انتخاب و ذخیره سازی

کوماتسونا را می توان در هر مرحله برداشت کرد- از ریز سبزها تا گلهای گلدار. در حالی که جوان است ، برگهای آن طعم ملایمی دارند و بسیار شبیه اسفناج تهیه می شوند. با رشد گیاه ، ساقه ها سفت تر می شوند و طعم قوی تر و داغ تر می شود و بنابراین ، به زمان پخت طولانی تری نیاز دارند.

در بازار ، به دنبال سبزی تازه با برگهای ترد و سبز تیره باشید. از برگهای پژمرده ، لکه دار یا بی رنگ خودداری کنید.

در خانه ، برگها را بلافاصله پس از خرید در یخچال نگهداری کنید زیرا اگر در دمای اتاق نگهداری شوند به زودی پژمرده می شوند.

اگرچه می توان آنها را تا 3 روز در سردخانه ذخیره کرد ، اما از سبزیجات تازه کوماتسونا باید در اسرع وقت استفاده کرد تا از مزایای آن برخوردار شد.

روش های تهیه و سرو

کوماتسونا یک سبزی برگ سبز محبوب در رژیم ژاپنی است. برگهای تازه ، جوانه های گل و ساقه در انواع غذاهای سراسر شرق آسیا استفاده می شود.

قبل از پخت ، برگها را کاملاً در آب جاری تمیز بشویید تا شن و ماسه/خاک از بین برود و سپس حدود 30 دقیقه در آب شور بشویید تا باقی مانده حشره کش ها از بین بروند. دمبرگها و ساقه های ضخیم را کوتاه کنید.

در اینجا چند نکته برای خدمت ارائه شده است:

برنج سرخ شده با تخم مرغ و کوماتسونا. با احترام: Kakei.R
  • سبزیجات تازه خردل و اسفناج ژاپنی به صورت خام یا به عنوان سالاد مصرف می شوند یا از آب میوه آن لذت می برند.

  • برنج سرخ شده ساده را با تخم مرغ و اسفناج خردل ژاپنی تهیه کنید.

  • در ژاپن ، برگهای بالغ کوماتسونا به تنهایی به صورت بخارپز یا با سبزیجات دیگر مانند اسفناج مخلوط می شوند اوهیتاشیبه سبزیجات پخته شده با چاشنی خشک بونیتو ، دانه کنجد و آب سس سویا به عنوان چاشنی برای طعم دادن و رام کردن طعم تند و فلفلی تند می شوند.

  • در سوپ داشی با مرغ ، قارچ و پیاز سبز خرد شده استفاده کنید.

  • کوماتسونا را می توان جایگزین کلم ناپا (چینی) با نسخه طعم دارتر کیمچی کرد.

مشخصات ایمنی

  • گرم کردن باقی مانده اسفناج ژاپنی ممکن است باعث تبدیل نیترات به نیتریت و نیتروزامین توسط باکتری های خاصی شود که در غذاهای آماده غنی از نیترات مانند کوماتسونا ، اسفناج و بسیاری از سبزیجات سبز دیگر رشد می کنند. این ترکیبات سمی ممکن است برای سلامتی مضر باشد.

  • فیتات ها و فیبرهای رژیمی موجود در کوماتسونا ممکن است با فراهمی زیستی آهن ، کلسیم و منیزیم تداخل داشته باشند.

  • کوماتسونا ، از جمله سبزیجات خانواده براسیکا ، حاوی اسید اگزالیک است ، یک ماده طبیعی موجود در برخی از سبزیجات که ممکن است در برخی افراد به عنوان سنگ اگزالات در مجاری ادراری متبلور شود. به افرادی که دارای سنگ اگزالات شناخته شده در مجاری ادراری هستند توصیه می شود از خوردن سبزیجات متعلق به خانواده Brassica اجتناب کنند. بنابراین مصرف کافی آب برای حفظ خروجی طبیعی ادرار ضروری است.

  • کوماتسونا همچنین ممکن است حاوی گواتروژن باشد که ممکن است در تولید هورمون تیروئید اختلال ایجاد کند و می تواند باعث کمبود هورمون تیروکسین در افراد مبتلا به اختلال تیروئید شود.

(سلب مسئولیت پزشکی: اطلاعات و راهنماهای مرجع در این وب سایت فقط برای اطلاعات عمومی خواننده در نظر گرفته شده است. از این دارو برای تشخیص مشکلات سلامتی یا برای اهداف درمانی استفاده نمی شود. این جایگزینی برای مراقبت های پزشکی ارائه شده توسط یک متخصص بهداشت مجاز و مجاز نیست. لطفاً برای هرگونه مشاوره در مورد داروها ، با ارائه دهنده خدمات درمانی خود مشورت کنید.)

همچنین ممکن است دوست داشته باشید بخوانید

  1. ≺≺ میزونا ارزش غذایی.

  2. ≺≺ کلم بروکلی فواید سلامتی.

  3. ≺≺ کلم بروکلی چینی (Gai lan) مزایای سلامتی.

  4. ≺≺ کوماتسونا فواید سلامتی.

  5. ≺≺ خردل-سبز فواید سلامتی.

≺≺ بازگشت به سبزیجات از جانب کوماتسونابه برای مشاهده لیستی چشمگیر از سبزیجات با توضیحات کامل در مورد حقایق تغذیه ای و مزایای سلامتی به اینجا مراجعه کنید.

≺≺ بازگشت به صفحه نخست.

خواندن بیشتر:

  1. به دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد مراجعه کنید صفحه اطلاعات تغذیه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان (پیوند در پنجره جدید باز می شود).

  2. پایگاه ملی تغذیه USDA.

  3. شرکت بذر Kitazawa (پیوند در پنجره جدید باز می شود).

  4. تولید تخصصی (پیوند در پنجره جدید باز می شود).



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *