آیا به ایده های ناهار سالم برای نوجوانان نیاز دارید؟ در اینجا یک الهام کوچک برای شما وجود دارد!

ناهار می تواند برای هر کودکی یک چالش باشد. اما ناهار برای نوجوانان ، با اشتهای خود برای رشد و برنامه های شلوغ ، می تواند شما را به فکر تکرار چیپوتل بیاندازد. من کمی از شما الهام می گیرم ، آیا نوجوان شما برای تعطیلات تابستانی یا زمستانی در خانه است – یا فقط برای تعطیلات آخر هفته به ایده نیاز دارید.

از اینجا شروع کنید: ناهار سالم برای نوجوانان چیست؟

  • مواد مغذی رضایت بخش: پروتئین و چربی به ناهار کمک می کند تا سر جای خود بماند
  • چندین گروه غذایی: برخی از کودکان (مانند من) به سمت غذاهای نشاسته ای تمایل دارند. نشاسته ای مانند نان و ماکارونی اشکالی ندارد ، اما گروه های غذایی مختلف به کودک شما کمک می کند تا مواد مغذی مورد نیاز خود را بیشتر دریافت کند (مرتبط: چگونه به نوجوان گرسنه خود غذا بدهیم)
  • میوه ها و سبزیجات: آنها دارای فیبر و ویتامین ها و مواد معدنی مهم مانند ویتامین A و پتاسیم هستند. اکثر کودکان (و بزرگسالان!) تولید کافی ندارند. ناهار یک راه عالی برای کمک به کودکان (و بزرگسالان!) است.
  • بخشی که برای آنها مناسب است: هر کودکی متفاوت است. هر روز متفاوت است. به فرزند خود اعتماد کنید که مقدار مناسب غذا بخورد و از محدود کردن یا محدود کردن غذای خود اجتناب کنید.
پیتزا بیگل: ایده های ناهار برای نوجوانان

ایده های ناهار سالم برای نوجوانان

ایده های ناهار گرم برای نوجوانان

  • پیتزا قدیمی یا پیتزا با نان فرانسوی: روی آن را نان باگت یا نان باگت خرد شده با سس پیتزا ، پنیر و تزئینات دلخواه آنها قرار دهید و زیر گوشت مرغ یا توستر گرم کنید.
  • ماکارونی منجمد (مانند تورتلینی یا راویولی): بجوشانید و با سس قرمز در شیشه ها یا روغن زیتون و پارمزان سرو کنید
  • باقی مانده از یک شام گرم: آنها را بپوشید ظروف شیشه ای یک تکه می توان آنها را در مایکروویو گرم کرد
تخم مرغ در یک سوراخ: ایده های ناهار برای نوجوانان
  • ماکارونی و پنیر در جعبه یک سالاد جانبی یا سبزیجات مخلوط منجمد اضافه کنید
  • سوپ یا چیلی (از فروشگاه یا خانه خریداری شده است)
  • کسادیا: تهیه شده با پنیر ، لوبیای سرخ شده ، سبزیجات بو داده ، مرغ بو داده باقی مانده و …
Quesadilla با سالاد: ایده های ناهار برای نوجوانان
  • پنیر کبابی
  • همبرگر گیاهی یا سگ گیاه خوار (ما Morningstar را دوست داریم)
  • بوریتو یخ زده (بسته بندی شده یا خانگی)
مناسب برای انجماد بوریتو گوشت گاو
  • سیب زمینی پخته شده: آن را با پنیر ، چیلی یا سبزیجات دم کرده بریزید
  • بلغور جو دوسر: میوه و آجیل را اضافه کنید

ایده های ناهار سرد برای نوجوانان

  • بشقاب میان وعده
  • ساندویچ دلیکاتسن با گوشت یا سبزیجات یا بپیچید
  • نان تست آووکادو (یک تخم مرغ سرخ شده را به آن اضافه کنید!)
نان تست آووکادو: ناهار برای نوجوانان
  • سالاد ماهی یا ساندویچ با سالاد مرغ
  • PB&J (یا SB & J – Sunbutter + Jelly)
  • هموس + پای و سبزیجات (مانند هویج و خیار)
  • سبز سالاد: از محصولات غنی از پروتئین مانند نخود ، کنسرو ماهی تن یا تخم مرغ آب پز استفاده کنید
  • سالاد ماکارونی یا کینوا
  • پیتزای سرد باقی مانده
  • کاسه اسموتی

ایده های ناهار سالم برای نوجوانان: دستور غذا

در اینجا دستور العمل هایی وجود دارد که شما یا نوجوان خود می توانید از قبل تهیه کنید تا یک هفته کامل داشته باشید.

قرص توفو با سس گوجه فرنگی
سوشی رول خیار
پد کوفته ساده

چگونه در ناهار نوجوان خود میوه و سبزیجات بیشتری را تشویق کنید

  • اسموتی میوه (یا جمع آوری بسته های اسموتی بنابراین برای آنها آسان است که این کار را سریع انجام دهند)
  • کاهو و گوجه فرنگی را روی ساندویچ ها قرار دهید
  • ادامام را در بشقاب صبحانه یا به عنوان غذای جانبی قرار دهید
  • ناهار را با یک سالاد جانبی یا یک لیوان سوپ سبزیجات سرو کنید
  • چیپس مهمانی و سالسا را ​​اضافه کنید
  • فنجان های میوه جداگانه و پوره سیب شیرین نشده را که می توانند مصرف کنند ، نگهداری کنید
  • پیشنهاد کنید سیب ورقه شده را به پنیر کبابی یا اسفناج تازه را به تخم مرغ های کوبیده اضافه کنید

ایده های تغذیه بیشتر برای نوجوانان



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *