انتخاب و ذخیره سازی

گلابی تازه را می توان به راحتی در فروشگاه ها یافت. در حالی که واریته بارتلت در تابستان غالب است ، Comice ، Seckel و غیره گلابی های اصلی فصل پاییز هستند. به طور کلی گلابی آسیایی تا آگوست آماده برداشت است و تا سپتامبر در فروشگاه ها موجود می شود.

میوه های تازه ، روشن و بافت محکم با طعم غنی را انتخاب کنید. از افرادی که علائم فشار روی پوست دارند ، که نشان دهنده خال خال لکه دار است ، خودداری کنید. برخی از میوه ها ، به ویژه انواع آسیایی ، ممکن است دارای خال های زنگ زده روی پوست خود باشند ، که در غیر این صورت یک ویژگی قابل قبول است.

گلابی های نارس را در سبدی با محفظه های جداگانه در دمای اتاق نگه دارید یا در کاغذ بپیچید تا مانند پاپایا برسد. میوه زمانی رسیده است که به فشار ملایم تسلیم شده و آماده خوردن است.

آنها را تازه بخورید تا حداکثر فواید مواد مغذی را دریافت کنید. در غیر این صورت ، آنها را در یخچال نگهداری کنید ، جایی که برای چند روز تازه می مانند.

نکات تهیه و سرو

آنها را قبل از استفاده در آب تمیز و جاری بشویید تا هرگونه آلودگی سطحی و بقایای آفت کش ها/قارچ کش ها از بین بروند.

هر دو انتهای آن را با چاقو برش دهید و به نصف برش دهید. دانه های کوچک واقع در مرکز را بیرون بیاورید. میوه ها را به مکعب ها یا تکه های دلخواه برش دهید.

مانند سیب ، قطعات برش خورده میوه در معرض هوا به دلیل تبدیل آهن از اکسید آهن به اکسید آهن قهوه ای می شوند. اگر مجبورید برش خورده را سرو کنید ، برش ها را در آب اسید اضافه شده با چند قطره لیمو تازه بشویید.

از آنجا که تعدادی از ویتامین ها و مواد معدنی به میزان قابل توجهی در زیر پوست متمرکز شده اند ، برای به دست آوردن حداکثر مزایا ، گلابی ها باید به طور کامل همراه با پوست آن خورده شوند.

در اینجا چند نکته برای خدمت ارائه شده است:

  • آنها را بدون هیچ گونه افزودنی بخورید تا حداکثر مزایای سلامتی را دریافت کنید.

  • گلابی همچنین در تهیه آب میوه ، مربا ، پای و سالاد میوه استفاده می شود.

  • آنها را با آب میوه های دیگر مانند آناناس ، هلو ، انگور و غیره مخلوط کنید.

  • برش های گلابی خشک را می توان به غذای کودک اضافه کرد.

مشخصات ایمنی

گلابی جزو کم میوه ترین مواد حساسیت زا در بین همه میوه ها است. به همین دلیل ، اغلب توسط پزشکان به عنوان یک جایگزین مطمئن در تهیه محصولات غذایی در افراد آلرژیک توصیه می شود. (سلب مسئولیت پزشکی).

≻≻-بازگشت به میوه ها از جانب گلابی ها. برای مشاهده لیستی چشمگیر از انواع میوه ها با توضیحات کامل در مورد حقایق تغذیه ای و مزایای سلامتی ، به اینجا مراجعه کنید.

≻≻-بازگشت به صفحه نخست.

مطالب بیشتر و منابع:

  1. پایگاه ملی تغذیه USDA.

  2. دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد صفحه سرطان- تغذیه برای کاهش خطر سرطان.

  3. تولید گلابی -pdf.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *