شش قدرتمند ایده‌ها برای کمک به شما رژیم کتوژنیک برای لاغری Better 1402

با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم اما آیا همه میتوانند بهسلامت و بیمشکل از عهده رعایت رژیمی برآیند که در آن مصرف چربیها بالا میرود و میزان کربوهیدراتها به کمترین آیا می‌توانید رژیم کتوژنیک برای کودکان 1402 مقدارِ ممکن میرسد؟ منتها آیا رژیمها همان طور که ادعا میکنند در کمترین زمان و با حفظ سلامتیمان به ما در ازدستدادن چربیهای اضافه کمک میکنند؟ همان طور که پیشتر هم گفته شد، اینطور نیست که رژیم کتو برای همه مناسب باشد. متخصصان معتقدند دوران بارداری زمان مناسبی برای کاهش وزن نیست. در واقع رژیم های کتوژنیک احتمالا از طریق محدود کردن کالری به کاهش وزن کمک می کنند ، اما اغلب در تلاش های متابولیکی ، حداکثر ظرفیت تلاش را کاهش می دهند.  Th is con​te nt w​as gener ated ​with GSA  C᠎ontent G᠎en᠎erat​or᠎ D emoversion᠎.

به منظور تامین سدیم می توانید غذاهای شور ، اسنک های شور و یا سوپ مرغ میل کنید. وقتی رژیم کتو دارید، باید سعی کنید غذاهای کامل بخورید و از تکیه بر غذاهای فرآوری شده که ممکن است با کتو سازگار باشند، اما کمکی به تغذیه شما نمی کنند، خودداری کنید. سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند ، که ممکن است در سندرم تخمدان پلی کیستیک نقش اساسی داشته باشد. از دیگر گروه هایی که رژیم کتوژنیک برای لاغری آن ها توصیه می شود کسانی هستند که به هر نحوی بارها و بارها تجربه گرفتن رژیم لاغری سریع و موثر را داشتند ولی نتیجه ی خوبی نگرفتند که به این خاطر است که در رژیم کتوژنیک سطح چربی پایین بوده و بدن هرباره در حالت ضعف و گشنگی قرار می گیرد. Art᠎icle has  been cre ated with t᠎he help of GSA᠎ Conte nt Gener᠎ator D emov er᠎sion!

رژیم کتوژنیک برای دیابتی ها

درحال حاضر مخاطبان رژیم

کتوژنیک گسترده تر شده اند زیرا نتایج مثبت این رژیم غذایی در کاهش وزن ، کاهش

ریسک ابتلا به دیابت ، افزایش سطح انرژی ، محافظت در برابر آسیب های نورولوژیکی و پیری زودرس مشخص شده است. سایر تغییرات هورمونی ممکن است به افزایش تجزیه چربیها که منجر به اسیدهای چرب میشود کمک کند. این کاهش میزان قند و انسولین خون هم زمان با افزایش کتون ها فواید بسیار زیادی برای سلامتی فرد خواهد داشت.رژیم کتوژنیک رژیمی کم کربوهیدرات و سرشار از چربی است. همچنین در درصد کمی از افراد ، رعایت رژیم های کم کربوهیدرات می تواند منجر به تشکیل سنگ های کلیوی یا افزایش میزان اسید در بدن ( اسیدوز ) شود .

البته مهم است که ابتدا میزان دریافت کربوهیدرات را

بسیار کم نگه دارید. این رژیم لاغر کننده است؟ رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا : این یک رژیم مشابه استاندارد کتوژنیک است ، اما پروتئین بیشتری دارد. علاوه بر خاصیت سیرکنندگی چربی و پروتئین ، تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک ممکن است به سرکوب هورمون گرسنگی ، گرلین کمک کند. برای یافتن چنین رژیمی، باید به متخصصان و نتایج تحقیقات مراجعه کنید. بیماری پارکینسون: اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما مطالعهای نشان داد که رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک میکند.

مضرات کتوژنیک

این روش میتواند به بدنتان یاد بدهد که برای تولید انرژی باید چربی بیشتری بسوزاند. اما به این خاطر که شما قبلا وارد فاز کتوسیس شدهاید قادر خواهید بود تا با سرعت بیشتری به این فاز بازگردید. اما افراد با فرهنگ های غذایی گوناگونی وجود دارند که به راحتی وارد فاز کتوز میشوند و مدت زمان طولانی بدون هیچگونه تأثیر منفی در رژیم کتو باقی میمانند. پس خطراتی که به دلیل میزان بالای HDL و کلسترول بد وجود دارد از بین می رود. اگر بین هر وعده احساس گرسنگی کردید میتوانید از این خوراکیهای سالم سازگار با رژیم کتوژنیک استفاده کنید.

در مورد کربوهیدرات: “هر بدن متفاوت است، اما اغلب مردم کتوز را با بین ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات خالص در روز نگهداری می کنند،” ماتینسون می گوید. مطابق اطلاعات سازمان کشاورزی، یک قاشق غذاخوری کره محتوی ۱۰۲ کالری، ۱۲ گرم چربی (۷ گرم آن چربی اشباع است) و صفر گرم کربوهیدرات است. قبل از ایجاد هرگونه تغییر گسترده در رژیم غذایی خود (که طبیعت کتو است)، مهم است که با یک متخصص با تجربه مشورت کنید. حتی می توانید یک قاشق غذاخوری روغن زیتون در شیک خود بریزید و 13 الی 14 گرم چربی دریافت کنید.

۵ درصد کالری از کربوهیدراتها به دست میآید (حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز). اگر شما نیز از افرادی هستید که می خواهید رژیم کتو را امتحان کنید، باید بدانید مصرف کربوهیدرات ها در این رژیم غذایی کمتر از ۵۰ گرم می باشد و در مقابل چربی ها به عنوان یک جایگزین مناسب برای کربوهیدرات ها انتخاب شده اند. شام: استیک و تخم مرغ با یک نوع سالاد. شام: ماهی سفید، تخم مرغ و اسفناج پخته شده در روغن نارگیل. ناهار: سالا مرغ با روغن زیتون و پنیر فتا.

روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و روغن آووکادو، چربی سالمی را برای پخت و پز و سس فراهم می کنند. اگر از تاثیرگذاری آن ها در روند رژیم کتوژنیک خود مطمئن نیستید ، می توانید تست های لازم را انجام دهید. در عوض مستقیما وارد کبد می شود ، جایی که متابولیز شده و انرژی همچون کربوهیدرات را آزاد کرده و در این روند مقدار زیاد کتون ( که به عنوان سوخت استفاده می شوند ) ایجاد می کند. مکمل های BCAAs به روند تمرینات و ریکاوری شما کمک می کند ، در طول تمرینات از این مکمل استفاده نمایید اما در مصرف آن زیاده روی نکنید!

یکی از بهترین مواد غذایی برای ترمیم سلول های مغزی است. با این که شما نیازی به مکمل غذایی ندارید، بعضی از آنها ممکن است مفید باشند. در این صورت است که مشکلات روده آنها حل میشود و امکان دفع پیدا میکنند. همانطور که گفته شد میزان ph خون کاهش پیدا می کند

و خون اسیدی می شود بدن سعی می کند این حالت

اسیدی را جبران کند و ph خون را بالا ببرد و از مینرال های بدن مثل کلسیم، منیزیم و فسفر استفاده می کند و وقتی مینرال ها در خون تمام شدند، سراغ منابع آنها که دندان ها و استخوان ها هستند، رفته و مینرال ها را از آنها برمیدارد و باعث کاهش دانسیته استخوانی و ایجاد پوکی استخوان و یا پوسیدگی دندان می شود.

خرید کتاب رژیم کتوژنیک

اگر مشکلاتی در

استخوانهای خود دارید (مثلا پوکی استخوان)، دور رژیم کتو را خط بکشید و محتاط باشید. در ادامه اصول کار، نحوه شروع کردن این رژیم و همچنین تمام اطلاعاتی را که برای انجام آن نیاز دارید در اختیار شما قرار خواهیم داد. همچنین معتقد است “رژیم کتو قلیایی به طراحی طبیعی بدن ما احترام می گذارد.” همچنین براساس نتایج تحقیقاتی که Dr Cabeca روی ۱۰۰۰۰ خانم انجام داده است مشخص شده که رژیم کتوژنیک می تواند بر سلامت خانم ها تاثیر مثبت داشته باشد. این محصولات همچنین معمولا به شدت فرآوری شده هستند.

وقتی حرفه ای ها با برنامه رژیم کتوژنیک, این است کاری که انجام می دهند، با مشکلات مواجه می شوند

معمولا رژیمهای کتوژنیک چرخهای و هدفمند، فرآیند پیچیدهتری دارند و اغلب توسط بدنسازان یا ورزشکاران مورد استفاده قرار میگیرند. در رژیم کتوژنیک خودتان باید برنامه غذایی را تهیه کنید و برای یک هفته یا ۳۰ روز خودتان برنامهریزی کنید. رژیم کتوژنیک هدف: که به شما اجازه میدهد با ورزش، کربوهیدرات را نیز در برنامه غذایی بگنجانید. اما در برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری با بالا بودن چربی سالم از احساس ضعف جلوگیری می شود. بیشتر شدن احساس گرسنگی، حالت تهوع، اختلالات گوارشی، اختلال در خواب، کاهش عملکرد ذهن و یا قدرت جسمانی هنگام ورزش، از علائم آنفولانزای کتو است.

کیک برای رژیم کتوژنیک

شما میتوانید با مصرف میان وعدههای مناسب، رژیم کتوژنیک خود را به راحتی ادامه دهید و در عین حال احساس گرسنگی نداشته باشید. به این سوال فقط خودتان میتوانید پاسخ دهید. توجه به این موضوع بسیار مهم است که وقتی صحبت از فواید رژیم کتوژنیک می شود منظور رژیم کتوژنیکی است که بصوت تخصصی و زیر نظر متخصص تغذیه انجام شود والا رژیم کتوژنیک در فضای مجازی در حد یکسری باید نبایدهاست که فقط عنوان میشود چه چیزی مصرف شود و چه چیزی مصرف نشود! و در روزهای عادی ۲۵ درصد چربی، ۲۵ درصد پروتئین و ۵۰ درصد کربوهیدرات دارد.این نوع رژیم کتولوژیک راهی مناسب برای اضافه کردن چربی به رژیم غذایی با محاسبه کالری انواع غذا است.

مواد مغذی کمتری با محدود کردن میزان مصرف کربوهیدرات ها ، از جمله بعضی از

میوه ها و سبزیجات کربوهیدرات بیشتر ، می توانید انواع مواد مغذی بدن مورد نیاز بدن موهای سالم را کاهش دهید. در دوران بارداری نباید هیچیک از گروههای مواد غذایی از رژیم مادر حذف شود. اما از اون جایی که برای استفاده از اتومبیل، حتما نباید متخصص طراحی اتومبیل و یا مکانیک خودرو بود، ما هم به شما پیشنهاد میکنیم به اندازه اطلاعات کسب کنید که برای شناخت این رژیم و اطمینان به اون کافی باشه.

رژیم کتوژنیک برای افزایش وزن

منتها در کنار همه اینها، یادتان باشد بعضی از افراد نباید بههیچوجه رژیم کتو را برای خود انتخاب کنند. شما نیاز دارین که در طول دوره رژیم یک کارشناس و مشاور رو در کنار خودتون داشته باشید. این کودک دو ساله، از یک صرع مقاومبهدرمان رنج میبُرد که به داروهای رایج پاسخ نمیداد. چرا که در حقیقت هورمون های زنان به تغییرات رژیم غذایی و سبک زندگی حساس تر می باشند.براساس نظرات برترین پزشکان سلامت زنان مانند Dr Anna Cabeca پیروی از یک رژیم کتوژنیک قلیایی می تواند هم برای آقایان و هم برای خانم ها مفید باشدDr cabec.

چرا؟ چون در این رژیم غذایی مصرف میوهها و سبزیجات

تازه، غلات کامل و لبنیات کمچرب محدود میشود. می توانید از مکمل هایی همچون پروتئین وی ایزوله 100% استفاده نمایید ، زیرا مقدار کربوهیدرات آن ها بسیار ناچیز است. زمانی که این اتفاق میافتد، بدن شما برای تأمین انرژی از طریق چربیسوزی بسیار بهتر عمل میکند. درنظرگرفتن شرایط جسمانی و توجه به انتخاب سبک زندگیِ مناسب است که به شما در انتخاب رژیمی مطلوب کمک میکند. ایدهی آن، این است که با خوردن چربی زیاد، پروتئین متوسط و کربوهیدرات کمتر، بدن به حالت کتوز، یا وضعیت متابولیک میرود که در آن اجسام کتونی (مولکولهای شبیه به چربی) به جای گلوکز به سوخت اصلی تبدیل میشوند.

در حالت طبیعی، ۲۰ تا ۳۵ درصد از کالریهای موردنیاز بدن از چربیهای به دست میآیند. برای رسیدن بهحالت کتوزیس، نیاز است که ۷۵ درصد از کالری بدن را از چربیها تأمین کنید. آزمایشهای حیوانی روی موشهای صحرایی و معمولی نشان داده استفاده از این رژیم ممکن است مواد معدنی بدنشان را کاهش بدهد؛ بنابراین، در انتخاب کتو باید به این مورد هم دقت شود. کتون ها به وسیله کبد از چربی هایی که با استفاده از مواد غذایی وارد بدن میشن و همینطور چربی های موجود در بدن ساخته میشن.

اگر دیابت دارید، به ویژه دیابت نوع 1، کتون های زیادی در خون شما می توانند وضعیت بیماری شما را بدتر کنند و منجر به کتواسیدوز دیابتی شوند . مطالعه و مروری بر روی پژوهشهای مرتبط با رژیم غذایی و دیابت انجام داد. امروزه، این مکانیسم فیزیولوژیکی طبیعی توسط تعدادی از رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات مورد بهرهبرداری قرار گرفته است. لوسین با داشتن شش کدون UUA,UUG,CUU,CUC,CUA یکی از اجزای اصلی در Ferritin و Lastacin است. بعد از کاهش وزن بهسراغ روش سالمتری از تغذیه بروید و وزن کاهشیافته را با روشی سالمتر و منطقیتر حفظ و تثبیت کنید.