• گردو منبع غنی انرژی است و دارای بسیاری از مواد مغذی مفید برای سلامتی ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی است که برای سلامتی ضروری هستند.

  • اسیدهای چرب اشباع نشده (حدود 72٪) مانند اسید اولئیک و امگا 3 اسیدهای چرب ضروری مانند لینولئیک اسید ، آلفا لینولنیک اسید (ALA) و اسیدهای آراشیدونیک به وفور در مغز گردو وجود دارد.

  • متخصصان تغذیه گردو را در رژیم غذایی به دلیل مشخصات کلی لیپیدی مفیدشان در کاهش LDL یا “کلسترول بد” و افزایش HDL یا سطح “کلسترول خوب” در خون توصیه می کنند.

  • مطالعات تحقیقی نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای که سرشار از اسیدهای چرب تک اشباع نشده و اسیدهای چرب امگا 3 است ، ممکن است به کاهش خطرات بیماری عروق کرونر کمک کرده و سکته های مغزی را با ایجاد مشخصات چربی خون سالم کاهش دهد.

  • خوردن فقط یک مشت (25 گرم) گردو در روز می تواند حدود 90 درصد RDI (میزان توصیه شده روزانه مصرف) را تأمین کند. اسیدهای چرب امگا 3.

  • مطالعات تحقیقاتی نشان می دهد که اسیدهای چرب n-3 ، به دلیل دارا بودن اثرات ضد التهابی ، ممکن است به کاهش فشار خون ، کاهش بیماری عروق کرونر و خطر سکته مغزی کمک کند و از سرطان سینه ، روده بزرگ و پروستات محافظت کند.

  • علاوه بر این ، گردو دارای چندین فیتوشیمیایی آنتی اکسیدانی از جمله است ملاتونین ، اسید الاژیک ، ویتامین E ، کاروتنوئیدها و ترکیبات پلی فنولیکبه این ترکیبات دارای اثرات مثبت سلامتی در برابر سرطان ، پیری ، التهاب و بیماری های عصبی هستند.

  • دانشمندان دانشگاه اسکرانتون ، پنسیلوانیا ، به تازگی به این نتیجه رسیده اند که گردو دارای یکی از بالاترین سطح آنتی اکسیدان های پلی فنلی در بین تمام دانه ها و آجیل های خوراکی است. 100 گرم آجیل حمل می کند 13،541 میکرومول TE (معادل Trolox) از ظرفیت جذب رادیکال اکسیدان (ORAC). خوردن شش تا هفت گردو در روز می تواند به دفع اکثر رادیکال های آزاد عامل بیماری از بدن انسان کمک کند.

  • علاوه بر این ، آنها منبع بسیار خوبی برای ویتامین E، به ویژه غنی از γ -توکوفرول ؛ حدود 21 گرم در 100 گرم (حدود 140 درصد از مقادیر مورد نیاز روزانه) را حمل کنید. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی محلول در چربی است که برای حفظ یکپارچگی غشای سلولی و سلامت پوست با محافظت در برابر رادیکال های آزاد مضر ناشی از اکسیژن ضروری است.

  • آنها همچنین دارای چندین گروه مهم ویتامین B- کمپلکس مانند ریبوفلاوین ، نیاسین ، تیامین ، اسید پانتوتنیک ، ویتامین B-6 و فولات هستند.

  • آنها همچنین منبع غنی از مواد معدنی مانند منگنز ، مس، پتاسیم ، کلسیم ، اهن،
    منیزیم ، روی و سلنیوم. مس برای بسیاری از آنزیم های حیاتی ، از جمله سیتوکروم C- اکسیداز و سوپراکسید دیسموتاز ، کوفاکتور است (سایر مواد معدنی به عنوان عوامل مشترک برای این آنزیم منگنز و روی عمل می کنند). روی یک عامل مشترک در بسیاری از آنزیم ها است که رشد و نمو ، رشد غدد جنسی ، هضم و سنتز اسید نوکلئیک را تنظیم می کند. سلنیوم یک ریز مغذی مهم است که به عنوان یک عامل مشترک برای آنزیم های آنتی اکسیدانی مانند گلوتاتیون پراکسیداز

  • روغن گردو دارای عطر دلپذیر و دارای خواص قابض عالی است. هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود ، رطوبت پوست را افزایش داده و از خشکی محافظت می کند. همچنین در آشپزی استفاده می شود. در داروهای سنتی ، از آن در ماساژ درمانی ، رایحه درمانی و به عنوان “حامل یا روغن پایه” در صنایع دارویی و آرایشی استفاده می شود.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *