احداث بزرگترین پالایشگاه خون خاورمیانه در شهرستان شفت / حجم سرمایه گذاری و تسهیلات بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان است


خلیل بهروزی فر، نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار رکنا بیان کرد: متاسفانه شهرستان شفت در لیست 31 شهرستان توسعه نیافته کشور قرار دارد و در برخی از شاخص ها در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

به گفته وی در راستای محرومیت زدایی از این شهرستان با کمک بنیاد برکت ، بنیاد مستضعفان و ستاد فرمان امام اقداماتی انجام شده است و بنیاد برکت در این راستا یک نماینده ای را در شهرستان مستقر کرده است.

نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی می افزاید: این مجموعه ها در راستای اشتغالزایی و کمک به کسب و کارهای خرد در این منطقه تسهیلات قابل توجهی را به مردم محلی ارایه کرده اند و ارایه این تسهیلات تا رسیدن به اشتغال پایدار در منطقه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به کسب و کارهای مردم این منطقه تاکید کرد: صنایع دستی، دامپروری، پرورش ماهی، پرورش طیور و … از جمله شغل های مردم این منطقه است که در این راستا تسهیلاتی از 100 میلیون تومان تا مبالغ بیشتر به مردم پرداخت شده است.

بهروزی فر ادامه داد: این تسهیلات باعث ایجاد فرصت های شغلی بسیاری شده است و علی رغم این توسعه راه های روستایی، مسکن محرومین، پایداری شبکه های برق و … در شهرستان شفت در حال انجام است.

محور ملاسرا-شفت-زنجان برای توسعه شهرستان شفت احداث می شود

نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در ارتباط با گردشگری نیز اقدامات خوبی در این شهرستان در حال انجام است و در این راستا محور ملاسرا-شفت-زنجان نیز با کمک بنیاد مستضعفان در حال انجام است که می تواند شهرستان شفت را از بن بست خارج کند و فرصت های شغلی بیشتری را به وجود خواهد آورد که نهایتا می تواند منجر به توسعه اقتصادی منطقه شود.

وی گفت: عملیات اجرایی بزگترین مرکز پالایشگاه خون در خاورمیانه در شهرستان شفت در حال اجرا است که اشتغالزایی مستقیم آن 500 نفر است و قرار است پلاسمای خونی که در این مرکز تولید می شود به خارج از کشور صادر شود.

بهروزی فر افزود: سرمایه گذاری هایی نیز در قالب مجتمع های تفریحی و خدماتی و رفاهی نیز در این شهرستان انجام گرفته است و با توجه به اینکه شهرستان شفت در یک محور سیاحتی-زیارتی قرار دارد، می تواند از نظر جغرافیایی یک موقعیت ممتازی برای توسعه گردشگری محسوب شود.

نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجموعا حجم سرمایه گذاری در این شهرستان در سالهای اخیر بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و تسهیلات برای توسعه اقتصادی انجام گرفته است که می تواند در آینده این شهرستان را متحول کند.