بسیاری از اوقات زنانی که به روند کاهش وزن مراجعه می کنند از کاهش وزن شکایت دارند !! آنها می گویند ما همه کار کرده ایم ، اما چند پوند دیگر نمی میرد. اغلب ، هنگامی که آنها را بررسی می کنیم ، می بینیم که برخی مشکلات هورمونی دارند. در واقع ، به طور خلاصه ، می توانیم در 4 هورمون عدم تعادل وجود داشته باشیم: استروژن ، انسولین ، کورتیزول و آدیپونکتین. بیایید امروز در مورد عدم تعادل استروژن صحبت کنیم.

عدم تعادل و استروژن بالا در خون با عمل بر اندام ها از روند کاهش وزن جلوگیری می کند و در واقع حتی مشخص شده است که نوع چاقی زنان (گلابی شکل) با این هورمون ارتباط دارد. بنابراین اکنون این سال مطرح است که چگونه باید هورمون ها را متعادل کنیم. یکی از راههای اصلی برای دریافت فیبر کافی.

وقتی به مطالعات بزرگ فراتحلیل نگاه می کنیم. مشاهده می کنیم که مصرف فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد و حتی از سرطان هایی مانند سینه ، آندومتر و سرطان جلوگیری کند. با مصرف و مصرف صحیح فیبر ، استروژن موجود در بدن را با تأثیر بر گیرنده های استروژن کاهش می دهیم.

همه می دانیم که منابع اصلی فیبر سبزیجات و حبوبات ، به ویژه سبزیجات کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و …) و محصولاتی مانند تخم کتان و چیا است که در بین من بسیار محبوب است.) ⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀ ⠀

خوب! برای زنان ، بین 25 تا 40 گرم فیبر در روز یک هدف خوب است (توجه: به خاطر داشته باشید که سبزیجات به ویژه کلم می تواند باعث نفخ شود ، استفاده از کپسول های کربوژل و نوشیدن آب کافی برای این مورد ممکن است مناسب باشد!)

برای عملی کردن این ایده ، من یک صبحانه خوشمزه ارائه می دهم که فوق العاده است و تقریباً فیبر لازم را تأمین می کند:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم

بروکسل (2 فنجان): 8 گرم

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

میوه یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

آیا دوست دارید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید …

حالا به ما بگویید ، آیا فکر کرده اید که روزانه چقدر فیبر دریافت می کنید؟ منبع فیبر مورد علاقه شما چیست و چگونه می توان آن را روزانه دریافت کرد؟

موفقیت و سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *