مجموعه جدیدی از دستورالعمل ها منتشر شده است که بر رابطه پزشک و بیمار و همچنین رژیم غذایی و سبک زندگی تمرکز دارد.

در پینترست به اشتراک بگذارید
ورزش یکی از مولفه های دستورالعمل برای مدیریت سطح کلسترول و کاهش خطر حمله قلبی و سکته است. گتی ایماژ

سطح کلسترول معمولاً فقط بر حسب اعداد در نظر گرفته می شود.

اما کارشناسان اکنون می گویند که چیزهای بیشتری در این مورد وجود دارد.

و، آنها می گویند، افراد زیادی وجود دارد و پزشک آنها می تواند در مورد آن انجام دهد.

دستورالعمل های جدید کلسترول ارائه شده است منتشر شده توسط کالج قلب و عروق آمریکا و انجمن قلب آمریکا.

محققان این دو سازمان یافته‌های جدید را در دستورالعمل‌های قبلی که در سال 2013 تصویب شده بودند، گنجاندند.

«اینها دستورالعمل‌های مبتنی بر عقیده نیستند. دکتر نیل جی استون، استاد پزشکی (قلب و عروق) و پزشکی پیشگیرانه در دانشگاه نورث وسترن در ایلینویز و نایب رئیس کمیته نگارش دستورالعمل‌ها، این دستورالعمل‌های مبتنی بر شواهد بود، به این معنی که آنها چیزهای جدیدی را در این زمینه نشان می‌دهند. ، به Healthline گفت.

دستورالعمل های جدید شامل سطح آستانه 70 میلی گرم در دسی لیتر برای کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL یا “بد”) برای افراد در معرض خطری است که سابقه حمله قلبی یا سکته دارند.

توصیه ها شامل یک برنامه تهاجمی از استاتین ها برای افراد خاص است.

این دستورالعمل ها همچنین تمرکز ویژه ای بر بحث های بین پزشکان و بیماران در مورد تلاش برای جلوگیری از حمله قلبی یا سکته دارد.

«راهنمای سال 2013، واقعاً اولین دستورالعملی بود که تمرکز شدیدی بر تصمیم‌گیری مشترک داشت. استون گفت: این دستورالعمل‌های جدید می‌توانند این بحث خطر را بسیار بیشتر از آنچه پزشکان از آخرین دستورالعمل‌ها آگاه بودند، شخصی‌سازی کنند.

او می گوید 25 سال پیش، مردم اساساً می گفتند: “کلسترول خود را بشناسید.”

حدود 10 سال پیش، تمرکز روی ریسک تغییر کرد.

و این پنج سال پیش تقویت شد. و اکنون ما می گوییم، نه تنها ریسک خود را بدانید، بلکه بیایید ریسک خود را شخصی سازی کنیم.

این دیدگاه جدید به معنای مراقبت سفارشی بی سابقه است.

دکتر لزلی چو، متخصص قلب در کلینیک کلیولند، به Healthline گفت که همه باید در مورد کلسترول نگران باشند، زیرا “علت شماره یک مرگ و میر در [the] ایالات متحده هنوز بیماری قلبی است.

عوامل خطر رایج برای کلسترول بالا

استون توضیح می دهد که عوامل متعددی وجود دارد که بر ریسک شخصی تأثیر می گذارد.

این شامل:

  • سابقه خانوادگی بیماری قلبی
  • کلسترول LDL بالای 160 میلی گرم در دسی لیتر
  • بیماری مزمن کلیوی
  • عوامل خطر متابولیک (به نام سندرم متابولیک)
  • اختلالات التهابی
  • سابقه بارداری، مانند پره اکلامپسی یا یائسگی قبل از 40 سالگی
  • تری گلیسیرید پایدار بیش از 175 میلی گرم در دسی لیتر

با افزودن عوامل شخصی‌سازی جدید به دستورالعمل‌ها، پزشکان می‌توانند برنامه سبک زندگی سالم برای قلب را با بیماران سفارشی کنند.

سپس بیماران می توانند توصیه های خاص را بر اساس عوامل خطر منحصر به فرد خود اجرا کنند.

شروع جوانی

دانستن سطح کلسترول و عوامل خطر گام های اولیه بسیار مهم است.

چو گفت: «مهمترین چیز دانستن شماره شماست. من همیشه از اینکه می بینم برخی از بیماران تا 40 سالگی کلسترول خود را بررسی نمی کنند شوکه می شوم. کلسترول خود را چک کنید این دستورالعمل اکنون کنترل کلسترول را در 20 بیان می کند.

استون همچنین پیشنهاد می کند که زودتر شروع کنید.

او گفت: “اگر به اندازه کافی در زندگی خود شروع کنید، شاید حتی با افزایش سن و نیاز به دارو، عوامل خطری که شما را در این گروه های پرخطر قرار می دهد، دریافت نکنید.” پس اگر می گویید من نمی خواهم دارو بخورم، از جوانی شروع کن. افرادی که می گویند “من 20 یا 30 ساله هستم، می توانم تا 50 یا 60 سالگی صبر کنم” قایق را از دست می دهند.

استون گفت: برای بزرگسالان جوان مبتلا به سندرم متابولیک، که در آن “در حدود وسط ضعیف می شوند، قند خونشان بالاتر است، تری گلیسیرید آنها بالاتر است، HDL ممکن است پایین باشد… سبک زندگی مهم است نه دارو”.

او گفت: «ما در گروه سنی 20 تا 39 سال استرس داریم، ما روی سبک زندگی تمرکز می‌کنیم تا این عوامل خطر سندرم متابولیک را کاهش دهیم، زیرا اگر بدتر شوند، هم به دیابت و هم به بیماری قلبی منجر می‌شود.»

افرادی که از داروهای کاهش دهنده کلسترول استفاده می کنند، می توانند با رعایت رژیم غذایی سالم برای قلب، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهند.

استون گفت: «بسیاری از مردم برای سال‌های طولانی به اشتباه فکر می‌کردند که اگر دارویی برای کلسترول مصرف کنید، مانند استاتین، می‌توانید هر چه می‌خواهید بخورید. این درست نیست، زیرا شما میزان کلسترول کاهش یافته را کاهش می دهید، بنابراین اساساً مزیت آن را به حداقل می رسانید.

استون افزود: “ما فکر می کنیم اگر قصد مصرف دارو را دارید، باید سعی کنید برای جلوگیری از این حمله قلبی یا سکته، سود را به حداکثر برسانید.”

چالش اولویت‌بندی سلامت

استون چندین مشاهدات را در مورد چالش هایی که افراد در حفظ سطح کلسترول سالم با آن مواجه هستند، تشریح می کند.

“من یک پزشک شاغل هستم [of] 48 سال. من مدت زیادی است که در مورد سبک زندگی به بیماران مشاوره می دهم. یکی از بزرگترین چالش هایی که برای اکثر بیماران پیدا می کنم، اولویت بندی است. بیماران باید سبک زندگی را در اولویت قرار دهند. اگر این یک اولویت نباشد، این اتفاق نخواهد افتاد.»

داشتن محدودیت نیز کمک می کند.

استون گفت: «در واقع باید حد و حدود خود را مشخص کنید. شما نمی توانید هر چیزی را که می خواهید بخورید و تلویزیون بی پایان تماشا کنید. کنترل بخش و فعالیت منظم مورد نیاز است. شما باید تصمیم بگیرید که چگونه یک سبک زندگی سالم را در زندگی خود جای دهید. انجام این کار مستلزم آمادگی خاصی است.»

و باید بخشی از برنامه روزانه شما باشد.

استون گفت: “من فکر می کنم بزرگترین مانع این است که مردم بفهمند که باید به طور جدی در مورد اولویت دادن به سلامت قلب فکر کنند.” ما امیدواریم که دستورالعمل ها به مردم نشان دهد که این مهم است، به خصوص در زمانی که آنها جوان تر هستند و همچنین زمانی که تحت درمان هستند. توصیه می شود که دارودرمانی بهانه ای برای کنار گذاشتن یک سبک زندگی سالم نیست.»

شروع گفتگو با تیم پزشکی خود بهترین راه برای اطمینان از دریافت ارزیابی ریسک شخصی و آگاهی کامل در مورد نحوه جلوگیری از حمله قلبی یا سکته است.

آنچه والدین باید بدانند

کلسترول بالا از دوران کودکی شروع می شود، بنابراین این وظیفه والدین است که مطمئن شوند فرزندانشان از یک رژیم غذایی سالم برای قلب پر از سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، گوشت بدون چربی، ماهی، لوبیا و لبنیات بدون چربی یا کم چرب استفاده می کنند.

آنها همچنین باید قندهای اضافه شده را محدود کنند.

دکتر کیت کرونان، ویراستار پزشکی KidsHealth.org، چالشی که بسیاری از والدین با آن روبرو هستند را توضیح می دهد.

کرونان به Healthline گفت: «کودکان اغلب نمی خواهند از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنند. “دوستان آنها ممکن است رژیم غذایی کمتری دارند و آنها هم همین را می خواهند. آنها خود را بالغ نمی دانند و بنابراین مانند والدین نگران سلامت آینده خود نیستند. زمان کاناپه و تماشای صفحه نمایش به طور قابل توجهی با فعالیت بدنی مناسب و ورزش واقعی تداخل دارد.

برای حفظ سلامت قلب کودکان، کرونان موارد زیر را پیشنهاد می کند:

  • الگوی خوبی در سبک زندگی و غذا خوردن باشید.
  • یک رژیم غذایی سالم برای قلب ارائه دهید.
  • نوشیدنی ها و غذاهای حاوی قند اضافه را محدود کنید.
  • خوردن آگاهانه را آموزش دهید.
  • اطلاعات تغذیه ای را برای محدود کردن کلسترول و همچنین چربی های اشباع و ترانس بررسی کنید.
  • ورزش را ترویج دهید.
  • به آنها در حفظ وزن سالم کمک کنید.

خط پایین

دستورالعمل های جدید رویکرد پزشک را برای کمک به بیماران برای کاهش خطر ابتلا به کلسترول بالا و بیماری های مرتبط با آن شخصی می کند.

دانستن سطح کلسترول و عوامل خطر و همچنین داشتن یک سبک زندگی سالم برای قلب در پیشگیری از حمله قلبی و سکته مهم است.

اقدامات پیشگیرانه می تواند از 20 سالگی شروع شود. والدین می توانند با ترویج رژیم غذایی مناسب و ورزش به کودکان کمک کنند تا پای سالم قلب خود را حفظ کنند.