مطالعه جدید نحوه نگاه کارشناسان به خطر ایست قلبی را تغییر می دهد.

در پینترست به اشتراک بگذارید
صبح روز دوشنبه به عنوان زمانی که افراد بیشتری در اثر ایست قلبی ناگهانی جان خود را از دست می دادند، بدنام بود. گتی ایماژ

برای دهه‌ها، کارشناسان بهداشت معتقد بودند که صبح‌های روزهای هفته – به‌ویژه دوشنبه‌ها – بهترین زمان برای مرگ‌های غیرمنتظره و ایست‌های قلبی ناگهانی است.

آنها پیش بینی کردند که دلیل آن افزایش ناگهانی کورتیزول – معروف به هورمون استرس – است که ما هنگام بیدار شدن از خواب تجربه می کنیم. تمام آن کورتیزول فشار خون، ضربان قلب و سطح قند خون ما را بالا می برد و در نتیجه سحرخیزان را به اورژانس می فرستد.

با این حال، آن ساعات اوج مصرف اکنون ممکن است مربوط به گذشته باشد.

به لطف فشارهای مدرن زندگی و کار در دنیای پر سرعت، ایست قلبی ناگهانی در حال حاضر بیشتر در هر زمانی از هفته رخ می دهد، بر اساس مطالعه اخیر منتشر شده در ریتم قلب.

صبح دوشنبه دیگر در منطقه خطر نیست

به منظور شناسایی زمان های اوج فعلی ایست قلبی ناگهانی، محققان مرکز پزشکی Cedars-Sinai در لس آنجلس داده های مطالعه مرگ غیرمنتظره ناگهانی اورگان را مطالعه کردند، یک ارزیابی چند ساله 16 بیمارستانی از مرگ های قلبی در پورتلند، اورگان. .

تمام مواردی که تیم ارزیابی کردند از گزارش های فوریت های پزشکی بین سال های 2002 و 2014 جمع آوری شدند.

محققان دریافتند که از 1535 بزرگسالی که در اثر ایست قلبی ناگهانی جان خود را از دست دادند، فقط 13.9 درصد بین ساعت 12 صبح تا 6 صبح جان خود را از دست دادند.

ایست قلبی ناگهانی مانند حمله قلبی نیست

اگر چه آنها هستند ایست قلبی ناگهانی و حملات قلبی، که اغلب به جای هم استفاده می شوند، شرایط بسیار متفاوتی هستند.
حملات قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که عروق کرونر مسدود می‌شوند و خون نمی‌تواند به قلب برسد، که می‌تواند باعث مرگ عضله در اثر کمبود اکسیژن شود. در صورت شدید، حملات قلبی می تواند باعث ضربان نامنظم قلب شده و منجر به این شود ناگهانی ایست قلبی.

از سوی دیگر، ایست قلبی ناگهانی شامل مشکلات الکتریکی قلب می شود و زمانی اتفاق می افتد که ریتم قلب کند می شود و از تپش می ایستد. این اغلب باعث از دست دادن هوشیاری یا مرگ می شود.

“که در [a] دکتر شفال دوشی، الکتروفیزیولوژیست قلب و مدیر الکتروفیزیولوژی قلب و قدم زدن در مرکز بهداشت پراویدنس سنت جان، گفت: درصد زیادی از بیماران، علت ایست قلبی ناگهانی مشخص نیست.

دوشی خاطرنشان کرد: این بیماران اغلب مشکلاتی با قلب خود از جمله نحوه پمپاژ آن دارند و افزود که برخی از بیماری های ژنتیکی ارثی نیز می توانند به ایست قلبی ناگهانی در اعضای خانواده کمک کنند.

دوشی گفت: حملات قلبی معمولاً علائمی مانند گرفتگی قفسه سینه یا درد قفسه سینه ایجاد می کند در حالی که ایست قلبی ناگهانی باعث از دست دادن ناگهانی هوشیاری و اغلب مرگ در افراد می شود.

