چگونه یک رژیم غذایی سالم برای نیازهای خود طراحی کنید


رژیم غذایی سالمرژیم غذایی سالم

اعتبار تصویر.

به احتمال زیاد شما با این ضرب المثل “شما همان چیزی هستید که می خورید” آشنا هستید. این یک ضرب المثل ساده است، اما بحث های زیادی را در مورد نقش رژیم غذایی و سلامتی شما و یا حتی شخصیت در بعضی موارد. برخی آن را ساده‌سازی بیش از حد غذا می‌دانند، برخی آن را یک جمله خطرناک مرزی می‌دانند که احساس گناه را در اطراف غذا تشویق می‌کند، در حالی که برخی معتقدند که اصول توجه به آنچه می‌خورید حقیقت زیادی دارد.

این مقاله در مورد حل و فصل این بحث یا حتی افزودن به صداهای اطراف آن نیست. اما در حالی که این ضرب المثل ممکن است نظرات مختلف را تشویق کند، توجه را به این واقعیت جلب می کند که آنچه می خوریم مهم است.

اگر می‌خواهید سالم‌تر باشید، بخشی از سفر سلامتی شما باید شامل رژیم غذایی شما باشد. اما تفاوت بین طراحی رژیم غذایی و رژیم غذایی چیست و چگونه می توانید یک رژیم غذایی سالم برای بدن و اهداف خود ایجاد کنید؟

رژیم در مقابل رژیم

اعتبار تصویر.

هنگامی که بسیاری از مردم به رژیم‌های غذایی فکر می‌کنند، ممکن است به رژیم‌های سخت فکر کنند که وعده کمک به کاهش وزن سریع شما را می‌دهند. از برخی جهات، این رژیم ها می توانند کارساز باشند. ممکن است برای چند هفته یا بیشتر وزن خود را کاهش دهید.

اما این رژیم های غذایی به ندرت پایدار یا سالم هستند. احساس ناخوشی خواهید کرد و لذت بردن از غذا برایتان مشکل خواهد بود. همچنین، در حالی که ممکن است برای شروع وزن کم کنید، این به زودی راکد خواهد شد. حتی برخی از افراد بیشتر از وزنی که پس از رژیم از دست داده اند اضافه می کنند.

اما تغییر رژیم غذایی به تغییر دائمی، سالم و پایدارتر در سبک زندگی شما اشاره دارد. این فقط در مورد کاهش وزن سریع نیست، بلکه در مورد اتخاذ روشی برای غذا خوردن است که برای شما سالم تر است. ممکن است برخی افراد بسته به نیازها و اهدافشان به رژیمی نیاز داشته باشند که به افزایش وزن آنها کمک کند.

در اینجا چند ایده برای راه های تغییر رژیم غذایی وجود دارد.

آشپزی خانگی و غذای سالم

اعتبار تصویر.

یکی از راه‌های تغییر رژیم غذایی برای سلامتی بهتر، ایجاد تغییرات کوچک اما معنادار است. اگر هدف خاصی ندارید یا نمی خواهید تغییرات اساسی ایجاد کنید، آشپزی خانگی می تواند یک گزینه عالی باشد

وقتی از خانه آشپزی می‌کنید، همه چیزهایی را که در ظرف می‌روید کنترل می‌کنید، بنابراین دقیقاً می‌دانید چه می‌خورید. علاوه بر این، آشپزی می تواند رضایت بخش، مقرون به صرفه و لذت بخش باشد. به دنبال غذاهای سریع و سالمی باشید که از آنها لذت می برید و برخی از وعده های غذایی روزانه خود را حذف کنید.

آشپزی خانگی همچنین می تواند به شما در رسیدن به اهداف خاصی کمک کند، به خصوص اگر می خواهید بخش های خاصی از رژیم غذایی خود را محدود کنید یا مصرف مواد مغذی خود را افزایش دهید. به عنوان مثال، اگر در تلاش برای رسیدن به اهداف تناسب اندام خاص و ساختن عضلات هستید، ممکن است بخواهید به شدت بر روی بدن خود تمرکز کنید. مصرف پروتئین.

اگر پزشک رژیم‌های غذایی یا تغییرات خاصی را پیشنهاد کند، اگر خودتان آشپزی کنید، می‌توانید آن‌ها را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

رژیم کتو

اعتبار تصویر.

رژیم کتو (مخفف کتواسیدوز) یک رژیم غذایی بحث برانگیز است، تا حدی به این دلیل که در مقایسه با آنچه ما به آن عادت کرده ایم بسیار محدود کننده است. برخی از افراد متوجه شده‌اند که هنگام امتحان کردن این روش، وزن کم می‌کنند و احساس خوبی دارند، در حالی که برخی دیگر با کمبود ظاهری تنوع و ناتوانی در لذت بردن از بسیاری از غذاهای مورد علاقه خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

کتو اساسا حول محور حذف غذاهای پر کربوهیدرات و قند و در عوض تمرکز بر گوشت، چربی و سبزیجات برگدار است. برای بسیاری از مردم، دستیابی به نسبت صحیح دشوار است، به این معنی که آنها از مزایای بالقوه کامل کتو برخوردار نیستند.

یکی از چیزهایی که می تواند کمک کند این است تحویل غذای کتو، زیرا می توانید مطمئن باشید که وعده های غذایی خوشمزه و متعادل و مناسب کتو را بدون نیاز به بداهه گویی همیشه دریافت می کنید.

البته همانطور که قبلا ذکر شد، هر رژیم غذایی برای هر فردی ایده آل نیست. برخی از افراد بیشتر از دیگران با کتو مبارزه می کنند و ممکن است لزوماً سالم ترین گزینه برای شما نباشد.

رژیم گیاهخواری

اعتبار تصویر.

در طرف دیگر مقیاس، ما رژیم گیاهخواری را داریم. گیاهخواران هیچ فرآورده گوشتی نمی خورند، اگرچه ممکن است افراد در سطوح مختلف طیف را پیدا کنید. در طرف دیگر طیف، ما رژیم غذایی گوشتخواران را داریم که حتی بیشتر از کتو روی گوشت متمرکز است. یا ممکن است پسکاریان داشته باشید که ماهی می خورد اما گوشت نمی خورد. سپس افرادی دارید که از یک رژیم گیاهی یا گیاهی پیروی می کنند، که به معنای حذف محصولات حیوانی و همچنین گوشت است.

ممکن است به دلایل مختلفی تصمیم بگیرید که گیاهخوار شوید. برخی از مردم ایده کشتن حیوانات را برای غذای خود دوست ندارند، یا ممکن است سعی کنند بیشتر از محیط زیست آگاه باشند. اما ممکن است به دلایل سلامتی نیز تصمیم به کاهش یا حذف گوشت از رژیم غذایی خود بگیرید.

غذای گیاهی می تواند کاملاً خوشمزه و سالم باشد، به شرطی که بدانید چگونه مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کنید. مشکل رژیم غذایی محدود این است که ممکن است پروتئین یا ویتامین های خاصی را که معمولاً در گوشت یا محصولات حیوانی یافت می شود از دست بدهید.

در حالی که مولتی ویتامین ها می توانند به پر کردن این شکاف کمک کنند، همیشه بهتر است خود رژیم غذایی خود را بهبود بخشید. خوشبختانه، می‌توان به عنوان یک گیاه‌خوار خوب غذا خورد و همچنان یک رژیم غذایی داشت رژیم غذایی متعادل، فقط باید تحقیقات خود را انجام دهید.

رژیم غذایی مدیترانه ای

اعتبار تصویر.

یکی از رژیم های غذایی که به طور فزاینده ای در بین مردم و متخصصان بهداشت محبوبیت دارد، رژیم غذایی است رژیم غذایی مدیترانه ای. همانطور که از نام آن پیداست، این رژیم غذایی شامل غذاهای زیادی است که در مکان های اطراف دریای مدیترانه موجود است، اما بیشتر به خاطر سالم، خوشمزه بودن و در دسترس بودن آن شهرت دارد.

مصرف آن برای افرادی که در معرض خطر بیماری قلبی، دیابت و سایر شرایط سلامتی هستند و همچنین برای بهبود سلامت عمومی بسیار توصیه می شود.

برخلاف برخی از رژیم های غذایی دیگر، این شیوه غذا خوردن به ویژه محدود کننده نیست.

به طور کلی، تمرکز اصلی چیزی که می خورید، غذاهای گیاهی از جمله روغن زیتون به عنوان منبع چربی است. لبنیات، ماهی و مرغ در کنار این غذاهای گیاهی مصرف می شوند و گوشت قرمز جزء کمتر رایج رژیم غذایی است. اما هیچ چیز به طور کامل قطع نمی شود، فقط کنترل می شود.

هر رژیمی که انتخاب می کنید، مهم این است که به احساس خود توجه کنید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.



منبع