انتخاب

کلم بروکلی تازه را به صورت دسته ای می توانید در تمام طول سال در ایالات متحده در دسترس قرار دهید

به دنبال ساقه های سبز روشن با سرهای جمع و جور سبز آبی گلها و برگهای ترد و سبز تیره باشید. ممکن است مقداری گلدهی در هر دسته مجاز باشد (6-8 گل زرد در هر دسته). برای پخت یکنواخت ساقه های برش دار با اندازه یکسان (طول 6 اینچ) را انتخاب کنید.

از هرگونه لنگیدن ، بریدگی یا شکاف در ساقه ، شاخه های شکسته یا خرد شده یا زرد شدن گلها خودداری کنید.

همچنین از هرگونه رنگ سفید یا تغییر رنگ یافته (آفتاب سوختگی) و همراه با گلها ، بافتهای برگ یا ساقه آغشته به آب نرم و بی رنگ (آسیب انجماد) خودداری کنید.

ذخیره سازی

در خانه ، شاخه های کلم بروکلی شسته نشده را بلافاصله پس از خرید در کیسه پلاستیکی در بسته در یخچال نگهداری کنید زیرا اگر در دمای اتاق نگهداری شوند به زودی پژمرده می شوند. اگرچه می توان آنها را تا 3-4 روز در سردخانه نگهداری کرد ، اما از سبزیجات تازه بروکلینی باید در اسرع وقت استفاده کرد تا از مزایای آن برخوردار شد.

روش های تهیه و سرو

بروکلینی در ایالات متحده ، اروپا و آسیا به طور فزاینده ای محبوب می شود. از جوانه ها و ساقه های گل تازه در انواع غذاها استفاده می شود.

ساقه های نرم و بلند آن و گلهای کوچک آن طعم ظریف فلفلی و کمی شیرین را به ارمغان می آورند که یادآور مارچوبه است. طعم آن به خوبی با خردل ، سس سویا ، سرکه ، کره ، روغن زیتون ، لیمو ، خرچنگ ، ​​استیک ، گوشت خوک ، پنیر ، هویج ، پیاز و دانه کنجد تکمیل می شود.

درست قبل از پخت ، برگها را با آب جاری تمیز بشویید تا شن و ماسه سطحی برداشته شود. در صورت سفت بودن پایه ساقه ضخیم را برش دهید. در غیر این صورت ، فقط از آنها در آشپزی استفاده کنید.

از کل ساقه ، خرد شده یا خرد شده در پخت و پز استفاده کنید. روشهای معمول پخت عبارتند از کباب کردن ، سرخ کردن ، بخارپز کردن ، جوشاندن و سرخ کردن.

در اینجا چند نکته برای خدمت ارائه شده است:

  • کلم بروکلی تازه را می توان به صورت سالاد به صورت خام مصرف کرد.

  • کلم بروکلی تازه پخته شده را تهیه کرده و با وینایگرت بالزامیک بپوشید.

  • این غذا فوق العاده به سوپ اضافه می شود و با معطرهای سبک چینی مانند سس سویا ، زنجبیل ، سیر و پیاز بهار سرخ می شود یا سرخ می شود.

  • می توان آن را به طعم و ظاهر برنج ، پاستا و غذاهای پیتزا اضافه کرد.

مشخصات ایمنی

  • گرم کردن باقیمانده سبزیجات برگ دار سبزیجات خانواده Brassica ممکن است باعث تبدیل نیترات به نیتریت و نیتروزامین توسط باکتری های خاصی شود که در غذاهای آماده غنی از نیترات مانند بروکلی رشد می کنند. این ترکیبات سمی ممکن است برای سلامتی مضر باشد.

  • فیتات ها و فیبرهای رژیمی موجود در بروکلینی ممکن است با فراهمی زیستی آهن ، کلسیم و منیزیم تداخل داشته باشند.

  • بروکلینی ، به عنوان سبزی خانواده براسیکا ، حاوی اسید اگزالیک است ، یک ماده طبیعی موجود در برخی از سبزیجات که ممکن است به عنوان سنگ اگزالات در مجاری ادراری متبلور شود. به افرادی که دارای سنگ اگزالات شناخته شده در مجاری ادراری هستند توصیه می شود از خوردن سبزیجات متعلق به خانواده Brassica اجتناب کنند. بنابراین مصرف کافی آب برای حفظ خروجی طبیعی ادرار ضروری است.

  • بروکلینی همچنین ممکن است حاوی گواتروژن باشد که ممکن است در تولید هورمون تیروئید اختلال ایجاد کند و می تواند باعث کمبود هورمون تیروکسین در افراد مبتلا به اختلال عملکرد تیروئید شود.

همچنین بخوانید ≻≻-

کلم بروکلی ارزش غذایی.

گل کلم ارزش غذایی.

≻≻-بازگشت به سبزیجات از جانب بروکلینیبه برای مشاهده لیستی چشمگیر از سبزیجات با توضیحات کامل در مورد حقایق تغذیه ای و مزایای سلامتی به اینجا مراجعه کنید.

≻≻-بازگشت به صفحه نخست.

منابع بیشتر:

  1. دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد صفحه سرطان- تغذیه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان (پیوند در پنجره جدیدی باز می شود).

  2. استانداردهای غذایی استرالیا و نیوزلند

  3. تحقیقات و توسعه سبزیجات دانشگاه ایالتی واشنگتن.

  4. تولید تخصصی (پیوند در پنجره جدید باز می شود).



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *