آیا تا به حال چیزی خورده اید که فکر می کردید بد است و بلافاصله فکر کرده اید: “چگونه می توانم بدنم را بازسازی کنم و غذای بد را جبران کنم؟”

این یکی از رایج ترین عباراتی است که من به عنوان یک متخصص تغذیه ثبت شده می شنوم.

متأسفانه ، تنظیم مجدد یا انجام کارها برای جبران آنچه که خورده اید توصیه نمی شود ، سالم است یا به نتایج مورد نظر شما می رسد.

اما اگر این فکر را داشته اید یا اقدامی برای “لغو” خوردن غذاهایی که فکر می کنید بد هستند انجام داده اید ، کاملاً قابل درک است که چرا فکر می کنید این کاری است که باید انجام دهید.

پیامهای زیادی در مورد غذا و تغذیه این است که شما همیشه 100٪ کامل هستید ، و اگر اینطور نیست ، باید سم زدایی کنید ، دوباره تنظیم کنید ، تمیز کنید ، دو برابر بیشتر به باشگاه بروید یا کمتر غذا بخورید ، و لیست همچنان ادامه دارد به

شاید برای شما این سال پیش آمده باشد که چرا تنظیم مجدد بهترین راه برای مقابله با شرایطی نیست که این اتفاق می افتد و در عوض باید چه کار کنم؟ به خواندن ادامه دهید و ما شیرجه می زنیم!

چرا بدن شما نیازی به بازیابی ندارد (به علاوه اینکه چگونه می تواند به سلامتی و اهداف بلند مدت شما آسیب برساند)

مفهوم تنظیم مجدد و جبران خوردن غذاهای بد از مفهومی به نام اخلاق تغذیه نشأت می گیرد که از غذاها به عنوان “خوب” یا “بد” یاد می کند.

به طور کلی ، غذاهای مغذی اغلب در دسته “خوب” قرار می گیرند ، در حالی که غذاهای دلپذیرتر در گروه “بد” قرار می گیرند.

مشکل مفهوم اخلاق غذا این است که می تواند رابطه شما را با غذا پیچیده و پیچیده کند.

وقتی برچسب های “خوب” و “بد” را به غذا اختصاص می دهیم ، غذا سیاه و سفید می شود ، درست و غلط ، و غذایی که می خوریم (یا نمی خوریم) شروع به تعیین احساس ما می کند.

به عنوان مثال ، اگر انتخاب های “خوب” انجام دهیم ، ممکن است احساس غرور و اعتماد به نفس داشته باشیم. با این حال وقتی انتخاب های “بد” انجام می دهیم ، ممکن است احساس شرم و گناه کنیم.

این به طور طبیعی باعث می شود از غذاهایی که در گروه “بد” قرار می گیرند اجتناب یا محدود کنیم.

اما از آنجا که ما انسان هستیم ، اغلب نمی توانیم این کار را انجام دهیم – و به دلایل خوبی نیز! اغلب غذاهای دسته “بد” واقعاً خوب هستند و غذاهایی هستند که ما واقعاً می خواهیم در اعماق آنها داشته باشیم ، که کاملاً خوب و با دقت انجام می شود!

این قوانین غذا خوردن و خطوط ناهموار درست و غلط باعث می شود دائماً با خود در جنگ باشیم. ما به خود می گوییم که نباید غذاهای “بد” بخوریم ، اما می دانیم که واقعاً آنها را می خواهیم ، بنابراین در نهایت آنها را داریم. این در نهایت باعث می شود ما بخواهیم در وهله اول بازیابی و خوردن غذاهای “بد” را جبران کنیم.

با این حال ، این افکار و رفتارها اغلب می توانند ناراحت شوند و منجر به ارتباط ناسالم با غذا و بدن شما شود و در نهایت به سلامت جسمی ، روحی و روانی شما آسیب برساند.

آیا برخی از غذاها واقعا خوب و برخی دیگر واقعا بد نیستند؟

اکنون وقت آن است که با خود بگویید: “خوب ، اریکا ، برخی از غذاها برای من خوب نیستند و من نباید آنها را بخورم ، بنابراین چه اشکالی دارد که در پاسخ به آنها احساس گناه داشته باشم و آنها را” خوب “کنم؟ ”.

در اینجا ممکن است به چند مشکل برخورد کنیم ، و اینجاست که ماهیت نامتعادل چرخه همه یا هیچ آغاز می شود.

چرخه همه یا هیچ

طیف متعادل سازی ابزاری است که در اینجا در Nutrition Stripped برای توصیف چرخه تغذیه متعادل استفاده می کنیم. از یک سو ما لذت می بریم و از طرف دیگر غذا داریم. جایی در وسط آنها جمع می شوند – در اینجا تعادل را پیدا می کنیم. با این حال ، در دو انتهای قطبی شدن طیف ، ما انتهای “همه جانبه” و “همه جانبه” طیفی داریم که می خواهیم از آنها اجتناب کنیم.

اگر با ابزار طیف تعادل ما آشنایی ندارید ، می توانید راهنمای رایگان ما را بارگیری کنید ، که با جزئیات بیشتری به شما می پردازد!

وقتی سعی می کنیم این کار را جبران کنیم ، در نهایت کاری را انجام می دهیم که در طیف تعادل به آن “نوسان پاندول” می گوییم. ما به سرعت از پایان لذت طیف غذایی به “همه چیز در انتهای” غذا حرکت می کنیم.

همه چیز ممکن است مانند محدودیت بیشتر غذاهای “بد” ، شمارش کالری ، شمارش کلان ، قوانین دقیق رژیم غذایی و برنامه غذایی باشد. همه در تلاش برای جبران خوردن غذاهای بد هستند.

اما فکر می کنید وقتی زمان زیادی را در انتهای طیف می گذرانیم ، چه اتفاقی می افتد؟ حدس زده اید ، ما به انتهای “کامل” طیف باز می گردیم.

اینجا یک پاندول را تصور کنید. اگر بیش از حد به یک جهت بکشیم ، سرانجام پاندول در جهت مخالف محکم تر و سریعتر می چرخد.

پایان “کلی” ممکن است مانند پرخوری ، لذت بیش از حد ، عدم کنترل غذا بدون توجه به تغذیه به نظر برسد.

چیزی که ما توصیف می کنیم چرخه همه یا هیچ است.

به جای تنظیم مجدد و جبران خوردن غذاهای بد چه باید کرد

اکنون می دانیم که غذا “بد” تلقی می شود و تلاش برای جبران مصرف آن رابطه نامتعادل و منفی با غذا ایجاد می کند.

بنابراین در عوض می خواهیم چه کار کنیم؟

اخلاق را حذف کرده و هر دو انتهای طیف تعادل را ارزیابی کنید. ما می خواهیم از غذا ، کل غذا ، درست به همان شکلی که هست قدردانی کنیم.

ما می خواهیم به یاد داشته باشیم که غذا فقط غذا است. این یا تغذیه است ، لذت است یا ترکیبی از هر دو است. در واقع چیزی به نام غذای خوب یا بد وجود ندارد.

هنگامی که موفق به انجام این کار شدیم ، می توانیم غذاهایی را انتخاب کنیم که برای ما واقعی و درست به نظر می رسند. ما دیگر مجبور نیستیم غذاهای بد را جبران کنیم. ما می توانیم به راحتی در امتداد طیف ترازو حرکت کنیم ، بجای اینکه محکم و ناهموار مانند یک پاندول از یک سر قطبی به طرف دیگر به جلو و عقب بچرخیم.

خوردن به این روش دقیقاً همان چیزی است که ما در روش تغذیه دقیق آموزش می دهیم. ما به شما آموزش می دهیم که چگونه از طیف تعادل روزانه خود برای بازتاب و انجام اقدامات عمدی و دقیق استفاده کنید که میزان مناسب تعادل بین خوردن و لذت بردن از غذا را ایجاد می کند.

ما مراحل بهبود رابطه شما با غذا را ترجمه می کنیم و به شما می آموزیم که چگونه یک رابطه جدید ایجاد کنید که باعث رشد ، ثبات و حمایت شود.

شما می توانید کارگاه آموزشی رایگان ما را تماشا کنید تا بیاموزید که چگونه با انتخاب های غذایی خود تعادل بیشتری داشته باشید تا از وسواس غذایی و رژیم غذایی فارغ باشید ، وزن متعادلی داشته باشید و رابطه مثبتی با غذا و بدن خود برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *