افراد مشهور با کمد لباس های پر زرق و برق ، روش های مراقبت از پوست در 12 مرحله ، پرس شکم زیبا ، فیدهای عالی اینستاگرام ، به عنوان تعدادی از آنها شناخته می شوند. اما تعدادی از ورزشکاران ، بازیگران و موسیقیدانان و افراد مشهور دیگر به دلیل چیزی کاملاً متفاوت معروف شده اند: حمایت از سلامت روان. این ستارگان به عادی سازی گفتگو در مورد بهزیستی ذهنی کمک می کنند و برخی از حکیمان را در این راه پیشنهاد می کنند.

برخی از بهترین (و الهام بخش ترین) نقل قول ها در مورد سلامت روانی برخی از بزرگترین افراد مشهور عصر ما را لمس کنید. از یادگیری نحوه نه گفتن به آغاز درمان ، 10 راه را برای احترام گذاشتن به سلامت روان خود و به طور کلی خود خواهید آموخت.

درس 1: بر “شما” تمرکز کنید – نه بر آنچه جهان از شما انتظار دارد.

سیمون بیلز ، ژیمناست بدنسازی پس از خروج از فینال المپیک 2020 توکیو به ESPN گفت: “ما همچنین باید بر خود تمرکز کنیم ، زیرا در پایان روز نیز ما یک انسان هستیم.” بنابراین ، ما باید از ذهن خود و بدن خود به جای آن دفاع کنیم. فقط بیرون رفتن و انجام کاری که جهان از ما می خواهد. “

نقل قول و تصمیم بیلز بسیار مورد توجه قرار گرفت زیرا در طول تاریخ ، ورزشکاران نه تنها در زمینه سلامت روانی پیشتاز بوده اند ، اما راشل رایت ، LMFT ، درمانگر جنسیت ، رابطه و سلامت روان ، ایده تمرکز بر خود را می گوید ، برخلاف فشارهای جامعه ، دهه هاست که وجود دارد. او می گوید: “در سال 1955 ، دکتر آلبرت الیس از” باید “به عنوان باورهای غیر منطقی که می تواند علائم جدی ایجاد کند ، صحبت کرد. رایت توضیح می دهد: “سیمونا بیش از آنچه می داند با این نقل قول حق دارد.” “وقتی در جهان بر اساس نیازها کار می کنیم ، برای غریزه ، تجربیات ، افکار و احساسات خود ارزش قائل نیستیم. ما باید به همان اندازه ، اگر نه بیشتر ، به بیرون نگاه کنیم تا به دنبال راهنمایی باشیم. “

تنظیم افکار خود و شناختن خود می تواند به شما در تصمیم گیری هایی که در اولویت رفاه روانی شما هستند کمک کند.

درس 2: همه می توانند از درمان سود ببرند.

لیلی رینهارت ، بازیگر و نویسنده ، در مجموعه ای از استوری های اینستاگرام نوشت: “یک یادآوری دوستانه برای هرکسی که باید آن را بشنود: درمان هرگز شرم آور نیست.” “همه می توانند از مراجعه به درمانگر سود ببرند. مهم نیست چند سال سن یا “افتخار” دارید. “

رایت ثانیه ای او می گوید: “به معنای واقعی کلمه هر کسی می تواند از آن سود ببرد.” “من یک درمانگر هستم و دوست دارم به درمان بروم. من بیشتر درباره خودم می آموزم ، افسردگی و اضطراب خود را تحت کنترل دارم ، رشد خود را ادامه می دهم و می دانم که کسی را دارم که در صورت لزوم با من تماس می گیرد. ”

این تصور غلط وجود دارد که شما برای شروع درمان به دلیل نیاز دارید ، اما این نمی تواند بیشتر از حقیقت باشد. همانطور که رایت توضیح می دهد ، “بهترین زمان برای رفتن به درمان زمانی است که هیچ بحرانی وجود نداشته باشد ، بنابراین شما واقعاً می توانید با درمانگر خود رابطه ایجاد کنید. سپس ، هنگامی که / اگر اتفاق بزرگتری رخ دهد ، می دانید که یک مکان امن برای رسیدگی به همه چیزهایی که نیاز دارید ، دارید. “

درس سوم: شما افکار خود نیستید.

کریستن بل بازیگر زن در قطعه ای برای سال 2016 نوشت: “برای من افسردگی غم نیست.” مجله TIMEبه “روز بدی نیست و شما نیاز به آغوش دارید. این به من احساس کامل و کامل انزوا و تنهایی می داد. خستگی او تمام و کمال بود و تابلوی فکر من را خاموش کرد. احساس بیهودگی می کردم ، انگار چیزی برای ارائه نداشتم ، انگار یک شکست خورده بودم. اکنون که از من کمک گرفته است ، می بینم که این افکار ، البته ، نمی تواند اشتباه تر باشد. برای من مهم است که در این مورد صادق باشم تا افراد در چنین شرایطی بفهمند که چنین هستند نه بی فایده است و آنها چیزی برای ارائه دارند. همه ما آن را انجام می دهیم. “

رایت نمی تواند به اندازه کافی بر اهمیت بیل تأکید کند. او توضیح می دهد: “وقتی از نظر بالینی افسرده یا مضطرب هستیم بدون داشتن یکی دو روز سخت ، ذهن ما به معنای واقعی کلمه از تعادل خارج شده است ، که می تواند افکار ناراحت کننده و گاهی دردناک و خطرناکی را ایجاد کند.” “اگر متوجه نشویم که این افکار ناشی از یک اختلال روانی است ، می توانیم فکر کنیم که آنها واقعی هستند و در جهان به همین ترتیب شروع به فعالیت می کنیم.”

یادگیری تشخیص افکار که به شما خدمت نمی کنند یا “شما” واقعی نیستند می تواند این تفکر را مختل کند. همانطور که رایت توضیح می دهد ، درمان به شناسایی آنچه در حال رخ دادن است کمک می کند و گفتگوی درمانی مداوم می تواند به درمان الگوهای تفکر منفی کمک کند. “در واقع می تواند مغز را دوباره تنظیم کرده و مسیرهای عصبی جدیدی را برای افکار سالمتر و دقیق تر ایجاد کند.”

درس 4: به خودتان اجازه دهید همه چیز را احساس کند.

زنی در یک دفتر خاطرات با یک فنجان قهوه کنار پنجره اش می نویسد و می فهمد چگونه می توان بین زندگی حرفه ای و شخصی تعادل برقرار کرد

لیزو در سال 2019 در اینستاگرام خود گفت: “من در دو سال گذشته از غم بسیار سازنده استفاده کردم.” “پس از کار بر روی صادق بودن از نظر احساسی ، از غم به عنوان یک ابزار قدردانی استفاده کردم. این تحقیر آمیز است و من سپاسگزارم که می توانم این احساسات را احساس کنم زیرا می دانم که به دلیل غم و اندوه قادر خواهم بود احساس شادی کنم. “

رایت پایبند این ایده است و به ما یادآوری می کند که ما نمی توانیم به طور گزینشی احساسات را سرکوب کنیم. او توضیح می دهد: “اگر احساساتی را که دردناک تر هستند یا احساس آنها دشوارتر است حذف کنیم ، آنهایی را که احساس خوشمزه می کنند و به شدت مشتاق آنها هستیم ، مانند لذت ، شادی و شادی حذف می کنیم.” “لیزو توضیح می دهد که ممکن است بیشتر سپاسگزار باشد زیرا توانایی خود را در احساس کردن افزایش داده است. با تجربه غم و اندوه خود ، او بیش از هر چیزی احساس می کند. “

یافتن راهی سازنده برای تمرکز بر احساسات می تواند به شما کمک کند ، خواه خاطرات ، نقاشی ، ورزش یا سایر نتایج مثبت باشد.

درس شماره 5: از صحبت کردن در مورد آن نترسید.

خواننده و بازیگر دمی لواتو گفت برش در سال 2017. “توصیه ای که من به کسی می دهم که بی سر و صدا مبارزه می کند این است که شما مجبور نیستید این گونه زندگی کنید.” شما در سکوت می جنگید. نمی شود سکوت کرد. شما می توانید با یک وضعیت سلامت روانی به خوبی زندگی کنید ، مادامی که در مورد آن با کسی صحبت کنید ، زیرا به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با افراد بسیار مهم است تا بتوانید به کمک مورد نیاز خود برسید. ”

رایت موافق است که صحبت کردن می تواند جهان را برای سلامت روان شما تغییر دهد. رایت می گوید ، با وجود این واقعیت که از هر 5 آمریکایی 1 نفر هر سال نوعی بیماری روانی را تجربه می کند ، اما طبق گفته انجمن روانشناسی آمریکا ، “ما معتقدیم که ما تنها کسانی هستیم که تا به حال رنج را تجربه کرده ایم.” این به نوبه خود احساسات و افکار منفی بیشتری را ایجاد می کند.

رایت می گوید: “هنگامی که ما در مبارزات خود به اشتراک می گذاریم ، به افرادی که ما را دوست دارند اجازه می دهیم در محل ما ظاهر شوند و به دیگران نشان دهند که رنج و مبارزه بخشی از زندگی است.”

درس شماره 6: نه گفتن خوب است.

خوب ، شما قبلاً این را شنیده اید ، اما آیا حتی از خود مادر هیولا قانع کننده تر به نظر نمی رسد؟

لیدی گاگا در اجلاس انقلابی 2015 فاش کرد: “من شروع کردم به گفتن” نه “. “من نمی خواهم این کار را انجام دهم.” “من قصد ندارم این عکس را بگیرم ، من به این رویداد نمی روم ، من پشت آن نیستم زیرا طرفدار آن نیستم.” و به آرامی اما مطمئناً به یاد آوردم که بودم. سپس به خانه می روید ، به آینه نگاه می کنید و با خود می گویید: “بله. میتونم باهاش ​​بخوابم شما هر شب. چون این مرد ، من او را می شناسم. ”

به گفته رایت ، دوست داشتن ابدی مردم راهی مطمئن برای از دست دادن خود در کسی (یا چیزی) است. او می گوید: “وقتی به طور واضح بله یا نه می گوییم ، به خود و محدودیت ها ، محدودیت ها و ترجیحات خود احترام می گذاریم.”

بر اساس مطالعه ای که در واقع انجام شد ، تعیین مرزها همچنین می تواند به شما در جلوگیری از فرسودگی شغلی کمک کند که در حال افزایش است.

درس هفتم: وقت گذاشتن به معنای شکست نیست.

در بیانیه ای اختصاصی به مردم در سال 2019 ، سلنا گومز ، خواننده و بازیگر ، دو درس مهم برای ما گذاشت. اول ، سلامت روحی و جسمی پیوند ناگسستنی دارند:

“همانطور که بسیاری از شما می دانید ، حدود یک سال پیش متوجه شدم که مبتلا به لوپوس هستم ، بیماری که می تواند افراد را به طرق مختلف تحت تاثیر قرار دهد. من دریافتم که اضطراب ، حملات هراس و افسردگی می توانند عوارض جانبی لوپوس باشند که می توانند چالش های خودشان باشند. “

و همچنین اینکه سرعت گفتن این نکته را خوب کنید که “من می خواهم فعال باشم و بر حفظ سلامتی و خوشبختی خود تمرکز کنم و تصمیم گرفتم که بهترین راه برای پیشروی این است که کمی وقت بگذارم.”

رایت می گوید شهامت شرط بندی روی این موقعیت بسیار زیاد است ، اما بسیار ضروری است. وی گفت: بنابراین تمرکز بر عملکرد است که این باید مورد بحث قرار گیرد. استراحت به اندازه قسمتی که در آن هستید اهمیت دارد انجام میدهمبه همانطور که ارتباط شامل صحبت کردن و شنیدن است ، وجود به عنوان یک انسان شامل انجام و بودن است. ” “به هر حال ، ما یک انسان هستیم موجودات، نه یک مرد اموربه ”

درس هشتم: دوستان خود را بررسی کنید.

تماس تصویری مرد با زن

در او در حال حاضر رسوا نیویورک تایمز اظهار داشت ، مگان مارکل همه ما را به چالش کشید تا “متعهد شویم از دیگران بپرسیم” ، خوب هستید؟ ”

او نوشت: “مهم نیست که چقدر اختلاف نظر داریم ، مهم نیست که چقدر از نظر جسمی با هم فاصله داریم ، حقیقت این است که ما به دلیل همه چیزهایی که امسال به صورت فردی و جمعی متحمل شده ایم بیش از هر زمان دیگری به هم متصل هستیم.”

تمرین پرسیدن حال دیگران از آنها واقعا این هم در حال حاضر و هم به عنوان راهی برای عادی سازی گفتگوها در مورد بهزیستی ذهنی و احساسی ، چه در محل کار و چه با دوستان و خانواده مفید است. حتی در نگاه اول ، قوی ترین افرادی که می شناسید گاهی اوقات برای تکیه به شانه نیاز دارند.

رایت با اشاره به اینکه چرا حفظ ارتباط بسیار مهم است ، گفت: “انسانها حیوانات گنده ای هستند و ما از نظر روانی از این ذهنیت تکامل نگرفته ایم.” “بیماریهای روانی مانند اضطراب و افسردگی ، در میان دیگر ، نشانه ای از انزوا و تنهایی دارند. وقتی با افرادی که ما را دوست دارند در ارتباط هستیم ، به احتمال زیاد به روز می مانیم و حمایت خود را ادامه می دهیم. ”



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *