آیا تا به حال احساس کرده اید که حفظ تعادل در شرایط تغذیه اجتماعی دشوارتر است؟

غذا بخش بزرگی از زندگی اجتماعی ، فرهنگ ها ، سنت ها و تعطیلات ما است.

اما هنگامی که می آموزید چگونه تعادل مناسب بین تغذیه و غذا را برای لذت پیدا کنید ، حرکت در این شرایط بسیار طاقت فرسا یا ناامید کننده است.

اگر دائماً احساس می کنید از راه خارج شده اید ، و انتخاب هایی دارید که با احساس تعادل شما مطابقت ندارد ، می تواند شما را واقعا ناامید کند و باعث ایجاد افکار منفی در مورد شما شود ، چیزی که ما از شما نمی خواهیم تجربه کردن

ادامه را بخوانید تا دریابید که چگونه می توانید با خوردن غذا در شرایط اجتماعی خوردن احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

چرا حفظ تعادل در شرایط تغذیه اجتماعی دشوار است

دلایل متداول زیادی وجود دارد که باعث می شود تغذیه اجتماعی برای حرکت دشوارتر به نظر برسد ، و درک آن به شما کمک می کند تا یاد بگیرید چگونه در شرایط اجتماعی با غذا راحت تر باشید.

1. محیط با روال معمول متفاوت است

وقتی در موقعیت های اجتماعی هستید ، خواه در خانه دوست برای مهمانی لیسانس ، کباب خانوادگی یا عروسی باشید ، محیط فیزیکی کاملاً متفاوت از فضای خانه شما ایجاد می شود و این می تواند تأثیر زیادی در انتخاب غذا حتی بدون متوجه آن باشید

به عنوان مثال ، در بسیاری از این موقعیت ها ، اغلب غذاهایی برای چرا به نمایش گذاشته می شود ، مانند کاسه چیپس یا تخته سوسیس. این به سادگی می تواند شما را وادار به خوردن غذاهای خاصی کند که معمولاً نمی گویید برای شما رضایت بخش تر هستند.

علاوه بر این ، شما همچنین در این شرایط با افراد بیشتری تعامل و تعامل دارید ، در حالی که شاید فقط شما ، شریک زندگی یا خانواده خود در خانه هستید.

وقتی در یک رویداد اجتماعی حضور دارید ، اغلب افراد بیشتری با آنها صحبت می کنید و شاید حتی فعالیت های متفاوتی نیز اتفاق بیفتد. این می تواند برای شما یک چالش بزرگتر باشد که به یاد داشته باشید که با میزان گرسنگی و سیری ثبت نام کنید یا آنچه را که می خورید واقعاً تجربه کنید.

2. هیچ کنترلی بر گزینه های غذا ندارید

یکی از رایج ترین دلایلی که باعث می شود بسیاری از افراد موقعیت های اجتماعی را جهت یابی چالش برانگیز کنند این است که هیچ کنترلی بر غذای موجود در آن ندارند.

در همین حال ، ندانستن چه چیزی می تواند سرو شود ، دیدن غذاهای لذیذ زیادی که می خواهند و نداشتن فرصت های تغذیه کننده ، احساس ناامیدی آسان است و حفظ تعادل غیرممکن است.

3. فشار همسالان

احتمالاً قبلاً این را تجربه کرده اید.

شما انتخاب کرده اید که می خواهید در روز خاصی بخورید یا نخورید و کسی در این مورد نظر می دهد.

“شما سالاد می خورید ، معمولی ، کمی زندگی کنید.”

یا شاید ، “آیا می خواهید این کیک شیرین را بخورید؟” من کتو هستم و هرگز آن را نمی خورم. ”

فشار همسالان در رویدادهای اجتماعی بسیار رایج است و ما از مشتریان زیادی می شنویم که احساس می کنند باید مانند دیگران غذا بخورند یا تحت فشار خانواده و دوستان قرار می گیرند که در مورد آنچه می خورند یا نمی خورند اظهار نظر می کنند. متأسفانه ، احتمالاً در نقطه ای از سفر خود این را احساس خواهید کرد.

6 نکته تغذیه اجتماعی برای یافتن تعادل مناسب

خوشبختانه ، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم!

پیمایش تغذیه اجتماعی لازم نیست آنقدر چالش برانگیز باشد که ممکن است در آن لحظه احساس شود. با رعایت چند نکته ساده در مورد تغذیه اجتماعی که می توانید در نظر داشته باشید ، تعادل با انتخاب غذای خود را برای شما بسیار آسان تر می کند.

۱- نیت مشخصی داشته باشید

علاوه بر توجه ، می توانید قصد واضحی از آنچه دوست دارید در رویداد یا گردهمایی تجربه کنید ، ایجاد کنید.

آیا شما اینجا هستید تا با دوستان قدیمی خود که مدت ها است آنها را ندیده اید ، آشنا شوید؟ برای جشن عروسی دو نفر از اعضای خانواده خود؟ در رستوران مورد علاقه خود از غذاهای خوشمزه لذت می برید؟

یا شاید شما می خواهید بتوانید در یک رویداد بدون محدودیت و احساس گناه از غذا لذت ببرید ، بنابراین می توانید بر ارتباط تمرکز کنید و از قوانین غذا غافل نشوید؟

اینها همه نیت هایی است که در آن تغذیه فیزیکی یک اولویت اصلی نیست – و این خوب است! گاهی لذت در اولویت قرار می گیرد. اگر چنین است ، به خودتان اجازه دهید تا از فضا و آنچه در آنجا هستید به دقت لذت ببرید ، به جای تمرکز بر قوانین رژیم غذایی یا “باید” هایی که می توانید به آن فکر کنید.

وقتی دیگر در مراسم اجتماعی نیستید و به روال عادی خود باز می گردید ، غذا خوردن می تواند دوباره در اولویت قرار گیرد. این تعادلی است که ما در این روش به شما آموزش می دهیم و به شما امکان می دهد بین مراحل خوردن و لذت بردن از مراحل مختلف زندگی خود حرکت کرده و حرکت کنید.

2. غذاها و میان وعده های متعادل بسازید

یکی از ساده ترین راه ها برای حفظ تعادل در شرایط تغذیه اجتماعی ، به خاطر سپردن اصول عادات غذایی متعادل است. یکی از اصلی ترین شیوه هایی که به مشتریان خود آموزش می دهیم این است که چگونه رژیم غذایی یا میان وعده ای متعادل تهیه کنیم.

این به آنها این امکان را می دهد که غذای مورد نیاز خود را در حالی که از غذای مورد علاقه خود لذت می برند ، صرفنظر از اینکه کجا هستند ، دریافت کنند!

ما این کار را با استفاده از سیستم Basic Five خود انجام می دهیم ، و اگر هنوز با این سیستم آشنا نیستید ، می توانید راهنمای تغذیه متعادل رایگان ما را بارگیری کنید ، که دقیقاً مواردی را که باید در صفحه تراز خود وارد کنید نشان می دهد.

در نظر گرفتن این سیستم ساده در هنگام وقایع اجتماعی ، استرس آن را بسیار کمتر می کند. شما قادر خواهید بود هر بوفه ، میز ناهارخوری یا میز میان وعده را مرور کرده و به راحتی آنچه را که می توانید برای ایجاد رژیم متعادل در بشقاب خود اضافه کنید ، تجسم کنید.

آیا ظروف بوفه شما شبیه غذاهایی است که در خانه تهیه می کنید ، احتمالاً نه ، اما باز هم – خوب است!

چارچوب پنج پایه به شما دستورالعمل هایی را می دهد که باید بدانید در هر شرایطی بهترین کار را انجام می دهید تا بتوانید با اطمینان به هر موقعیت اجتماعی نزدیک شوید.

3. یک گزینه اشتراک گذاری تغذیه کننده همراه داشته باشید

با توجه به این نکته ، با توجه به این که اکثر موقعیت های اجتماعی غذاهای زیادی برای لذت بردن دارند اما تمایل به داشتن غذاهای مغذی ندارند ، آیا چیزی وجود دارد که بتوانید آن را هم تغذیه کننده و هم لذت بخش به اشتراک بگذارید؟

این می تواند یک سالاد کلم بروکلی خوشمزه با سس مرتعی برای کباب تابستانی ، یک ماهیتابه لوبیا سبز گیاهی برای مهمانی تعطیلات یا آشپزی خانگی برای صبحانه متعادل در شب یا تولد یک دختر باشد.

4. مراقب باشید

به راحتی می توان در لحظه وقایع اجتماعی گرفتار شد ، به ویژه با این تغییر محیط و فشار همسالان که ما در مورد آن صحبت کردیم.

یکی از استراتژی هایی که ما با اعضای روش تغذیه آگاهانه به اشتراک می گذاریم – برای کمک به آنها در مقابله با این امر ، مراقبت در موقعیت های اجتماعی است.

منظور ما دقیقاً چیست؟ فرض کنید عمه شما اصرار دارد شیرینی اش را بخورد ، یا شاید شما با انواع شیرینی ها و خوراکی ها به سمت میز دسر بروید. فرض کنید شما واقعاً از شیرینی خوشتان نمی آید یا شیرینی در واقع کار شما نیست ، اما در گذشته شما تقریباً همیشه مشتی چیزی از میز کیک بر می داشتید زیرا فقط آنجا بود ، یا به این دلیل به کیک بله می گفتید. او اصرار کرد

آیا این برای کسی آشنا است؟ اینها نمونه هایی از خوردن بی معنی است که به طور قابل توجهی به این عدم تعادل کمک می کند که در گذشته در موقعیت های اجتماعی احساس کرده اید.

این بار مراقب بازی باشید. اگر می دانید که شیرینی ها مربا شما نیستند ، با خودتان مشورت کنید. آیا واقعاً براونی می خواهید؟ اگر نه ، فقط نه بگویید متشکرم. اگر می دانید که شما بیشتر یک فرد تند هستید تا یک فرد شیرین ، به این میز بروید و وقت خود را در جای دیگری بگذرانید. واقعا برای شما خوب است

هوشیاری در این لحظات می تواند به شما در تصمیم گیری هایی کمک کند که واقعاً خوب و مناسب شما هستند ، که به شما کمک می کند از این احساس استرس ، احساس گناه یا اضافه بار ناشی از خوردن نامتعادل در موقعیت های اجتماعی خوردن جلوگیری کنید.

5. تعادل را در روز رویداد اجتماعی خود تمرین کنید

در حال حاضر شرایطی پیش می آید که در آن نمی توانید گزینه تغذیه را وارد کنید یا ممکن است نخواهید. به عنوان مثال ، اگر برای غذا خوردن در یک رستوران یا خانه پدر و مادر خود بیرون می روید برای چیزهای کوچک و معروف مادرتان.

در این شرایط ، می توانید بر اعمال تعادل نه تنها در رویداد اجتماعی ، بلکه در طول روز تمرکز کنید. اگر می دانید که غذاهایی را تجربه خواهید کرد که بیشتر در پایان لذت Balance Spectrum هستند ، می توانید برخی از غذاهای مغذی را در سایر نقاط در طول روز در اولویت قرار دهید.

اکنون ما در مورد روزه داری در طول روز یا در مورد “جبران” لذت خوردن پس از آن صحبت نمی کنیم ، زیرا می دانیم که اینها نمونه هایی از عادات متعادل غذا نیستند.

یک روز غذا خوردن تعادل و سلامتی شما را به هم نمی زند.

ما فقط در مورد یافتن تعادل بین غذا خوردن و لذت بردن صحبت می کنیم ، به جای تسلیم شدن در فکر همه یا هیچ.

اگر برای شام تولد بیرون می روید و می دانید که همه گزینه ها غذا برای لذت است ، می توانید بر خوردن یک اسموتی غلیظ با مواد مغذی و یک کاسه پر از سبزیجات برای ناهار تمرکز کنید تا بدن شما این را داشته باشد ، از این رو باید احساس کنید عالی.

اما اجازه ندهید این باعث ایجاد استرس شود – به یاد داشته باشید که سیاه و سفید نیست ، بلکه تصور بزرگی است. این در مورد یافتن تعادل مشترک است.

6. برای برقراری ارتباط با مرزهای خود آماده شوید

فشار همسالان در رویدادهای اجتماعی بسیار رایج است و ما از مشتریان زیادی می شنویم که احساس می کنند باید مانند دیگران غذا بخورند یا تحت فشار خانواده و دوستان قرار می گیرند که در مورد آنچه می خورند یا نمی خورند اظهار نظر می کنند. متأسفانه ، احتمالاً در نقطه ای از سفر خود این را تجربه خواهید کرد.

با توجه به چند عبارت که می توانید استفاده کنید ، تعیین مرزها و پایان گفتگو می تواند مفید باشد.

  • “خیلی خوشمزه به نظر میاد!” من فعلاً حوصله این کار را ندارم ، اما از پیشنهاد شما متشکرم. ”
  • “من واقعا از آن لذت می برم [fill in the blank] در حال حاضر ، اما شاید بعداً برخی از آنها را امتحان کنم. ”
  • “متأسفانه وقتی غذا می خورم احساس خوبی ندارم [fill in the blank]بنابراین تصمیم گرفتم امروز آن را نخورم. “
  • “من واقعاً آن را دوست دارم [fill in the bank] “من آن را بسیار رضایت بخش می دانم.” ”
  • “این در واقع چیزی است که بدن من در حال حاضر به آن نیاز دارد / می خواهد ، بنابراین من به آن گوش می دهم.”

با تغذیه اجتماعی احساس راحتی کنید

مانند هر چیزی ، یادگیری نحوه احساس راحتی با غذا در شرایط خوردن اجتماعی ، به زمان و تمرین نیاز دارد. بعید است یک شبه احساس اعتماد به نفس کنید. این نکات را در نظر داشته باشید و در مورد احساسی که بعد از وقایع اجتماعی دارید فکر کنید ، برای اینکه بدانید دوست دارید در آینده چه کارهایی را تکرار کنید یا متفاوت انجام دهید ، قادر خواهید بود احساسات خود را به آرامی اما مطمئناً در این شرایط تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *