بسیاری از کشورها نرخ چاقی کمتری نسبت به ایالات متحده دارند. در اینجا برخی از کارهایی است که آنها برای مبارزه با این بیماری همه گیر انجام می دهند.

در پینترست به اشتراک بگذارید
خوردن غذاهای سالم بیشتر و مصرف کالری کمتر از جمله راهکارهایی است که سایر کشورها برای مبارزه با چاقی اتخاذ کرده اند/عکس: گتی ایماژ

آمریکا ممکن است در نبرد با چاقی بازنده باشد. اما لازم نیست جنگ را ببازد.

بر اساس گزارش اخیر منتشر شده از وضعیت چاقی در سال 2018، نرخ چاقی بزرگسالان و کودکان در ایالات متحده از تقریباً 14 و 30 درصد به ترتیب در سال‌های 1999-2000 به 18 درصد و تقریباً 40 درصد در سال‌های 2015-2016 رسیده است.

علاوه بر این، هیچ ایالتی در سال 2017 نسبت به سال قبل از آن بهبود قابل توجهی در میزان چاقی نداشت.

نرخ چاقی نیز در سراسر جهان رو به افزایش است، اما برخی از کشورها مانند ژاپن، کره جنوبی و ایتالیا نرخ چاقی را کمتر از 10 درصد حفظ می کنند.

در اینجا چیزی است که می توانیم از فرهنگ های دیگر بیاموزیم که می تواند به ما در مقابله با مشکل چاقی در خانه کمک کند.

1. کالری کمتری مصرف کنید

وقتی نوبت به مبارزه با چاقی می‌رسد، می‌توانیم با توجه بیشتر به میزان غذا خوردنمان شروع کنیم.

در ژاپن که نرخ چاقی بزرگسالان کمتر از 4 درصد است، طبق مطالعه‌ای در سال 2006 از دانشگاه مینه‌سوتا، یک بزرگسال متوسط ​​روزانه 200 کالری کمتر از یک آمریکایی متوسط ​​مصرف می‌کند.

برخی از موثرترین [diets] دکتر رابرت راسپا، پزشک خانواده در جکسونویل، فلوریدا، به Healthline گفت: مراقب وزن و Nutrisystem هستند، جایی که شما یک رژیم غذایی با کالری محدود دارید.

“شما باید کالری های خود را پیگیری کنید. من یک کالری شمار مانند توصیه می کنم [the app] MyFitnessPal. رسپا خاطرنشان کرد: در زمان های قدیم، یک سیاهه مواد غذایی واقعاً خوب کار می کرد.

2. ورزش خود به خودی بیشتری انجام دهید

پیشگیری از چاقی فقط رفتن به باشگاه نیست.

این همچنین در مورد میزان فعال بودن شما در زندگی روزمره است.

محققان مؤسسه ملی سلامت از داده‌های گوشی‌های هوشمند برای تعیین میانگین تعداد قدم‌هایی که مردم در سراسر جهان روزانه انجام می‌دهند، استفاده کردند.

آنها دریافتند که افرادی در کشورهایی که بیشترین شکاف در فعالیت را بین فعال ترین و کمترین اعضای خود دارند – که “نابرابری فعالیت” نامیده می شود – تقریباً 200 درصد بیشتر از مردم کشورهایی با نابرابری فعالیت کمتری چاق می شوند.

دکتر بروس ی لی، MBA، مدیر اجرایی مرکز جهانی پیشگیری از چاقی و دانشیار بهداشت بین‌المللی در دانشکده بلومبرگ جانز هاپکینز، گفت: «کلید این است که سیستم‌های اطراف خود را تا هر درجه‌ای که می‌توانید تغییر دهید. بهداشت عمومی

لی به Healthline گفت: «زمانی که من انتخاب می کنم کجا و چگونه کار کنم، باید رفت و آمد را در نظر بگیرم. آیا می توانم آنجا پیاده روی یا دوچرخه سواری کنم؟ وقتی در دفتر هستم، آیا می توانم در اطراف حرکت کنم؟ و این چیزها بر سلامت جسمی و روانی شما تأثیر می گذارد.

3. سالم تر بخورید

کیفیت غذا نیز مهم است.

به عنوان مثال، هر دو رژیم غذایی ژاپنی و کره ای سرشار از برنج، سبزیجات و ماهی هستند.

ایتالیا زادگاه رژیم مدیترانه‌ای است که بسیار مورد تحسین قرار گرفته است، که گوشت قرمز و قند افزوده کمی دارد و سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل و غذاهای دریایی فراوان است.

اگر هیچ یک از این برنامه های غذایی جذاب نیست، برخی از متخصصان سلامت، رژیم نوردیک را پیشنهاد کرده اند، که یکی دیگر از برنامه های غذایی سبزیجات محور و غذاهای دریایی است.

با توجه به اینکه اکثر کشورهای شمال اروپا دارای نرخ چاقی زیر 15 درصد هستند، به نظر می رسد که این یک شرط مطمئن است.

4. تبلیغات غذاهای ناسالم را محدود کنید

همانطور که هر کسی که پس از تماشای یک تبلیغ در تلویزیون هوس یک همبرگر یا یک تکه پیتزا کرده است، می‌داند، قرار گرفتن در معرض آن می‌تواند در انتخاب غذای ناسالم به شما کمک کند.

این به ویژه برای کودکان صادق است، با بسیاری از مطالعات نشان دادن ارتباط بین تبلیغات غذایی که کودکان در معرض آن هستند و نمرات بالاتر شاخص توده بدنی.

بر اساس گزارش سازمان همکاری اقتصادی و اقتصادی، کشورهایی مانند نروژ و دانمارک – با نرخ چاقی به ترتیب 12 و 14 درصد – با ترغیب تبلیغ‌کنندگان به فروش مواد غذایی و نوشیدنی‌های ناسالم برای کودکان زیر 13 سال، با این مشکل روبرو شده‌اند. گزارش به روز رسانی چاقی توسعه در سال 2017.

5. ناهارهای سالم تری در مدرسه فراهم کنید

یکی از عوامل کلیدی در موفقیت ژاپن در تبدیل نرخ فزاینده چاقی به کمترین میزان در جهان، برنامه ناهار سالم تر در مدرسه بود.

به جای چندین گزینه و ماشین های خودکار در محوطه دانشگاه، روزانه یک ناهار سالم به دانش آموزان ارائه می شود. بدون سیب زمینی سرخ کرده و قطعاً بدون دستگاه نوشابه.

در ایالات متحده، جایی که 30 میلیون کودک روزانه ناهار مدرسه می‌خورند، ناهارهای سالم‌تر می‌تواند تأثیر عمیقی بر میزان چاقی در این کشور داشته باشد.

در این بین، والدین می توانند یک ناهار قهوه ای سالم برای فرزندان خود تهیه کنند.

6. از تلاش های پیشگیری چندگانه استفاده کنید

“[Obesity is] لی توضیح داد که یک مشکل سیستمی است. “در چندین دهه گذشته، به عنوان یک مشکل تنها علت، تک معلول برخورد شده است … اما به چیزهای زیادی مرتبط است.”

لی به فنلاند، کشوری با نرخ چاقی نزدیک به 25 درصد، به عنوان الگو اشاره کرد.

در آنجا، شهر Seinäjoki توانست نرخ چاقی خود را در بین کودکان 5 ساله با اتخاذ رویکرد “سلامت در همه سیاست ها” به نصف کاهش دهد، جایی که بخش بهداشت شهر با مدارس، ارائه دهندگان مراقبت از کودکان، والدین و برنامه ریزی شهری کار می کرد. حرفه ای ها برای ایجاد یک محیط کلی سالم تر برای بچه ها.

این یک رویکرد عالی است، اما در حالی که ما منتظر هستیم تا دولت به نتیجه برسد، در این بین چه کاری می توانید انجام دهید؟

لی گفت: “این فرد قرار نیست همه گیری را تغییر دهد، اما مطمئناً کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید.” «دانستن و درک کردن [obesity risk factors] می تواند در سطح فردی به شما کمک کند.”

“[But] او هشدار داد که این نمی تواند یک چیز پاره وقت باشد. شما نمی توانید بگویید، “به عنوان یک سرگرمی، تغذیه و فعالیت بدنی خود را تغییر خواهم داد.”