ایست قلبی ناگهانی سالانه جان نزدیک به 300000 نفر را در ایالات متحده می گیرد و آن را به یکی از علل اصلی مرگ در هر سال تبدیل می کند.

کارشناسان توجه دارند که به دلیل ناگهانی ایست قلبی بسیار خطرناک است، تحقیقات بیشتری برای درک علل آن مورد نیاز است تا پزشکان بتوانند قبل از بروز آن مداخله کرده و به پیشگیری از آن کمک کنند.

مردم بیش از هر زمان دیگری استرس دارند

در حالی که ممکن است عوامل زیادی در این تغییر در ایست قلبی ناگهانی نقش داشته باشد، تیم تحقیقاتی معتقد است که استرس ممکن است ارتباط زیادی با آن داشته باشد.

دکتر سومیت چوگ، محقق ارشد این مطالعه، پروفسور پزشکی مدیر پزشکی مرکز ریتم قلب، موسسه قلب اسمیت در Cedars-Sinai، در بیانیه ای گفت.

این عوامل استرس‌زای جدید و مدرن – مانند اعلان‌های مداوم تلفن هوشمند و پینگ‌های آخر شب از شما رئیس – می تواند خیلی خوب ما را می کشی

دکتر مایکل غلچی، متخصص قلب و عروق منهتن، به Healthline گفت: «استرس باعث افزایش فشار خون، التهاب و حتی سطح کلسترول می‌شود – همه اینها احتمال حمله قلبی و متعاقباً ایست قلبی ناگهانی را افزایش می‌دهد. .

قلچی گفت: علاوه بر این، استرس همچنین می تواند منجر به افسردگی و اضطراب شود که ممکن است شانس شما را برای ایست قلبی ناگهانی افزایش دهد.

چگونه می توانید قلب خود را سالم و قوی نگه دارید؟

اول، گوشی هوشمند خود را زمین بگذارید. همه آن برنامه‌ها و اعلان‌های مداوم هیچ فایده‌ای برای ما ندارند. به خود (و قلبتان) لطفی کنید و سعی کنید سرعت خود را کاهش دهید و ارتباط را قطع کنید.

همچنین ارزش دارد به عادات غذایی خود توجه کنید. قلچی خوردن یک رژیم غذایی متعادل از غذاهای فرآوری نشده را توصیه می‌کند که اکثر کالری‌ها از پروتئین‌ها و چربی‌های مفید برای قلب – فکر کنید ماهی، سبزیجات، حبوبات و آجیل – همراه با کربوهیدرات‌های پیچیده است.

ورزش منظم و عادات خواب سالم برای سلامت کلی قلب بسیار مهم است. علاوه بر این، مدیتیشن و سایر تمرین‌های ارتباط بین ذهن و بدن، مانند یوگا، می‌توانند موثر باشند عجایب در قلب، برخی از کارشناسان معتقدند.
نشان داده شده است که مدیتیشن سطح استرس، ضربان قلب، فشار خون و بسیاری از خطرات قلبی دیگر را کاهش می دهد عوامل – و قلچی می‌گوید که می‌تواند تا حد زیادی خطر ابتلا به یک رویداد قلبی عروقی را کاهش دهد.

در حالی که برای درک کامل رابطه بین استرس و ایست قلبی ناگهانی به تحقیقات بیشتری نیاز است، ما می دانیم استرس شدید می تواند باعث ایجاد عادات ناسالم شود – مانند سیگار کشیدن، نوشیدن، و پرخوری – که به آسیب قلبی عروقی کمک می کند.

در این بین، به نظر می رسد که همه ما می توانیم هر از گاهی اعلان های خود را خاموش کنیم.

خط پایین

یک مطالعه جدید شواهدی را نشان می دهد که به نظر می رسد ایست قلبی ناگهانی دیگر به زمان خاصی از روز مرتبط نیست. در عوض، رمحققین فکر کنید ممکن است با افزایش سطح استرس مرتبط باشد.