انتخاب و ذخیره سازی

آووکادو را می توان در تمام طول سال به راحتی در بازار یافت. میوه های متوسط ​​و کاملاً رسیده با عطر مطبوع بخرید. میوه را به آرامی فشار دهید تا میزان آمادگی آن برای مصرف بررسی شود.

از میوه های بسیار سفت اجتناب کنید زیرا ممکن است زمان زیادی برای رسیدن آنها طول بکشد. از سوی دیگر ، از خرید میوه های بسیار نرم و رسیده بپرهیزید زیرا تمایل به قارچ بودن و طعم ندارند. به دنبال هرگونه بریدگی ، لک و کبودی سطحی باشید و در صورت وجود از آنها اجتناب کنید.

هنگامی که در خانه هستید ، آنها را در یک سبد میوه ، در یک مکان تاریک و خنک نگهداری کنید. میوه های نارس معمولاً در یک کاغذ با موز یا سیب رسیده قرار می گیرند تا رسیدن آنها سریعتر شود.

روش های تهیه و سرو

آووکادو دارای طعم دلپذیر آجیل ، بافت کره و طعم خنثی است. برای خوردن ، میوه را به صورت طولی از مرکز آن تا دور دانه برش دهید. سپس نیمه ها را در جهت مخالف بچرخانید یا بچرخانید و آنها را به آرامی از هم جدا کنید. دانه را با استفاده از قاشق بریزید. پوست را به آرامی با انگشتان خود از انتهای ساقه آن جدا کنید. گوشت را با استفاده از چاقو به مکعب های دلخواه برش دهید.

قسمت های بریده شده میوه را در آب لیمو بپاشید یا آبکشی کنید تا از تغییر رنگ قهوه ای آنزیمی جلوگیری شود.

با احترام: کتاب آشپزی ضروری گیاهخواری از پرس خلیج تندر.
در اینجا چند نکته برای خدمت ارائه شده است:

  • در بسیاری از مناطق آمریکای مرکزی ، آووکادو “به اندازه حال” با مقداری فلفل ، آب لیمو و نمک اضافه شده است.

  • قسمت ها یا مکعب های آن را می توان به سالاد سبزیجات/میوه ، سالسا و غیره اضافه کرد.

  • آووکادوی پوره شده در تهیه پولنتا و پنکیک مکزیکی استفاده می شود. گوآکاموله شیره مکزیکی مبتنی بر آووکادو است.

  • به طور مشابه ، گوآساکا نوعی ونزوئلایی از سالسای گوآکاموله است که با استفاده از سرکه به جای آب لیمو تهیه می شود.

  • خالص ، ممکن است با بستنی ، شیک و آب میوه مخلوط شود.

مشخصات ایمنی

آووکادوهای خام و نارس منابع غنی از تانن هستند. محتوای بالای تانن آنها را تلخ و ناخوشایند می کند. همچنین ، مقدار زیاد تانن در غذا مانع جذب ویتامین ها و مواد معدنی در روده می شود.

اگرچه بسیار نادر است ، اما خوردن آووکادو ممکن است در برخی از افراد حساس به لاتکس علائم آلرژیک ایجاد کند. علائم ممکن است شامل خارش در گلو ، کهیر ، آبریزش بینی ، تنگی نفس و غیره باشد. اغلب ، این علائم خفیف و خود محدود کننده هستند. (سلب مسئولیت پزشکی).

≻≻- بازگشت به میوه ها از جانب آووکادوهابه برای مشاهده لیستی چشمگیر از انواع میوه ها با توضیحات کامل در مورد حقایق تغذیه ای و مزایای سلامتی ، به اینجا مراجعه کنید.

≻≻- بازگشت به صفحه نخست.

منابع بیشتر:

  1. Persea americana- دانشگاه باغبانی پردو.

  2. پایگاه داده ملی تغذیه USDA



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *