انتخاب و ذخیره سازی

کلم قرمز.

کلم یک محصول فصل سرد است. در سوپر مارکت های ایالات متحده ، می توان آنها را در تمام طول سال به راحتی در دسترس داشت. هنگام خرید ، یک سر تازه ، جمع و جور ، محکم و اندازه متوسط ​​را انتخاب کنید که نسبت به اندازه آن سنگین باشد.

آفات در کلم رایج است. برای جلوگیری از هجوم آفات ، سرهای معمولی ممکن است تحت اسپری حشره کش قرار بگیرند. بنابراین در آب سرد سرد کاملاً بشویید ، سپس حدود 30 دقیقه در آب شور خیس کنید. سپس مجدداً در آب تمیز بشویید تا ماسه ، خاک ، آفات ، تخم مرغ/تخم/کیست و سایر حشره کش ها را از بین ببرید.

در مزرعه تازه از کلم استفاده کنید تا حداکثر فواید آن را برای سلامتی به دست آورید. با این حال ، می توان آن را چند روز در یخچال نگهداری کرد تا بعداً استفاده شود.

روش های تهیه و سرو

برای آماده سازی ، انتهای ساقه را بریده و برگهای لایه بیرونی پژمرده را دور بریزید. سر را طبق توضیحات بالا بشویید. سر را به دو قسمت تقسیم کنید و سپس برگها را به دلخواه در دستور غذا برش دهید.

در اینجا چند نکته برای خدمت ارائه شده است:

کلم پر از مرمری
سرمال ، رول کلم پر شده
عکس با احترام: مایکلا.

  • کلم کاملاً تمیز را می توان به صورت خام مصرف کرد ، در واقع ، بسیار مغذی است.

  • برگهای تازه خرد شده یا رنده شده را به آماده سازی سالاد سبزیجات اضافه کنید.

  • برگهای خام خرد شده یا خرد شده را می توان به آماده سازی سالاد سبزیجات اضافه کرد.

  • برگهای کلم تازه یا ترشی به عنوان رول برای پر کردن گوشت چرخ کرده (سرمالی) در بسیاری از مناطق اروپای مرکزی ، بالکان و مناطق آسیای کوچک استفاده می شود.

  • کلم سرخ شده ، پیاز ، سیر ، فلفل دلمه ای و فلفل دلمه ای سبز مخلوط با برنج دم کرده و سس سویا/چیلی/گوجه فرنگی یکی از غذاهای مورد علاقه است (Chowmein) در چین و دیگر مناطق جنوب شرقی آسیا.

  • علاوه بر این ، در تهیه نوعی سوپ با آب چغندر اضافه شده استفاده می شود و ماست به عنوان “بورشت” شناخته می شود که در کشورهای اروپای شرقی بسیار محبوب است.

مشخصات ایمنی

کلم ممکن است حاوی “گواتروژن” باشد ، برخی ترکیبات گیاهی که عمدتاً در سبزیجات چلیپایی مانند گل کلم ، کلم بروکلی و غیره یافت می شود ، ممکن است باعث تورم غده تیروئید شود و در افراد مبتلا به اختلال عملکرد تیروئید باید از آنها اجتناب شود. در افراد سالم. (سلب مسئولیت پزشکی).

≻≻-بازگشت به سبزیجات از جانب کلم تغذیه. برای مشاهده لیستی چشمگیر از سبزیجات با توضیحات کامل در مورد حقایق تغذیه ای و مزایای سلامتی به اینجا مراجعه کنید.

≻≻-بازگشت به صفحه نخست.

منابع بیشتر:

  1. USDA -پایگاه ملی مواد مغذی.

  2. دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد صفحه سرطان- تغذیه برای کاهش خطر سرطان.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *