دانستن اینکه افسردگی یکی از شایع ترین شرایط است و برآورد می شود بیش از 300 میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار دهد ، یک آمار تکان دهنده و غم انگیز است. این حدود 4.4 درصد از جمعیت جهان است. انتظار می رود ارقام واقعی بیشتر باشد زیرا بسیاری از موارد تشخیص داده نشده است. در برابر زمینه همه گیر جهانی افزایش اختلالات مانند اضطراب ، استرس و خلق و خوی پایین ، که ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و می توانند به علائم افسردگی کمک کنند ، در سراسر جهان بارزتر می شود. Lifeline اخیراً در 58 سال گذشته با 50٪ افزایش تماس به رکورد بالایی رسیده است – همه اینها نشان دهنده وضعیت سلامت روان ما در حال حاضر است.

من با مشکلات شخصی خود در زمینه سلامت روان روبرو بودم و این چیزی است که من بسیار مشتاق صحبت کردن ، حمایت و حذف انگ در این زمینه هستم. در طول سفر شفابخش خودم ، لیستی از شیوه ها و ابزارهای خودم را تهیه کردم که واقعاً به من کمک کرد تا در شرایط سخت تر از من حمایت کنم و روحیه ام را متعادل کنم. امیدوارم آنها نیز به شما کمک کنند.

مدیریت سطوح استرس

این کلید یک روحیه سالم متعادل است. 8-9 ساعت خواب (اجباری) ، 10 دقیقه تمرین تنفسی و پیاده روی روزانه در طبیعت واقعاً استرس مرا کاهش می دهد و روحیه ام را بالا می برد.

خوردن همه این ماکروهای مهم

خلق و خوی بد ممکن است با افت قند خون همراه باشد. اطمینان از اینکه ما در هر وعده غذایی کربوهیدراتهای پیچیده ، پروتئین ها ، فیبرها و سبزیجات با انتشار آهسته می خوریم ، به تعادل سطح قند خون شما کمک می کند ، که می تواند خلق و خوی پایدار را حفظ کند. از این نظر ، مصرف قندها / کربوهیدراتهای تصفیه شده را در نظر داشته باشید ، زیرا این امر می تواند باعث افت قند خون شود که می تواند بر خلق و خوی تأثیر بگذارد.

چربی ها و پروتئین های سالم

این مواد مغذی می توانند از تولید سالم انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین پشتیبانی کنند. بسیار مهم است که هر دو را در هر وعده غذایی قرار دهید.

الکل را در نظر بگیرید

جامعه من می داند که من متعادل هستم ، این بدان معناست که من دوست دارم با دقت و در حد اعتدال از الکل استفاده کنم. شراب فرانسوی و کوکتل جین انتخاب من هستند. اما باید توجه داشته باشیم که الکل می تواند تأثیر افسرده کننده ای داشته باشد که می تواند بر روحیه ما در روز بعد از مصرف تأثیر بگذارد. این مهم است که چگونه به الکل واکنش نشان می دهید و عادات خود را بر این اساس تنظیم کنید. برای من ، 2-3 نوشیدنی خوب است ، اما هر چیزی بیش از آن می تواند بر روحیه من تأثیر منفی بگذارد.

شنا در اقیانوس

هر بار روحیه ام را بالا می برد! از طرف دیگر ، پیاده روی در هوای تازه نیز روحیه را بالا می برد.

محدودیت های شبکه های اجتماعی

این واقعاً بسیار مهم است. من معتقدم که تجمع اطلاعات و مقایسه در رسانه های اجتماعی واقعاً می تواند بر تولید انتقال دهنده های عصبی در مغز ما و بنابراین خلق و خوی ما تأثیر بگذارد. ما باید مرزهایی را در دنیایی که در آن زندگی می کنیم تعیین کنیم تا احساس آرامش و آرامش پیدا کنیم. قانون شخصی من این است که همه رسانه های اجتماعی را تا ساعت 8:30 شب خاموش می کنم. حتی برنامه اینستاگرام خود را حذف می کنم. زندگی من را تغییر داد.

وقت با شوهر و بستگانم

همیشه ، همیشه باعث می شود احساس بهتری داشته باشم. با این حال ، این نکته نیز مهم است که بگویید وقتی احساس خستگی یا غرق شدن می کنم ، می توانید به شرایط اجتماعی نه بگویید.

پر کردن مجدد

من همچنین دوست دارم 2 برابر مکمل – دوز بالای روغن ماهی و عصاره زعفران – ارائه دهم ، زیرا تحقیقات پشت هر دو در مورد بهزیستی ذهنی واقعاً قوی است.

زعفران آخرین عنصر من است که باید به آن توجه کنم و از تحقیقاتی که در حال مطالعه آن هستم بسیار تحت تأثیر قرار گرفته ام. در میان راه حل های بهبود علائم خلقی بالینی و کمک به استرس ، محصولات طبیعی مانند زعفران ، گیاهی متعلق به خانواده Iridaceae ، همچنین معروف به Crocus sativus L. نشان داده شده است که یک کاندیدای امیدوار کننده است و برای درمان علائم افسردگی استفاده می شود. یکی از یافته های مورد مطالعه در مورد مزایای زعفران ، اثر ضد افسردگی آن است. آزمایشات بالینی برای ارزیابی اثربخشی زعفران در افسردگی خفیف تا متوسط ​​در حال انجام است. مطالعات نشان می دهد که زعفران م thanثرتر از دارونما است.

به یاد داشته باشید که در صورت نیاز به پشتیبانی وجود دارد

لطفاً بدانید که شما هرگز تنها نیستید و پشتیبانی همیشه با شماست. در صورت بروز افکار مضر ، از شما می خواهیم که در اسرع وقت با پزشک خود ، Beyond Blue (1300 22 4636) یا Lifeline (13 11 14) با خانواده و دوستان خود تماس بگیرید و از متخصصان کمک بگیرید. من عشق و مراقبت زیادی را برای شما ارسال می کنم.

منابع:

صدیقی MJ ، صالح MSM ، بشارالدین SNBB ، و همکاران. زعفران (Crocus sativus L.): به عنوان یک داروی ضد افسردگی. J Pharm Bioallied Sciبه 2018؛ 10 (4): 173-180.

Jackson PA، Forster J، Khan J، Pouchieu C، Dubreuil S، Gaudout D، Moras B، Pourtau L، Joffre F، Vaysse C، Bertrand K، Abrous H، Vauzour D، Brossaud J، Corcuff JB، Capuron L، Kennedy DO به اثرات مکمل عصاره زعفران بر خلق و خو ، بهزیستی و پاسخ به استرس روانی اجتماعی در بزرگسالان سالم: تصادفی ، دوسوکور ، گروه موازی ، کارآزمایی بالینی. Front Nutr. فوریه 2021 1؛ 7: 606124.

سازمان بهداشت جهانی. افسردگی و سایر اختلالات روانی شایعبه ژنو: ارزیابی های بهداشت جهانی (2017).

Cuijpers P ، de Graaf R ، van Dorsselaer S. افسردگی خفیف: مشخصات خطر ، اختلال عملکرد ، استفاده از مراقبت های بهداشتی و خطر ابتلا به افسردگی اساسی. J بر اختلال تأثیر می گذارد. آوریل 2004 ؛ 79 (1-3): 71-9.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *