گردو می تواند یک غذای دشوار باشد – خوشمزه و سالم است ، اما از نظر کالری نیز غلیظ است. برای خواندن همه چیز در مورد تغذیه گردو ، مزایای احتمالی و نحوه استفاده از آنها در برنامه تغذیه سالم خود ، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

حقایق تغذیه گردو

Quyen Vu ، متخصص تغذیه آشپزی در Beachbody می گوید: “گردو دارای کالری متراکم است.” “بنابراین شما نمی خواهید در خوردن آنها زیاده روی کنید. با این حال ، آنها هنوز هم می توانند در برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن گنجانده شوند. “

وو توصیه می کند که اگر طعم آنها را دوست ندارید – مانند این شکلات شکلاتی گردو شاه توت – یا به صورت خام و بدون نمک بخرید و ادویه های مورد علاقه خود را اضافه کنید.

به طور کلی ، گردو حاوی آهن ، منیزیم و فسفر و همچنین چربی ها و پروتئین های سالم است.

در اینجا اطلاعات تغذیه ای گردو آمده است.

ارزش غذایی گردو

گردو خام ، 1 اونس ، حدود 14 نصف

کالری 185
پروتئین 4.31 گرم
چاق 18.5 گرم
کربوهیدرات ها 3.88 گرم
فیبر 1.9 گرم
کلسیم 27.8 میلی گرم
آهن ، Fe .825 میلی گرم
منیزیم 44.8 میلی گرم
فسفر 98.1 میلی گرم
مس 0.451 میلی گرم

اکنون که اطلاعات تغذیه گردو را مرور کرده ایم ، به راحتی می توانید با این آجیل های پر کالری افراط کنید ، اما افزودن مقداری از رژیم غذایی روزانه به شما کمک می کند تا از مزایای آن استفاده کنید.

همانطور که وو می گوید ، خوردن گردو هر روز بستگی به اهداف تغذیه شما و منابع چربی دیگر شما در طول روز دارد.

او می گوید: “به طور کلی ، بیش از یک تا دو قاشق غذاخوری در هر وعده غذا نخورید.” “به خاطر داشته باشید که اگر سعی می کنید روزانه محتوای سدیم خود را تماشا کنید ، بدون نمک بهتر است ، زیرا نسخه های شور نیز در مصرف کلی سدیم شما نقش دارد.”

سعی کنید چند عدد گردو را به غذایی با چربی کمتر اضافه کنید ، مانند این سالاد کبابی رومینه و گردو.

1. گردو حاوی چربی خوب و اسیدهای چرب امگا 3 است

زنی که غذای مدیترانه ای می خورد

گردو حتی اگر چربی بالایی داشته باشد ، اما دارای نوع چربی خوب – اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه است.

طبق مطالعه ای که بر روی تأثیر گردو بر چربی خون و سلامت قلب انجام شده است ، رژیم غذایی با گردو می تواند کلسترول کل و کلسترول LDL را کاهش دهد ، کلسترول “بد” ، که می تواند خطر سکته مغزی را افزایش دهد.

گردو همچنین دارای α- لینولنیک اسید ، اسید چرب امگا 3 است که می تواند مزایای سلامتی را به همراه داشته باشد.

2. گردو حاوی ترکیباتی شبیه آنتی اکسیدان است

بر اساس یک مطالعه در سال 2020 ، گردو حاوی خواص آنتی اکسیدانی است که ممکن است به کاهش عوارض جانبی مرتبط با پیری کمک کند.

هدر هنکس ، مشاور پزشکی و متخصص تغذیه می گوید ، گردو اغلب به عنوان غذای مغزی شناخته می شود ، زیرا نشان داده شده است که به طور بالقوه مزایای شناختی را در افراد مسن ایجاد می کند و آنها را به یک رژیم غذایی عالی اضافه می کند.

هنکس دوست دارد یک گردو را در یک خرما Medjool برای یک میان وعده خوشمزه بپیچد یا یک توپ انرژی خانگی را در گردوی خرد شده برای یک غذای ترد بپیچد.

اگر به دنبال افزایش سبزیجات خود هستید ، چند عدد از آنها را در سالاد توت فرنگی و اسفناج بریزید.

3. گردو حاوی مواد معدنی است

مس ، چیزی که بدن شما نمی تواند خودش بسازد اما به آن نیاز دارد ، در گردو یافت می شود.

وقتی مس مصرف می کنید ، با آهن کار می کند تا سلول های خونی و عروق شما را سالم نگه دارد و به جذب آهن برای شادابی استخوان ها کمک می کند.

4. گردو به افزایش سیری کمک می کند

دستور تهیه بلوند سیب

اگر این مزایای بالقوه دیگر تغذیه گردو جذاب به نظر برسد ، در اینجا می توانید هر روز به آن توجه کنید.

آیا فکر می کنید درست قبل از ناهار در حال محو شدن هستید یا دچار رکود 3 بعد از ظهر شده اید؟

خبر خوب: طبق یک مطالعه کوچک ، گردو می تواند به شما در احساس سیری کمک کند.

بنابراین مقداری از ماست صبحانه خود را بپاشید ، یا یک مشت گردو را در میان وعده های فوق العاده پردازش شده در دستگاه خودکار اداری انتخاب کنید.

در اینجا چند دستور العمل دیگر با دستور العمل هایی که باید امتحان کنید آورده شده است:

گردو توت فرنگی و جو دو سر

بلوند سیب بدون گردو

فنجان جو دوسر پخته با کشمش و گردو

آیا به دنبال اطلاعات تغذیه ای تخصصی تری هستید؟ به BODNutrition.com سر بزنید و بیاموزید که چگونه با استفاده از دو برنامه تغذیه ما ، 2B Mindset و Portion Fix ، در دراز مدت تغذیه سالم داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *