در پینترست به اشتراک بگذارید

به هر فروشگاه رفاهی بروید و ردیف به ردیف مکمل های غذایی را پیدا خواهید کرد.

این به این دلیل است که مصرف ویتامین ها و مواد معدنی در دهه گذشته به شدت افزایش یافته است زیرا کشور رونق سلامت و تندرستی گسترده ای را تجربه کرده است.

بر اساس نظرسنجی شورای تغذیه مسئول (CRN) بیش از 75 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده در حال حاضر مکمل های بهداشتی مصرف می کنند. 87 درصد به ایمنی، کیفیت و اثربخشی مکمل‌های غذایی اعتماد دارند.

با این حال، تا همین اواخر، محققان در مورد اینکه بیشتر مکمل های غذایی چه نوع فوایدی برای سلامتی دارند، مطمئن نبودند.

اکنون، تحقیقات جدید نشان می دهد که مواد مغذی موجود در مکمل ها خطر مرگ را کاهش نمی دهد.

از سوی دیگر، طبق این مطالعه که در نشریه منتشر شده، به نظر می رسد مواد مغذی به دست آمده از غذاها به طور قابل توجهی خطر مرگ را کاهش می دهند. سالنامه طب داخلی.

سوزان دیکسون، یک متخصص تغذیه در مرکز مزوتلیوما در اورلاندو، می‌گوید: «موارد اصلی این مطالعه و مطالعات مشابه این است که وقتی می‌خواهیم یک رژیم غذایی متعادل با سطوح بهینه مواد مغذی به دست آوریم، غذاهای سالم و کامل همیشه باید اولین جایی باشد که به آن مراجعه می‌کنیم.» فلوریدا به Healthline گفت.

او گفت: «این بدان معنا نیست که مکمل‌ها همیشه مضر هستند، اما نشان می‌دهد که افراد باید قبل از افزودن مکمل‌های غذایی به برنامه روزانه خود، به دقت بررسی کنند که آیا به مکمل‌های غذایی نیاز دارند یا خیر.

مواد مغذی موجود در غذا، نه مکمل ها، خطر مرگ را کاهش می دهد

برای اندازه گیری فواید و مضرات مکمل های غذایی، محققان دانشکده علوم و سیاست تغذیه فریدمن در دانشگاه تافتز رژیم غذایی بیش از 27000 بزرگسال آمریکایی 20 ساله و بالاتر را مورد مطالعه قرار دادند.

داده های رژیم غذایی از شش چرخه دو ساله گرفته شد بررسی ملی سلامت و تغذیه، که دوز مکمل روزانه شرکت کنندگان را به همراه دریافت مواد مغذی از غذاها در رژیم غذایی آنها محاسبه کرد.

سپس تیم تحقیقاتی نتایج مرگ را برای هر یک از شرکت کنندگان از طریق آن بررسی کردند شاخص ملی مرگ و میر.

این تیم دریافت که مصرف کافی ویتامین K و منیزیم از منابع غذایی، نه مکمل‌ها، با کاهش خطر مرگ مرتبط است.

آنها همچنین دریافتند افرادی که ویتامین K، منیزیم و روی بیشتری دریافت می‌کنند – دوباره از مواد مغذی موجود در غذاها، نه مکمل‌ها – خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهند.

علاوه بر این، مصرف بیش از حد کلسیم با خطر مرگ ناشی از سرطان در شرکت کنندگانی که دوزهای مکمل حداقل 1000 میلی گرم (میلی گرم) در روز مصرف می کردند، مرتبط بود. هیچ ارتباطی بین سرطان و دریافت کلسیم از غذاها وجود نداشت.

دکتر فانگ فانگ ژانگ، دانشیار دانشکده فریدمن، “نتایج ما از این ایده حمایت می کند که در حالی که استفاده از مکمل ها به افزایش سطح دریافت کل مواد مغذی کمک می کند، ارتباط مفیدی با مواد مغذی از غذاهایی که با مکمل ها دیده نمی شوند وجود دارد.” و نویسنده ارشد و مسئول این مطالعه در بیانیه ای گفت.

او گفت: «این مطالعه همچنین اهمیت شناسایی منبع مواد مغذی را هنگام ارزیابی پیامدهای مرگ و میر تأیید می کند.

صنعت مکمل تا حد زیادی توسط FDA تنظیم نشده است

سازمان غذا و دارو (FDA) نقش بسیار محدودی در تنظیم مکمل ها دارد.

زیر قانون سلامت و آموزش مکمل های غذایی (DSHEA)، FDA مجاز به بررسی مکمل های غذایی از نظر ایمنی و اثربخشی قبل از عرضه به بازار نیست.

به گفته دیکسون، در عوض، نقش FDA در نظارت بر مکمل‌ها واکنشی‌تر است، فقط زمانی که تعداد قابل توجهی از افراد عوارض جانبی نامطلوب محصول را گزارش کنند، مکمل را از قفسه‌ها بیرون می‌کشد یا استفاده از آن را محدود می‌کند.

دیکسون خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر، بار اثبات اینکه یک مکمل ممکن است باعث آسیب شود بر عهده مصرف کننده است نه FDA.

علاوه بر این، DSHEA به زبان خاصی روی برچسب بسته بندی مکمل ها اجازه می دهد که بسیاری از مصرف کنندگان آن را گیج کننده می دانند، مانند “حمایت از سلامت سیستم ایمنی” یا “بهتر از یک داروی تجویزی عمل می کند.” مطابق با سازمان غذا و دارو، اگر ادعایی برای درست بودن خیلی خوب به نظر می رسد، احتمالاً همینطور است.

دیکسون گفت: “همه اینها به محیطی منجر شده است که در آن بسیاری از مردم به ایمنی و کارایی مکمل های غذایی بیش از آنچه که شواهد تحقیقاتی موجود تضمین می کنند، ایمان دارند.”

مکمل ها نباید جایگزین یک رژیم غذایی متعادل شوند

متخصصان سلامت معتقدند که به طور کلی رژیم غذایی ما باید منبع اصلی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها باشد.

دکتر جاناتان استگال، انکولوژیست یکپارچه و مدیر پزشکی مرکز پزشکی پیشرفته می گوید: «مکمل های غذایی نمی توانند رژیم غذایی ضعیف را جبران کنند.

او گفت: «مکمل‌های رژیمی باید برای شرایط خاص برای رفع کمبودهای قابل اندازه‌گیری در بدن باشد و نه منبعی برای مگا دوز در تلاش برای ایجاد سلامتی».

دیکسون می گوید که بدن ما طوری طراحی شده است که مواد مغذی را همانطور که به طور طبیعی در غذاها وجود دارد جذب و استفاده کند. هنگامی که ما سطوح بالایی از مواد مغذی را از مکمل های غذایی دریافت می کنیم، ویتامین ها و مواد معدنی ما شروع به رقابت برای جذب می کنند، که در نهایت می تواند منجر به عدم تعادل مواد مغذی خطرناک شود.

به جای مصرف مکمل های غذایی، اکثر کارشناسان سلامت توصیه می کنند که از یک رژیم غذایی سالم و گیاهی سرشار از سبزیجات، میوه ها، حبوبات و غلات پیروی کنید.

اگر قصد مصرف مکمل را دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. آنها می توانند تعیین کنند که آیا مکمل برای شما بی خطر و مفید است یا خیر.

خط پایین

یک مطالعه جدید از دانشگاه تافتز نشان داد که مواد مغذی موجود در غذا، نه مکمل‌ها، با کاهش خطر مرگ مرتبط است.

در واقع، مصرف بیش از حد کلسیم از مکمل ها، خطر مرگ ناشی از سرطان را در افراد افزایش می دهد. متخصصان سلامت موافقند که اگرچه همه مکمل‌ها مضر نیستند، اما یک رژیم غذایی متعادل و سالم بهترین راه برای دریافت مواد مغذی است.