین اتفاق افتاد.

اشتباه نکنید: من از ماکروها متنفر نیستم. آنها قطعاً جای خود را دارند.

(مربوط: راهنمای کامل استفاده – و کوچینگ – از ماکروها.)

اما برای 99 درصد مشتریان ، من فکر می کنم راه بهتری وجود دارد.

پس آن چیست؟

بر فراز 150،000 متخصصان بهداشت و تناسب اندام دارای مجوز

تا 30 درصد در برنامه آموزش تغذیه برتر صنعت صرفه جویی کنید

درک عمیق تری از تغذیه ، قدرت مربیگری آن و توانایی تبدیل این دانش به یک تمرین مربی پر رونق داشته باشید.

عکس ها ، مردم عکس ها

مشتریان من با گرفتن عکس از وعده غذایی خود ، آنچه را که می خورند پیگیری می کنند.

این ساده ، آسان و م effectiveثر است – و در نتیجه ، از انطباق بالایی برخوردار می شوید.

اما بهترین قسمت؟ اطلاعات و فرصتهای مربیگری بیشتری نسبت به ردیابی معمولی ارائه می دهد.

من می دانم که برخی از شما چه می گویید:

“فقط با عکس نمی توانید کالری یا ماکرو تعیین کنید!”

مهم نیست.

وقتی صحبت از غذا می شود ، جزئیات مهم تری از آنچه مشتریان می خورند وجود دارد.

و عکس ها به شما کمک می کنند آنچه را که ردیابی کلان نمی تواند ببیند ، ببینید: تصویر کامل.

با این حال ، برای استفاده بیشتر از آنها ، باید بدانید که به دنبال چه چیزی باشید.

من روشی برای آن دارم

من این روش را 5 Ws می نامم.

چه کسی ، کی ، کجا ، چرا ، و چه چیزی.

اجازه دهید هر کدام را به همراه فرصتهای مربیگری که ارائه می دهند توضیح دهم.

(و برای مشاوره تغذیه ، سلامتی و مربیگری بیشتر ، در خبرنامه هفتگی رایگان PN ثبت نام کنید ، باهوش ترین مربی اتاق.)

1. با چه کسانی غذا می خورند؟

اینکه کسی با چه کسی غذا بخورد می تواند بر انتخاب غذای او و همچنین میزان غذای مصرفی او تأثیر بگذارد.

آیا تا به حال دوستی داشته اید که فوق العاده سالم غذا بخورد؟ آیا تا به حال شده که هنگام غذا خوردن با این شخص ، انتخاب های سالم تری داشته باشید؟

عکس آن نیز صادق است. وسوسه انگیزتر است که جمعه شب هنگامی که دوست ، شریک یا همکارتان نیز از این کار لذت می برد ، وحشی شود.

گاهی اوقات ، صرف کمک به مشتری برای آگاهی از تمایل به پرخوری در اطراف یک شخص خاص می تواند بازی را تغییر دهد. (و نه ، من پیشنهاد نمی کنم که آنها رابطه را پایان دهند.)

2. چه موقع غذا می خورند؟

آیا مشتری شما (ناخواسته) تا ساعت 3 بعد از ظهر برای صرف ناهار منتظر ماند زیرا مشغول بود یا برنامه ریزی مناسبی نداشت؟

در اینجا نمونه ای از مواردی که این نوع اطلاعات می تواند بسیار مفید باشد آورده شده است. اگر الگویی از وعده های غذایی از دست رفته را کشف کردید ، می توانید علت وقوع آن را بررسی کنید:

  • انتخاب 1: به مشتری خود کمک کنید تا ساختار بیشتری در روز خود ایجاد کند تا از دست دادن وعده های غذایی جلوگیری کند
  • گزینه 2: سناریوهای “اگر-آن وقت” را برای زمان وقوع ارائه دهید. مثال: “اگر ناهارم را از دست بدهم ، سپس غذا/میان وعده XYZ دریافت می کنم”

3. کجا غذا می خورند؟

با نگاه کردن به محیط غذا خوردن مشتری می توانید چیزهای زیادی یاد بگیرید.

آیا آنها پشت میز کار خود جلوی صفحه کلید خود نشسته اند و در حال صرف ناهار هستند؟ آنها ممکن است برای جویدن کامل غذای خود وقت نگذارند ، که می تواند منجر به پرخوری شود.

در اینجا ، ممکن است در مرحله بعدی روی 80 درصد پر غذا خوردن کار کنید.

(بیشتر بدانید: نحوه غذا خوردن تا 80 full سیر)

آیا آنها روی مبل نشسته اند و تلویزیون تماشا می کنند؟ آنها ممکن است بی فکر مشغول غذا خوردن باشند ، دلیل دیگری که مردم در پرخوری می خورند.

در این مورد ، ممکن است بر یادگیری آهسته غذا خوردن تمرکز کنید.

(دیدن: چالش آهسته غذا خوردن 30 روزه.)

آیا آنها سر میز شام غذا می خورند؟ عالیه! به نظر می رسد که آنها وقت خود را برای غذا اختصاص می دهند و عادت های خوبی را در اینجا ایجاد می کنند. (آیا می توانید نقاط روشن را بگویید؟)

آیا به نظر می رسد غذای آنها از آشپزخانه خودشان است یا در ظروف غذاخوری است؟ اگر مشتری شما مرغ ، کلم بروکلی و سیب زمینی شیرین را در یک گزارش سنتی ردیابی غذا وارد می کند ، نمی دانید که این غذا خانگی است یا از یک رستوران محلی سریع تهیه شده است ، که احتمالاً مملو از روغن های پنهان و مقدار زیادی سدیم است.

این می تواند فرصتی برای آموزش روش های مختلف تهیه غذا باشد و توضیح دهد که چرا یک غذای خانگی می تواند انتخاب بهتری برای اهداف آنها باشد.

4. چرا آنها غذا می خورند؟

به عنوان مربی ، ما واقعاً از پرسیدن بیشتر این س benefitال سود خواهیم برد.

آیا مردم همیشه از سر گرسنگی غذا می خورند؟ به ندرت.

مردم به دلایل متعددی غذا می خورند و گرسنگی اغلب نیروی محرکه نیست. به عنوان مثال ، مردم اغلب به دلیل شادی ، ناراحتی ، استرس ، خستگی ، تشنگی یا کسالت غذا می خورند ، یا ممکن است به دلیل محیط ، عادت ، فرهنگ یا سنت باشد.

اگر متوجه شدید که مشتری است استرس خوردن، می توانید به آنها کمک کنید تا راه هایی برای مدیریت بهتر استرس خود مانند مدیتیشن و ورزش پیدا کنند.

یا شاید آنها یک پروانه اجتماعی هستند ، و برای آنها ، خوردن بخشی از تجربه اجتماعی استبه

شما می توانید با مشتری خود در راههای انجام بهترین انتخاب ممکن در حالی که با دوستان و خانواده آنها جشن می گیرید همکاری کنید – نه اینکه احساس کنید آنها مجبورند در خانه بمانند.

نادیده گرفتن دلایل زیادی که باعث می شود مشتری شما غذا بخورد ، باعث می شود احساس کنید مشکلی در آنها وجود دارد. در عوض ، به آنها کمک کنید تا ابزارهایی را ایجاد کنند که به نحوی مثبت به WHY خود متکی باشند.

5- آنها چه می خورند؟

برای من ، این مهمترین سوال است. زیرا به نظر من ، فرصت مربیگری فوق العاده ای در اینجا وجود ندارد.

اگر مشتری شما انتخاب های فوق العاده ای انجام نمی دهد ، به احتمال زیاد ، یکی از 5 Ws دیگر در حال بازی است.

دقیقا چطوری کار می کند؟

در اینجا چند نکته کاربردی برای عملی کردن این استراتژی آورده شده است.

هنگام ثبت نام در سرویس گیرندگان ، از ثبت عکس استفاده کنید. در دو هفته اول کار مشترک ، من از مشتریان می خواهم روزانه از وعده های غذایی خود عکس بگیرند.

سپس ، آنها عکسها را در پوشه هایی که بر اساس غذا تنظیم شده اند بارگذاری می کنند: برای مثال صبحانه ، ناهار ، شام و دو میان وعده.

پس از دو هفته اول ، من به مشتری اجازه می دهم که بخواهد عکسبرداری خود را ادامه دهد یا خیر.

به دنبال الگوها باشید. ممکن است متوجه شوید که مشتری شما در طول روز احساس گرسنگی می کند و مرتباً از صبحانه یا میان وعده ها صرف نظر می کند.

این الگوها یک نقطه شروع عالی برای مربیگری شما هستند.

(می توانید با استفاده از منابعی مانند Precision Nutrition ، مشتری خود را تشویق کنید تا به دنبال الگوهایی باشد که می خورند مجله رفتارهای خوردن و مجله چگونه غذا احساس می کند.)

آن را مشارکتی کنید. من معمولاً “بررسی” رسمی سیاهههای مربوط به عکس مشتری را انجام نمی دهم.

شما هرگز نمی خواهید مشتری شما احساس کند که درجه بندی شده است.

در عوض ، سعی کنید به جای اظهارنظر در مورد آنچه می بینید ، درباره عکس آنها سوال بپرسید.

به عنوان مثال ، ممکن است بپرسید: این صبحانه چگونه برای شما کار کرد؟ چند ساعت بعد چه احساسی داشتید؟

به مشتری خود اجازه دهید مراحل بعدی را پیشنهاد دهد. هنگامی که با یکدیگر برای شناسایی برخی از زمینه ها برای بهبود کار کردید ، از مشتری خود بپرسید که احساس می کند چگونه می تواند با اطمینان تغییر کند.

در اینجاست که آنها تصمیم می گیرند در مورد یک اقدام جدید تمرین کنند.

هدف من متقاعد کردن شما برای کنار گذاشتن ماکروها نیست.

(به خصوص اگر این روش برای شما عالی باشد).

در عوض ، من می خواهم یک ابزار جایگزین را به اشتراک بگذارم که بر نحوه مربیگری من تأثیر بسزایی بگذارد.

آن را امتحان کنید.

من می دانم که می تواند ترسناک باشد ، اما در تجربه من با بیش از هزار نفر ، در نهایت نتایج بهتری و مشتریان بسیار شادتر و متعادل تری خواهید گرفت.

اگر مربی هستید یا می خواهید…

یادگیری نحوه راهنمایی مشتریان ، بیماران ، دوستان یا اعضای خانواده از طریق تغذیه سالم و تغییر شیوه زندگی – به روشی که برای بدن ، ترجیحات و شرایط منحصر به فرد آنها طراحی شده است – هم هنر است و هم علم.

اگر می خواهید در مورد هر دو بیشتر بدانید ، به موارد زیر توجه کنید صدور گواهینامه تغذیه دقیق سطح 1.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *