شاخص بورس امروز و یک هفته اخیر را در اینجا ببینید


به گزارش رکنا، اخبار مهم بورسی امروز و یک هفته اخیر را در ادامه بخوانید و بازار بورس تهران را لحظه به لحظه در اینجا کلیک کنید.

 بررسی عملکرد مالی بورس، فرابورس و بورس کالا در بهمن ماه؛ درآمد کارمزدبگیران افزایش یافت

به چهار نماد بورس، فرابورس، کالا و انرژی فراکاب گفته می‌شود. این چهار نماد متعلق به سهام شرکت‌های بورس تهران، فرابورس ایران، بورس کالا و بورس انرژی هستند. منبع اصلی درآمد فراکابی‌ها بخشی از کارمزد اخذ شده در معاملات است. این مجموعه‌ها در شرایطی که بازار سهام با افزایش ارزش و حجم معاملات روبرو باشد از درآمدزایی بیشتری بهره‌مند می‌شوند.

با این وجود بخش زیادی از معاملات بازار سرمایه، غیر سهامی است که تغییرات ارزش و حجم این معاملات نیز به خودی خود درآمد فراکاب را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. در بهمن امسال بازارهای سهامی با کاهش شدید ارزش معاملات خرد مواجه بودند. این کاهش ارزش معاملات باعث شده بود تا برخی از فعالان بازار سرمایه درآمد کمی را برای بهمن ماه فراکابی‌ها متصور شوند. اما با انتشار گزارش عملکرد سه مجموعه از فراکاب معلوم شد که معاملات غیر سهامی و تغییرات داخلی دیگر، درآمد مناسبی را برای بهمن ماه کارمزد بگیران بازار سرمایه به ارمغان آورده است.

در میان سه نماد بورس، فرابورس و کالا، بیشترین افزایش درآمد ماهانه متعلق به فرابورس است. این شرکت توانسته در بهمن امسال ۸۸ درصد بیشتر از درآمد دی سال قبل خود را به ثبت برساند. بورس کالا نیز در بهمن ماه امسال با ۷۳ میلیارد تومان درآمد، ۷۴ درصد بیشتر از دی سال گذشته خود درآمد داشته است. بورس تهران در بهمن ماه ۴۷ میلیارد تومان درآمد داشت که نسبت به درآمد ماهانه متوسط امسال خود ۱۹ درصد و به نسبت درآمد دی‌ماه سال قبلش ۵۴ درصد افزایش داشته است.

شاخص بورس چهارشنبه 16 هزار واحد افت کرد

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 15میلیارد و 669میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 9هزار و 122میلیارد تومان در بیش از 754هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 16هزار و 350واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 821هزار و 769واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو، گروه مپنا و مخابرات ایران با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 6میلیارد و 882میلیون ورقه به‌ارزش 34هزار و 123میلیارد تومان در 357هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 33واحد افت کرد و در ارتفاع 23هزار و 7واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای آهن و فولاد غدیر ایرانیان، آهن و فولاد ارفع و پتروشیمی زاگرس پاسارگاد بیشترین اثر منفی بر این نماگر به نام شرکتهای سنگ آهن گهر زمین، گروه انتخاب الکترونیک آرمان و تولید نیروی برق دماوند شد.

شاخص کل بورس آخر هفته را به استراحت پرداخت + جدول نمادها

شاخص کل بورس آخر هفته را به استراحت پرداخت + جدول نمادها

شاخص کل بورس آخر هفته را به استراحت پرداخت + جدول نمادها

شاخص کل بورس امروز چهارشنبه 10 اسفند ماه 1401و پنجمین روز معاملاتی هفته با افت 4 هزار و 641 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 833 هزار واحد قرار گرفت و به نظر می رسد امروز را به استراحت به سر می برد.

شاخص کل هم وزن امروز مثبت شد و با رشد 998 واحدی در ارتفاع 539 هزار و 793 واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر رکود شاخص بورس امروز تا به این لحظه توسط نمادهای فولاد، شبندر، شستا، فملی و غدیر و بیشترین اثر مثبت توسط نمادهای کچاد و رمینا بوده است.

فرابورس امروز با رشد 11 واحدی در ارتفاع 23 هزار و 52 واحد قرار گرفت.

زمان‌ بندی جدید عرضه‌ ها در بورس کالا اعلام شد

مدیر عملیات عرضه بورس کالای ایران اعلام کرد: با توجه به تعطیلی روز چهارشنبه 17 اسفند، تغییراتی در روزهای عرضه برخی محصول‌ها در هفته های منتهی به 17 اسفند شکل گرفت.

بر اساس این گزارش، تغییرات اعمالی در روند عرضه‌ها به شرح زیر است:

دوشنبه 15 اسفند: محصولات آف گرید پلی پروپیلن و پلی وینیل کلراید در تالار پتروشیمی

سه شنبه 16 اسفند: مقاطع طولی شامل میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی در تالار صنعتی و محصولات شیمیایی و آف گرید های آنها و همینطور محصولات آف گرید پلیمری به غیر از پلی پروپیلن و پلی وینیل کلراید در تالار پتروشیمی

شلایان ذکر است، بنابر اعلام بورس کالا عرضه بقیه محصول‌ها طبق روال عادی هر هفته صورت می‌گیرد.

شاخص بورس سه شنبه 29 هزار واحد رشد کرد

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از 17میلیارد و 714میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر 9هزار و 466میلیارد تومان در بیش از 668هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 29هزار و 50واحدی در ارتفاع یک میلیون و 838هزار و 123واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو و صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل شرکت‌های بانک پاسارگاد، فولاد خوزستان و ایران خودرو افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 6میلیارد و 447میلیون ورقه به ارزش 35هزار و 204میلیارد تومان در 366هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 328واحد رشد کرد و در ارتفاع 23هزار و 43واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای سرمایه‌گذاری صبا تامین، پتروشیمی زاگرس و فولاد غدیر ایرانیان شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، آهن  فولاد ارفع و بانک دی بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

صعود شاخص بورس امروز کانال یک میلیون و 800 هزار واحد را تثبیت کرد

صعود شاخص بورس امروز کانال یک میلیون و 800 هزار واحد را تثبیت کرد

صعود شاخص بورس امروز کانال یک میلیون و 800 هزار واحد را تثبیت کرد

شاخص کل بورس امروز سه شنبه 9 اسفند ماه 1401و چهارمین روز معاملاتی هفته با رشد 18 هزار و 787 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 27 هزار واحد قرار گرفت و به نظر می رسد توانست کانال یک میلیون و 800 هزار واحد را تثبیت کند.

شاخص کل هم وزن امروز مثبت شد و با رشد 2 هزار و 567 واحد در ارتفاع 537 هزار و 26 واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر صعود و رکوردشکنی شاخص بورس امروز تا به این لحظه توسط شرکت‌ های دولتی، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس رقم خورده است و براین اساس نمادهای کگل، شپنا، کچاد، تاپیکو، پارس، فولاد و شبندر بیشترین اثر مثبت را بر بورس امروز گذاشتند.

فرابورس امروز با رشد 240 واحدی در ارتفاع 22 هزار و 955 واحد قرار گرفت.

شاخص بورس امروز دوشنبه به استراحت مشغول است

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از 20میلیارد و 798میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر 11هزار و 532میلیارد تومان در بیش از 816هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 4هزار و 840واحدی در ارتفاع یک میلیون و 809هزار و 141واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پتروشیمی پارس شد و در مقابل شرکت‌های توسعه معاون و صنایع معدنی خاورمیانه، گسترش نفت و گاز پارسیان و پتروشیمی پردیس افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 8میلیارد و 173میلیون ورقه به ارزش 209 هزار و 249میلیارد تومان در 398هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 42واحد افت کرد و در ارتفاع 22هزار و 714واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای سنگ آهعن گهر زمین، فولاد هرمزگان جنوب و آهن و فولاد غدیر ایرانیان شد و در مقابل شرکت‌های پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و گروه انتخاب الکترونیک آرمان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

خوش‌ نشینی شاخص بورس در ارتفاع 1.8 میلیون واحد

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از 26میلیارد و 81میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر 14هزار و 856میلیارد تومان در بیش از 971هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 65هزار و 520واحدی در ارتفاع یک میلیون و 804هزار و 303واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل شرکت‌های گروه بهمن، بانک تجارت و ایران خودرو افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 9میلیارد و 25میلیون ورقه به ارزش 8هزار و 690میلیارد تومان در 627هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 549واحد رشد کرد و در ارتفاع 22هزار و 757واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای سنگ آهن گهر زمین، بیمه پاسارگاد و پلیمر آریا ساسول شد و در مقابل شرکت‌های گروه انتخاب الکترونیک آرمان، پاکدیس و ریل پرداز نو آفرین بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

صعود شاخص کل بورس امروز رکورد سال 99 را فتح کرد / منتظر سقوط سال 99 باشیم؟ + جدول نمادها

صعود شاخص کل بورس امروز رکورد سال 99 را فتح کرد / منتظر سقوط سال 99 باشیم؟ + جدول نمادها

صعود شاخص کل بورس امروز رکورد سال 99 را فتح کرد / منتظر سقوط سال 99 باشیم؟ + جدول نمادها

بورس امروز یکشنبه در ادامه رشد صعودی روز گذشته باز هم کانال عوض کرد و با رشد 70 هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و 810 هزار واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس امروز یکشنبه 7 اسفند ماه 1401 و دومین روز معاملاتی هفته با ادامه رشد چشمگیر روز گذشته آغاز به کار کرد و با رشد 71 هزار و 218 واحد به کانال یک میلیون و 800 هزار واحد وارد شد و فقط طی دو روز 2 کانال یک میلیون و 700 هزار و یک میلیون و 800 هزار واحد را فتح کرد.

شاخص کل هم وزن امروز مثبت شد و با رشد 14 هزار و 510 واحد در ارتفاع 540 هزار و 174واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر صعود و رکوردشکنی شاخص بورس امروز تا به این لحظه توسط شرکت‌ های دولتی، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس رقم خورده است و براین اساس نمادهای فولاد، فملی، فارس، وغدیر، شپنا، پارسان و شبندر بیشترین اثر مثبت را بر بورس امروز گذاشتند.

فرابورس نیز با رشد 561 واحدی در ارتفاع 22 هزار و 769 واحد قرار گرفت.

منتظر سقوط سال 99 باشیم؟

صعود شاخص کل بورس امروز رکورد سال 99 را فتح کرد / منتظر سقوط سال 99 باشیم؟ + جدول نمادها

از آنجا که قیمت دلار آزاد، نرخ ارز نیمایی و نرخ سامانانه مبادله ارز در روزهای اخیر مسیر رو به رشدی را طی کرده است به نظر می رسد توانسته بر بازار سهام نیز اثرگذار باشد.

آنچه اهمیت دارد این است که این رشد خوش رنگ یک روی سکه است و روی دیگر نگرانی بازار سرمایه از سقوط و ریزش احتمالی بازار است، آنچه در سال 99  رخ داد. زیرا رشد اکنون بازار کاذب و هیجانی است و در پی افزایش قیمت دلار شکل گرفته است و اغلب نمادهای صعودی نیز متعلق به سهام دولتی ها است.

به طور کلی باتوجه به فضای اقتصادی و سیاسی کشور باید منتظر باشیم و ببینیم که شاخص تا کجا بالا می‌ رود.

پذیرش 3 کالای جدید در بورس کالا

براساس اطلاعیه مدیریت پذیرش بورس کالای ایران، 3 کالای نرمال بوتانول، دو اتیل هگزانول و شمش طلا متعلق به 3 شرکت برای عرضه در بازار اصلی پذیرش شد.

پذیرش کالاها و محصول های مذکور پس از بررسی مدارک و مستندات در سیصد و هفتاد و دومین جلسه کمیته عرضه در 2 اسفند به تصویب رسید.

به این ترتیب، 26.4 تن نرمال بوتانول شرکت METRON کشور آلمان که عرضه کننده آن شرکت همگامان توسعه و تجارت تمین راهی بازار اصلی بورس کالای ایران می شوند.

همچنین 4 هزار و 60 تن دو اتیل هگزانول شرکت LUXI GROUP CO کشور چین که عرضه کننده آن شرکت راما فیدار راد شیمی در بازار اصلی بورس کالا پذیرش شدند.

علاوه بر این، شمش طلا شرکت استحصال مواد معدنی تخت سلیمان برای عرضه در بورس کالا پذیرش شدند.

رشد 81 هزار واحدی شاخص کل بورس امروز شنبه

شاخص کل بازار سرمایه روز اول هفته را پرقدرت آغاز به کار کرد. بنابراین شاخص کل با رشدی 81 هزار واحدی توانست برای اولین بار در سال جاری وارد کانال 1 میلیون و 700 هزار واحد شود و کمی از عقب ماندگی خود از سایر بازار ها را جبران کند.

بنابراین شاخص کل توانست در ارتفاع 1 میلیون و 738 هزار واحد بایستد و شاخص هم وزن نیز با رشدی 22 هزار واحدی به ارتفاع 525 هزار واحد رسید.

گفتنی است نماد های فولاد، فملی و فارس به ترتیب بیشترین تاثیر در شاخص کل و همچنین نمادهای آریا، بپاس و کگهر نیز بیتشرین تاثیر در شاخص هم وزن را داشته اند.

همچنین پیمان حدادی، مدیر صندوق تثبیت بازار در گفت و گو با شبکه خبر ضمن اشاره به روند رو به رشد شاخص کل گفت: انتظار می رود روند رو به رشد بازار سرمایه در روزهای آتی نیز ادامه دار باشد، البته شتاب این رشد می تواند به نوساناتی همراه شود.

رشد عجیب بورس امروز در سایه افزایش قیمت دلار + جدول نمادها

نقشه شاخص کل بورس امروز

شاخص کل بورس امروز

شاخص کل بورس امروز شنبه 6 اسفند ماه 1401 اولین روز معاملاتی هفته را با رشد چشمگیر آغاز کرد. شاخص کل بورس با رشد 75 هزار و 524 واحد با وارد شدن به کانال یک میلیون و 700 هزار واحد در ارتفاع یک میلیون و 732 هزار واحد قرار گرفت.

شاخص کل هم وزن امروز مثبت شد و با رشد 20 هزار و 251 واحد در ارتفاع 523 هزار و 453 واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر صعود و رکوردشکنی شاخص بورس امروز تا به این لحظه توسط شرکت‌ های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس رقم خورده است و براین اساس نمادهای فولاد، فملی، فارس، وغدیر، شپنا، پارسان و شبندر بیشترین اثر مثبت را بر بورس امروز گذاشتند.

فرابورس نیز با رشد 653 واحدی در ارتفاع 21 هزار و 999 واحد قرار گرفت.

از آنجا که قیمت دلار آزاد، نرخ ارز نیمایی و نرخ سامانانه مبادله ارز در روزهای اخیر مسیر رو به رشدی را طی کرده است به نظر می رسد توانسته بر بازار سهام نیز اثرگذار باشد.

تصمیمات اخیر دولت مبنی بر  آغاز رسمی فعالیت مرکز مبادله ارز و طلای ایران، بسته جدید ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای حمایت از سودآوری صنایع بورسی مصوب شده است. همچنین تعیین نرخ گاز صنایع پتروشیمی توسط دولت در بودجه سیگنال‌ های مثبتی است که به بازار داده شد اما همچنان تاثیر خبرهای سیاسی از جمله اخبار برجامی، اخراج دیپلمات‌ های ایرانی از آلمان و کشف اورانیوم با غنای 84 درصد توسط بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاثیر منفی بر بازار دارد و همین امر موجب افزایش قیمت ها در بازار سکه، طلا و دلار است.

بنابراین باتوجه به فضای اقتصادی و سیاسی کشور باید منتظر باشیم و ببینیم که شاخص تا کجا بالا می‌ رود.

جزئیات عرضه سهام دولت در 4 شرکت، از طریق بازار سرمایه

به استناد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (44) قانون اساسی، سهام مشمول واگذاری در شرکت‌های فولاد مبارکه، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، توسعه نیشکر و صنایع جانبی و احیا استیل فولاد بافت با رعایت «دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری­ها» توسط سازمان خصوصی سازی عرضه و واگذار می شود.

این عرضه‌ها که مطابق مصوبه و موافقت جلسه یکم اسفند امسال هیات واگذاری انجام خواهد شد، در مجموع به ارزش کل پایه 1260 هزار میلیارد ریال قیمت­گذاری شد که بر اساس آن سهام دولت به میزان 22/6 درصد در صنایع پتروشیمی خلیج فارس یکی از آنها است؛ قیمت پایه سهام این شرکت برای این واگذاری که بیشترین سهم را در بین چهار شرکت یاد شده به خود اختصاص داده، 602 هزار میلیارد ریال ارزش­گذاری شده است که 25 درصد آن نقد و مابقی طی سه سال پرداخت خواهد شد.

همچنین میزان سهام قابل عرضه شرکت فولاد مبارکه، 2/5 درصد با ارزشی حدود 388 هزار میلیارد ریال می باشد که شرایط پرداخت آن نیز 30 درصد نقد و مابقی قابل پرداخت طی سه سال است. ضمن این که عرضه بلوک‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه از طریق بورس می‌باشد که تاریخ عرضه آنها براساس اطلاعیه شرکت بورس تعیین خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید: سهام شرکت­های توسعه نیشکر و احیا استیل فولاد بافت نیز هر یک به میزان 20 درصد از طریق فرابورس عرضه خواهد شد که در صورت فروش این میزان از سهام، هر دو شرکت از فهرست شرکت­های مشمول واگذاری خارج خواهند شد.

بر این اساس سهام توسعه نیشکر و صنایع جانبی به ارزش کل پایه حدود 248 هزار میلیارد ریال طی 8 سال قابل پرداخت می­باشد و تنها 15 درصد آن در روز عرضه به صورت نقد پرداخت می­شود. قیمت پایه سهام احیا استیل فولاد بافت هم حدود 22 هزار میلیارد ریال تعیین شده است که 40 درصد نقد و مابقی طی اقساط 2 ساله پرداخت خواهد شد.

بدیهی است که تمامی ارزشهای اعلام شده، قیمت پایه بوده و قیمت نهایی در شرایط رقابتی تعیین خواهد شد. ضمن این که زمان دقیق واگذاری سهام این شرکت‌ها پس از انتشار آگهی واگذاری که طی روزهای آینده در روزنامه‌ها درج خواهد شد، اعلام می‌شود.

افزایش 131هزار واحدی شاخص بورس در هفته نخست اسفند

در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته‌ گذشته طی 4روز معاملاتی تعداد 51میلیارد و 431میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش 363هزار و 510میلیارد ریال در بیش از 2 میلیون و 159هزار و 916دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب 97.56 درصد افزایش، 70.83 درصد رشد و 31.51درصد افزایش را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد 8میلیون و 190میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از 140هزار و 535میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با 36.79 و 51.24 درصد رشد همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته گذشته با 131هزار و 798واحد افزایش، معادل 8.64 درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 656هزارو 593واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با 28هزار و 423واحد افزایش، معادل 5.99درصد رشد کرد و رقم 503هزار 202واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با 110هزار و 904واحد رشد به رقم یک میلیون و 265هزار و 504واحد و شاخص بازار دوم با 221هزار و 168واحد افزایش، به عدد 3میلیون و 173هزار و 951واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با 9.61درصد افزایش و شاخص بازار دوم با 7.49درصد رشد همراه شدند.

رشد 289 هزار واحدی شاخص بورس از ابتدای امسال

از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته تعداد 2102میلیارد و 718میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش 13596هزار و 47میلیارد ریال در بیش از 103میلیون و 531هزار و 786دفعه طی 221روز معاملاتی در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفت.

این درحالی است که تعداد 259میلیارد و 706میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از 3876هزار و 437میلیارد ریال نیز در این مدت مورد معامله قرار گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس نیز در این 221روز، با 289هزار و 343واحد افزایش، معادل 21.16درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 656هزار و 593واحد رسید. شاخص کل هموزن نیز در این مدت با 154هزار و 934واحد افزایش، معادل 44.49درصد رشد کرد و در این مدت به رقم 503هزار و 202واحد را به نمایش گذاشته است.

شاخص بازار اول هم با 201هزار و 394واحد افزایش در این مدت به رقم یک میلیون و 265هزار و 504واحد و شاخص بازار دوم با 614هزار و 522واحد رشد به عدد 3میلیون و 173هزار و 951واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با 18.93درصد افزایش و شاخص بازار دوم با 24.01درصد رشد همراه شدند.