بر خلاف سایر سیاتیک ، درد با استراحت بهبود نمی یابد و تمرینات ویژه در تسکین آن م effectiveثر است. تمرینات مناسب برای سیاتیک را بخوانید.

سیاتیک در اثر تحریک و التهاب عصب سیاتیک ایجاد می شود.

برخی معتقدند که تمرینات ، حرکات کششی خاص در درمان درد و اسپاسم عصب سیاتیک و نواحی اطراف آن مثر است.

اگرچه سیاتیک قابل درمان است ، اما ورزش مناسب می تواند به تسریع روند بهبود کمک کند.

مدیریت سیاتیک مشکل و گاهی ناامید کننده است. برخلاف سایر سیاتیک ، سیاتیک با استراحت بهبود نمی یابد.

این مقاله تمرینات و تمرینات مختلف برای درمان سیاتیک و دلیل موثر بودن آنها را مورد بحث قرار می دهد.

همچنین علل و علائم سیاتیک ، اقدامات پیشگیرانه و سایر گزینه های درمانی را شرح می دهد.

همچنین بخوانید:

درمان سیاتیک (کلیک کنید)

سیاتیک چیست؟

سیاتیک نوعی درد عصبی در امتداد عصب سیاتیک است.

عصب سیاتیک وسیع ترین و طولانی ترین عصب بدن است. این عصب قبل از انشعاب از ناحیه کمر در هر پا به باسن متصل می شود.

قطر عصب سیاتیک در برخی مناطق تا 2 سانتی متر است.

به طور کلی ، سیاتیک بسته به محل فشرده شدن آن می تواند یک پا و یک طرف بدن را تحت تأثیر قرار دهد. درد رفلکس همراه با سوزن سوزن شدن یا بی حسی در ناحیه کمر ، نزدیک باسن ، پشت ساق ، پا و انگشتان پا از جمله علائم این بیماری است.

همچنین ، ناحیه آسیب دیده ممکن است ضعیف تر از حد معمول باشد. در برخی موارد ، این وضعیت همچنین می تواند باعث کمردرد شود که می تواند شدیدتر از سیاتیک باشد.

همچنین بخوانید:

علل و درمان کمردرد (کلیک کنید)

علت سیاتیک

سیاتیک به دلیل تحریک و التهاب عصب سیاتیک به طور موقت رخ می دهد. با این حال ، تشخیص علت بسیاری از موارد سیاتیک مشکل است.

این درد زمانی رخ می دهد که دیسک یا فتق دچار لغزش شده و بر عصب سیاتیک فشار وارد می کند.

دیسک ها قسمت هایی از غضروف هستند که مهره های ستون فقرات را می پوشانند و در خم شدن ستون فقرات مثر هستند.

سایر علل سیاتیک عبارتند از:

  • تومور در ستون فقرات
  • عفونت ها به ستون فقرات سرایت می کنند
  • مهره های کمری – این وضعیت باعث می شود دیسک روی مهره های کمری لغزیده شود
  • سندرم اسب – این وضعیت بر اعصاب قسمت تحتانی نخاع تأثیر می گذارد.
  • آسیب نخاعی

هفت تمرین و کشش برای سیاتیک

اکثر افراد مبتلا به سیاتیک بعد از 4 تا 6 هفته بهبود می یابند. با این حال ، برخی از تمرینات و حرکات کششی در بهبود درد سیاتیک و درد عضلات مثر است.

تمرینات زیر در افزایش قدرت و انعطاف پذیری ماهیچه های سرین ، پیریفورمیس ، ران و کمر موثر است.

ورزش منظم به احتمال زیاد بهترین نتیجه را در درمان سیاتیک خواهد داد. با این حال ، همه این تمرینات لزوماً برای همه مفید نیستند ، زیرا علل مختلف سیاتیک به طرق مختلف بر عصب سیاتیک تأثیر می گذارد.

توجه داشته باشید که ورزش باید باعث ایجاد تنش و تنش در ناحیه شود ، اما نباید سیاتیک را بدتر کند یا باعث ایجاد درد جدید شود.

همچنین بخوانید:

مزایای ورزش برای سلامت جسمی و روحی (کلیک کنید)

نشسته ژست کبوتر

افرادی که تجربه یوگا دارند احتمالاً از قبل با این ورزش آشنا شده اند. برای انجام این حرکت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی زمین بنشینید و پاها را صاف و مستقیم بکشید.
  • پای راست را خم کنید و مچ پای راست را روی زانوی چپ قرار دهید.
  • از ران به جلو خم شوید و اجازه دهید قسمت بالای بدن به آرامی به سمت پایین ران حرکت کند.
  • سپس ، در صورت راحت بودن ، پای چپ خود را خم کرده و دستان خود را پشت باسن خود قرار دهید تا کشش افزایش یابد.
  • بسته به راحتی ، این موقعیت را برای 10 تا 20 ثانیه نگه دارید.
  • سپس به آرامی رها کرده و تمرین را برای طرف دیگر تکرار کنید.

همچنین بخوانید:

حرکات یوگا: مبتدیان – متوسط ​​و پیشرفته (کلیک کنید)

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک تمرینات برای سیاتیک

کشش تنه نشسته

برای کشش تنه مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی زمین دراز بکشید و پاها را صاف و انگشتان پا را به سمت بالا خم کنید.
  • زانوی راست را خم کرده ، ساق را بلند کرده و در کنار قسمت خارجی پای چپ (زانو) قرار دهید.
  • آرنج چپ را در قسمت خارجی زانوی راست قرار دهید و به آرامی به داخل فشار دهید و بدن را به سمت راست بچرخانید.
  • این حالت را 20 تا 30 ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید. سپس تمرین را برای طرف دیگر بدن انجام دهید.

این تمرین را 2 تا 3 بار برای هر طرف تکرار کنید.

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک تمرینات برای سیاتیک

زانو به سینه

برای انجام این حرکت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پشت دراز بکشید و پاها را با زانوها بالا و پاها روی زمین خم کنید.
  • یک زانو را به سینه خود بیاورید و پای دیگر را روی زمین بگذارید.
  • زانو را تا 30 ثانیه یا تا زمانی که راحت هستید روی سینه نگه دارید.
  • سپس پا را به آرامی رها کرده و همین مراحل را برای پای مقابل نیز تکرار کنید.

این تمرین باید 3 بار برای هر پا انجام شود. همچنین ، به عنوان یک نوع کشش مشابه ، هر دو پا را می توان حرکت داد و برای چند ثانیه روی سینه نگه داشت.

پل های گلوتنی

برای انجام این حرکت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پشت دراز بکشید و پاها را خم کنید به طوری که زانوها بالا و پاها روی زمین قرار گرفته و عرض شانه ها از هم فاصله داشته باشد.
  • پاشنه ها را فشار داده و رانها را بلند کنید تا یک خط مستقیم از زانو تا شانه ایجاد شود.
  • سپس چند ثانیه در این حالت راحت بمانید و باسن را به حالت اولیه بازگردانید.

ابتدا این تمرین را 8 تا 10 بار تکرار کنید و در صورت راحت بودن آن را در چند ست انجام دهید.

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک تمرینات برای سیاتیک

کشش همسترینگ به صورت راست

برای انجام این تمرین و ایجاد فاصله بین پا و زمین به یک صندلی یا وسیله مشابه نیاز است. مراحل انجام این تمرین عبارتند از:

  • بایستید و یک پا را روی چیزی بالاتر از پای دیگر (اما زیر سطح لگن) قرار دهید. برای این منظور می توان از صندلی یا نردبان استفاده کرد.
  • پاهای خود را خم کنید تا انگشتان پا به بالا و پاها کشیده شود.
  • کمی از ناحیه لگن به جلو خم شوید و تنه را به ساق پا (پایین) حرکت دهید تا عضلات همسترینگ را بگیرید. پشت خود را صاف نگه دارید.
  • تا جایی که ممکن است بدون ایجاد ناراحتی خم شوید ، اما زیاد کشش ندهید.
  • این موقعیت را به مدت 30 ثانیه یا تا آنجا که ممکن است نگه دارید.
  • سپس به آرامی رها کرده و تمرین را برای طرف دیگر تکرار کنید.

این تمرین را برای هر پا 2 تا 3 بار تکرار کنید.

ژست کودکان

این تمرین در یوگا نیز رایج است و مراحل زیر را دنبال می کند:

  • روی زانو بنشینید و باسن را تا پاشنه پا پایین بیاورید.
  • زانوها را به اندازه ران ها تقسیم کرده و تنه را بین ران ها بکشید.
  • بازوهای خود را آرام روی زمین و جلوی سر خود بکشید.
  • برای آرامش تنفس کنید. پشت پاشنه را به زور فشار ندهید و بگذارید بماند تا کمی کشش ایجاد شود.

در صورت امکان ، قبل از رها کردن این حالت را به مدت 30 ثانیه نگه دارید.

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک تمرینات برای سیاتیک

کج شدن لگن

این تمرین برای تقویت کمر ، عضلات شکم و پایین شکم مثر است. مراحل آن عبارتند از:

  • به پشت دراز بکشید و پاها را خم کرده و دست ها را در دو طرف بدن قرار دهید.
  • ماهیچه های شکم خود را سفت کرده و پشت خود را به زمین فشار دهید.
  • باسن و لگن خود را کمی به سمت بالا متمایل کرده و موقعیت خود را حفظ کنید. سپس برای چند ثانیه روی تنفس تمرکز کنید.
  • موقعیت را رها کرده و استراحت کنید.

10 تکرار برای شروع کافی است ، اما در صورت امکان این تعداد را در طول زمان افزایش دهید.

چگونه ورزش به درد سیاتیک کمک می کند

به گفته BMJ ، ورزش باید جزء اصلی درمان غیر تهاجمی در نظر گرفته شود.

این به این دلیل است که سیاتیک برخلاف سایر آسیب ها با استراحت بهبود نمی یابد ، اما به ورزش مناسب پاسخ می دهد.

علاوه بر این ، ادامه ورزش پس از درمان سیاتیک به جلوگیری از بازگشت آن کمک می کند.

عوامل زیر در کاهش علائم سیاتیک م areثر است:

بهبود جریان خون

ورزش باعث بهبود جریان خون در ماهیچه ها و اعصاب ناحیه مورد نظر می شود. بهبود جریان خون در انتقال خون تازه و مواد مغذی به ناحیه مورد نظر و دفع سموم و التهاب از این مناطق م effectiveثر است.

همچنین بخوانید:

برای گردش بهتر خون چه بخوریم؟ (کلیک)

بهبود قدرت ماهیچه ها

ورزش می تواند عضلات مناطق آسیب دیده را درگیر کرده و تقویت کند. ماهیچه های قوی تر نیز می توانند وزن بیشتری را در اطراف بافت مورد نظر حمل کنند.

بر اساس مطالعه ای در مجله Exercise Rehabilitation ، ورزش هدفمند در تثبیت کمر و افزایش انعطاف پذیری در حرکات آن موثر است. این به کاهش فشار بر دیسک های نزدیک عصب سیاتیک کمک می کند.

همچنین بخوانید:

انواع ماهیچه های بدن و راه های کمک به رشد آنها (کلیک کنید)

بهبود سلامت عصب

بر اساس یک مطالعه در سال 2016 ، تمرینات هدفمند سیاتیک باعث تحریک سیستم عصبی می شود. این منجر به افزایش انعطاف پذیری عصب و کاهش سفتی و حساسیت نسبت به بهبود نشانگرهای سلامت عصب می شود.

بهبود سلامت بافت نرم

تمرینات منظم باسن باعث بهبود بافت نرم دیسک و افزایش سلامت آنها می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده ، دیسک های ستون فقرات در طول ورزش از مواد مغذی و مایعات سالم تری استفاده می کنند. بنابراین ، استفاده طولانی مدت و کاهش فعالیت بدنی برای دیسک ها مضر است.

چگونه از سیاتیک جلوگیری کنیم

استفاده از برخی اقدامات احتیاطی می تواند به کاهش خطر سیاتیک یا جلوگیری از آسیب کمر (که می تواند منجر به درد شود) کمک کند.

آنها عبارتند از:

  • از فعالیت های دردناک مانند کشش و پیچ خوردن قبل از گرم کردن اجتناب کنید
  • از تکنیک های مناسب برای بلند کردن اجسام سنگین استفاده کنید
  • از نشستن یا ایستادن طولانی مدت خودداری کنید
  • قبل از استفاده ، ماهیچه های خود را گرم کنید
  • تمرینات منظم برای تقویت عضلات

یکی دیگر از درمان های سیاتیک

مصرف داروهای ضد التهابی و داروهای خانگی از دیگر گزینه های درمان سیاتیک است.

درمان دارویی

داروهای تجویز شده برای تسکین درد سیاتیک عبارتند از:

  • ضد تشنج ها
  • داروهای ضد انعقادی غیراستروئیدی
  • کورتیکواستروئیدهای تزریقی
  • شل کننده های عضلانی

همچنین بخوانید:

شل کننده های عضلانی (کلیک کنید)

درمان خانگی

درمان های خانگی سیاتیک شامل موارد زیر است:

  • تمرینات قدرتی اولیه را انجام دهید
  • از کمپرس گرم یا سرد برای کاهش التهاب و آرامش فرد استفاده کنید
  • نشستن و ایستادن را تمرین کنید
  • به طور مرتب ورزش های کم شدت انجام دهید ، از جمله پیاده روی سبک و شنا

برای مشاهده و خرید محصولات سرد و گرم در داروخانه آنلاین Eviro کلیک.

نتیجه

سیاتیک زمانی رخ می دهد که عصب سیاتیک تحریک و فشرده می شود.

گاهی اوقات علت این بیماری لیز خوردن دیسک در ستون فقرات است.

با تقویت ماهیچه ها و افزایش انعطاف پذیری در ناحیه مورد نظر ، می توان سرعت بهبودی را افزایش داد و از آسیب بیشتر جلوگیری کرد.

گزینه های درمانی ، از جمله م exercisesثرترین تمرینات را می توان با پزشک و فیزیوتراپیست خود در میان گذاشت.

برای مشاهده و خرید مکمل ها و محصولات مراقبت از داروخانه آنلاین Oiro کلیک.

1 »2» 3 »4» 5 به این مقاله امتیاز می دهم!

[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *