انتخاب و ذخیره سازی

پاپایای بالغ معمولاً زمانی برداشت می شود که پوست آن کمی زرد می شود. پاپایاهای ارگانیک به طور معمول باقی می مانند تا روی درخت برسند. با این حال ، باید مراقب بود زیرا میوه های رسیده بیش از حد از درخت جدا می شوند و خراب می شوند.

پاپایای سبز خام و نارس.

در بازار ، پاپایا در اندازه ها و مراحل مختلف بلوغ وجود دارد. بنابراین ، بسته به اندازه و زمان سرو ، یکی را انتخاب کنید. یکی را با پوست سالم و بدون هیچ گونه ترک سطحی ، کبودی یا بریدگی انتخاب کنید. میوه های نارس را می توان چند روز در دمای اتاق نگهداری کرد ، اما میوه های رسیده باید در یخچال نگهداری شوند. وقتی قرار است خورده شود آن را به دمای معمولی برگردانید تا طعم و طعم طبیعی آن به دست آید.

پاپایای سبز نارس به عنوان سبزی در بسیاری از مناطق آسیایی و اقیانوسیه پخته می شود. با این حال ، نباید به صورت خام مصرف شود زیرا حاوی آلکالوئیدهای سمی در لاتکس شیری آن است.

طرز تهیه و سرو

میوه پاپایا را به طور کامل در آب سرد سرد بشویید تا خاک و بقایای سموم دفع شود. پوست از نظر طعم تلخ و غیر قابل خوردن است. پوست را با “چاقوی لایه بردار” بردارید ، میوه را به صورت طولی به دو قسمت برش دهید. دانه ها و لایه نازک لزج را که به آرامی به گوشت چسبیده است ، به آرامی بردارید. میوه را به صورت طولی به صورت گوه یا مکعب های کوچک برش دهید.

در اینجا چند نکته برای خدمت ارائه شده است:


بخش های پاپایا

  • میوه رسیده پاپایا معمولاً به صورت خام یا به همراه چند قطره لیمو و با نمک و فلفل میل می شود.

  • مکعب های تازه پاپایا یک افزودنی عالی برای سالاد میوه است.

  • آب پاپایا با تکه های یخ نوشیدنی مورد علاقه است.

  • از مکعب های آن می توان در شیک ، سوربت ، سالسا و غیره استفاده کرد.

  • میوه رسیده همچنین با غذاهای مرغ و غذاهای دریایی خوش طعم سازگار است.

  • پاپایای سبز نارس را می توان به عنوان سبزیجات ، به صورت پخته ، معمولاً در خورشت ، سرخ کردنی ، کاری و سوپ استفاده کرد. خورش گل پاپایا یک دستور العمل محبوب در بسیاری از مناطق جنوب شرقی آسیا است.

  • از آنزیم پاپائین می توان به صورت تجاری برای نرم کردن گوشت استفاده کرد.

مشخصات ایمنی

پاپایا حاوی ماده ای مانند شیره سفید (لاتکس) است که می تواند باعث تحریک پوست و ایجاد واکنش آلرژیک در برخی از افراد حساس شود.

زنان باردار می توانند با خیال راحت از میوه رسیده پاپایا استفاده کنند. از پاپایای نارس و سبز باید اجتناب شود زیرا حاوی مقادیر زیادی از آن است
پاپائین، یک آنزیم پروتئولیتیک علاوه بر این ، پاپایای نارس ، دانه های آن ، لاتکس و برگها نیز حاوی آن هستند کارپین، آلکالوئیدی که در صورت خوردن در دوزهای بالا می تواند خطرناک باشد. با این حال ، پاپایای نارس را می توان با خیال راحت به عنوان یک سبزی پخته مصرف کرد. (سلب مسئولیت پزشکی).

≻≻-بازگشت به میوه ها از جانب میوه پاپایا. برای مشاهده لیستی چشمگیر از انواع میوه ها با توضیحات کامل در مورد حقایق تغذیه ای و مزایای سلامتی ، به اینجا مراجعه کنید.

≻≻-بازگشت به صفحه نخست.

مطالب بیشتر و منابع:

  1. پایگاه ملی تغذیه USDA.

  2. دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد صفحه سرطان- تغذیه برای کاهش خطر سرطان.

  3. کاربردهای سنتی و دارویی Carica papaya-PDF.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *